BACK TO
TOP
WineTrails

Πήλινα τα πόδια της προώθησης χωρίς στήριξη του αμπελώνα

Η ανάπτυξη της αγοράς οίνου µέσω του µάρκετινγκ καθίσταται πλέον η «µέγιστη προτεραιότητα» για την Ε∆ΟΑΟ, η στρατηγική της οποίας φαίνεται ότι παίρνει µια απότοµη στροφή καθυστερώντας το θέµα της αναδιάρθρωσης του ελληνικού αµπελώνα....

Edoao_4

Πέτρος Γκόγκος

13
0

Στην υποστήριξη της πρωτογενούς παραγωγής επενδύει το μεγαλύτερο ποσοστό των κοινοτικών επιδοτήσεων η αντίστοιχη Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου της Πορτογαλίας και δευτερευόντως προσεγγίζει το κομμάτι της προώθησης, και μάλιστα με προϋπολογισμό χαμηλότερο του ελληνικού, όπως παρουσιάστηκε στην ανοιχτή εκδήλωση που διοργάνωσε η ΕΔΟΑΟ στις 21 Φεβρουαρίου στην Αθήνα με καλεσμένο τον Φρεντερίκο Φαλκάο. Πρόκειται για μια παρατήρηση που εγείρεται από το γεγονός ότι σύμφωνα με το κεντρικό θέμα της πρόσφατης συνάντησης, η προσοχή της Διεπαγγελματικής Οίνου και Αμπέλου φαίνεται να έχει μετατοπιστεί από την ολοκλήρωση και εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου για το αμπέλι, για το οποίο έχει χυθεί πολύ μελάνι και το οποίο ανέμεναν εναγωνίως οι αμπελουργοί. Κι όλα αυτά όταν μέχρι πρόσφατα η στρατηγική για το μάρκετινγκ που αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε την τελευταία δεκαετία θεωρούνταν τόσο επιτυχημένη, ώστε να αποτελέσει το παράδειγμα πάνω στο οποίο θα στηριχθεί το Στρατηγικό Σχέδιο για το Αμπέλι.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ ο λόγος αυτής της μεταστροφής έγκειται στο γεγονός ότι το διάστημα που μεσολάβησε, η συνεργασία με τον ΕΛΓΟ Δήμητρα, λόγω εκλογών,  βάλτωσε και πλέον αναζητούνται πόροι για την ολοκλήρωση του υπόλοιπου έργου, αφού προς το παρόν τα ταμεία μπορούν να διαθέσουν περί τα 200.000 ευρώ για την απογραφή του προγράμματος.

Σύμφωνα με το πνεύμα της συνάντησης η ΕΔΟΑΟ δείχνει να διαισθάνεται μια ανάγκη ανανέωσης και αναβάθμισης της παρουσίας του εγχώριου κλάδου του οίνου στην οικονομική ζωή της χώρας και της ΕΕ, ανοίγοντας το διάλογο για αναβάθμιση του θεσμικού ρόλου της ως Διεπαγγελματικής Οργάνωσης και δίνοντας ξανά έμφαση στο στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ και branding του ελληνικού επώνυμου οίνου. Παράλληλα όμως δίνεται η εντύπωση με την επιλογή επανεκκίνησης του στρατηγικού σχεδίου για την προώθηση, πως όλες οι προσπάθειες αυτές στηρίζονται σε πήλινα ποδάρια, αφού οι βάσεις, ήτοι το κομμάτι της αμπελουργίας και η ανάγκη αναδιάρθρωσης των αμπελώνων, μπαίνουν ξανά στην κατάψυξη.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στην ανοιχτή εκδήλωση της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης για το Αμπέλι και τον Οίνο, απουσίαζε ο κλάδος του αμπελιού, γεγονός που δεν μπορεί παρά να οφείλεται στις παρεξηγήσεις που προκάλεσε ο διάλογος γύρω από την κλωνική επιλογή αμπέλου και στην απουσία του ΣΕΟ να συμμετάσχει σε πρόσφατη ημερίδα για το θέμα που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ. «Η εκπόνηση του ΣΣ συνέπεσε με το ξέσπασμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Η ολοκλήρωσή του ακολουθήθηκε από την ελληνική οικονομική και κοινωνική κρίση. Οι διαφοροποιήσεις, που θα ήταν αναμενόμενες με την παρέλευση 10ετίας σε κανονικές συνθήκες, είχαν λόγους να επεκταθούν. Η υφιστάμενη σήμερα πραγματικότητα έχει σίγουρα σημαντικές διαφορές από εκείνη που ίσχυε 10-12 χρόνια πριν. Κάποια στοιχεία της μας είναι γνωστά. Τα περισσότερα όμως, και ίσως τα πιο σημαντικά, χρήζουν διερεύνησης, καταγραφής και αξιολόγησης» εξήγησε ο Γιάννης Βογιατζής, πρόεδρος του ΔΣ της ΕΔΟΑΟ. Στη συνέχεια έθεσε τους στόχους ανανέωσης του σχεδίου. Ο πρώτος στόχος έχει να κάνει με την στρατηγική «ανταγωνιστικής τοποθέτησης» της εθνικής οινικής οντότητας. «Το αρχικό πρόγραμμα μάρκετινγκ είναι φυσικό, με την παρέλευση των χρόνων και τις αλλαγές στην υφιστάμενη κατάσταση, να χρειάζεται προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα. Η δημιουργία δομών και οργάνωσης για υλοποίηση στόχων είναι ο επόμενος παράγοντας. 

Φωτογραφία: Γεωργία Καραμαλή

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία