BACK TO
TOP
Fresher

Το άλφα και το ωμέγα γίνονται τα τρένα στα logistics των φρουτολαχανικών

Ξεχάστε τα αεροπλάνα και τα βαπόρια. Τώρα η νέα τάση στα Logistics για νωπά και ευπαθή φρούτα και λαχανικά επιτάσσει την εκµετάλλευση των σιδηροδροµικών γραµµών που ενώνουν την Ευρώπη και τη χρήση νέων τρένων υψηλών ταχυτήτων που υπόσχονται ασφαλή και άµεση µεταφορά από τα παραγωγικά κέντρα σε αποθήκες, κεντρικές αγορές, διαµετακοµιστικά κέντρα και µεγάλα λιµάνια.

Το άλφα και το ωμέγα γίνονται τα τρένα στα logistics των φρουτολαχανικών

0
0
Η αρχή έχει ήδη γίνει στην Ισπανία, η οποία ούτως η άλλως κυριαρχεί στις εξαγωγές οπωροκηπευτικών στην ευρωπαϊκή αγορά.  Η εταιρεία Easyfresh έχει αναλάβει να µεταφέρει µε τρένο τα φρουτολαχανικά από τη Βαλένθια της Ισπανίας στην Ολλανδία. Ο λόγος για το τρένο Easyfresh Express, που θα ξεκινήσει επίσηµα στις 25 Απρίλιου 2017 από τη Βαλένθια και θα διανύσει µια απόσταση 1.800 χλµ. για να καταλήξει στο λιµάνι Moerdijk, το τέταρτο µεγαλύτερο λιµάνι της Ολλανδίας. Το πολύτιµο φορτίο του Easyfresh Express δεν θα προέρχεται µόνο από τη Βαλένθια αλλά από όλη τη νοτιοανατολική Ιβηρική χερσόνησο και στόχος είναι να φτάσουν τα προϊόντα αυτά σ’ όλη την Ευρώπη

Η Frigobreda, ένας από τους συνολικά τέσσερις συνεργάτες της Easyfresh, έχει εξοπλίσει τα τρένα αυτά µε κοντέινερ 13.716 µέτρων µε ντίζελ και ηλεκτρικό εξοπλισµό
Πλήγµα για τους παραδοσιακούς µεταφορεί

«Σπάµε το µονοπώλιο σε µια αγορά που παραδοσιακά ελεγχόταν από τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι έχουν επίσης συµφέροντα σε εταιρείες φορτηγών. Οπότε δεν είναι όλοι ευχαριστηµένοι από την είσοδό µας, αλλά πρέπει να κοιτάµε µπροστά. Όµως και οι πλοιοκτήτες βλέπουν ότι ο κόσµος αλλάζει και πιστεύω ότι όλη η αγορά περίµενε µια υπηρεσία σαν κι αυτή που προσφέρουµε. Οπότε ευελπιστούµε ότι θα την αγκαλιάσουν όλοι σταδιακά», σηµειώνει στην ιστοσελίδα Fresh Fruit Portal, ο περιφερειακός διευθυντής της Easyfresh Logistics και εµπορικός διευθυντής της Frigobreda, Rainier Wolsleger.
Μείωση εκποµπών ρύπων και παράδοση εντός 50 ωρώ

«Με αυτή την υπηρεσία µειώνονται σηµαντικά οι εκποµπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) αν συγκρίνουµε τις µεταφορές των φορτηγών µε τα τρένα που χρησιµοποιούµε. Αυτό είναι ένα µεγάλο πλεονέκτηµα, οπότε εκτιµώ ότι πολλές εταιρείες λιανικής πώλησης που είναι ευαισθητοποιηµένες σε περιβαλλοντικά ζητήµατα και έχουν στόχο τη µείωση του CO2 θα στραφούν σε εµάς», προσθέτει ο Rainier Wolsleger

Η διαδροµή θα περνά και από τη Portbou (Καταλονία) και θα καταλήγει στο διαµετακοµιστικό κέντρο στο Moerdijk της Ολλανδίας, που βρίσκεται µεταξύ του Antwerp και του Rotterdam, όπου η Frigobreda διατηρεί εγκαταστάσεις µε ψυκτικούς θαλάµους. Τα πρώτα προϊόντα που θα µεταφερθούν περιλαµβάνουν τα δηµοφιλή πορτοκάλια Βαλέντσια, διάφορα άλλα εσπεριδοειδή όπως και ποικίλα λαχανικά

Επιπλέον, το Moerdijk, σύµφωνα µε τον Wolsleger, αποτελεί το ιδανικό σηµείο πρόσβασης για τις εξής ευρωπαϊκές αγορές: Βρετανία, Ιρλανδία, Σκανδιναβία, χώρες Μπενελούξ (Βέλγιο, Ολλανδία και Λουξεµβούργο) και Γερµανία.
«Για να µπορέσουµε να είµαστε ανταγωνιστικοί στις οδικές µεταφορές και λαµβάνοντας υπόψη την ανάγκη για ταχύτητα και τη διατηρησιµότητα στο ράφι, που είναι κοµβικής σηµασίας για τον κλάδο των οπωροκηπευτικών, έχουµε ως στόχο τα προϊόντα από την Ισπανία να φτάσουν στην Ολλανδία εντός 50 ωρών», αναφέρει ο Rainier Wolsleger

«Η ταχύτητα και η ποιότητα είναι το βασικό στοιχείο των υπηρεσιών πόρτα-πόρτα που προσφέρουµε. Επίσης, δεν καλύπτουµε µόνο τις µεταφορές µε τρένα, αλλά και την αποθήκευση σε ψυγεία και τη διανοµή µε παλέτες», συµπληρώνει ο ίδιος και σηµειώνει: «Όλες οι µονάδες έχουν σύστηµα παρακολούθησης και εντοπισµού όπου ελέγχουµε µέσω ίντερνετ και προσαρµόζουµε τις θερµοκρασίες από απόσταση»

Το τρένο νέας γενιάς έρχεται αυτό το καλοκαίρ

Την ίδια ώρα, που το Easyfresh Express ζεσταίνει τις µηχανές του για το Moerdijk της Ολλανδίας, µια οµάδα φοιτητών από το Πολυτεχνείο της Βαλένθια (UPV) έχει φτιάξει ένα πρωτότυπο ενός τρένου που ετοιµάζεται να σπάσει κάθε ρεκόρ ταχύτητας.

Ο λόγος για το Hyperloop UPV, ένα τρένο που θα µπορεί να ταξιδεύει µε 1.000 χιλιόµετρα την ώρα (να σηµειωθεί ότι το γρήγορο τρένο στη Γαλλία ταξιδεύει µε 305 χλµ./ώρα) ώστε τα λαχανικά που καλλιεργούνται στα θερµοκήπια της Αλµερίας να µπορούν να φτάσουν στο Βερολίνο µέσα σε 2,5 ώρες.

Το project βασίζεται σε ένα σύστηµα µε τεράστιες σωλήνες κενού αέρος, µέσω των οποίων κάψουλες κυκλοφορούν µε παρόµοιο τρόπο µε αυτές που χρησιµοποιούνται στα σούπερ µάρκετ για να µετακινήσουν δοχεία φορτωµένα µε µετρητά, αλλά το τρένο αυτό θα έχει την ικανότητα µεταφοράς επιβατών και εµπορευµάτων, όπως ευπαθή λαχανικά
Το τρένο αυτό θα δοκιµαστεί αυτό το καλοκαίρι στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ στα πλαίσια του διεθνούς διαγωνισµού ιδεών που προωθεί ο εκατοµµυριούχος Elon Musk, συνιδρυτής του Paypal, Tesla Motors και του SpaceX και θα ανταγωνιστεί και άλλα projects από ινστιτούτα και πανεπιστήµια

Με χρηµατοδότηση από το «Ορίζοντας 2020» 

Ωστόσο, για να γίνει πραγµατικότητα αυτή η επανάσταση στις µεταφορές και η Ευρώπη να είναι πρωταγωνίστρια στις εξελίξεις αυτές, η οµάδα από την Ισπανία φιλοδοξεί να λάβει ενίσχυση από το πρόγραµµα «Ορίζοντας 2020» που αποτελεί τον οδηγό για όλα τα οικονοµικά και τεχνολογικά αειφόρα προγράµµατα της Ευρώπης.
Το νέο αυτό τρένο θα διευκολύνει την οικονοµική ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα ωθήσει τις µεταφορές και τη βιοµηχανική ανάπτυξη προσφέροντας εναλλακτικές στα αεροπορικά και οδικά logistics.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία