Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Food insider

Επενδύει στον αγροτουρισμό η μελισσοκομική μονάδα Σταθάκη στην Κρήτη

Στη δημιουργία επισκέψιμων εγκαταστάσεων στο χώρο παραγωγής που διατηρεί στην περιοχή της Κισσάμου Χανίων θα προχωρήσει κατά τη διάρκεια της χρονιάς που διανύουμε η εταιρεία παραγωγής μελιού Stathakis Family, η οποία θα επιδιώξει να αναπτύξει συνεργασίες με ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικά πρακτορεία προκειμένου να προσελκύσει τους εισερχόμενους επισκέπτες του νησιού, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της εταιρείας, Φραγκίσκος Σταθάκης.

STATHAKIS4

Γιώργος Λαμπίρης

109
0

 «Με αυτόν τον τρόπο ο επισκέπτης θα έχει την δυνατότητα να δει, να δοκιμάσει, ακόμα και να γεμίσει το δικό του βαζάκι το μέλι κατευθείαν από την παραγωγή», εξηγεί ο ίδιος. Τα πρώτα βήματα της Stathakis Family πραγματοποιήθηκαν το 1963 από τον πατέρα της οικογένειας, Στέλιο Σταθάκη. Το 2000 η επιχείρηση περιήλθε στα χέρια της δεύτερης γενιάς, ενώ από το 2010 και ύστερα δημιούργησε ιδιόκτητο τυποποιητήριο διαθέτοντας το μέλι με τη δική της ετικέτα, καθώς έως τότε η δραστηριότητά της περιοριζόταν αποκλειστικά στην παραγωγή, διαθέτοντας το μέλι της σε χονδρεμπόρους.

Φραγκίσκος Σταθάκης, Πρόεδρος Stathakis Family

Ιδιόκτητα μελίσσια σε ολόκληρη την Κρήτη και τρεις διαφορετικές ποικιλίες μελιού

Η οικογένεια Σταθάκη διατηρεί ιδιόκτητα μελίσσια και εμπορεύεται αποκλειστικά το δικό της μέλι. Τα μελίσσια της τοποθετούνται στο σύνολο της Κρήτης από την Κίσσαμο έως και τη Σητεία. Παράγει τρεις ποικιλίες μελιού: θυμάρι, ΠΟΠ πευκοθυμαρόμελο και μέλι ερείκης σε μικρές ποσότητες, το οποίο αποτελεί ένα αρκετά σπάνιο προϊόν.

Η επιχείρηση διαθέτει το μέλι της στα καταστήματα της αλυσίδας Γαλαξίας καθώς και σε συνοικιακά παντοπωλεία της Αττικής. Ωστόσο μεγάλο μέρος της παραγωγής της διατίθεται στο εξωτερικό με τις εξαγωγές να αντιστοιχούν σε έως και 50% της συνολικής της παραγωγής. Οι διεθνείς πωλήσεις για τη Stathakis Family πραγματοποιούνται επί του παρόντος σε 14 χώρες, ενώ η πιο ισχυρή αγορά στην οποία απευθύνεται, είναι η Μεγάλη Βρετανία.

H επίδραση της κλιματικής αλλαγής στην παραγωγή του μελιού

Το 2020 ήταν μία χρονιά που παρουσίασε ιδιαιτερότητες για την οικογενειακή επιχείρηση τόσο στον τομέα της παραγωγής όσο και στον τομέα των πωλήσεων. Όπως επισημαίνει ο κύριος Σταθάκης λόγω της κλιματικής αλλαγής, οι παραγόμενες ποσότητες μειώθηκαν σε ολόκληρη την Κρήτη. «Κυρίως επηρεάστηκε η παραγωγή από την έντονη ξηρασία και τις άστατες καιρικές συνθήκες σε χρονικές περιόδους όπως για παράδειγμα η άνοιξη, οπότε παρατηρήθηκαν θερμοκρασίες της τάξεως των 20 βαθμών Κελσίου αλλά και θερμοκρασίες που άγγιξαν τους 6 βαθμούς Κελσίου, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένες διακυμάνσεις να επηρεάσουν σημαντικά την παραγωγική διαδικασία. Τέτοιου είδους φαινόμενα έχουν ως αποτέλεσμα ο οργανισμός της μέλισσας να στρεσάρεται και να μην αναπτύσσεται όπως πρέπει. Έτσι, όταν επισκεπτόμαστε το θυμάρι, το μελίσσι δεν είναι έτοιμο από πλευράς πληθυσμών και φυσικής κατάστασης για να παράξουν οι μέλισσες το νέκταρ, όπως θα συνέβαινε εάν ήταν ήπιος ο χειμώνας και η άνοιξη όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια», εξηγεί ο κύριος Σταθάκης. Τα όσα προαναφέρει ο επικεφαλής της Stathakis Family είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της παραγωγής σε ποσοστό έως και 40% την περασμένη χρονιά.

Η έλλειψη στήριξης από τους επίσημους φορείς στο ελληνικό μέλι

Για το ενδεχόμενο να προσθέσει η εταιρεία και άλλες ποικιλίες στην παραγωγή της πέρα από τις ήδη υπάρχουσες, ο κύριος Σταθάκης επισημαίνει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, δεδομένου ότι το νησί διαθέτει περιορισμένες νομές και δεν είναι δυνατή η παραγωγή επιπλέον ποικιλιών. Μελλοντικός στόχος για την Οικογένεια Σταθάκη είναι να ενισχύσει τις εξαγωγές της σε τέτοιο βαθμό, και εφόσον καταστεί εφικτό να μπορέσει να διαθέτει ακόμα και το σύνολο της παραγωγής της εκτός συνόρων. Ο κύριος Σταθάκης στέκεται τέλος στο γεγονός ότι παρά το ότι η εταιρεία καλείται να παρουσιάσει τα πλεονεκτήματα του ελληνικού μελιού σε υποψήφιους πελάτες του εξωτερικού, το προϊόν δεν λαμβάνει τη στήριξη και την προώθηση που θα άξιζε από τους εγχώριους κρατικούς φορείς. «Αυτό που όλοι απαντούν είναι ότι μοιάζει με το Manuka της Νέας Ζηλανδίας – που όλοι το γνωρίζουν - ένα προϊόν εξαιρετικής ποιότητας και εφάμιλλο του κρητικού, το οποίο ωστόσο έχει λάβει την απαιτούμενη προώθηση από τους κρατικούς φορείς εν αντιθέσει με το δικό μας».

Η Stathakis Family σε αριθμούς

  • 430 κυψέλες
  • Όγκος παραγωγής: ~45 τόνοι/έτος
  • Εξαγωγές: 45% της παραγωγής

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία