BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Τα πρώτα ελαστικά «E-READY» για ηλεκτροκίνητα τρακτέρ λανσάρει η BKT

Η BKT διαθέτει ήδη ελαστικά κατάλληλα για ηλεκτρικά οχήματα, χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες, βάζοντας τώρα το λογότυπο «E-READY» σε αυτά, όπως παρουσιάστηκαν στην Ιταλία στις 11 Ιανουαρίου.

BKT_AGRIMAXFACTOR_Field_2

Βασίλης Σοφός

1024
0

Έτοιμη για τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης στα τρακτέρ φαίνεται ότι είναι επί της ουσίας η κατασκευάστρια ελαστικών ΒΚΤ, που παρουσίασε μόλις την οικογένεια ελαστικών BKT, τα οποία παράγονται ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα.

Το λογότυπο «E-READY» έκανε το ντεμπούτο του στη SIMA, σταμπαρισμένο επάνω στο ελαστικό AGRIMAXFACTOR , το (ολοκαίνουργιο ελαστικό σειράς 70 της BKT σχεδιασμένο για τρακτέρ), παρόλο που στο μέλλον, θα επεκταθεί σε όλα τα προϊόντα αυτής της κατηγορίας. Η εταιρείας μάς λέει ότι η προδιαγραφή «E-READY» αντιπροσωπεύει μια πραγματική επανάσταση, την αφετηρία της πορείας προς τη διάθεση λύσεων κατάλληλων για την ηλεκτροκίνηση.

Στόχος της σειράς αυτής είναι ακόμα να υπογραμμίσει την αφοσίωση της BKT στη βιωσιμότητα, ένα στόχο προς τον οποίο κάθε υπεύθυνη επιχείρηση πρέπει να κατευθύνει την έρευνα και τις επενδύσεις της. «Με τον σχεδιασμό του νέου λογότυπου, η BKT επιδιώκει να διατρανώσει την ικανότητά της να βρίσκεται εμπρός από τις ανάγκες της αγοράς, διαμέσου των δυνατοτήτων της προηγμένης τεχνολογίας της», αναφέρει σχετικά η εταιρεία.



Με ποιον τρόπο διαφέρει ένα ελαστικό για ηλεκτρικά οχήματα από κάποιο άλλο που προορίζεται για συμβατικά; Οι διαφορές είναι πολλές λέει η κατασκευάστρια. Στην πραγματικότητα, οι δοκιμές έχουν αποδείξει ότι για την εξάρτηση ενός ηλεκτρικού οχήματος, οι σχεδιαστές πρέπει να λαμβάνουν υπόψη πολλούς παράγοντες που χαρακτηρίζουν την ηλεκτροκίνηση: βάρος, δομή κινητήρα, αυτονομία, θόρυβο. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι βαρύτερα λόγω των μπαταριών οι οποίες μπορεί να επαυξάνουν το βάρος κατά μέχρι και 30%, κάτι που επηρεάζει ουσιαστικά την καταπόνηση του ελαστικού.

Όχι μόνο είναι βαρύτερα αλλά και κινούνται με διαφορετικό τρόπο από τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο ή βενζίνη: το όχημα αναπτύσσει άμεσα τη μέγιστη ισχύ του μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι. Αυτό σημαίνει ότι η μετατόπιση του φορτίου είναι ενδεχομένως ταχύτερη και πιο έντονη από τα συμβατικά οχήματα και αυτό επηρεάζει την φθορά του ελαστικού.



Η αυτονομία του οχήματος παίζει επίσης αποφασιστικό ρόλο. Εάν ένα ηλεκτρικό όχημα έχει σχεδιαστεί για την εξοικονόμηση ενέργειας, και τα ελαστικά θα πρέπει να είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να μην επηρεάζουν την κατανάλωση του οχήματος, όπως συμβαίνει με τα ελαστικά που ανθίστανται στην κύλιση. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό είναι το ότι οι κατασκευαστές επενδύουν μεγάλα ποσά στην έρευνα για τον αρμονικό συνδυασμό οχημάτων και ελαστικών, ακόμα και όσον αφορά τον θόρυβο. Γι' αυτό ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ελαστικών κατάλληλων για την ηλεκτροκίνηση, ακολουθεί μια συγκεκριμένη οδό που διαφέρει από την αντίστοιχη για οχήματα εσωτερικής καύσης.

Η αρχιτεκτονική και τα χαρακτηριστικά των «E-READY» ελαστικών όπως τα αναλύει η BKT είναι τα εξής:

-Βάρη και διαστάσεις

Όπως ήδη αναφέρθηκε, τα ελαστικά των ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να φέρουν το μεγαλύτερο βάρος του οχήματος στο οποίο τοποθετούνται, επειδή οι μπαταρίες κατά κανόνα αυξάνουν το βάρος ενός οχήματος ακόμα και κατά 20-30% σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα. Αυτό επιβάλλει υψηλότερη αντοχή στην καταπόνηση και συνεπώς, πιο στιβαρή δομή, ξεκινώντας από τις ενισχυμένες ζώνες και σκελετό και καταλήγοντας στον διαφορετικό σχεδιασμό των πλαϊνών και της στεφάνης.

-Ηλεκτροκινητήρες

Μερικές ακόμα διαφορές που διακρίνουν ένα ελαστικό για ηλεκτρικό όχημα από ένα συμβατικό, περιλαμβάνουν την ικανότητα να αντέχει σε υψηλότερες ροπές οδήγησης, ιδιαίτερα κατά την εκκίνηση. 

Μάλιστα, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει μεγαλύτερη ώθηση στο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και συνεπώς και στους τροχούς από ένα συμβατικό όχημα, με αποτέλεσμα ισχυρότερη επιτάχυνση. Αυτό σημαίνει ότι είναι απολύτως απαραίτητη η επανασχεδίασης της δομής της στεφάνης του ελαστικού για να εξασφαλιστεί καλύτερη πρόσφυση επάνω στη στεφάνη, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση.

Ακόμα, απαιτείται η βελτιστοποίηση του πέλματος, τόσο από πλευράς σχεδιασμού όσο και από πλευράς σύνθεσης. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα παρουσιάζουν σημαντικά υψηλότερη φθορά ελαστικών από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και γι' αυτό απαιτείται διαφορετικός σχεδιασμός για τη διασφάλιση του βέλτιστου κύκλου ζωής.

-Αυτονομία

Εάν είναι ανεπαρκή τα ελαστικά που τοποθετούνται σε ένα ηλεκτρικό όχημα, μπορεί να προκαλέσουν σημαντικές απώλειες ενέργειας, επειδή η αντίσταση κύλισης μπορεί να συμμετέχει στη συνολική κατανάλωση ενέργειας του οχήματος ακόμα και κατά 20 τοις εκατό. Για να ρυθμιστεί η αντίσταση κύλισης για ελαστικά ηλεκτρικών οχημάτων χωρίς συμβιβασμούς στα άλλα χαρακτηριστικά απόδοσης, απαιτείται η προσαρμογή της σύνθεσης του πέλματος, του σχεδίου αλλά και της δομής των πλαϊνών. Κατά συνέπεια, το πλέον κατάλληλο ελαστικό για ηλεκτρικά οχήματα θα είναι εκείνο που διαθέτει, θα λέγαμε, τη μικρότερη ενεργειακή ένταση.

Με άλλα λόγια, εκείνο του οποίου η προηγμένη δομή δεν θα επηρεάσει την αυτονομία του ηλεκτρικού οχήματος.

-Θόρυβος

Ο θόρυβος είναι κάτι που επίσης λαμβάνεται υπ' όψη ιδιαίτερα από τους κατασκευαστές ελαστικών για τα ηλεκτρικά οχήματα, τα ελαστικά των οποίων πρέπει να διαθέτουν άλλο σχέδιο πέλματος και σύνθεση γόμας, τόσο με φυσικά όσο και με συνθετικά υλικά. Οι διαστάσεις επίσης συμβάλλουν σημαντικά στην αθόρυβη λειτουργία ενός ελαστικού. Χάρη στην ομάδα των εξειδικευμένων ερευνητών της, η BKT έχει αναπτύξει τις καλύτερες δυνατές λύσεις για την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.

Και έτσι η αγορά γνώρισε το πρώτο ελαστικό «E-READY» της BKT: Το AGRIMAXFACTOR, ένα νέο προϊόν σχεδιασμένο για εργασίες τόσο μεταφοράς όσο και οργώματος, είναι γεμάτο ξεχωριστά και καινοτόμα χαρακτηριστικά που το καθιστούν αριστούργημα της τεχνολογίας και του αισθητικού σχεδιασμού.

Τα χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων περιλαμβάνουν ένα τεχνικά βελτιστοποιημένο σχέδιο πέλματος για καλύτερα χαρακτηριστικά οδήγησης και λιγότερη καταπόνηση της οδικής επιφάνειας από όπου διέρχεται. Ακόμα, η BKT αρχίζει να επενδύει σημαντικά στην αγορά των ελαστικών για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Παρ' όλο που το κέντρο βάρους των στόχων της εταιρείας μπορεί να αλλάζει, η καινοτομία και η ευρεία γκάμα προϊόντων παραμένουν οι παράγοντες που οδηγούν την BKT στο μέλλον.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
  • BKT
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία