Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
WineTrails

Επιβιώνοντας στην πανδημία: Θρυλικές οικογένειες του κρασιού δείχνουν τον δρόμο

Η παρούσα κρίση δεν είναι η πρώτη και φυσικά ούτε η τελευταία, που βιώνει η ανθρωπότητα. Θρυλικές οικογένειες οινοποιών, με εμπειρία πολλών γενεών και αιώνων, μοιράζονται όσα τους έχει διδάξει η ιστορία για το πώς μπορεί να ξεπεράσει κανείς μια μεγάλη κρίση ή ακόμα και να βγει δυνατότερος απ’ αυτήν.

0e

86
0

Τις σκέψεις τους για την κρίση, που προκάλεσε το ξέσπασμα της πανδημίας του Covid-19, μοιράστηκαν τα μέλη της Primum Familiae Vini, (Leading Wine Families), μίας διεθνούς ένωσης 12 θρυλικών οικογενειών οινοποιών, με τη συντάκτρια του Forbes, Katie Kelly Bell. Οι απόψεις τους διαμορφώνονται υπό το πρίσμα των ιστορικών προκλήσεων που έχουν αντιμετωπίσει οι πρόγονοί τους στο πέρασμα των αιώνων.

Η φύση των προκλήσεων μπορεί να διαφέρει, ωστόσο το μήνυμα της κάθε οικογένειας είναι κοινό και οικουμενικό και μπορεί να συμπυκνωθεί στο απόφθεγμα του ποιητή Rainer Maria Rilke: «Άσε τα πάντα να σου συμβούν. Την ομορφιά και τον τρόμο. Απλά προχώρησε. Κανένα συναίσθημα δεν είναι τελειωτικό».

Ιταλία - Marchesi Antinori


«Η οικογένειά μας έχει μακρά ιστορία στη Φλωρεντία και οι πρόγονοί μας έζησαν την πανδημία της πανώλης το 1348, κατά τη διάρκεια της οποίας ο πληθυσμός της Φλωρεντίας μειώθηκε κατά 60% μέχρι το 1350. Εκείνη την περίοδο η οικογένειά μας “αναγκάστηκε” να αποσυρθεί από την εμπορία μεταξιού και τις τραπεζικές δραστηριότητες της και να εστιάσει όλες τις δυνάμεις της στη διαχείριση των κτημάτων της στην Φλωρεντία. Έτσι, μέχρι το 1385 η καλλιέργεια των αμπελώνων και η οινοποίηση έγινε η μοναδική μας δραστηριότητα. Αυτό αποτελεί ένα καλό παράδειγμα για το πώς μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία μπορεί να οδηγήσει σε μία επιτυχία», αναφέρει η πρόεδρος του οικογενειακού οινοποιείου Marchesi Antinori, Albiera Antinori.

Γαλλία - Maison Joseph Drouhin


«Το οινοποιείο μας κατάφερε να ξεπεράσει τις συνέπειες δύο παγκοσμίων πολέμων, μίας τρομερής πυρκαγιάς που κατέστρεψε περίπου 200.000 φιάλες και της εσωτερικής οικονομικής κρίσης του 1993. Απ’ όλες αυτές τις δυσκολίες βγήκαμε πιο δυνατοί, καλύτερα οργανωμένοι και πιο δεμένοι ως οικογένεια. Όσα διδαχθήκαμε από τις προκλήσεις του παρελθόντος έγιναν οι αρχές που θέλουμε να περάσουμε και στα παιδιά μας. Το δέσιμο της οικογένειας, η υποστήριξη των γυναικών, η πιστότητα των πελατών, η υποστήριξη των τοπικών συνεργατών μας και οι ηθικές αξίες», αναφέρει ο Robert Drouhin, πρώην CEO του Maison Joseph Drouhin.

Αναλογιζόμενος τις εμπειρίες του παρελθόντος ο Robert Drouhin δηλώνει στο Forbes: «Η πανδημία του κορωνοιού έχει δραματικές επιπτώσεις σε ανθρώπινο επίπεδο, όμως για μια εταιρεία είναι ένα παροδικό πρόβλημα το οποίο πρέπει να λύσουμε με αυστηρό σχεδιασμό και τη συμβολή των εργαζόμενών μας. Σίγουρα κάποιοι παράγοντες της αγοράς θα εξαφανιστούν, εκείνοι που έβρισκαν κίνητρο στο βραχυπρόθεσμο κέρδος και είχαν μια παράλογη εμπιστοσύνη στην ένδοξη οικονομική ανάπτυξη του κόσμου».

Γαλλία - Famille Hugel


«Λόγω της τοποθεσίας του κοντά στα σύνορα με τη Γερμανία, το οινοποιείο μας έχει γνωρίσει πολέμους, αλλαγές εθνικής κυριαρχίας, όπως και επιδημίες. Οι πρόγονοί μας επιβιώσαν και προσαρμόστηκαν, χωρίς να κάνουν ποτέ συμβιβασμούς στην ποιότητα ή να διαλέξουν τον εύκολο δρόμο, κοιτάζοντας πάντα μακριά. Το 1937, όταν τα συνεχή προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας γονάτισαν την τοπική οικονομία, ο Jean και ο γιος (ο οποίος είναι ο προπάππους μου) αποφάσισαν να κάνουν ένα μεγάλο ταξίδι, το οποίο εκείνη την εποχή απαιτούσε να αλλάξουν πέντε αεροπλάνα, για να φτάσουν την Αυστραλία και να εργαστούν εκεί για την καθιέρωση του brand μας. Όταν ο Jean, έφυγε από τη ζωή, είχε ήδη πληρώσει τον φόρο κληρονομίας για δύο γενιές!». Με αυτά τα λόγια, ο Jean Frédéric Hugel, διευθυντής εξαγωγών του Famille Hugel, περιγράφει τις προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει η οικογένειά του. «Ελπίζουμε πάντα για το καλύτερο, αλλά είμαστε προετοιμασμένοι και για το χειρότερο. Αυτό είναι το μότο μας. Κοιτώντας στο παρελθόν βρίσκουμε δύναμη και κίνητρο για να συνεχίσουμε», σημειώνει ο ίδιος.

Η εμπειρία των προηγούμενων γενεών «ελπίζω ότι θα μας επηρεάσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά θέλω να διασφαλίσω ότι στο μέλλον δεν θα μετανιώσω για τίποτα, όταν αυτή η κρίση θα έχει περάσει», αναφέρει στο Forbes ο κ. Hugel και συμπληρώνει: «Η ηθική είχε πάντα τεράστια σημασία για την οικογένειά μας, για τον τρόπο που διευθύνουμε την επιχείρησή μας. Θέλω να πιστεύω ότι στο τέλος αυτής της κρίσης οι πράξεις μου θα είναι σύμφωνες με τους ηθικούς κώδικες, που ακολουθούσα πριν μπούμε σε αυτήν. Είναι στο χέρι του καθενός να κάνει τη διαφορά. Οι πρόγονοί μου πήραν τις σωστές αποφάσεις, τη σωστή στιγμή, χωρίς συμβιβασμούς. Εύχομαι να μπορώ να πω το ίδιο όταν όλο αυτό θα έχει τελειώσει».

Πορτογαλία - Symington Family Estates

«Μεγαλώσαμε ακούγοντας ιστορίες από τους γονείς και τους παππούδες μας για τα γεγονότα του Α΄ και του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου αλλά και για την Παγκόσμια Οικονομική Ύφεση του 1929. Πολλά οινοποιεία αντιμετώπισαν φοβερά προβλήματα από την έναρξη της Ύφεσης μέχρι και τη δεκαετία του ’60. Η μεγάλη αλήθεια είναι ότι αν παραμείνεις στις επάλξεις, όταν τα πράγματα είναι δύσκολα, θα βρεθείς σε πολύ καλύτερη θέση όταν ξεκινήσει η ανάκαμψη, η οποία πάντα ακολουθεί», τονίζει ο Paul Symington, πρώην CEO του Symington Family Estates.

Η αντοχή μιας οικογενειακής επιχείρησης σε μία τόσο μεγάλη κρίση είναι το άλλο θέμα στο οποίο εστιάζει ο Paul Symington. «Είμαι πεπεισμένος ότι οι οικογενειακές εταιρείες του κρασιού είναι πολύ καλά προετοιμασμένες για να αντιμετωπίσουν μία τέτοιου είδους κρίση. Δεν χρειάζεται να υπερασπιστούμε τους εαυτούς μας στην χρηματιστηριακή αγορά ή σε κάποιον απομακρυσμένο από τη δουλειά μας και ανυπόμονο μέτοχο. Θα κάτσουμε όλοι γύρω από ένα τραπέζι, με ένα μπουκάλι καλό κρασί, και θα προετοιμαστούμε για τη δύσκολη αυτή περίοδο, δεδομένου ότι εμείς και το προσωπικό μας είμαστε όλοι υγιείς. Με ένα παράδοξο τρόπο θα μπορούσαμε να πούμε ότι είμαστε υπερήφανοι που μπορούμε να δείξουμε στην προηγούμενη γενιά αλλά και σε αυτές που θα ακολουθήσουν, ότι μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα με τεράστιες δυσκολίες».

Ισπανία - Familia Torres


«Φέτος το οινοποιείο μας γίνεται 150 ετών. Και οι πέντε γενιές του αναγκάστηκαν κατά καιρούς να δουλέψουν σκληρά και να προσαρμοστούν σε πολύ δύσκολες καταστάσεις. Μία από αυτές ήταν ο βομβαρδισμός του οινοποιείου μας προς το τέλος του Εμφυλίου Πολέμου το 1939, ο οποίος κατέστρεψε ένα σημαντικό τμήμα του. Το συμβάν αυτό έφερε τον παππού μου αντιμέτωπο με δύο μεγάλα και αλληλένδετα προβλήματα. Από τη μία μπορούσε να παράγει και να αποθηκεύσει λιγότερο κρασί, ενώ την ίδια στιγμή χρειαζόταν χρήματα για την ανακατασκευή του οινοποιείου. Εκείνη την περίοδο, οι παππούδες μου ξεκίνησαν ένα μακρύ ταξίδι, που διήρκεσε πάνω από έναν χρόνο, για να βρουν νέες αγορές για τα κρασιά τους στην Κούβα, το Μεξικό, τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Έλειπαν ήδη ενάμιση χρόνο, όταν τηλεγράφησαν για να μας ενημερώσουν ότι οι νέες αγορές είχαν βρεθεί και ότι θα ξεκινούσε η ανακατασκευή του οινοποιείου», αναφέρει στο Forbes o διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Miguel Torres Maczassek. «Ελπίζω ότι σύντομα, θα είμαι σε θέση να ενημερώσω τους ανθρώπους μας ότι έχει βρεθεί η λύση για το πρόβλημα του Covid-19, ότι ο κόσμος ανακάμπτει, ότι η ομάδα μας ανακάμπτει, ότι οι οικογένειες μας ανακάμπτουν και ότι το οινοποιείο μας ανακάμπτει. Παράλληλα, θα τους εκφράζω τις ευχαριστίες μου για την καταπληκτική δουλειά, τις θυσίες και τη φροντίδα που πρόσφεραν σε αυτή την πρωτόγνωρη συγκυρία», σημειώνει ο ίδιος.

Ιταλία - Tenuta San Guido

Πρωτόγνωρη χαρακτηρίζει τη παρούσα κρίση ο Nicolò Incisa della Rocchetta, πρόεδρος της Tenuta San Guido στο Bolgheri της κεντρικής Ιταλίας. «Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι υπήρξαμε τυχεροί τον προηγούμενο αιώνα. Μία κρίση, όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα, δεν έπληξε ποτέ άλλοτε το Bolgheri. Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, η οικογένειά μας κατάφερε να συντηρήσει το Κτήμα. Μάλιστα, εκείνα ακριβώς τα χρόνια ο πατέρας μου Mario Incisa, ξεκίνησε τα πειράματά του γύρω από το Cabernet Sauvignon στην περιοχή του Bolgheri. Τα πειράματα εκείνης της περιόδου οδήγησαν στη γένεση του δικού μας Sassicaia, όπως και σε άλλα επιτεύγματά του οικογενειακού μας κτήματος», δηλώνει ο ίδιος.

«Εμείς, με τη σειρά μας, θα προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε αυτή την πρωτόγνωρη κρίση, αναζητώντας πιθανά θετικά αποτελέσματα. Το κρασί, όπως και η γεωργία, αποτελούν εδώ και χιλιάδες χρόνια βάση της ζωής μας και γι’ αυτό τον λόγο έχουμε επιβιώσει από πολλές καταστροφές. Μετά την κρίση του Covid-19, οι άνθρωποι προσδοκούν να επιστρέψουν στη φυσιολογική τους ζωή αναζητώντας ευκαιρίες να βρεθούν μαζί με τους δικούς τους ανθρώπους, πιθανόν περισσότερο απ’ ό,τι πριν. Ίσως ανακαλύψουν αξίες που χάθηκαν στο παρελθόν. Περιμένουμε ότι το κρασί και το φαγητό θα παίξουν κεντρικό ρόλο στις ζωές των ανθρώπων, δημιουργώντας περιστάσεις για να γλεντήσουμε και να μοιραστούμε πράγματα. Θα αναζητήσουμε τρόπους να γιορτάσουμε με την οικογένειά μας και τους φίλους μας την αναγέννηση από μία σκοτεινή περίοδο της ιστορίας», αναφέρει ο πρόεδρος της Tenuta San Guido.

Πηγή: www.forbes.com

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία