BACK TO
TOP
Θεσμικά

Σύσκεψη για να βρεθεί λύση και να πληρωθεί σωστά και άμεσα το αγροτικό πετρέλαιο

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διεργασίες μεταξύ πρατηριούχων, εταιρειών μηχανογράφησης και ΑΑΔΕ ώστε να εντοπιστεί άμεσα το πρόβλημα και να επιστραφεί σωστά από δω και εξής ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης για τα λίτρα που πληρώνουν προς γέμισμα τρακτέρ - βυτιοφόρων, περίπου 274.000 επαγγελματίες αγρότες.

agrotiko-petrelaio_5

Γιάννης Ρούπας

350
0

Η Agrenda και το Agronews έθεσαν το επίμαχο ερώτημα για τα λίτρα πετρελαίου που η ΑΑΔΕ αδυνατεί να εντοπίσει στο μηχανογραφικό σύστημα, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου παρουσία του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή. Ο διοικητής της ΑΑΔΕ απάντησε πως την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου θα γίνει συνάντηση ΑΑΔΕ – πρατηριούχων ώστε να ανοίξουν όλοι τα χαρτιά τους και να ενημερωθούν όλες οι πλευρές για το ζήτημα.

«Τα πρατήρια έχουν υποχρέωση να έχουν ένα σύστημα εισροών εκροών και ανάλογα με το τι είδους καύσιμο πωλούν, αυτόματα το κάθε παραστατικό πρέπει να καταγράφει το είδος και την ποσότητα του καυσίμου που πουλάει […] Κανονικά δεν θα έπρεπε, με βάση τις αναλυτικές οδηγίες που έχουμε δώσει ως ΑΑΔΕ, να εμφανίζονται αυτά τα προβλήματα», τόνισε ο Γιώργος Πιτσιλής.

Σε κάθε περίπτωση, µετά την επόµενη πίστωση της δ’ δόσης  έως 31 Δεκεμβρίου, οι όποιες διορθωτικές κινήσεις θα µετατραπούν σε χρήµα στην τελευταία, εξοφλητική πληρωµή έως 31 Ιανουαρίου,  η οποία αφορά ούτως ή άλλως το σύνολο του 2025.

Υπενθυμίζεται πως έχουν ολοκληρωθεί οι τρεις εκ των τεσσάρων «έναντι» πληρωμών για το τρέχον έτος.  Μέχρι στιγμής λοιπόν, για το 2025 έχουν γίνει οι εξής πιστώσεις:

  • 16 Απριλίου, με 15.921.068,34 σε 76.128 επαγγελματίες αγρότες
  • 23 Ιουλίου, με 21.733.770,98 σε 82.392 επαγγελματίες αγρότες
  • 6 Νοεμβρίου, με 18.600.000 σε 82.624 επαγγελματίες αγρότες
  • Συνολικά έχουν πληρωθεί 50,6 εκατ. ευρώ σε 113.000 μοναδικά ΑΦΜ.

Η Agrenda έχει καταγράψει από τις 12 Νοεμβρίου πως το μεγάλο θέμα με την λειψή επιστροφή ΕΦΚ στους δικαιούχους έχει μάλλον να κάνει με τον λανθασμένο μορφότυπο των τιμολογίων κατανάλωσης πετρελαίου που διαβιβάζουν τα πρατήρια στην ΑΑΔΕ. Η εσωτερική οδηγία της ΑΑΔΕ προς τις εταιρείες μηχανογράφησης, αναφέρει πως ο «κωδικός είδους» θα πρέπει να είναι 20 (DIESEL) ή 21 (TURBODIESEL) ώστε να δικαιολογείται η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, κάτι που στην πράξη σε πολλές περιπτώσεις δεν συμβαίνει.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

Ροή Ειδήσεων

Ροή Ειδήσεων Προγράμματα Πληρωμές