Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
WineTrails

Το ιταλικό κρασί στη σκιά του κορωνοϊού

Η γειτονική Ιταλία ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που βρέθηκε αντιμέτωπη με την εξάπλωση του κορωνοϊού και πασχίζει να ξεπεράσει αυτή την πρωτόγνωρη κρίση.

Tuscany__Italy_00

111
0

Πρωταγωνιστώντας σε ένα σενάριο που αλλάζει από τη μια στιγμή στην άλλη, το ιταλικό εμπόριο οίνου, μαζί με όλη την υπόλοιπη χώρα, αγωνίζεται σκληρά για να προσαρμοστεί και να επιβιώσει.

Καθώς η Ιταλία έμπαινε σε καραντίνα, έπρεπε δίπλα σε όλα τα άλλα προβλήματα να σώσει τη φήμη της εγχώριας παραγωγής τροφίμων αλλά και να απαντήσει στα αιτήματα για «virus-free» τρόφιμα και ποτά, αφού είχε ζητηθεί από παραγωγούς του κλάδου να εκδώσουν πιστοποίηση «corona virus-free» για τα εξαγώγιμα προϊόντα τους. Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι εξαγωγές τροφίμων και οίνου στην Ιταλία αντιστοιχούν στο 50% περίπου της συνολικής παραγωγής αγγίζοντας σε αξία τα 44 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 6,4 δις προέρχονται από τη βιομηχανία του κρασιού. Ευτυχώς, οι αρχές της ΕΕ και της Ιταλίας αντέδρασαν γρήγορα προχωρώντας σε επίσημη δήλωση αλλά και στον ορισμό ποινών για όσους υποκινούν το θέμα και ζητούν τη συγκεκριμένη πιστοποίηση.

Υπήρξαν διαβεβαιώσεις ότι δεν τίθεται θέμα μετάδοσης του ιού μέσω των προϊόντων καθώς είναι αδύνατο ο ιός να επιβιώσει μέσα στο κρασί. Επιπλέον, η μετάδοση του από την επιφάνεια της συσκευασίας είναι πρακτικά αδύνατη, λαμβάνοντας υπόψη τη σύντομη διάρκεια ζωής του COVID-19 και την απουσία ενός δυνητικού «βιολογικού» ζωντανού ξενιστή.

Ο Francesco Ricasoli, διευθύνων σύμβουλος και ιδιοκτήτης του οινοποιείου «Castello di Brolio» στο Chianti Classico της Τοσκάνης διαβεβαίωσε ότι «ευτυχώς η ενότητα και η ενσυναίσθηση φαίνεται να επικρατούν. Το Castello di Brolio συνεχίζει να μεταφέρει τα προϊόντα του σε ολόκληρο τον κόσμο. Στην πραγματικότητα υπάρχει μια ισχυρή ενσυναίσθηση για το ιταλικό κρασί και ο κόσμος αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι ο COVID-19 είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα, αν και ακόμα υποτιμάται σε ορισμένες χώρες».

Αλλά τι κάνει η ιταλική βιομηχανία οίνου για να υπερασπιστεί τα προϊόντα της και να εμποδίσει τον τομέα να πέσει σε οικονομική ύφεση; «Ο κίνδυνος είναι η παγκόσμια ύφεση που έχει ήδη ξεκινήσει», λέει ο Ricasoli και συνεχίζει: «Ο οινοτουρισμός, ιδιαίτερα σημαντικός για την Τοσκάνη, έχει δεχτεί ένα τεράστιο πλήγμα και δυστυχώς αυτό που χάνεται τώρα δεν πρόκειται να ανακτηθεί τους επόμενους μήνες. Οι οικονομικές και δημοσιονομικές συνέπειες είναι σίγουρο ότι θα “γονατίζουν” κάποιες εταιρείες».

Σύμφωνα με τον Giancarlo Moretti Polegato, πρόεδρο της Villa Sandi, από τους κορυφαίους παραγωγούς Prosecco στους λόφους του Conegliano Valdobbiadene: «η κατάσταση είναι δύσκολη και αλλάζει ταχύτατα. Προσπαθούμε να σκεφτούμε θετικά και να προετοιμαστούμε για την επιστροφή στην πρότερη κατάσταση. Είναι αλήθεια ότι είχαμε μεγάλες προσδοκίες από την τουριστική κίνηση φέτος, μετά την ένταξή μας στον κατάλογο παγκόσμιας κληρονομίας της UNESCO, ωστόσο όσοι είχαν κάνει κράτηση για να έρθουν στους πανέμορφους λόφους μας αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε ακύρωση», λέει ο Polegato. Η λύση που βρήκε η Villa για να μην χάσει την επαφή με το οινόφιλο κοινό είναι να δημιουργήσει εικονικές περιηγήσεις στο οινοποιείο και τις εγκαταστάσεις της, «ένα υποκατάστατο που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει την πραγματική εμπειρία», σύμφωνα με τον Polegato.

Οι περισσότεροι παραγωγοί προσφέρουν εμπορική υποστήριξη στους πελάτες τους με προωθητικές ενέργειες, που αφορούν κάθε πελάτη ξεχωριστά, ενώ όπου κρίνεται απαραίτητο παρέχεται παράταση στις προθεσμίες των πληρωμών.

Ο Innocenti Nardi, πρόεδρος της κοινοπραξίας «Conegliano Valdobbiadene Prosecco Superiore DOCG», διαβεβαιώνει ότι η τακτική ροή του Prosecco Superiore συνεχίζεται. Ενώ τα μεμονωμένα οινοποιεία εξακολουθούν να εκτελούν αποστολές παλετών Prosecco, η κοινοπραξία έχει ενισχύσει τις δραστηριότητές της παρακολουθώντας προσεκτικά τις αλλαγές στις επιμέρους αγορές και διοργανώνοντας κοινωνικές εκστρατείες και webinars  προκειμένου να διατηρηθεί η επαφή με τις αγορές, τον Τύπο και τους καταναλωτές. Με σχεδόν 400.000 επισκέπτες ετησίως, τα οινοποιεία Conegliano Valdobbiadene έχουν υλοποιήσει διάφορες ενέργειες για να συνδεθούν με το οινόφιλο κοινό, συμπεριλαμβανομένης της αποστολής προϊόντων για παραγγελίες μέσω e-commerce αλλά και την ενημέρωση τους των πελατών με νέα μέσα από διαδραστικές ιστοσελίδες.
Με πληροφορίες από το κείμενο του  Michèle Shah για το thedrinksbusiness.com

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία