Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Εταιρικά Νέα

Αβάντα σε συμβόλαια για κριθάρι του 2022 εξετάζει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Ανοιχτό ενδεχόμενο για μια επαναπροσέγγιση των συμβολαίων με τους αγρότες αφήνει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που αυτήν την περίοδο παρακολουθεί το κύμα ανατιμήσεων και εξετάζει τα περιθώρια αναπροσαρμογής των τιμών στα συμβόλαια.

IMG-20211019-WA0000

Πέτρος Γκόγκος

2951
4

Για το 2021, η εταιρεία ενίσχυσε κατά 6% περίπου τις τιμές, προκειμένου να συγκρατήσει τυχόν παρεκκλίσεις από τις συμφωνηθείσες ποσότητες με τους παραγωγούς, όσο η ελεύθερη αγορά διαμόρφωσε μέσα στα αλώνια τιμή στα 22 λεπτά το κιλό για το κτηνοτροφικό κριθάρι. Χωρίς να είναι ακόμα σαφής ο προσανατολισμός της εταιρείας για τη νέα καλλιεργητική περίοδο, μιλώντας στην Agrenda ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σημείωσε ότι όποια τυχόν αλλαγή θα αφορά σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα.

Η συζήτηση έγινε με αφορμή την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης 2019-2020, το μεσημέρι της Τρίτης 19 Οκτωβρίου στην Αθήνα. Όπως ξεκαθάρισε ο ίδιος, στόχος της εταιρείας είναι να διατηρήσει καλή σχέση με τους συνεργαζόμενους αγρότες, που φτάνουν τους 2.000 περίπου σε 19 νομούς της χώρας και με αυτήν την προσέγγιση γίνονται οι όποιες ανοδικές προσαρμογές των συμβολαίων. Επί 13 χρόνια που εφαρμόζουμε το πρόγραμμα της συμβολαιακής, μόλις δύο χρονιές έτυχε η ελεύθερη αγορά να προσφέρει υψηλότερες τιμές, όπως σχολίασε ο κ. Δανιηλίδης. 
Να σημειωθεί ότι το 2020 υπήρξε σημαντικό εξαγωγικό έργο σε σχέση με τη βύνη, όπως ανέφερε ο ισχυρός άνδρας της Αθηναϊκής, με την εταιρεία να στέλνει αξιοσημείωτες ποσότητες σε Ιταλία, Βουλγαρία και Ισραήλ. Κάτι τέτοιο δεν αναμένεται ωστόσο να επαναληφθεί κατά την τρέχουσα χρονιά, αφού οι ανάγκες της εταιρείας ανέκαμψαν έπειτα από την απότομη καμπή του 2020, αλλά και οι αποδόσεις κριθαριού ήταν περιορισμένες, μη αφήνοντας ουσιαστικά περιθώρια για περαιτέρω αξιοποίηση της βύνης. Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων, η κατανάλωση μπίρας φέτος ενισχύθηκε, με την ελληνική αγορά να ανατρέπει την τάση των μηνών της καραντίνας, χωρίς μάλιστα τη βοήθεια των τουριστικών ροών. Σε συνέχεια αυτής της θετικής για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας εξέλιξη, τα στελέχη της Αθηναϊκής εκτιμούν ότι το 2022 θα είναι χρονιά περαιτέρω ανάπτυξης. 

Αναφορικά με το πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης που εφαρμόζει η Αθηναϊκή με μότο «από το χωράφι στο ποτήρι», σε επίπεδο χωριαφιού, η εταιρεία πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις σε δράσεις Έρευνας και Ανάπτυξης και έχει επιτύχει το 2020 να πιστοποιήσει το 35% της συνολικής παραγόμενης ποσότητας κριθαριού, ως προϊόν ορθής γεωργικής πρακτικής. Αναφορά έγινε και στο πρόγραμμα Νερό για το Αύριο που υλοποιείται στην περιφέρεια Θεσσαλίας, όπου η Αθηναϊκή διατηρεί συνεργασία με περίπου 800 παραγωγούς που καλλιεργούν κάθε χρόνο 35.000 σχεδόν στρέμματα γης με βυνοποιήσιμο κριθάρι. Παράλληλα η εταιρεία αξιοποιεί για παρασκευή υψηλής προστιθέμενης αξίας ζωοτροφών τα υποπροϊόντα κριθαριού, βάσει των προτύπων που επιτάσσει η κυκλική διαχείριση της οικονομίας. 

Στους υπόλοιπους πυλώνες που συμπληρώνουν το πρόγραμμα βιωσιμότητας της εταιρείας, στόχος του οποίου είναι να μηδενιστούν στο 0% οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ως το 2030 στο παραγωγικό σκέλος, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εστιάζει:

 

Προμηθευτές

Δίνεται μεγάλο βάρος στο δίκτυο των 893  προμηθευτών, το 96% των οποίων δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, με το 83% της εκτιμώμενης αξίας πληρωμών να παραμένει εντός των συνόρων της χώρας. Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο της διαρκούς αναζήτησης νέων, πιο φιλικών προς το περιβάλλον συσκευασιών, η εταιρεία εστιάζει στην κυκλική οικονομία μέσω της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης, έχοντας καταφέρει το 95% των φιαλών που εμπορεύεται, να είναι επιστρεφόμενες.

 

Παραγωγή

Σε αυτό το πλαίσιο, μειώνει διαρκώς την κατανάλωση ενέργειας, επιτυγχάνοντας το 2020 έναντι του 2019, μείωση των Scope 1 εκπομπών CO2 κατά 21% (αγορά και καύση καυσίμου για τις ανάγκες μεταφοράς και αποθήκευσης) και αντίστοιχα μείωση 14,4% για τις Scope 2 (εκπομπές από τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας). Επίσης, η εταιρεία ανακύκλωσε το 89% των αποβλήτων της. Την ίδια στιγμή, μείωσε τις αναλήψεις νερού κατά 21% για το 2020 σε σχέση με το 2019, αλλά και τις απορρίψεις κατά 23%. Μάλιστα, σε επίπεδο περαιτέρω ανάδειξης και έρευνας του φαινομένου της λειψυδρίας σχεδίασε και εφαρμόζει το Πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο», το οποίο προωθεί στην πράξη τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, προτείνοντας λύσεις για την ορθότερη διαχείριση των υδατικών πόρων στην Ελλάδα.

 

Μεταφορές

Η εταιρεία μειώνει σταθερά τις εκπομπές διοξειδίου μέσω της βελτιστοποίησης των πρακτικών φόρτωσης και δρομολογίων, με αποτέλεσμα το 2020 να παρατηρείται μείωση των εκπομπών διοξειδίου κατά 17% (σε σχέση με το 2019). Παράλληλα, αναβαθμίζει τα φορτηγά της με τη μετατροπή των κινητήρων τους σε συνδυασμένη κατανάλωση 20% LPG και 80% πετρελαίου – αντί αποκλειστικά πετρελαίου - ενώ γίνεται και χρήση ηλεκτρικών περονοφόρων οχημάτων στις εγκαταστάσεις της, προκειμένου να μειωθούν περαιτέρω  οι εκπομπές CO2.

 

Σημεία κατανάλωσης

Εδώ και μία δεκαετία η εταιρεία χρησιμοποιεί φιλικά προς το περιβάλλον, «πράσινα» ψυγεία και ψύκτες βαρελίσιας μπίρας, επιτυγχάνοντας έως και 35% μείωση στην κατανάλωση ενέργειας, σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά.

 

Εργαζόμενοι

Οι εργαζόμενοι της εταιρείας βρίσκονται στον πυρήνα όλων των δραστηριοτήτων της ευρύτερης οικογένειας που ονομάζεται Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Η εταιρεία ενισχύει ενεργά την κουλτούρα ασφάλειας στις εγκαταστάσεις της, έχοντας καταφέρει να μη σημειωθεί κανένα ατύχημα μέσα στο 2020. Ως προς την πανδημία COVID-19, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προχώρησε σε έγκαιρη αναπροσαρμογή ολόκληρου του μοντέλου λειτουργίας της, με πλήρη υιοθέτηση της τηλεργασίας, εκπαιδεύσεις, κ.α., με στόχο τη διασφάλιση της υγείας των εργαζομένων και των συνεργατών της. Τέλος, η εταιρεία συνεχίζει να εστιάζει σε καίρια ζητήματα όπως η παροχή ίσων ευκαιριών, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της στις αξίες της Συμπερίληψης και της Διαφορετικότητας, μεταξύ άλλων και με την υπογραφή το 2020 της «Χάρτας Διαφορετικότητας».

 

Καταναλωτές

Η διαδρομή, φυσικά, καταλήγει στους τελικούς καταναλωτές των προϊόντων, με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία να αναγνωρίζει, ως κύριο μέλημά της την προώθηση της κουλτούρας της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ. Η εταιρεία συνεργάζεται στενά με ομάδες και φορείς, όπως η Ένωση Μπάρμεν Ελλάδας, η ΜΚΟ «Νηφάλιοι – Στην υγειά μας», κ.α., σε καμπάνιες ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά το θέμα, ενώ έχει καθιερώσει την κατηγορία  της μπίρας χωρίς αλκοόλ με 5 προϊόντα

Όπως τόνισε ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας: «Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως και για τον Όμιλο της HEINEKEN συνολικά, η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί εδώ και δεκαετίες βασική προτεραιότητα και σταθερή δέσμευση. Η 5η κατά σειρά Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας μας επιβεβαιώνει τα σπουδαία βήματα που έχουμε διανύσει ως οργανισμός, με στόχο ένα βιώσιμο μέλλον. Ιδιαίτερα, δε, σε μια πρωτόγνωρη χρονιά, όπως ήταν το 2020 για ολόκληρη την υφήλιο, είναι ακόμα πιο σημαντικό το γεγονός πως όχι μόνο δεν κάναμε κανενός είδους συμβιβασμό, αλλά αντίθετα προχωρήσαμε σημαντικά στους φιλόδοξους στόχους που έχουμε θέσει. Μεταβαίνοντας σε μία νέα δεκαετία, στην οποία οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουμε φαίνονται να είναι ακόμη εντονότερες, είναι πλέον πιο επιτακτικό για τις μεγάλες επιχειρήσεις να ανταποκρινόμαστε όχι μόνο στον παραγωγικό μας ρόλο, αλλά και να συνδυάζουμε την οικονομική με τη βιώσιμη ανάπτυξη». 

«H κλιματική κρίση, οι συνέπειες της οποίας είναι ήδη εδώ και γίνονται ολοένα και εντονότερες παγκοσμίως, αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής μας και καλεί σε συστράτευση όλες τις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δηλώνει παρούσα σε αυτόν τον πολυεπίπεδο αγώνα, εφαρμόζοντας εδώ και χρόνια μια ολιστική προσέγγιση, που συνδυάζει οικονομική με βιώσιμη ανάπτυξη στο σύνολο της αλυσίδας αξίας της εταιρείας. Η εταιρεία διατηρεί μία καθετοποιημένη, «ελληνική διαδρομή» παραγωγής, ξεκινώντας από το χωράφι, µε την προμήθεια των πρώτων υλών και καταλήγοντας στο ποτήρι των καταναλωτών που απολαμβάνουν τα προϊόντα της» αναφέρει σχετικό Δελτίο Τύπου της εταιρείας.

Σχόλια (4)
Προσθήκη σχολίου

25-10-2021 14:42Αγροτης

Μια απάτη είναι η συμβολική γεωργία της Άμστελ....Αγοράσει το κριθάρι πιο φτηνά και από αυτό της ζωοτροφής αν ξεπεράσει η παραγωγή τα συμφωνηθεν κιλά στο στρέμμα...

Απάντηση

21-10-2021 10:20Λαέρτης Κ.

Άλλα ισχύουν όμως κε Δανιηλίδη. Οι καλλιεργητές κριθαριού προτιμάνε να το δίνουν στην Βεργίνα γιατί πληρώνει περισσότερο από την Αμστελ

Απάντηση Συνολικές απαντήσεις (2)
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία