Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
WineTrails

Οινικές επιτυχίες στην εποχή της πανδημίας

Παρά τη γενικότερη οικονομική δυστοπία που επέφερε η δίμηνη παύση εργασιών και οι απαγορεύσεις που επιβλήθηκαν, υπήρξαν σε όλη τη χώρα παραδείγματα οινοποιείων, που αύξησαν τις πωλήσεις τους ως αποτέλεσμα στόχευσης και σκληρής δουλειάς.

40-43_01

88
0

Παρά τη γενικότερη οικονομική δυστοπία που επέφερε η δίμηνη παύση εργασιών και οι απαγορεύσεις που επιβλήθηκαν, υπήρξαν σε όλη τη χώρα παραδείγματα οινοποιείων, που αύξησαν τις πωλήσεις τους ως αποτέλεσμα στόχευσης και σκληρής δουλειάς. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν δύο -αντικειμενικά- διαφορετικές περιπτώσεις.

Μιλώντας με συναδέλφους από το εξωτερικό κατά την περίοδο των περιορισμών, όλοι είχαν να αναφέρουν αμέτρητες ιστορίες συμπίεσης και δυσκολιών, ενώ ταυτόχρονα όλοι είχαν να ρωτήσουν αν υπήρξε κάποια ιστορία επιτυχίας κατά την πρωτόγνωρη και καταπιεστική αυτή περίοδο. Κατά τη διάρκεια τηλεφωνικών συνομιλιών μπορούσα να δω σχεδόν να μπροστά μου τη ζωγραφισμένη απορία στα πρόσωπά τους και το παγωμένο βλέμμα κάποιου που σαστίζει μπρός στο άγνωστο κατά το ξεστόμισμα της φράσης «ναι, αναμφίβολα, έχουμε ιστορίες επιτυχίας αυτή την περίοδο διάσπαρτες στη χώρα».

Ανάμεσά τους επέλεξα δύο για να μοιραστώ μαζί με όσους τις αγνοούν αλλά και να τις  υπενθυμίσω σε όσους τις γνωρίζουν.

Η πρώτη έρχεται από την ορεινή Αιγιάλεια από το Άνω Διακοφτό της Αχαΐας όπου δραστηριοποιείται από το 2004 ο Τετράμυθος. Πριν προχωρήσουμε, θα ήθελα να σημειωθεί πως πρόκειται για ένα οινοποιείο με αξιόλογη, αν όχι αξιοζήλευτη, ετήσια επισκεψιμότητα τόσο από Έλληνες όσο κι από οινόφιλους του εξωτερικού κάτι το οποίο αναμφίβολα έχει συμβάλει στη γνωστοποίηση των κρασιών, των ανθρώπων και της φιλοσοφίας του οινοποιείου εντός και εκτός συνόρων. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Παναγιώτης Παπαγιανόπουλος επικεφαλής οινολόγος του Κτήματος (φωτό αριστερά) «η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών μάς έχει συνδέσει και μας επικοινωνεί ως οινοποιείο με βιολογικώς πιστοποιημένα, ήπιας οινολογικής παρέμβασης κρασιά, κάτι το οποίο αναμφίβολα κερδίζει διαρκώς έδαφος τα τελευταία χρόνια στις διεθνείς αγορές».

Το 75% των αµπελώνων που παρέχουν πρώτη ύλη στον Τετράµυθο αποτελείται από γηγενείς ποικιλίες αµπέλου. Το Οινοποιείο στοχεύει από την έναρξη της λειτουργίας του στην ανάδειξη του terroir των πλαγιών της Ορεινής Αιγιάλειας και σαφώς θα πρέπει να αισθάνεται δικαιωµένο, καθώς την τελευταία οκταετία παρατηρείται µια έντονη στροφή των διεθνών αγορών προς εξωστρεφή κι εύγευστα κρασιά από ενδογενείς ποικιλίες οινοπαραγωγικών χωρών και περιοχών.

 

Στοχευµένη επιτύχια

Βήµα βήµα και µε πολύ στοχευµένες κινήσεις οι άνθρωποι του Τετράµυθου είδαν το 86% και πλέον της συνολικής τους παραγωγής να εξάγεται σε 16 διαφορετικές χώρες, µε µεγαλύτερη αγορά αυτή του Καναδά. Αυτό που πιθανά να µην είχαν δει είναι πως το πρώτο τετράµηνο του 2020 οι εξαγωγές τους στην αγορά του Quebec θα αυξάνονταν περισσότερο από 60%. Αναµφίβολα η έλλειψη σε ιταλικό και ισπανικό κρασί λόγω αδυναµίας εξαγωγών δηµιούργησε ένα κενό που έπρεπε να καλυφθεί. Τα κενά στις αγορές ωστόσο δεν καλύπτονται µόνα τους.

Μια ισχυρή συνεργασία ετών µε µια ευυπόληπτη εγχώρια εταιρεία σίγουρα διαδραµατίζει έναν επιπλέον ρόλο. Στον Τετράµυθο έχουν επιλέξει την εταιρεία Αgency ως συνεργάτη. Η Αgency διακινεί κάποια  από τα κορυφαία βιολογικά/βιοδυναµικά σπίτια από Ιταλία και Γαλλία, αφουγκράζεται την γαστρονοµική σκηνή του Καναδά τις ανησυχίες και τις τάσεις της έχοντας σοβαρή παρουσία σε αυτήν.

Ο κ. Παπαγιανόπουλος θεωρεί πως «ήταν επίσης αποδοτικό αποτέλεσµα των εξαετών δράσεων του προγράµµατος προώθησης ελληνικών οίνων στον Καναδά, µε αµφότερες επισκέψεις στις δύο χώρες από ανθρώπους-διαµορφωτές των τάσεων που κερδίζουν ή χάνουν έδαφος, µε µη αρµονική περιοδικότητα, στις προτιµήσεις των καταναλωτών του κρασιού».

Όλα όµως τα παραπάνω δεν θα µπορούσαν να βοηθήσουν αν τα κρασιά του Τετράµυθου δεν είχαν τη δοµή και την εκφραστικότητα να καλύπτουν τις απαιτήσεις που διαµορφώνει η παγκόσµια γεύση από την καθηµερινότητα ως τις υψηλές γαστρονοµικές τάσεις.

Φέρνει στο φως την ποικιλία Αγριππιώτης

Το επόµενο βήµα για τον Τετράµυθο είναι γνωρίσει στο παγκόσµιο οινικό κοινό την ενδογενή ποικιλία Αγριππιώτης. Πρόκειται για µια ξεχασµένη λευκή ποικιλία, που συναντάται στον οικισµό Λόφος και στο Άνω ∆ιακοπτό. Παραδοσιακά συµµετείχε σε χαρµάνια, σε µικρό ποσοστό µε τους Ροδίτες συµβάλλοντας στο γευστικό βάθος και την ευπλαστότητα του κρασιού. Από τεχνολογικής άποψης ωριµάζει λίγο νωρίτερα από τον Ροδίτη και έχει υψηλότερη οξύτητα, µε παρούσες κι εύπλαστες ταννίνες  χάριν του παχιού φλοιού του. Αρωµατικά, αν και διαθέτει αυτόνοµο χαρακτήρα, κινείται σε µέτριες και χαµηλές εντάσεις. Από τα λίγα διάσπαρτα κλήµατα µέσα σε παλαιά αµπέλια Ροδίτη, από τα οποία επιλέχθηκαν κληµατίδες και σε συνεργασία µε γνωστό φυτώριο δηµιουργήσαν τα πρώτα φυτά, πλέον έχει φυτευθεί ένας µικρός αµπελώνας τριών στρεµµάτων αποκλειστικά µε Αγριππιώτη. Τα πρώτα σηµάδια είναι άκρως ενθαρρυντικά καθώς οι αποδεικτικές οινοποιήσεις προηγούµενων ετών, από διάσπαρτα κύπελλα, έχουν δηµιουργήσει φανατικό κοινό στην Ιαπωνία, ενώ χρησιµοποιήθηκαν στις παρουσιάσεις του Simon Wolf για το  βιβλίο του Amber Revolution, στη χώρα αυτή.

Η οινοποίηση του 2019 αφορά ένα orange κρασί µικρής παραγωγής, µε υψηλής έντασης αρώµατα κοµπόστας ανανά και καραµελωµένης πορτοκαλόφλουδας, που εκφάζει τόσο τις ιδιαιτερότητες της ποικιλίας όσο και του συγκεκριµένου οινοποιητικού ύφους.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία