Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το θέμα της τελικής διάθεσης των κινητήρων Stage V

Μετά το μορατόριουμ που εστάλη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την ανάγκη αλλαγής των προθεσμιών διάθεσης για τους κινητήρες Stage V στην Ευρώπη, μέλη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ζητούν τώρα σαφείς απαντήσεις σχετικά με τις νέες προθεσμίες κατά τις οποίες οι κατασκευάστριες αγροτικών μηχανημάτων πρέπει να έχουν έτοιμους τους νέους κινητήρες κανονισμών ρύπων Stage V.

20140825102917_53137-cummins-dongfeng_factory

Βασίλης Σοφός

82
0

Τελικές απαντήσεις στο ζήτημα των προθεσμιών για την κατασκευή και διάθεση στην Ευρώπη των κινητήρων Stage V ζητούν οι κατασκεάστριες μέσω μελών του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, ύστερα από την πανδημία η οποία προκάλεσε μεγάλη έλλειψη σε εξαρτήματα καθιστώντας δύσκολη έως ανέφικτη την ομαλή εξέλιξη των πραγμάτων.

Μια ομάδα μελών του Ευρωπαϊκού Συμβουλιου υπέβαλε τώρα ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με το εάν θα δοθεί αναβολή στους Ευρωπαίους κατασκευαστές μηχανημάτων για την εφαρμογή της νομοθεσίας που έχει οριστεί σχετικά με τους κινητήρες Stage V αγροτικών μηχανημάτων.

Στην αλληλογραφία με την ένδειξη «επείγουσα δράση για κατασκευαστές μηχανημάτων εκτός δρόμου», οι ευρωβουλευτές Carlo Calenda, Maria da Graça Carvalho και Jens Geier ζήτησαν να οριστεί με μεγαλύτερη σαφήνεια εάν η επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο να παραμείνει στους νέους κανονισμούς ή αναβολή των 12 μηνών είναι αρκετή για να λύσει τα προβλήματα των κατασκευαστών εν μέσω υγειονομικής κρίσης.

Η ομάδα τόνισε ότι η διατήρηση του τρέχοντος χρονοδιαγράμματος για κανονισμούς θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει στην διάλυση «χιλιάδων κινητήρων», στο χειρότερο σενάριο. Ζητώντας ευελιξία σε σχέση με ορισμένους από τους αυστηρότερους κανόνες της Ε.Ε. λόγω της οικονομικής απειλής που θέτει ο Covid-19 για την κατασκευή μηχανημάτων στην Ευρώπη, οι ευρωβουλευτές στάθηκαν τον κανονισμό που επικεντρώνεται στις εκπομπές καυσαερίων από ελκυστήρες και άλλα μηχανήματα.

Σύμφωνα με αυτούς τους πρόσφατους κανόνισμούς, οι κατασκευαστές έχουν περιθώριο μέχρι τις 30 Ιουνίου 2020 να κατασκευάσουν μηχανήματα και τρακτέρ εφοδιασμένα με τους νέους κινητήρες (75-175 ίπποι). Στη συνέχεια, έχουν περιθώρια μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020 για να διαθέσουν αυτά τα μηχανήματα στην αγορά της ΕΕ.

Το ζήτημα λοιπόν είναι πως, δεδομένης της διακοπής προμήθειας εξαρτημάτων και της αναστολής λειτουργίες των μονάδων παραγωγής, ότι οι κατασκευαστές δεν θα είναι σε θέση να τηρήσουν τις παραπάνω προθεσμίες. Στη χειρότερη περίπτωση, χιλιάδες κινητήρες και εξαρτήματα μπορεί να χρειαστεί να απορριφθούν.

Αυτό θα επιφέρει υψηλό περιβαλλοντικό κόστος και απώλεια εσόδων. Το ερώτημα έτσι όπως διατυπώθηκε από τα μέλη είναι, λοιπόν, το εξής: προτίθεται η επιτροπή να αναβάλει τις προθεσμίες που αφορούν στον κανονισμό (ΕΕ) 2016/1628 και κανονισμό (ΕΕ) 2018/0985; Θεωρεί αρκετή την δωδεκάμηνη αναβολή για να επιλυθεί το ζήτημα των κατασκευαστών;

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία