BACK TO
TOP
Ζαχαρότευτλα

Αναζητείται κρατική επιχορήγηση για τα μεταφορικά τεύτλων

Σε κυβερνητική στήριξη εναποθέτουν, πλέον, τις όποιες ελπίδες τους οι τευτλοπαραγωγοί της χώρας, πλην του νομού Σερρών, για τη συνέχιση της καλλιέργειας και φέτος.

evzmeeting

Λεωνίδας Λιάμης

281
0

Το αίτημά τους να αναλάβει η Royal Sugar το κόστος μεταφοράς της πρώτης ύλης στο εργοστάσιο των Σερρών, το μόνο που θα λειτουργήσει, προσέκρουσε εκ νέου σε τοίχο άρνησης και ως απέλπιδα προσπάθεια θα επιχειρηθεί ένα ραντεβού στο υπουργείο Οικονομικών, άμεσα, με σκοπό να διεκδικηθεί ένα κονδύλι της τάξεως των 1 – 1,5 εκατ. ευρώ, ώστε να καλυφθεί η μεταφορική δαπάνη.

Στη «μαραθώνια» και με στιγμές έντασης συνάντηση, που ξεκίνησε λίγο πριν το μεσημέρι της Τρίτης 10 Μαρτίου και ολοκληρώθηκε γύρω στις 3 το απόγευμα, στα γραφεία της ΕΒΖ ΑΕ στη Θεσσαλονίκη, με συμμετοχή περίπου 15 παραγωγών, της διοίκησης της ζαχαροβιομηχανίας και του Χρήστου Καραθανάση, οι τευτλοπαραγωγοί ξεκαθάρισαν πως πρέπει να βρεθεί άμεσα μια λύση, γιατί με το τιμολόγιο που έχει ανακοινωθεί και με το μεταφορικό κόστος στον αγρότη, δεν είναι βιώσιμη η καλλιέργεια.

Ανάλογο επιχείρημα ωστόσο διατύπωσε κι ο ιδιοκτήτης της Royal Sugar, ο οποίος δεν άφησε περιθώρια στους συνομιλητές του, υποστηρίζοντας πως αν αναλάβει εκείνος τα μεταφορικά, το κόστος παραγωγής ζάχαρης καθίσταται ασύμφορο και η μονάδα στις Σέρρες δεν θα είναι βιώσιμη.

«Υπάρχουν πράγματα που γίνονται και πράγματα που δεν γίνονται», φέρεται να σημείωσε ο επιχειρηματίας και έριξε στο τραπέζι, ως μόνη εναλλακτική να καλλιεργηθούν φέτος άλλα περίπου 10.000 στρέμματα στο Δομοκό, τη Λάρισα, την Πιερία, την Ημαθία, την Πέλλα και τον Έβρο, μαζί με τα περίπου 10.000 στρέμματα των Σερρών, να επιδοτηθεί από το κράτος η μεταφορά των τεύτλων στο εργοστάσιο στις Σέρρες.

Κατά τις ίδιες πηγές ο Χρήστος Καραθανάσης επικαλέστηκε συνομιλία με τον υφυπουργό Οικονομικών Απόστολο Βεσυρόπουλο, σε πρόσφατη συνάντηση στην Αλεξάνδρεια της Ημαθίας, σύμφωνα με την οποία ο υφυπουργός του δήλωσε πως υπάρχει η δυνατότητα να βρεθεί ένα κονδύλι και να υλοποιηθεί μια τέτοια λύση.

«Να συγκεντρώσουμε στοιχεία για το κόστος ανά ζώνη, με πρώτη ζώνη το Δομοκό, δεύτερη τη Λάρισα, τρίτη το Πλατύ και τέταρτη τον Έβρο και να το παλέψουμε με την κυβέρνηση να επιδοτήσει τη μεταφορά έως τις Σέρρες. Το ποσό δεν είναι παραπάνω από 1,5 εκατ. ευρώ και με αυτή τη λύση θα είναι όλοι ευχαριστημένοι», φέρεται να είπε ο επιχειρηματίας.

Δεν έλειψαν πάντως, οι αψιμαχίες με τους παραγωγούς να μιλούν για άνιση μεταχείριση κι ότι με τους όρους που τοποθετείται ο ιδιοκτήτης της Royal Sugar δεν εξυπηρετείται ο κύριος στόχος για τον οποίο έγινε η εκμίσθωση των δύο παραγωγικών μονάδων, που είναι η συνέχιση της τευτλοκαλλιέργειας, οπότε δεν υπήρχε λόγος να γίνει. Επίσης, ζήτησαν επανειλημμένως να λειτουργήσουν κέντρα συλλογής των τεύτλων και σε άλλες περιοχές πλην των Σερρών, ώστε να πλένονται τα τεύτλα και να γίνεται δειγματοληψία από γεωπόνους την ώρα της παράδοσης για να υπάρχει αντικειμενική καταγραφή του ζαχαρικού τίτλου, διότι με την πάροδο του χρόνου, αρχίζει αλλοίωση, με τον Χρήστο Καραθανάση να παραμένει, ωστόσο, ανένδοτος και να δηλώνει πως ο ίδιος το μόνο που θα μπορούσε να δεχθεί είναι να χρησιμοποιηθούν αύλειοι χώροι στα κατά τόπους εργοστάσια της ΕΒΖ, όπου θα αποτίθενται τα τεύτλα όπως βγαίνουν από το χωράφι και να μεταφορτώνονται για τις Σέρρες, ώστε να μειωθεί το κόστος.

Στο σημείο αυτό λέγεται πως επέμεινε πως τηρεί τις δεσμεύσεις του και πραγματοποιεί επένδυση 5 εκατ. ευρώ για συντήρηση του εργοστασίου των Σερρών, ενώ ήδη στην περιοχή γύρω από τη μονάδα έχουν σπαρθεί 10.000 στρέμματα, ενώ καταλόγισε και ευθύνες σε παραγωγούς ότι τον διαπομπεύουν μέσα από διαρροές σε μέσα ενημέρωσης ότι δήθεν είναι υποχρεωμένος να παραλάβει τα τεύτλα εσοδείας του 2019, ενώ, όπως ισχυρίστηκε, από τη σύμβαση που υπέγραψε δεν προβλέπεται αυτό.

Νωρίτερα η απερχόμενη διοίκηση της ΕΒΖ ΑΕ αν και δήλωσε πρόθυμη να παραχωρήσει κάποιους χώρους στα εργοστάσιά της στη Λάρισα, στο Πλατύ και στην Ορεστιάδα, για να λειτουργήσουν ως κέντρα συλλογής, όπως ζητήθηκε από τους παριστάμενους παραγωγούς, ξεκαθάρισε ότι αδυνατεί να χρηματοδοτήσει κάτι τέτοιο. Το επιχείρημα ήταν ότι μετά την υπαγωγή της ζαχαροβιομηχανίας στην εξυγίανση και το άρθρο 106βδ δεν υπάρχουν καθόλου χρήματα για να καλύψουν τα κόστη μιας τέτοιας δαπάνης και κατέστησαν, επίσης, σαφές πως ούτε κι η Τράπεζα Πειραιώς, στην οποία περιήλθε η ΕΒΖ, προτίθεται να το πράξει.

Μπροστά στο διαφαινόμενο αδιέξοδο συναποφασίστηκε να επιδιωχθεί άμεσα μια συνάντηση με τον υφυπουργό Οικονομικών, Απόστολο Βεσυρόπουλο, προκειμένου να του τεθεί το αίτημα να βρεθεί κάποιο πρόγραμμα μέσω του οποίου να επιδοτηθεί το μεταφορικό κόστος και να μην χαθεί μια ακόμη καλλιέργεια από τη χώρα. Οι επαφές ξεκίνησαν με το πέρας της συνάντησης και μένει να φανεί αν φέρουν αποτέλεσμα.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία