BACK TO
TOP
Special Reports

Φιστικιές Μεσογαίας, ένα premium προϊόν σε μία ξεχωριστή συσκευασία

H οικογενειακή παρακαταθήκη ήταν άρρηκτα συνδεδεµένη µε τις φιστικιές που καλλιεργούνταν στο Μαρκόπουλο Αττικής και αποτέλεσε το κυρίαρχο ερέθισµα για τις αδερφές Μυρτώ και Σεµέλη Παυλίνη.

40a_20

Γιώργος Λαμπίρης

553
0

Έχοντας σπουδάσει µάρκετινγκ και διοίκηση επιχειρήσεων στην Αγγλία, ήταν πεπεισµένες ότι ο δρόµος της γης και της αξιοποίησης της αγροτικής παραγωγής, θα τους έδινε πρόσβαση σε µία αναδυόµενη κατηγορία τροφίµων, αυτή των ξηρών καρπών που συµβαδίζει µε την τάση των τελευταίων ετών για υγιεινή διατροφή. Η οικονοµική κρίση ήταν εκείνη που επιτάχυνε τις εξελίξεις, σε µία κατά κάποιον τρόπο προδιαγεγραµµένη εξέλιξη για την εµπλοκή τους µε την παραγωγή καθώς και οι δύο είχαν βιώµατα κοντά στη γη και την καλλιέργεια της φιστικιάς από τα παιδικά τους χρόνια.

«∆ιατηρούσαµε ως οικογένεια κάποιες εκτάσεις µε φιστικιές στο Μαρκόπουλο. Από εκεί ξεκίνησε η ιδέα να τυποποιήσουµε την παραγωγή µας και να δηµιουργήσουµε µία ξεχωριστή συσκευασία, µία εποχή που δεν ήταν συνηθισµένο να βλέπει κανείς τους ξηρούς καρπούς σε ωραίο περιτύλιγµα. Επιθυµία µας ταυτόχρονα ήταν να αναπτύξουµε έναν εξωστρεφή προσανατολισµό», λέει η Μυρτώ Παυλίνη.

«Οι γονείς µας δεν είχαν καµία σχέση µε την παραγωγή, καθότι και οι δύο ήταν νοµικοί. Ωστόσο εµείς θελήσαµε να αξιοποιήσουµε τα δέντρα που είχε ο παππούς µας, κάνοντας ένα ακόµα βήµα για την µεταποίηση της πρώτης ύλης που βγάζει η γη. Μεταξύ των προϊόντων που παράγουµε είναι το κελυφωτό φιστίκι ωµό, ψηµένο καθώς και µε ροζ αλάτι Ιµαλαΐων και λεµόνι, µαύρη κορινθιακή σταφίδα, αµύγδαλο ψηµένο ανάλατο και δύο µείγµατα ξηρών καρπών», αναφέρει η Μυρτώ Παυλίνη. Η διαλογή γίνεται χειρωνακτικά, ενώ επιλέγονται φιστίκια µε ανοιχτόχρωµο άσπορο κέλυφος.



Ιδιόκτητες εκτάσεις, συνεργασία με ντόπιους παραγωγούς και η μισή σοδειά στην εξαγωγή

Η εταιρεία nuts ‘n nuts που ίδρυσαν οι αδερφές Παυλίνη, συλλέγει διαφορετικά είδη ξηρών καρπών, από τα ιδιόκτητα κτήµατα µε φιστικιές, όσο και από συνεργαζόµενους παραγωγούς. Στο Μαρκόπουλο εκµεταλλεύεται έκταση που ανέρχεται σε συνολικά 45 στρέµµατα, εκ των οποίων τα 10 στρέµµατα είναι ιδιόκτητα και τα υπόλοιπα ανήκουν σε παραγωγούς της περιοχής, µε τους οποίους διατηρεί στενή συνεργασία.

Στην εγχώρια αγορά διαθέτει τα προϊόντα της σε επιλεγµένα παντοπωλεία, καταστήµατα delicatessen, κάβες, καταστήµατα αφορολόγητων ειδών του αεροδροµίου Ελ. Βενιζέλος, ξενοδοχεία, ενώ ταξιδεύουν και σε σηµεία πώλησης στη νησιωτική Ελλάδα. Ταυτόχρονα κινείται και στο εξωτερικό σε Αυστρία, Γαλλία, Γερµανία, Σλοβακία και Χονγκ Κονγκ, µε το 40% των ποσοτήτων να διοχετεύεται εκτός συνόρων.

Η απόφασή της Μυρτώς και της Σεµέλης Παυλίνη να στραφούν στην πρωτογενή παραγωγή ελήφθη εν µέσω οικονοµικής κρίσης, βλέποντας την ανερχόµενη ζήτηση που υπήρχε για τους ξηρούς καρπούς. «Πηγαίνοντας στην Αγγλία για σπουδές, δεν ξέραµε τον πρώτο καιρό τι θα κάνουµε. ∆εν φανταζόµασταν ποτέ ότι όλα θα συνέβαιναν τόσο γρήγορα. Μας οδήγησε η οικονοµική συγκυρία της περιόδου εκείνης στις αποφάσεις που λάβαµε».



Εξετάζονται και παράγωγα ξηρών καρπών, όπως αλείµµατα, µπάρες

Αυτή τη στιγµή εξετάζουν τη διεύρυνση της δραστηριότητας και των πωλήσεων της εταιρείας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ διερευνούν και εναλλακτικά υλικά συσκευασίας, αλλάζοντας πρόσφατα µε φιλικότερες προς το περιβάλλον συσκευασίες από ανακυκλώσιµα υλικά. «Μέληµά µας είναι και η στήριξη των Ελλήνων παραγωγών, προάγοντας και τη διατροφική κουλτούρα της χώρας στο εξωτερικό». Κατεύθυνση της επιχείρησης είναι να εντάξει στη γκάµα της και άλλα προϊόντα-παράγωγα ξηρών καρπών, όπως αλείµµατα και µπάρες. Στον σχεδιασµό είναι και η λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήµατος.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία