Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
WineTrails

Ανανέωση μάρκετινγκ επώνυμου κρασιού εξετάζει η ΕΔΟΑΟ

Ο εγχώριος κλάδος του οίνου δείχνει να διαισθάνεται μια ανάγκη ανανέωσης και αναβάθμισης της παρουσίας του στην οικονομική ζωή της χώρας και της ΕΕ, ανοίγοντας τον διάλογο για αναβάθμιση του θεσμικού ρόλου της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου αλλά και του στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ και branging του ελληνικού επώνυμου οίνου.

Edoao_Vogiatzis

Πέτρος Γκόγκος

683
0

Σε αυτό το πνεύμα, στην ανοιχτή εκδήλωση που διοργάνωσε το πρωί της Παρασκευής 21 Φεβρουαρίου στην Αθήνα η ΕΔΟΑΟ, ο πρόεδρος του ΔΣ της Οργάνωσης Γιάννης Βογιατζής, ξετύλιξε τον προγραμματισμό της δράσης της ΕΔΟΑΟ, αναλύοντας τα κύρια θέματα και τις προτεραιότητες της, ενώ στάθηκε και στην αναγκαιότητα επικαιροποίησης του Στρατηγικού σχεδιασμού.

Σύμπραξη με ΕΔΟΚ και Φέτα

Η κ. Βογιατζής εκτίμησε πως η ΕΔΟΑΟ είναι ικανοποιημένη από την έως τώρα πορεία της θεσμοθέτησης του πλαισίου λειτουργίας των Διεπαγγελματικών οργανώσεων, λέγοντας πως: «Η αναγνώριση του θεσμικού ρόλου των Διεπαγγελματικών και διαμόρφωση θετικού πλαισίου για την αποτελεσματική λειτουργία τους, ώστε να επιτελέσουν το σημαντικό έργο τους προς όφελος του κλάδου που εκπροσωπούν». Ο ίδιος εξήγησε πως η ΕΔΟΑΟ μέσω της αυξημένης αντιπροσωπευτικότητας των κλάδων που την συνιστούν και των συμφωνιών που ήδη έχει πετύχει σχεδιάζει να αιτηθεί την επέκταση των εισφορών σε όλο τον τομέα.

Παράλληλα εξήγησε πως το τελευταίο διάστημα έχει ενισχυθεί η επικοινωνία ανάμεσα στις ΔΟ της χώρας, μην αποκλείοντας κάποια σύμπραξη με τις ΔΟ της Φέτας και του Κρέατος στο προσεχές μέλλον.

Στρατηγικό Σχέδιο για το αμπέλι

Σε φάση εξεύρεσης χρηματοδότησης του υπόλοιπου έργου βρίσκεται το διάστημα αυτό η ΕΔΟΕ σε ό,τι αφορά στην εκπόνηση και υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου για το αμπέλι. Όπως εξήγησε ο κ. Βογιατζής, υπήρξε μια καθυστέρηση που προκλήθηκε από τις αλλαγές στην ηγεσία του ΕΛΓΟ Δήμητρα.

 

Επικαιροποίηση Σχεδίου Μάρκετινγκ

«Η εκπόνηση του ΣΣ συνέπεσε με το ξέσπασμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Η ολοκλήρωσή του ακολουθήθηκε από την ελληνική οικονομική και κοινωνική κρίση. Οι διαφοροποιήσεις, που θα ήταν αναμενόμενες με την παρέλευση 10ετίας σε κανονικές συνθήκες, είχαν λόγους να επεκταθούν. Η υφιστάμενη σήμερα πραγματικότητα έχει σίγουρα σημαντικές διαφορές από εκείνη που ίσχυε 10-12 χρόνια πριν. Κάποια στοιχεία της μας είναι γνωστά. Τα περισσότερα όμως, και ίσως τα πιο σημαντικά, χρήζουν διερεύνησης, καταγραφής και αξιολόγησης» εξήγησε ο ίδιος.

Στην συνέχεια έθεσε τους 4 στόχους ανανέωσης του σχεδίου. Ο πρώτος στόχος έχει να κάνει με την στρατηγική «ανταγωνιστικής τοποθέτησης» της εθνικής οινικής οντότητας, αφού η ΕΔΟΑΟ εντοπίζει μια ανάγκη να επικαιροποιηθεί ώστε να λάβει υπόψη της ό,τι έχει  διαφοροποιηθεί από την αρχική εκπόνησή της. «Με το στρατηγικό σχέδιο αποκτήσαμε, αναμφισβήτητα, Στρατηγική «ανταγωνιστικής τοποθέτησης» της εθνικής οινικής οντότητας. Με όσα έχουν προαναφερθεί προκύπτει αβίαστα η ανάγκη να επικαιροποιηθεί ώστε να λάβει υπόψη της ό,τι έχει διαφοροποιηθεί από την αρχική εκπόνησή της» δήλωσε.

 Η διαμόρφωση μιας ισχυρής εθνικής οινικής ταυτότητας «υπολείπεται αρκετά για να γίνει Ισχυρή, τουλάχιστον όσο απαιτείται για την ευρεία εμπέδωση στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού» εξήγησε ο κ. Βογιατζής περιγράφοντας τον 2ο στόχο.

 Ο τρίτος στόχος αφορά στην διαμόρφωση ενός σύγχρονου προγράμματος μάρκετινγκ, αφού σύμφωνα με τον ίδιο απαιτείται η προσαρμογή του στην πραγματικότητα λαμβάνοντας υπόψη και τις προοπτικές εξέλιξης αυτής της πραγματικότητας. «Το αρχικό πρόγραμμα μάρκετινγκ είναι φυσικό, με την παρέλευση των χρόνων και τις αλλαγές στην υφιστάμενη κατάσταση, να απαιτείται η προσαρμογή του στην πραγματικότητα λαμβάνοντας υπόψη και τις προοπτικές εξέλιξης αυτής της πραγματικότητας» είπε.

 Η δημιουργία δομών και οργάνωσης για υλοποίηση στόχων είναι ο τέταρτος παράγοντας. «Δημιουργήθηκαν δομές και οργάνωση για υλοποίηση, αν και έχουμε αρκετό δρόμο ακόμη προκειμένου να υλοποιηθούν ικανοποιητικά οι σχετικοί από τους 20 κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας» είπε.

 

 Μπλοκ με την Πορτογαλία για δικαιώματα φύτευσης και η στρατηγική των αεροπορικών εταιρειών

Ένας ακόμη άμεσος στόχος της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Οίνου είναι η αναζήτηση συμμαχιών σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την βελτίωση των κριτηρίων κατανομής των δικαιωμάτων φύτευσης και ειδικά της εξεύρεσης ενός πλαισίου που να επιττρέπει την διεκδίκηση ποσοστού άνω του 1%. Δεδομένου ότι και άλλες χώρες, όπως η Πορτογαλία αντιμετωπίζουν παρόμοια εμπόδια, η δημιουργία ενός μπλοκ, θα μπορούσε να εξασφαλίσει καλύτερη αντιμετώπιση από την Κομισιόν, από αυτήν που έχουν μεμονωμένα αιτήματα κρατών μελών.

Στην εκδήλωση της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου βρέθηκε ως επίτιμος προσκεκλημένος ο Φρεντερίκο Φαλκάο, πρόεδρος του αντίστοιχου Ινστιτούτου Αμπέλου και Οίνου της Πορτογαλίας ο οποίος μετέφερε την πείρα από την λειτουργία και οργάνωση του οινικού κλάδου στην χώρα του. Η Πορτογαλία είναι μια χώρα με παραγωγή 6,4 εκατ. εκατόλιτρων με εξαγωγές κοντά στα 3 εκατ. εκατόλιτρα και έσοδα από τις εξαγωγές 130 εκατ. ευρώ.

Η εφαρμογή των μέτρων προώθησης μέσω της ΚΟΑ Οίνου σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στην περίπτωση της Πορτογαλίας, τράβηξε το ενδιαφέρον των οινοποιών που βρέθηκαν στην αίθουσα, οι οποίοι ενεπλάκησαν σε μια ενθουσιώδη συζήτηση με τον κ. Φαλκάο. Σύμφωνα λοιπόν με την ενημέρωση που παρείχε ο Πορτογάλος, τα κονδύλια για τον κλάδο του κρασιού στην χώρα της Ιβηρικής μοιράζονται ως εξής: 53 εκατ. καταλήγουν στην αναδάρθρωση των αμπελώνων, 7 εκατ. ευρώ σε προγράμματα προώθησης, 3,5 εκατ. σε γεωργικές ασφαλίσεις, ενώ 1,5 εκατ ευρώ για την απόσταξη οίνων.

Οι βασικές αγορές στόχοι για το πορτογαλικό κρασί πέραν της ΕΕ, είναι ο Καναδάς, οι ΗΠΑ και λιγότερο το Μεξικό. Φυσικά και οι πρώην αποικίες, Βραζιλία και Ανγκόλα, χώρες στις οποίες ωστόσο η τιμή του λίτρου είναι σαφώς μικρότερη από τις υπόλοιπες αγορές. Όπως εξήγησε, η στρατηγική της Διεπαγγελματικής Οίνου της Πορτογαλίας για την απορρόφηση του 100% των διαθέσιμων πόρων για τα προγράμματα προώθησης οίνου, θυμίζει αυτή των αεροπορικών εταιρειών για την πληρότητα των πτήσεων. Δηλαδή δεσμεύουν αιτήσεις περισσότερες των διαθέσιμων κονδυλίων, γνωρίζοντας πως στο τέλος ορισμένοι δικαιούχοι δεν θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, ώστε ο αμέσως επόμενος να πάρει την θέση τους.

Η συμμετοχή του κράτους της Πορτογαλίας στα προγράμματα έχει ως εξής: 30% στα λεγόμενα generic προγράμματα που υλοποιεί η Διεπαγγελματική, συμμετοχή 20% στα προγράμματα των περιφερειών και 0% στα προγράμματα που αναλαμβάνουν ιδιώτες.

Παράλληλα εξήγησε πως υπάρχουν αυστηρές χρεώσεις σε όσους κάνουν διπλή εγγραφή σε προγράμματα, ώστε να διασφαλίζεται ένας δίκαιος τρόπος διαμοιρασμού  των κονδυλίων, με αποτέλεσμα μόλις μια φορά να έχει παρουσιαστεί φαινόμενο διπλής συμμετοχής σε κάποια τέτοια δράση.

Όταν ρωτήθηκε για την προώθηση στο εσωτερικό της χώρας, με αφορμή μια μείωση της κατανάλωσης στην γειτονική Ισπανία που αποδίδεται στην έμφαση για διεθνείς πωλήσεις και όχι τόσο στην εσωτερική αγορά, εξήγησε πως οι Πορτογάλοι πίνουν πολύ κρασί όσο παράλληλα οι τουριστικές εισροές είναι μεγάλες και συνεπώς δεν υπάρχει καμία ανάγκη προς το παρών για επένδυση σημαντικών πόρων για εσωτερική προώθηση.

Σε ό,τι αφορά στην συνεργασία των οινοποιών με τα εστιατόρια και την πολιτική που ακολουθούν οι επιχειρηματίες της εστίασης ως προς την τιμολόγηση των οίνων, απάντησε: «όταν μας αγαπούν χρεώνουν +100% το μπουκάλι και όταν όχι +300».

Φωτογραφίες: Γεωργία Καραμαλή


Το δελτίο Τύπου της ΕΔΟΑΟ αναφέρει:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

 

Αθήνα 25 Φεβρουαρίου 2020

 

Πολύτιμα συμπεράσματα, με σημαντικότερο ότι ο κλάδος έχει τη βούληση να κάνει το άλμα προς τα μπρος για μια καλύτερη αναπτυξιακή πορεία, αξιοποιώντας αφενός  τη διεθνή εμπειρία και κυρίως το επιτυχημένο Πορτογαλικό παράδειγμα, κι αφετέρου  το ευνοϊκότερο κλίμα στις εξαγωγές που δημιουργεί η νέα πολιτική για την εξωστρέφεια, εξήχθησαν από την ανοιχτή συνάντηση των οινοποιητικών επιχειρήσεων που διοργάνωσε η ΕΔΟΑΟ στις 24/2. 

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Οίνου κ. Γιάννης Βογιατζής, η ανταπόκριση της πλειονότητας των οινοποιών στην πρόσκληση της οργάνωσης και το ζωηρό ενδιαφέρον που επέδειξαν στη συζήτηση, εκφράζοντας τον προβληματισμό τους και διατυπώνοντας προτάσεις, δείχνει ότι ο κλάδος είναι ώριμος για αποφάσεις που θα του  προσδώσουν νέα δυναμική και θα  άρουν, με τη συνέργεια και της Πολιτείας, τα σημερινά αδιέξοδα, ιδίως στο θέμα της απορρόφησης των ευρωπαϊκών πόρων.

Και για τα δύο θέματα που κυριάρχησαν στη συνάντηση, υπήρξε αναλυτική ενημέρωση από τον Πορτογάλο   κ. Falcao Frederico ( π. πρόεδρος του Instituto da Vinha e do Vinho, IPκαι από τον κ. Γρηγόρη Δημητριάδη, Γενικό Γραμματέα  Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων  και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών.

Περιγράφοντας το πορτογαλικό μοντέλο, ο κ.Falcao σημείωσε, μεταξύ άλλων,  ότι  απορροφούνται οι ευρωπαϊκοί πόροι στο σύνολό τους και ότι  κύριος διαχειριστής είναι το ίδιο το Ινστιτούτο. Ανέφερε επίσης ότι με κωδικό που τίθεται στις φιάλες εισπράττεται εισφορά που καταλήγει στο Ινστιτούτο για προωθητικές ενέργειες του οινικού τομέα. Αξιοσημείωτη είναι  ακόμη μια αναφορά του: η υποβολή  των φακέλων στα χρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. προγράμματα γίνεται από τα μέσα Νοεμβρίου/αρχές Δεκεμβρίου κάθε έτους και οι εγκρίσεις δίδονται έως το τέλος  Μαρτίου του επόμενου  έτους. 

Ο κ. Δημητριάδης  δεσμεύτηκε για τακτικές συναντήσεις με τον κλάδο, συναρτώντας τες και με την   κατάρτιση ενός μακροπρόθεσμου στρατηγικού πλάνου για την προώθηση του ελληνικού κρασιού που , όπως γνωστοποίησε, σχεδιάζει  η Γενική Γραμματεία Εξωστρέφειας. Αναφέρθηκε επίσης στις μεταρρυθμιστικές αλλαγές που επέρχονται στον εξαγωγικό τομέα , με την ενοποίηση και υπαγωγή όλων των σχετικών φορέων στη Γενική Γραμματεία  Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων  και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών.

Σημειώνεται ότι στη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν επίσης και άλλα θέματα που απασχολούν τον κλάδο, με τον πρόεδρο της ΕΔΟΑΟ κ.Βογιατζή να αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην αλλαγή του καταστατικού βάσει του νέου νόμου για τις διεπαγγελματικές, στην αναγκαιότητα επικαιροποίησης του στρατηγικού σχεδίου marketing και branding , καθώς και στον στρατηγικό σχεδιασμό για την αμπελουργία, και την κ. Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου( μέλος του ΔΣ της ΕΔΟΑΟ) στον Οινοτουρισμό. Επίσης, για γενικότερα θέματα του αμπελοοινικού τομέα μίλησαν τα στελέχη του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης κ.κ. Τάσκος Δημήτρης και Διονύσης Γραμματικός.

 

   

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία