
Σε αυτά τα συμπεράσματα κατέληξε πρόσφατη έρευνα του Wine Intelligence, σε ανθρώπους που καταναλώνουν κρασί στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Το 16% των 1000 ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε ότι κατανάλωνε κρασί κάθε μέρα. Ποσοστό μεγαλύτερο από 11% που δήλωνε ότι έχει αυτή τη συνήθεια πριν το lockdown.
Αυτό το εύρημα έρχεται να συμπληρώσει τις εκθέσεις των εταιρειών εμπορίας οίνου για αύξηση των πωλήσεων τους, αντίστοιχη με αυτή που καταγράφεται την περίοδο των Χριστουγέννων, η οποία οφείλεται στις πωλήσεις λιανικής καθώς το εμπόριο που σχετίζεται με τη βιομηχανία της φιλοξενίας έχει «παγώσει».
Καθώς οι περιορισμοί της καραντίνας χαλαρώνουν, οι ειδικοί του Wine Intelligence υποστηρίζουν ότι η πρόσφατη αύξηση στις online πωλήσεις κρασιού θα διατηρηθεί μιας και οι καταναλωτές συνεχίζουν να αναζητούν προσιτές επιλογές για να απολαύσουν στο σπίτι τους.
«Οι Βρετανοί συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν ότι οι ακριβές διακοπές και οι μεγάλες κοινωνικές εκδηλώσεις, δεν μοιάζουν πλέον κατάλληλες επιλογές γι’ αυτή την περίοδο. Αντίθετα μικρές απολαύσεις, όπως το να δοκιμάσεις ένα νέο κρασί, θεωρούνται μια πολύ πιο λογική επιλογή», αναφέρει η CEO του Wine Intelligence, Lucie Halstead.
Ίδια περίπου η ιστορία και στις ΗΠΑ. Η κ. Halstead επισημαίνει ότι σύμφωνα με τα στοιχεία, οι καταναλωτές κρασιού που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν προβληματισμένοι για τα οικονομικά του νοικοκυριού τους αλλά και για το ενδεχόμενο ενός ταξιδιού με αεροπλάνο».
Η ίδια προσθέτει: «Ευτυχώς για το κρασί, οι καταναλωτές δείχνουν μια διάθεση να απέχουν από πολυτέλειες όπως οι ακριβές διακοπές ή οι μεγάλες κοινωνικές εκδηλώσεις, αντικαθιστώντας τες με μικρότερες απολαύσεις όπως ένα μπουκάλι με καλύτερο κρασί».
Οι Βρετανοί αναζητούν οικονομικότερες λύσεις
Ωστόσο, μέχρι τώρα, δεν ξοδεύουν όλοι περισσότερο ανά φιάλη. «Ο μέσος καταναλωτής κρασιού στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει, τουλάχιστον προσωρινά, αντιστρέψει τη μακροχρόνια τάση του να πίνει λιγότερο αλλά καλύτερα, και αναζητά οικονομικότερες λύσεις», δήλωσε η CEO του Wine Intelligence.
Η εικόνα στις ΗΠΑ διαφοροποιείται, καθώς η έρευνα του Wine Intelligence σε 2.000 καταναλωτές οίνοι έδειξε ότι εκείνοι που συνήθως δαπανούσαν 15-20 δολάρια για κάθε φιάλη, κατά την περίοδο της καραντίνας επέλεξαν ελαφρώς ακριβότερα κρασιά.
Όσοι κατανάλωναν κρασί λιγότερο συχνά μείωσαν τη συγκεκριμένη δαπάνη, ενώ το 20% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει περιορίσει σημαντικά τις δαπάνες του αλλά και την κατανάλωση οίνου.
Πηγή: decanter.com