BACK TO
TOP
Θεσμικά

Πετρέλαιο θέρμανσης αντί για DIESEL βλέπει η ΑΑΔΕ, με 20 και 21 κωδικό στα τιμολόγια επιστρέφεται ο ΕΦΚ

Στον λανθασμένο μορφότυπο των τιμολογίων κατανάλωσης πετρελαίου που διαβιβάζουν τα πρατήρια στην ΑΑΔΕ εντοπίζεται τελικά το μεγάλο πρόβλημα που έχει αφήσει σύμφωνα με το αποκλειστικό ρεπορτάζ της Αgrenda και του Agronews ίσως και πάνω από το 50% των καταγεγραμμένων δικαιούχων εκτός του μηχανισμού επιστροφής ΕΦΚ πετρελαίου για το 2025 κατά το πρώτο 9μηνο.

diesel-2026-petrelaio

Γιώργος Παπαδημητρίου & Γιάννης Ρούπας

3932
0

Η εσωτερική οδηγία της ΑΑΔΕ προς τις εταιρείες μηχανογράφησης, αναφέρει πως ο «κωδικός είδους» θα πρέπει να είναι 20 (DIESEL) ή 21 (TURBODIESEL) ώστε να δικαιολογείται η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (βλ. σχετικά στο τέλος του άρθρου). Αντ’ αυτού, σημαντική μερίδα των πρατηριούχων φέρεται να κάνει κάποιο λάθος στο λεπτό αλλά κρίσιμο αυτό σημείο, περνώντας στο σύστημα διάσπαρτη κωδικοποίηση, η οποία αντιπροσωπεύει διαφορετικό μίγμα καυσίμων, όπως για παράδειγμα το πετρέλαιο θέρμανσης -και όχι μόνο.

Από κει και πέρα, κάποιες πρώτες διευκρινήσεις για το πόσοι ακριβώς είναι οι μοναδικοί δικαιούχοι που έχουν πληρωθεί στα πρώτα τρία έναντι, έδωσε στις 11 Νοεμβρίου -την ημέρα δηλαδή που κατέβηκαν για πρώτοι φορά φέτος αγρότες και κτηνοτρόφοι στην Αθήνα, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης. Σύμφωνα με εκείνον, έχουν πληρωθεί μέχρι στιγμής μόλις 113.000 μοναδικοί δικαιούχοι από την ΑΑΔΕ.

Ξεφυλλίστε σε υψηλή ανάλυση την εβδομαδιαία Agrenda 


Σύμφωνα τώρα με το ρεπορτάζ του Agronews, από τις διασταυρώσεις που έκανε το ΥπΑΑΤ πριν στείλει τη λίστα με τους δικαιούχους βάσει ΜΑΑΕ στην ΑΑΔΕ, ο αριθμός των δικαιούχων επαγγελματιών διαμορφώθηκε τελικά σε 274.000. Μία διαίρεση λοιπόν των δύο αριθμών, αποκαλύπτει πως στα τέλη σχεδόν του ημερολογιακού έτους, μόλις το 41% των δυνητικών δικαιούχων έχει λάβει επιστροφή πετρελαίου. Αν δεχτεί επίσης κάποιος με βάση τη λογική πως υπάρχει ένα 10% (περίπου 25.000 άτομα) που δεν καλλιεργούν εντατικά και δεν χρησιμοποίησαν πετρέλαιο, τότε γίνεται σαφές πως σχεδόν ένας στους δύο αγρότες δεν έχει λάβει επιστροφή ΕΦΚ.

Επιπλέον δε, ακόμα και όσοι έλαβαν επιστροφή ΕΦΚ, δεν είναι βέβαιο πως την έχουν λάβει σωστά. Είναι χιλιάδες οι περιπτώσεις αγροτοκτηνοτρόφων που τους έχει γίνει λάθος διαβίβαση στο e-send από τα πρατήρια και εν τέλει τους πιστώθηκαν κάποια «μικροποσά», τύπου 20 με 30 ευρώ.

Σε αυτό βέβαια ευθύνεται εν μέρη και το γεγονός πως το πλαφόν βάσει της λίστας επιδοτούμενης ποσότητας καυσίμου, τελικά ήταν πολύ χαμηλό.

Το ρεπορτάζ θέλει:

  • Στην πρώτη πληρωμή των 76.000 ΑΦΜ, οι 17.000 να πιάνουν τα μέγιστα όρια
  • Στην δεύτερη πληρωμή των 82.000 ΑΦΜ, οι 24.000 να πιάνουν τα μέγιστα όρια
  • Για την τρίτη πληρωμή δεν υπάρχουν ακόμη στοιχεία.

Για να λυθεί το πρόβλημα αυτό, η κυβέρνηση δρομολογεί μόνιμη αύξηση του πλαφόν κατά 50%, ώστε στις επόμενες δύο πληρωμές (τέλος Δεκεμβρίου και εκκαθάριση Ιανουαρίου), να πληρωθούν επιστροφή ΕΦΚ όλα τα λίτρα. Κατά μία άποψη, η αύξηση του πλαφόν, αποτελεί μάλλον ένα «εύκολο» μέτρο κατευνασμού ώστε να πάρουν επιπλέον επιστροφή όσοι είχαν ήδη πάρει όσα τους αναλογούσαν. Το σημαντικό θέμα βέβαια, είναι να λύσει η ΑΑΔΕ τον «Γόρδιο Δεσμό» με τους πρατηριούχους, αφού οι μισοί αγρότες έχουν αγοράσει εδώ και 11 μήνες πετρέλαιο DIESEL κίνησης, το οποίο οι Τεχνικές Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ βλέπουν ως άλλο τύπο καυσίμου.  

Κοινώς, με τα σημερινά δεδομένα, 113.000 επαγγελματίες αγρότες θα έχουν λαμβάνειν μεγαλύτερα ποσά, ενώ οι υπόλοιποι 130.000 με 161.000 δυνητικοί δικαιούχοι, δεν έχουν πληρωθεί μάλλον ούτε ευρώ.

*Ποια πρέπει να είναι η κωδικοποίηση;

Κατά τη διαβίβαση από τα πρατήρια, πρέπει να είναι κλικαρισμένο το «παραστατικό καυσίμου», το οποίο ενεργοποιείται με τους κωδικούς 020 και 021, ανάλογα με τον τύπο καυσίμου.

Με το κλικ στην παραπάνω σειρά, εμφανίζεται η ανάλυση του καυσίμου. Αυτή βλέπει η ΑΑΔΕ και πληρώνει τον ΕΦΚ.

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, βλέπουμε Diesel premium, το οποίο αντιστοιχεί στον κωδικό 021.

Να πούμε επίσης ότι, οι κωδικοί 020 και 021 και δεν έχουν καμία σχέση με αυτό που βλέπουμε στο τιμολόγιο όταν το παίρνουμε στα χέρια μας μετά την εκτύπωση (π.χ. κωδ. είδους 001, ή 003 κλπ). Δεν τους βλέπει δηλαδή ο παραλήπτης του τιμολογίου, ούτε ο λογιστής του αγρότη κατά την καταχώρηση, αλλά  αποτελούν εσωτερική αρίθμηση η οποία είναι ορισμένη στο πρόγραμμα από την μηχανογράφηση, κατά την καταχώρηση του είδους.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

Ροή Ειδήσεων

Ροή Ειδήσεων Προγράμματα Πληρωμές