BACK TO
TOP
Food insider

Πλάνο επέκτασης καταστημάτων και εξυγίανση για τα Κοτόπουλα Ναυπάκτου Κοντοχρήστος

Mία εταιρεία η οποία δεν διέθετε κανενός είδους παρουσία στα σούπερ μάρκετ, αλλά αντλεί τη δυναμική της από το HoReCa, τα κρεοπωλεία και από το δίκτυο καταστημάτων πώλησης που έχει αναπτύξει σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, έδωσε χώρο στις μεγάλες αλυσίδες και συνεργαζόμενη με τη Νιτσιάκος, εισήλθε αρχικά στα ψυγεία της Lidl και συγκεκριμένα σε όλα τα καταστήματά της με κωδικό ιδιωτικής ετικέτας, γεγονός που της έδωσε την δυνατότητα να πουλάει περί τους 50 τόνους το μήνα συμβατικού κοτόπουλου ανά μήνα.

kontochristos

Γιώργος Λαμπίρης

442
0

Ο λόγος για την Κοτόπουλα Ναυπάκτου Κοντοχρήστος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της οποίας, Γρηγόρης Κοντοχρήστος, σημειώνει ότι η εταιρεία στηρίζει την ανάπτυξή της στο δίκτυο καταστημάτων λιανικής που διαθέτει, το οποίο αναμένεται να διευρύνει ακόμα περισσότερο κατά το προσεχές χρονικό διάστημα.

Συζητήσεις με στρατηγικό επενδυτή για την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων λιανικής «Κοντοχρήστος»

«Το 50% του τζίρου μου ήταν στην εστίαση έως και τον Μάρτιο του 2020 όταν εκδηλώθηκαν τα πρώτα κρούσματα του κορονοϊού στην Ελλάδα. Σε μία προσπάθεια να αναστρέψω την εικόνα ξεκίνησα για πρώτη φορά να δίνω τα προϊόντα μας και στα σούπερ μάρκετ, εγκαταλείποντας σημαντικό μέρος της δραστηριότητας μας σην εστίαση. Προχωρήσαμε σε στρατηγική συνεργασία με τον Νιτσιάκο, η οποία μας άνοιξε το δρόμο για τα ψυγεία της Lidl. Ταυτόχρονα όμως διαθέτουμε αλυσίδα 35 καταστημάτων λιανικής πώλησης, η οποία μας κράτησε, δεδομένου ότι μας προσφέρει ρευστότητα. Προσεχώς ξεκινάμε τη λειτουργία τριών νέων καταστημάτων στο Λουτράκι, στην Κόρινθο και στον Πύργο. Στο πλάνο είναι δύο ακόμη καταστήματα στην Αθήνα ένα στα Βόρεια Προάστια και ένα στην Καλλιθέα. Το 80% των κωδικών που πωλούνται σε αυτά είναι κοτόπουλο κατεψυγμένο ή νωπό και ορισμένα είδη όπως ζυμαρικά ή ελαιόλαδο. Σε ορισμένα εξ αυτών μάλιστα έχουμε αναπτύξει και ζεστή γωνιά με έτοιμο μαγειρεμένο φαγητό. Χαρακτηριστικό της συμβολής τους στα αποτελέσματα της εταιρείας είναι το γεγονός ότι εντός του 2020 τα καταστήματα λιανικής κατέγραψαν 17% ανάπτυξη. Προς αυτή την κατεύθυνση συζητάμε με στρατηγικό επενδυτή με στόχο την διεύρυνση του δικτύου των καταστημάτων τα επόμενα χρόνια».

Eκτός από την είσοδο στη Lidl η Κοτόπουλα Ναυπάκτου ξεκίνησε να συνεργάζεται από το 2020 με τη Μασούτης και στην Κρητικός καθώς και με την αλυσίδα Αράπης της Πάτρας. Αυτή τη στιγμή τα σούπερ μάρκετ αντιπροσωπεύουν σύμφωνα με τον κύριο Κοντοχρήστο το 17% του κύκλου εργασιών της.

Βαρύτητα στις ειδικές εκτροφές

Από το σύνολο της παραγωγής της το 30% προέρχεται από ίδιες εγκαταστάσεις και το υπόλοιπο 70% από συνεργαζόμενους παραγωγούς. H εταιρεία διαθέτει τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες κοτόπουλου, εκτροφής 45 ημερών, 65 ημερών, 85 ημερών και 120 ημερών. Στόχος στον τομέα των προϊόντων είναι να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στις ειδικές εκτροφές και συγκεκριμένα στα κοτόπουλα της κόκκινης ράτσας, εκτροφής 65 και 85 ημερών. «Με τα συγκεκριμένα προϊόντα μας δίνει προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού καθότι στο συμβατικό υπάρχει έντονη πίεση στις τιμές», εξηγεί ο κύριος Κοντοχρήστος.

Η επένδυση των 4 εκατομμυρίων και το σχέδιο εξυγίανσης

Η εταιρεία αντιμετώπισε σημαντικές δυσκολίες από το 2018 και ύστερα, μετά από επένδυση ύψους4 εκατ. ευρώ που υλοποίησε το 2016. «Είχα λάβει τότε την δέσμευση της τράπεζας ότι θα χρηματοδοτούσε το ποσό που θα λάμβανα από τον επενδυτικό νόμο ως κεφάλαιο κίνησης για τη συγκεκριμένη επένδυση. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, με αποτέλεσμα να βρεθεί η εταιρεία χωρίς κεφάλαιο κίνησης».

Όπως λέει ο ίδιος, η εταιρεία κατέθεσε προ μερικών ημερών αίτηση εξυγίανσης στο πρωτοδικείο Άμφισσας με σκοπό την ένταξή της στο άρθρο 106β . Στόχος της συγκεκριμένης κίνησης ήταν να αντιμετωπίσει η επιχείρηση τις οφειλές της. Το σχέδιο εξυγίανσης αφορά σε ορίζοντα αποπληρωμής σε βάθος οκταετίας για τις δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας και στα 6 χρόνια προς τους προμηθευτές με απομείωση οφειλών κατά 35% στη δεύτερη περίπτωση.

Κατά τη διάρκεια του 2020 η εταιρεία κράτησε σταθερό των κύκλο εργασιών της, επιστρέφοντας σε κερδοφόρα αποτελέσματα, με τον Γρηγόρη Κοντοχρήστο να επισημαίνει ότι για το 2021 τα δεδομένα θα είναι διαφορετικά, καθώς αναμένεται συρρίκνωση του τζίρου αλλά πίεση σε επίπεδο κερδοφορίας λόγω των υψηλών τιμών στις πρώτες ύλες των ζωοτροφών.

Η Κοτόπουλα Ναυπάκτου σε αριθμούς

Κύκλος εργασιών

2020: ~25 εκατ. ευρώ

2019: 25,2 εκατ. ευρώ

ΕΒΙΤDA

2020: 500 χιλ. ευρώ

2019: -381 χιλ. ευρώ

Τιμή κιλού προς παραγωγό: 1,095 ευρώ

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία