Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Θεσμικά

Στο κυνήγι επενδυτών το σχέδιο νόμου για φαρμακευτική κάνναβη

Διευκόλυνση των εξαγωγών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης επιχειρεί το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης που συζητείται αυτές τις μέρες στη Βουλή και αναμένεται να πάει προς ψήφιση στην Ολομέλεια μόλις ολοκληρωθεί η επεξεργασία του από την αρμόδια Επιτροπή.

DOC-20201106-8891408

122
0

 Στόχος, η επιτάχυνση δρομολογημένων επενδύσεων και η επιτάχυνση της διαδικασίας εγκρίσεων. Μάλιστα αυτές τις μέρες έγινε γνωστό ότι εγκρίθηκε σχετική άδεια για μονάδα στην Τριφυλία.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου τροποποιείται το νομοθετικό πλαίσιο για την εξαγωγή διάθεση και κυκλοφορία των τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης με κύριο σκοπό την απλοποίηση των διαδικασιών, την άρση ασαφειών που έχουν εντοπιστεί στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο και τη διευκόλυνση της εξαγωγής των προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης στα πρότυπα της εξαγωγής που ισχύει για τα γενόσημα φαρμακευτικά προιόντα που παράγονται στην Ελλάδα.

Επιπλέον, σκοπός είναι η διασφάλιση του ομαλού εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς με προιόντα φαρμακευτικής κάνναβης υπό συνθήκες ύψιστης ασφάλειας με την έγκριση του Ε.Ο.Φ.

Σε ό,τι αφορά στην προτεινόμενη εξαγωγική διαδικασία, ένα προϊόν φαρμακευτικής κάνναβης μπορεί να κυκλοφορήσει στη χώρα όπου πρόκειται να εισαχθεί με βάση απόφαση της αλλοδαπής αρμόδια αρχής, χωρίς να είναι απαραίτητη η εγκριση κυκλοφορίας του στην Ελλάδα. Για την κυκλοφορία του στην Ελλάδα παραμείνει σε ισχύ το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που προβλέπει έκδοση ειδικής έγκρισης κυκλοφορίας από τον Ε.Ο.Φ πριν τη διάθεσή του σε ασθενείς.

Σημειώνεται ότι απαγορεύεται η εγκατάσταση σε περιοχές υψηλής παραγωγικότητας, ορίζονται ρητά οι αρμόδιες εθνικές αρχές για την εξαγωγή, προβλέπονται κυρώσεις, μεταξύ άλλων φυλάκιση και χρηματικό πρόστιμο, προβλέπεται παράβολο υπέρ του δημοσίου και για τροποποιήσεις στις εγκαταστάσεις, προβλέπεται η καταβολή ανταποδοτικού τέλους υπέρ Ε.Ο.Φ και απαιτείται νέα έγκριση εγκατάστασης και τροποποίηση της έγκρισης λειτουργίας σε οποιαδήποτε μεταβολή της δραστηριότητας.

Στο πλαίσιο της επεξεργασίας του στην Επιτροπή της Βουλής, ο υπουργός Άδωνης Γεωργιάδης αναγνώρισε ότι η Νέα Δημοκρατία το 2018 έκανε λάθος, καθώς εκείνη την περίοδο εμφανιζόταν σφόδρα αντίθετη στις προωθούμενες από την κυβέρνηση Τσίπρα διατάξεις. «Δεν ήμασταν ώριμοι να αναγνωρίσουμε την φαρμακευτική κάνναβη και στην πορεία του χρόνου καταλάβαμε ότι η Ελλάδα μπορεί να συμμετάσχει (σε αυτό το εγχείρημα). Δεν έχει κανέναν μελανό σημείο, καμία ηθική μομφή», εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης ενώ λίγο αργότερα απέδωσε τα εύσημα στον Νίκο Καρανίκα.

Αφού αναγνώρισε τη συμβολή του στο συγκεκριμένο ζήτημα, τόνισε: «Πρέπει να αναγνωρίσουμε στη συζήτηση και τη θετική συμβολή του κ. Καρανίκα. Η παρουσία του Νίκου Καρανίκα ήταν θετική και το γεγονός ότι πολέμησε γι’ αυτό και πολεμά αν θέλετε ακόμη και σήμερα, τον τιμά γιατί είναι κάτι από το οποίο η πατρίδα έχει κάτι να κερδίσει».

Από την πλευρά της η αντιπολίτευση δηλώνει πρόθυμη να καταθέσει ουσιαστικές βελτιώσεις στο σχέδιο νόμου, ενώ ο Βαγγέλης Αποστόλου, πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης επί ΣΥΡΙΖΑ, σχολίασε καυστικά την αλλαγή στάσης του Άδωνη Γεωργιάδη, επί του θέματος.

Αναλυτικά η τοποθέτηση του Βαγγέλη Αποστόλου:

Β.Αποστολου: Πως ο μπάφος του κ. Γεωργιάδη μετατράπηκε σε πρωτοποριακή επένδυση

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Τοποθέτηση του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Ν. Ευβοίας και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου, στην Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου με θέμα συζήτησης την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L περιεκτικότητας σε τετραϋδροκανναβινόλη (THC) άνω του 0,2%».

 

“Κύριες και κύριοι συνάδελφοι δεν νομοθετούμε σε κενό. Γι αυτό οφείλουμε να κάνουμε μια αναδρομή.

Η φαρμακευτική κάνναβη απασχόλησε την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ από το 2016. Γιατί στη χώρα μας είναι πολλοί οι ασθενείς που αναζητούν με μεγάλο κόστος το συγκεκριμένο φάρμακο.

Το πρώτο ουσιαστικό βήμα που κάναμε ήταν να καταστήσουμε δυνατή τη χρήση της στην Ελλάδα.

Γι αυτό και τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου με σχετική ΚΥΑ μεταφέραμε την κάνναβη και τη ρητίνη από τον πίνακα Α ταξινόμησης ναρκωτικών στο Πίνακα Β. Αυτός ήταν ο πρώτος και πολύ βασικός λόγος που το Μάρτιο του 2018 ψηφίσαμε τον νόμο 4523/2018 με τον οποίο επιτρέπεται η παραγωγή τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης.

Ο δεύτερος λόγος ήταν να δώσουμε τη δυνατότητα σε φυσικά και νομικά πρόσωπα να καλλιεργούν τη φαρμακευτική κάνναβη με αποκλειστικό σκοπό την παραγωγή τελικών προϊόντων, γι αυτό και διασφαλίσαμε τον απόλυτο έλεγχο της παραγωγικής διαδικασίας, από την εισαγωγή σπόρων και πολλαπλασιαστικού υλικού μέχρι την έξοδο μόνο τελικού προϊόντος.

Ο τρίτος λόγος ήταν η προώθηση επενδύσεων σε ένα τομέα που η Ελλάδα είχε ευνοϊκές κλιματολογικές συνθήκες και συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως το μειωμένο κόστος θέρμανσης λόγω κλίματος, η υψηλή ένταση και διάρκεια ηλιοφάνειας, η πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ο τέταρτος η ανάπτυξη ενός κλάδου με σημαντική ζήτηση. Πολλές εκθέσεις διεθνών οργανισμών μιλούσαν για μια αγορά που παρουσιάζει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 60% και

ο πέμπτος η διεύρυνση της παραγωγικής βάσης για τους Έλληνες αγρότες με τη δημιουργία συνεταιριστικών σχημάτων.

 

Εσείς κύριοι συνάδελφοι της Ν.Δ. πως προσεγγίσατε όλους αυτούς τους λόγους; Όταν κάναμε την παρουσίαση οι επισπεύδοντες Υπουργοί οικονομικών, Υγείας και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ακολούθησαν οι χαρακτηριστικές δηλώσεις δύο Υπουργών σας, του σημερινού επισπεύδοντος της τωρινής νομοθετικής παρέμβασης κ. Γεωργιάδη “η πρώτη επένδυση που φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ στην Ελλάδα είναι ο μπάφος”, και του συνυπογράφοντος κ. Βορίδη που είχε δηλώσει ότι “ο ΣΥΡΙΖΑ νομοθετεί την ανεξέλεγκτη καλλιέργεια του χασίς”.

Και δυστυχώς με τη ψήφο σας, αγαπητοί συνάδελφοι της Ν.Δ., αυτή τη στάση την υιοθετήσατε.

Αντί με θάρρος να υποστηρίξετε ένα εγχείρημα που από τη μια δίνει λύση στην αγωνία τόσων ασθενών και από την άλλη θα τονώσει την οικονομία και θα βάλει δυναμικά τη χώρα μας σε μια νέα αγορά δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις εργασίας, κρίνατε ότι θα ήταν πολιτικά ωφέλιμο να βρείτε καταφύγιο στην ποντικότρυπα των πιο φοβικών και συντηρητικών αντανακλαστικών.

Ασφαλώς και δεν μπορώ να αγνοήσω τις θετικές απόψεις που εξέφρασαν τότε η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το Ποτάμι και η Ένωση Κεντρώων. Για τη στάση του ΚΚΕ μια απάντηση :παντού στο κόσμο όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν στην αγορά προϊόντα φαρμακευτικής κάνναβης για να γιατρέψουν το πόνο τους. Γιατί να τους το στερήσουμε.

Κι έρχεστε σήμερα που είδατε ότι όχι απλά διαψευστήκατε, αλλά ότι υπήρξε τεράστιο ενδιαφέρον, να προτείνετε αλλαγές. Θα τις δούμε.

Για μας το κυρίαρχο είναι ότι οι 94 χορηγηθείσες μέχρι σήμερα άδειες εγκατάστασης σε 11 περιφέρειες της χώρας, δικαιώνουν τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που παρόλες τις απαξιωτικές και φοβικές αναφορές της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης της Ν.Δ. προχώρησε στη νομοθέτηση του θεσμικού πλαισίου για την δραστηριότητα αυτή.

Είναι εντελώς προσχηματική η αναφορά σας ότι με τις επιχειρούμενες νομοθετικές τροποποιήσεις θα αυξηθεί περαιτέρω το επενδυτικό ενδιαφέρον όταν μέσα σε τρία χρόνια έχουν χορηγηθεί τόσες άδειες.

Από τη δική μας νομοθεσία πήραμε 94 άδειες εγκατάστασης.

Από τη δική σας βάλτε τουλάχιστον μία να λειτουργήσει.

Θα ακούσουμε τους φορείς του χώρου και ιδιαίτερα αυτούς που αποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας να επενδύσουν στη συγκεκριμένη παραγωγική δραστηριότητα και τότε θα τοποθετηθούμε.”

Τοποθέτηση Σταύρου Αραχωβίτη, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Λακωνίας, Τομεάρχη Αγροτ. Ανάπτυξης ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ


Η χώρα μας με το νόμο 2018 δημιούργησε ένα πρωτοποριακό θεσμικό πλαίσιο σε όλη την Ευρώπη, δίνοντας το συγκριτικό πλεονέκτημα στην Ελλάδα για δημιουργία επενδύσεων στο φαρμακευτικό τομέα, μπροστά απ’ όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Στη ΔΕΘ μάλιστα, τον Σεπτέμβριο του 2019, ήταν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός που πανηγύριζε τις επενδύσεις 470 εκατ. ευρώ στον φαρμακευτικό τομέα στη χώρα μας, μέσα στις οποιες ήταν και οι επενδύσεις στην φαρμακευτική κάνναβη.

Τα  βασικά σημεία του σ/ν είναι δύο:

  • Το ένα αφορά στην εξαίρεση των επενδύσεων σε γη υψηλής παραγωγικότητας. Πρόκειται για μια θερμοκηπιακή καλλιέργεια η οποία έχει όλες τις ανάγκες και τις απαιτήσεις όλων των άλλων καλλιεργειών σε θερμοκήπιο. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τη λογική γιατί αυτού του τύπου η επένδυση εξαιρείται από τη γη υψηλής παραγωγικότητας, που εκτός από το έδαφος, έχει τις υποδομές σε άρδευση, σε καθαρό νερό και μια σειρά άλλες υποδομές και δυνατότητες.

Περιμένουμε το λόγο για τον οποίο εξαιρείται και πολύ περισσότερο περιμένουμε να άρει η Κυβέρνηση αυτήν την εξαίρεση, τη στιγμή μάλιστα που απελευθέρωσε μέχρι 1 MW την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε γη υψηλής παραγωγικότητας και μάλιστα σε επενδύσεις που δεν έχουν καμία σχέση με την παραγωγή.

  • Το δεύτερο είναι σε σχέση με το πολλαπλασιαστικό υλικό. Προφανώς είναι φυτικό υλικό που παράγεται από μονάδες εξειδικευμένες στην παραγωγή σπόρων και φυτοπολλαπλασιαστικού υλικού. Με τον περιορισμό που δίνει το νομοσχέδιο στην καθετοποίηση, αποκλείει όλες τις άλλες περιφερειακές μονάδες οι οποίες θα μπορούσαν να συνεργαστούν. Το αποτέλεσμα είναι να γίνεται ενδεχομένως εισαγωγή φυτοπολλαπλασιαστικού υλικού για την ανάπτυξη της καλλιέργειας, αποκλείοντας όλη τη δυνατότητα συνεργατισμού που θα μπορούσε να γίνει με άλλες τοπικές επιχειρήσεις αφενός, αφετέρου τη διεύρυνση των ωφελειών που μπορεί να πάρει η εθνική οικονομία.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία