BACK TO
TOP
Food insider

Κυνήγι προσφορών και στοκάρισμα τροφίμων για Έλληνες καταναλωτές

Με βασικό κριτήριο τις τιµές και τις προσφορές ψωνίζουν σήµερα τουλάχιστον οι µισοί από τους Έλληνες καταναλωτές στα super markets όταν προ τριετίας το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 26%.

39_pin

Μαρία Γιουρουκέλη

134
0

Αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα αγοράς που πραγµατοποίησε online η Braincandy σύµφωνα µε την οποία το κοινό που ψωνίζει µε βάση τα φυλλάδια, οι λεγόµενοι «κυνηγοί τιµών» (Price Hunters), συλλέγει κουπόνια και επισκέπτεται πολλαπλά καταστήµατα προκειµένου να πετύχει τις καλύτερες τιµές, ανέρχεται πλέον στο 28%.

Ένα επιπλέον 27% που κυνηγάει τις προσφορές (Promo Hunters) - ένα αρκετά διαφοροποιηµένο κοινό µιας και δεν αποζητά απαραίτητα τη χαµηλότερη τιµή, αλλά το «value for money» και «στοκάρει» όταν δει κάτι ενδιαφέρον σε προϊόντα που εµπιστεύεται.

Να επισηµάνουµε εδώ ότι τα αντίστοιχα ποσοστά των Price Hunters σε Πολωνία και Ρουµανία, χώρες που επίσης δραστηριοποιείται η Braincandy, ανέρχονται µόλις στο 20% και 8% αντιστοίχως.

Σύµφωνα µε την Braincandy, η δραµατική αυτή αλλαγή στη συµπεριφορά των καταναλωτών οφείλεται σίγουρα στην εκτεταµένη κρίση και τις τελευταίες αυξήσεις τιµών, ενώ σηµαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει και η έµφαση που δίνουν όλες οι αλυσίδες στη στρατηγική της φθηνότερης τιµής.

Από την άλλη πλευρά, τα καταναλωτικά κοινά που ενδιαφέρονται για την ποιότητα (Quality Seekers), την ευκολία (Quick & Easy) και την εµπειρία (Experientials) έχουν συρρικνωθεί στο 15,9%, 14,1% και 14,5% αντίστοιχα.

Σηµειώνεται ότι οι Quality Seekers δίνουν έµφαση σε πράγµατα πέρα από την τιµή (π.χ. χώρα προέλευσης, διατροφική αξία τλπ.). Παράλληλα, δεν τους πειράζει να πληρώσουν παραπάνω για κάτι που έχει αξία. Ακολούθως στους Experientals αρέσουν τα νέα προϊόντα και οι νέες εµπειρίες. ∆εν µένουν σε µία µάρκα, ακόµη κι αν είναι απόλυτα ικανοποιηµένοι, ενώ σε γενικές γραµµές τους αρέσει να κάνουν κάτι πρώτοι. Τέλος, οι Quick & Easy καταναλωτές ψωνίζουν µηχανικά και αγοράζουν τα ίδια προϊόντα, προκειµένου να «ξεµπερδέψουν».

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία