Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Special Reports

Δεν είναι πια specialty στην αγορά επιτραπέζιας ντομάτας τα mini plums

Kρατά τον πρωταγωνιστικό της ρόλο η beef ντοµάτα, που έχει κερδίσει µε τη γεύση της τους καταναλωτές και αυξάνει συνεχώς τα στρέµµατά της για να καλύψει και διεθνείς αγορές.

25-40

Πέτρος Γκόγκος

719
0

Ντοµάτες που δεν περίµενε κανείς δύο χρόνια πριν ότι θα γίνονταν κωδικοί σε σούπερ µάρκετ και υβρίδια που έχουν κερδίσει τις αγορές, διαµορφώνουν τις νέες καλλιεργητικές τάσεις στη θερµοκηπιακή και υπαίθρια παραγωγή, φυσικά πάντα δίπλα στην σταθερά δηµοφιλή στους εγχώριους καταναλωτές beef. Όπως εξηγούν στην Agrenda άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τις ισορροπίες στην αγορά ντοµάτας, δύσκολα µπορεί να χάσει τη θέση της στην εγχώρια αγορά η beef ντοµάτα, η οποία επικρατεί τα τελευταία χρόνια έχοντας κερδίσει µε τη γεύση της τους καταναλωτές. Πρόκειται για µια σταθερή αγορά, η οποία όµως πλέον βλέπει περιθώρια περαιτέρω αύξησης των στρεµµάτων, προκειµένου να εξυπηρετηθούν Βαλκανικές χώρες και περιοχές της Βόρειας Ευρώπης.

Δείτε εδώ ολόκληρο τον Φάκελο για την Επιτραπέζια Ντομάτα της εφημερίδας Agrenda που κυκλοφόρησε το Σάββατο 11 Απριλίου.

«Είναι πιθανό να αυξηθούν οι εκτάσεις ειδικά τον χειµώνα σε περιοχές της Κρήτης και της Νότιας Ελλάδας, δηλαδή αντί για αγγούρια και πιπεριές οι παραγωγοί να βάζουν beef, για να εξυπηρετήσουν τις αγορές αυτές, στις οποίες κερδίζει χώρο η συγκεκριµένη ποικιλία», εκτιµά ο Βαγγέλης Πελεκάνης, στέλεχος στον τοµέα των σπόρων λαχανικών της Syngenta, συµπληρώνοντας πως τα νέα υβρίδια µπορούν να βοηθήσουν στο πρόβληµα της µεταφοράς, επιτρέποντας µεγαλύτερη διατηρησιµότητα για το προϊόν. «Αλλά δεν µπορείς να τα έχεις όλα, όταν κερδίζεις σε χρόνο, χάνεις σε γεύση» αναφέρει ο ίδιος.

Τα βελανίδια στο τραπέζι του µέσου καταναλωτή

Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους τύπους ντοµάτας, φαίνεται ότι πλέον οι µικρόκαρπες ντοµάτες, ειδικά τα βελανίδια, έχουν µπει για τα καλά στο τραπέζι του µέσου καταναλωτή. «Κάποιος που αγοράζει στο σούπερ µάρκετ beef, αγοράζει πλέον και ντοµατίνια» συµπληρώνει ο ίδιος λέγοντας πως η αγορά αυτή αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Από την άλλη το αγοραστικό ενδιαφέρον για τα στρογγυλά ντοµατίνια έχει ξεθυµάνει, λόγω γεύσης, κατά τον συνοµιλητή µας, ενώ σταθερά µικρή παραµένει η ντοµάτα σε τσαµπί. «Υπάρχει σαν κωδικός στα σούπερ µάρκετ, οπότε θα διατηρηθεί, κυρίως όµως για υδροπονία και εκµεταλλεύσεις που προσφέρουν το προϊόν όλο το χρόνο», αναφέρει ο κ. Πελεκάνος.

Νέα προϊόντα που κανείς δεν περίµενε

Φαίνεται παράλληλα πως οι Έλληνες καταναλωτές αναζητούν πιο καινοτόµα προϊόντα, µε αποτέλεσµα να µπαίνουν µαζικά στη λιανική ποικιλίες που κανείς δεν θα φαντάζονταν µερικά χρόνια πίσω. Η τάση για µαγειρική στο σπίτι και οι δηµιουργικές συνταγές αποδέσµευσαν από τα δεσµά του niche παράξενες ποικιλίες ή λιγότερο συνηθισµένες στην Ελλάδα, µε τη ζήτηση για ντοµάτες Marmande ή Pomodori να αναµένεται να αυξηθεί περαιτέρω τα επόµενα χρόνια.

Συσκευασία και πιστοποίηση ζητά και η πανδηµία

Το τελευταίο διάστηµα, λόγω της πανδηµίας, φαίνεται ότι έχει ένισχυθεί η καταναλωτική τάση προς περισσότερο ασφαλή τελικά προϊόντα, δηλαδή στην περίπτωση αυτή, συσκευασµένες και πιστοποιηµένες ντοµάτες. Όπως εξηγεί στην Agrenda o Αλέξανδρος Βουρτσάκης, γενικός διευθυντής της Hellenic Farming, η τάση αυτή ευνοεί τις µικρόκαρπες ντοµάτες, αφού και λόγω όγκου είναι πιο εύκολο να συσκευαστούν. «Υπάρχει µια τάση, ειδικά στην Ευρώπη, να πηγαίνουµε ως καταναλωτές σε πιο µικρές ντοµάτες. Λιγότερο ογκώδη προϊόντα, πιο εύχρηστα και σαφώς πιο νόστιµα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Ήρθε για να µείνει η ροζ beef

Μια τάση που δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τους ανθρώπους της αγοράς ντοµάτας είναι η ροζ µεγαλόκαρπη beef. Όπως λένε, ειδικά στα Βαλκάνια και στην Βόρεια Ευρώπη η ποικιλία αυτή γίνεται όλο και πιο αγαπητή από τους καταναλωτές, οι οποίοι την αναζητούν σταθερά, ωστόσο δύσκολα µπορεί να καλλιεργηθεί σε πιο βόρειες περιοχές. Ως εκ τούτου παραγωγοί της Nότιας Ελλάδας και Κρήτης αποκτούν συγκριτικό πλεονέκτηµα έναντι των Ισπανών συναδέλφων τους που επίσης την καλλιεργούν λόγω εγγύτητας στις αγορές αυτές, αφού δεν υπάρχουν υβρίδια που να επιτρέπουν µεγάλες αποστάσεις στη µεταφορά του προϊόντος.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία