Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Special Reports

Μπουτίκ ελαιόλαδο από Φιλιατρά ξεκλειδώνει νέες αγορές μέσω LinkedIn

Όλη η παραγωγή των 25-30 τόνων διοχετεύεται ως τυποποιημένο προϊόν με την ετικέτα της επιχείρησης

40a

Σοφία Σπύρου

1150
0

H LIÁ είναι μια μικρή επιχείρηση παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιολάδου στα Φιλιατρά Μεσσηνίας που έχει ξεχωρίσει για ένα κυρίως λόγο. Το εξαιρετικά αποτελεσματικό και καινοτόμο μάρκετινγκ μες από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που της έχει επιτρέψει στα τελευταία δέκα χρόνια να κατοχυρώσει σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια σειρά αγορών του εξωτερικού. Ως αποτέλεσμα της αξιοποίησης στο έπακρο της πλατφόρμας επαγγελματικής δικτύωσης LinkedIn η LIÁ έχει επιτύχει κάτι που πολλές μπουτίκ επιχειρήσεις ελαιόλαδου αγωνίζονται να καταφέρουν δηλαδή να διαθέτει το σύνολο του προϊόντος που ανέρχεται περίπου σε 25 τόνους ως πρίμιουμ τυποποιημένο αλλά και με την ετικέτα της εταιρείας. Πίσω από την επιχείρηση βρίσκονται τα αδέρφια Χριστίνα  και Κωσταντίνος Στριμπάκου. Ο Κωσταντίνος έχει εξελίξει και εκσυγχρονίσει τις καλλιεργητικές πρακτικές διασφαλίζοντας από την πλευρά του ότι ο καρπός φτάνει σε άριστη κατάσταση στο ελαιοτριβείο. Από τη δεξαμενή και ύστερα αναλαμβάνει τα ηνία η Χριστίνα επενδύοντας εργασία που δεν γνωρίζει ωράρια για να ανοίξει πόρτες μες από τη συστηματική αναζήτηση και καλλιέργεια εμπορικών συνεργασιών μες από το LinkedIn. Την καινοτομία στο marketing η κα Στριμπάκου την πλαισιώνει με τη φιλοσοφία της LIÁ  που στηρίζεται στην αυθεντικότητα, την τιμιότητα ενώ κρίσιμο ρόλο παίζει η υψηλή αισθητική στη συσκευασία και παρουσίαση της εταιρείας αλλά και η υποδειγματική εξυπηρέτηση πελατών. Το αποτέλεσμα της προσπάθειας είναι πολύ ικανοποιητικό αφού η LIÁ έχει καταφέρει να μπει σε εκλεκτά ράφια που περιλαμβάνουν και αλυσίδες καταστημάτων πολυτελείας στην Ευρωπαϊκή και πρόσφατα στην Αμερικανική αγορά. Αποδεικνύοντας έτσι ότι κάθε ετικέτα Κορωνέικης παρά το γεγονός ότι υπάρχει πληθώρα από ελαιόλαδα της ίδιας ποικιλίας στην αγορά μπορεί με μάρκετινγκ  και με εξωστρέφεια να βρει το δικό της κοινό.



Ο χαρακτήρας του ελαιολάδου

Το ελαιόλαδο της LIÁ που έχει στο σύνολό του πιστοποίηση ολοκληρωμένης διαχείρισης πρoέρχεται αποκλειστικά από Κορωνέικη ποικιλία. Καθώς παράγεται κυρίως από πράσινους καρπούς έχει ένα μεσαίο φρουτώδες με αρκετή πολυπλοκότητα και με πράσινες νότες όπως φύλλα και βότανα. ‘Όταν το μυρίζεις έρχεται στο νου το άρωμα από τις καυκαλήθρες και τα άγρια βότανα που βρίσκονται κάτω από τις ελιές’, θα πει η κα Στριμπάκου. Χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι επίσης η νότα από μπανάνα που διακρίνει την Κορωνέικη ενώ έχει ισορροπημένο πικρό και πικάντικο. ‘Το πικρό θυμίζει άγρια ραδίκια που στην αρχή έχουν πικρή γεύση η οποία όμως καταλήγει σε μια γλύκα ενώ το πικάντικο έχει μια γεύση φρέσκου πιπεριού και με επίγευση από φρέσκα καρύδια’, εξηγεί η κα Στριμπάκου.



Marketing από τον υπολογιστή

Την ανταπόκριση που είχε η φιλοσοφία της LIΑ΄  στη αγορά επιβεβαιώνει το γεγονός ότι όλη η παραγωγή των 25-30 τόνων διοχετεύεται ως τυποποιηµένο προϊόν µε την ετικέτα της επιχείρησης, κάτι που πολλές άλλες µπουτίκ επιχειρήσεις ελαιόλαδου αγωνίζονται ακόµη να επιτύχουν. Κλειδί στην επιτυχία είναι η µεθοδική και εντατική προώθηση, που δεν γνωρίζει ωράρια και αξιοποιεί τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Την προ-COVID εποχή εντόπιζα στην πλατφόρµα LinkedIn ιδιοκτήτες καταστηµάτων στο εξωτερικό µε τους οποίους πίστευα  ότι ταιριάζει το προφίλ µου κι έκανα ένα ταξίδι για να οργανώσω γευσιγνωσία του προϊόντος µου στην έδρα τους», θα πει η κα Στριµπάκου.

Κανένας πελάτης δεν είναι ασήµαντος για τη LIΑ΄  όσο µικρός κι αν είναι. «Αφιέρωσα πολύ χρόνο για να αναπτύξω σχέσεις και να µην είµαι ένα ντιζαϊνάτο µπραντ από την Ελλάδα. Είµαι πάντα διαθέσιµη, ακόµη και νύχτα», θα πει η κα Στριµπάκου.

Marketing από τον υπολογιστή

Την ανταπόκριση που είχε η φιλοσοφία της LIÁ στη αγορά επιβεβαιώνει το γεγονός ότι όλη η παραγωγή των 25-30 τόνων διοχετεύεται ως τυποποιημένο προϊόν με την ετικέτα της επιχείρησης κάτι που πολλές άλλες μπουτίκ επιχειρήσεις ελαιόλαδου αγωνίζονται ακόμη να επιτύχουν. Κλειδί στην επιτυχία είναι η μεθοδική, εντατική και σταθερή δουλειά προώθησης η οποία δεν γνωρίζει ωράρια και αξιοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ανοίξει πόρτες. ‘Μέχρι την προ-COVID εποχή εντόπιζα στην πλατφόρμα LinkedIn ιδιοκτήτες καταστημάτων στο εξωτερικό με τους οποίους πίστευα  ότι ταιριάζει το προφίλ μου και έκανα ένα ταξίδι για να οργανώσω γευσιγνωσία του προϊόντος μου στην έδρα τους. Επίσης υποστηρίζω τους πελάτες μου οργανώνοντας παρουσίαση του προϊόντος και γευσιγνωσία στο χώρο του καταστήματός τους’, θα πει η κα Στριμπάκου. Κανένας πελάτης δεν είναι ασήμαντος για τη LIÁ όσο μικρός και αν είναι ‘αφιέρωσα πολύ χρόνο για να αναπτύξω σχέσεις και να μην είμαι ένα ντιζαινάτο μπραντ από την Ελλάδα. Είμαι πάντα διαθέσιμη και προσπαθώ να απαντώ άμεσα στα μέηλ και τα αιτήματα ακόμη και μες τη νύχτα’, θα πει η κα Στριμπάκου. Οι πωλήσεις της LIÁ είναι κατά κύριο λόγο στο εξωτερικό σε χώρες όπως η Ολλανδία,  η Αγγλία, η Ελβετία και η Αμερική. Ανάμεσα στις πρόσφατες εμπορικές επιτυχίες  αποτελεί η συνεργασία με την αλυσίδα με την αλυσίδα gourmet καταστημάτων  The Fresh Market στην Αμερική καθώς και με την  αλυσίδα Dille Kamille στην Ολλανδία.

Σεξιστικές προκαταλήψεις

Πέρα από τα επιχειρηματικά προσόντα όμως για να επιτύχει η κα Στριμπάκου χρειάστηκε να επιστρατεύσει το δυναμισμό και την αυτοπεποίθησή της απέναντι σε σεξιστικές συμπεριφορές και προκαταλήψεις. ‘Επειδή ήμουν σίγουρη ότι θα αντιμετωπίσω δυσκολίες λόγω φύλου φρόντισα να εκπαιδευτώ πολύ καλά στα θέματα του ελαιόλαδου ώστε να είμαι σίγουρη τί θέλω να κάνω όταν πηγαίνω σε ένα γεωπόνο ή ακόμη περισσότερο στο ελαιοτριβείο’. Παρόλα αυτά όπως εξομολογείται ‘χρειάζεται πολλές φορές η παρουσία του αδερφού μου στο λιοτρίβι για να επιτύχω αυτό που επιθυμώ.  Και συνεχίζει με χιούμορ ‘έχω εισπράξει προκατάληψη και αμφισβήτηση και έχω ακούσει υποτιμητικά σχόλια όπως ότι ‘το παίζω δασκάλα στο ελαιοτριβείο και γιατί δεν πάω να κάνω κανένα μάθημα καλύτερα’. Σίγουρα με βλέπουν παράξενα όταν μεταφέρω με το αγροτικό με τα καλάθια τις ελιές ενώ δε λείπουν σχόλια για το ότι το προϊόν μου είναι πολύ ακριβό και δεν θα καταφέρει να μείνει στην αγορά’. Επιπλέον αξίες της βιωσιμότητας, ανθεκτικότητας αλλά και θέματα μάρκετινγκ που ενίοτε μπορεί να φέρει προς συζήτηση με άλλους καλλιεργητές είναι πολύ μακριά από το μέσο παραγωγό ο οποίος  όπως λέει μιλάει κυρίως σε όρους τιμής για το αν το λάδι ‘πάει 2.30 ή 2.40 ευρώ το κιλό’.

Η διαδοχή αναβάθμισε την ποιότητα

Όπως συμβαίνει και σε πολλές άλλες ελαιοπαραγωγικές επιχειρήσεις η αλλαγή σκυτάλης από την παλιότερη γενιά οδήγησε σε αναβάθμιση της ποιότητας του καρπού λόγω εφαρμογής ορθών πρακτικών καλλιέργειας και συγκομιδής αλλά και αναβάθμισης του τρόπου κατεργασίας του εδάφους του ελαιώνα. ‘Ο αδερφός μου κάνει πλέον συγκομιδή μέσα Οκτώβρη με μέσα Νοέμβρη, μεταφέρει κάθε μέρα τις ελιές στο ελαιοτριβείο, έχουμε επενδύσει σε αποθήκες και ανοξείδωτες δεξαμενές, ενώ τον απασχολούν παράλληλα οι προκλήσεις που συνδέονται με την αύξηση της ξηρασίας καθώς και των νέων συνθηκών που έχουν καταστήσει τα δέντρα πιο ευάλωτα σε ασθένειες όπως οι μυκητιάσεις’, θα πει η κα Στριμπάκου και συνεχίζει ‘τώρα βρισκόμαστε στο στάδιο που εξετάζουμε πως να εφαρμόσουμε στους ελαιώνες μας γεωργία ακριβείας τοποθετώντας στο κτήμα μας μετεωρολογικό σταθμό και αισθητήρες ώστε να βλέπουμε πότε και πώς πρέπει να παρεμβαίνουμε για καλύτερα αποτελέσματα και για να αποκομίσουμε τελικά οφέλη μειώνοντας το κόστος των εισροών’.

Από την Φλωρεντία στη Μεσσηνία

Μέρος του οράματος της κας Στριμπάκου ήταν να φέρει στη Μεσσηνία τις παραδόσεις του ελαιοτουρισμού που συνάντησε στη Φλωρεντία κατά τη διάρκεια των σπουδών της. Έτσι παράλληλα με την παραγωγή η κα Στριμπάκου πριν την πανδημία άνοιγε τον ελαιώνα της LIÁ σε επισκέπτες στους οποίους έκανε ξενάγηση η οποία ολοκληρωνόταν με γευσιγνωσία ελαιόλαδου. Σε επόμενο στάδιο σκοπεύει να επενδύσει σε ένα υπόστεγο που θα φιλοξενεί μια ανοιχτή κουζίνα  για να προσφέρει απλά γεύματα από υλικά του λαχανόκηπου συνδυασμένα με εκλεκτό ελαιόλαδο. Εκτός από την οργάνωση γευσιγνωσίας ελαιόλαδου στο κτήμα της  LIÁ η κα Στριμπάκου τα τελευταία δέκα χρόνια προσφέρει τη δυνατότητα γνωριμίας με το ποιοτικό ελαιόλαδο της Μεσσηνίας στους πελάτες της Costa Navarino.

Η συνεργασία με το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου

Η δικτύωση που έχει αναπτύξει με προσεκτικά βήματα η κα Στριμπάκου έχει και απρόσμενες θετικές εκπλήξεις.  Έτσι το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιόλαδου εντόπισε μέσω του LinkedIn τη LIÁ και την επέλεξε να συμμετέχει σε μη κερδοσκοπική δράση για την προβολή του Μεσογειακού ελαιώνα. Το πρόγραμμα με τίτλο ‘Οι Κήποι της Ειρήνης’ προβλέπει τη δημιουργία επιδεικτικού ελαιώνα με 40 ποικιλίες ελιάς από όλο τη Μεσόγειο μέσα στο αγρόκτημα της LIÁ. ‘Εύχομαι στον ελαιώνα να υποδεχόμαστε σχολεία για να έχουμε την ευκαιρία να τους μιλήσουμε για τη βιοποικιλότητα της ελιάς, τις διαφορετικές ποικιλίες αλλά και το γεγονός ότι το ελαιόλαδο δεν είναι μόνο Ελληνικό ή Ισπανικό αλλά αποτελεί ιστορικά συνδετικό κρίκο των λαών της Μεσογείου. Ελπίζω επίσης ο ελαιώνας να παρέχει στοιχεία προκειμένου να διεξαχθεί έρευνα για τη συμπεριφορά και το κατά πόσο είναι κατάλληλες άλλες Μεσογειακές ποικιλίες ελιάς να καλλιεργηθούν στη Μεσσηνία’, σχολιάζει καταλήγοντας η κα Στριμπάκου.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία