Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Προγράμματα

Πολεµικό το κλίµα για τον αυθαίρετο τιµοκατάλογο των τρακτέρ 

Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχθεί η προκήρυξη των Σχεδίων Βελτίωσης, µετά την αιφνίδια απόφαση των διαχειριστικών αρχών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να αναρτήσουν αυθαίρετο τιµοκατάλογο «εύλογου κόστους» αγοράς τρακτέρ, βάσει του οποίου θα υπολογίζονται οι επιδοτήσεις των τελικών δικαιούχων να κάνουν χρήση του προγράµµατος αγροτών.

1_Sxedia-veltiwsis_2

Γιάννης Πανάγος

0
4

Οι πληροφορίες θέλουν την εγχώρια αγορά τρακτέρ να µοιάζει µε πυριτιδαποθήκη, από τη στιγµή που έγινε γνωστός ο επίµαχος τιµοκατάλογος, καθώς έρχεται να ανατρέψει κάθε συνεννόηση µε τους αγρότες - αγοραστές, πολλοί εκ των οποίων έχουν ήδη προβεί σε αγορές, έχουν ήδη πληρώσει υψηλότερες τιµές και καλούνται να κάνουν τώρα τους λογαριασµούς τους βάσει χαµηλότερης επιδότησης.

Η αυθαιρεσία έγκειται στο γεγονός ότι οι τιµές που δηµοσιοποιήθηκαν από το υπουργείο, είναι κατά πολύ χαµηλότερες από τις ισχύουσες και γνωστές µέχρι σήµερα στην αγορά, δεν υπακούουν σε µια οριζόντια µείωση που θα µπορούσε ενδεχοµένως να έχει κάποια λογική, δίνουν ανεξήγητες διαφορές ακόµα και σε µηχανήµατα οµόσταβλων εταιρειών (ίδιων δηλαδή κατασκευαστών), αµφισβητούν ευθέως την ελευθερία της αγοράς και επιβάλλουν κατ’ ουσία «διατίµηση» στα τρακτέρ. Κάπως απλουστευτικά θα µπορούσε να πει κανείς ότι οι διαχειριστικές αρχές του ΠΑΑ και ειδικότερα ο προϊστάµενος των Σχεδίων Βελτίωσης (Μέτρο 4.1.1) υπαγορεύει στους αγρότες τι µάρκα τρακτέρ θα αγοράσουν, αφού, σε περίπτωση ανυπακοής, ζηµιώνονται σηµαντικά, εισπράττοντας µικρότερη ενίσχυση.

Το περίεργο είναι ότι οι εν λόγω διαχειριστικές ζουν µε την ψευδαίσθηση ότι ο τιµοκατάλογός τους θα οδηγήσει σε άµεση προσαρµογή των πραγµατικών τιµών αγοράς σε αυτές του ιδιότυπου τιµοκαταλόγου «εύλογου κόστους». Λες και τα περιθώρια των εδώ αντιπροσώπων είναι τεράστια, λες και οι τιµές αγοράς δεν είναι αποτέλεσµα συνεννοήσεων και γραµµής που ακολουθούν οι κατασκευάστριες εταιρείες, λες και η ελληνική αγορά τρακτέρ είναι τόσο µεγάλη που αφήνει περιθώρια στους εισαγωγείς να σιγοντάρουν την κυβέρνηση στις προεκλογικές της επιδιώξεις.

Γιατί, δεν θα µπορούσε να εξηγηθεί διαφορετικά η αναγγελία αυτού του τιµοκαταλόγου µετά την προκήρυξη του µέτρου και µετά την ολοκλήρωση (κατόπιν αλλεπάλληλων τροποποιήσεων) της διαδικασίας υποβολής των επενδυτικών φακέλων εκ µέρους των ενδιαφεροµένων. Η εν λόγω κυβερνητική επιλογή που βλέπει το δέντρο και χάνει το δάσος, κινδυνεύει να γυρίσει µπούµερανγκ για τους εµπνευστές της, καθώς µουδιάζει τη διαδικασία αξιολόγησης των επενδυτικών φακέλων (µέχρι νεωτέρας) και δεν αποκλείεται να µπλοκάρει την όλη διαδικασία στα Ευρωπαϊκά ∆ικαστήρια.

Πασπαρτού η ανώτατη επιλέξιµη τιµή

«Η ανώτατη επιλέξιµη τιµή έχει υπολογιστεί ύστερα από έρευνα αγοράς στην οποία λήφθηκαν υπόψη στοιχεία που προέκυψαν κυρίως από ελληνικούς και ευρωπαϊκούς εξειδικευµένους ιστότοπους, από τον εξειδικευµένο ελληνικό και ευρωπαϊκό περιοδικό τύπο και από τις προσφορές που έχουν κατατεθεί στο πλαίσιο της υποβολής των αιτηµάτων ενίσχυσης στο πληροφοριακό Σύστηµα Κρατικών Ενισχύσεων», τονίζεται στη σχετική εγκύκλιο που εισάγει τον τιµοκατάλογο. 

Από την άλλη πλευρά, οι αρµόδιες διαχειριστικές αρχές έσπευσαν να «χρυσώσουν το χάπι» µε την υπόσχεση ότι θα ολοκληρωθεί µέχρι τον Ιούνιο η αξιολόγηση των επενδυτικών φακέλων.

Συγκεκριµένα οι διαχειριστικές αρχές, µέσω απόφασης αναφέρουν ότι οι υπάλληλοι θα πληρωθούν ουσιαστικά για τις υπηρεσίες τους µόνο µέχρι τις 30 Ιουνίου, ως ένας τρόπος πίεσης για να τελειώσει η διαδικασία στον χρονοπρογραµµατισµό που έχει θέσει ο γ.γ Χαράλαµπος Κασίµης.

Αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφορεί εκτάκτως την Παρασκευή 22 Μαρτίου μαζί με το περιοδικό Wine Trails
Σχόλια (4)
Προσθήκη σχολίου

28-03-2019 23:24Τακης

Πες τα ρε Μιχάλη έχεις έχεις έτσι είναι . Άντε βγάλτε τα αποτελέσματα επιτέλους μας σκάσατε ......

Απάντηση

26-03-2019 09:22μιχαλης

τελειωνεται επιτελους.......βγαλτε τα αποτελεσματα και δωστε τις εγκρισεις ,,,,,,,,,,,,,,,υπαρχει κοσμος που δεν εχει μηχανημα να κανει την δουλεια του, ή υπαρχει κοσμος που εχει κανει τις αγορες του και θα ματωσει να πλειρωσει γραμματια,,,,,ολοι οι κατασκευστες περιμενουν και ελπιζουν επιτελους καποια στιγμη να αρχισουν να δουλευουνβλεπωντας τις πρωτες εγκρισεις ι ολα τα σχεδια δεν ειναι μονο για τις εταιριες εισαγωμενων ελκυστηρων

Απάντηση
Περισσότερα σχόλια
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία