Η επίσημη πρώτη παρουσίαση του καινούριου συλλογικού εμπορικού σήματος, που φιλοτεχνήθηκε έπειτα από πρωτοβουλία του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, έγινε στο περιθώριο του 4ου Thessaloniki Summit που διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη το διήμερο 14 - 15 Νοεμβρίου. Στην εκδήλωση, μάλιστα, παρέστη και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος με τον τρόπο αυτό θέλησε να καταδείξει τη μεγάλη σημασία που δίνει η κυβέρνηση του στο ευαίσθητο θέμα των εμπορικών σημάτων και επωνυμιών που φέρουν το όνομα Μακεδονία και Μακεδονικός, ιδίως μετά τα νέα δεδομένα που διαμόρφωσε για αυτά στις διεθνείς αγορές η Συμφωνία των Πρεσπών.
«Ξεκινάμε από σήμερα ένα rebranding και ένα replacement για τα ελληνικά μακεδονικά προϊόντα σε όλο τον κόσμο και το κάνουμε από το μηδέν διότι μέχρι σήμερα δεν είχαμε τίποτε και οι επιχειρήσεις της περιοχής έπρεπε να αποδείξουν ότι δεν είναι ελέφαντες», ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, δρ Γιώργος Κωνσταντόπουλος κατά την έναρξη της εκδήλωση παρουσίασης του νέου σήματος, προαναγγέλλοντας παράλληλα την έναρξη μιας μεγάλης επικοινωνιακής καταιγίδας σε όλο τον κόσμο και δη στις αγορές που όπως ανέφερε είναι αμείλικτες.
Όπως εξήγησε το νέο σήμα περιλαμβάνει τον όρο Macedonia και θα χρησιμοποιείται από όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις που αξιοποιούν προϊόντα από τις 3 περιφέρειες της Μακεδονίας και Θράκης, ενώ η λέξη αυτή συμπληρώνεται με τη φράση The Great για να γίνεται αυθόρμητα ο συνειρμός με τον Μέγα Αλέξανδρο και την αρχαιοελληνική ιστορία.
Για ένα καλαίσθητο σήμα που επιτυγχάνει τους σκοπούς για τους οποίους δημιουργήθηκε, έκανε λόγο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, υπενθυμίζοντας πως ήταν δέσμευσή του να υποστηρίξει τις προσπάθειες των επιχειρήσεων της Μακεδονίας και της Θράκης να αντιμετωπίσουν τις αρνητικές συνέπειες της συμφωνίας των Πρεσπών.
«Είμαι σίγουρος πως θα αγκαλιαστεί από τους παραγωγούς και τις επιχειρήσεις των τριών περιφερειών της Μακεδονίας και της Θράκης και θα μας δώσει τη δυνατότητα να έχουμε μια κεντρική ταυτότητα για τα προϊόντα μας που θα παραπέμπει στο ένδοξο παρελθόν μας, αλλά ταυτόχρονα ανοίγει το δρόμο και για το μέλλον», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ευχήθηκε το σήμα να είναι τυχερό και καλοτάξιδο.
Ο Στράτος Τσαχπίνης από την εταιρεία Fotone που επιμελήθηκε κατά μεγάλο ποσοστό τη δημιουργία του σήματος εξήγησε πως επιλέχθηκε το Macedonia αντί του Makedonia, διότι το πρώτο δίνει πάνω από 400 εκατ. αποτελέσματα σε αναζήτηση στο διαδίκτυο, ενώ το δεύτερο μόλις 13,5 εκατομμύρια αποτελέσματα. Μάλιστα, στη λέξη Great, το Gr είναι πιο έντονο, ώστε να παραπέμπει στην Ελλάδα.
Σημείωσε ακόμη πως σε επίπεδο δημιουργικού ετοιμάστηκαν άλλες τέσσερις εκδοχές του σήματος, που θα μπορούν να αξιοποιηθούν από τις επιχειρήσεις, ανάλογα με το αντικείμενό τους. Έτσι, υπάρχει το M, με ένα φύλλο που παραπέμπει στα αγροτικά προϊόντα και συνοδεύεται από τη φράση The Great Land, ένα Μ με πιρούνι και τη φράση The Great Food, για τις επιχειρήσεις τροφίμων και γαστρονομίας, το Μ με τη φράση The Great Tech για τις επιχειρήσεις έρευνας και τεχνολογίας και το Μ με μια φιάλη οίνου και τη φράση The Grate Wine για το κρασί.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Ευστάθιο Κουτσοχήνα, ο οποίος έκανε όλες τις νομικές ενέργειες που απαιτούνταν, το σήμα θα κατατεθεί στην ευρωπαϊκή υπηρεσία για τα συλλογικά σήματα που εδρεύει στο Αλικάντε της Ισπανίας και θα συνοδεύεται από κανονισμό χρήσης. «Θα είναι ένα εργαλείο για την προστασία των ελληνικών μακεδονικών προϊόντων και επιχειρήσεων, και όχημα για την περιφερειακή ανάπτυξη της Μακεδονίας και Θράκης, όπως και για την εδραίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο για τα προϊόντα αυτής της περιοχής, τα οποίο, με αυτό τον τρόπο θα αποκτήσουν πρόσθετη προστιθέμενη αξία», επισήμανε ο κ. Κουτσοχήνας, προσθέτοντας πως «ταυτόχρονα θα συνδέσει στο υποσυνείδητο της διεθνούς κοινότητας τη Μακεδονία με την Ελλάδα».