BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Πρεμιέρα κάνει η νέα σειρά Same Dorado με το κιβώτιο CVT

Η Same του γκρουπ SDF λανσάρει ένα από τα πιο «πλούσια» μοντέλα που είχε ποτέ στην γκάμα της, αφού στο νέο Dorado CVT ενσωματώνει τεχνολογία, ευελιξία αλλά και το συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων κιβώτιο, το οποίο το καθιστά και σβέλτο ως ανοιχτοχώραφο.

profi_photo2

Βασίλης Σοφός

386
0

Τη νέα σειρά τρακτέρ Dorado CVT λανσάρει η Same του γκρουπ SDF, θέλοντας να απαντήσει στον ανταγωνισμό και την κατηγορία των μικρών αμπελουργικών και όχι μόνο τρακτέρ των 100 ίππων. Τα τρακτέρ Dorado CVT αναπτύχθηκαν ειδικά ως τρακτέρ «all-rounder» για μέγιστη ευελιξία σε όλους τους σημαντικούς τομείς δραστηριότητας.

Ως εκ τούτου, είναι ιδιαίτερα σημαντικοί βοηθοί στις παραδοσιακές γεωργικές εργασίες και τους παραγωγούς όπου αντιμετωπίζουν αβίαστα τις εργασίες στο χωράφι και τους βοσκοτόπους ενώ εφαρμόζουν θεραπείες προστασίας των καλλιεργειών, μιας και τα νέα μοντέλα έχουν την πιστοποίηση κατηγορίας 4 στην καμπίνα τους.

Παράλληλα, είναι ικανά να φέρουν εις πέρας όλες τις εφαρμογές με μπροστινούς φορτωτές και όλες τις άλλες εργασίες στο πεδίο. Με τις συμπαγείς του διαστάσεις και τη μετάδοση CVT, το SAME Dorado είναι κατάλληλο βέβαια και για δημόσιες χρήσεις όμως αισθάνεται σαν στο σπίτι του σε οπωρώνες και αμπελώνες με μεγάλες περιοχές καλλιέργειας, όπου, εκτός από τη συμβατική εργασία, εκτελούνται η συγκομιδή, η μεταφορά και καλλιέργεια μεταξύ σειρών.



Σύμφωνα με την εταιρεία, η μεγάλη ευελιξία των νέων μοντέλων Dorado CVT είναι εμφανής στις ολοκληρωμένες επιλογές διαμόρφωσης του μηχανήματος για όλες τις πτυχές των πρόσθετων ηλεκτρικών συνδέσεων μέσα και έξω από την καμπίνα, καθώς και στα φώτα οδήγησης και εργασίας (εκδόσεις με λάμπες αλογόνου και LED).

Οι χρήστες μάλιστα που υψηλή τεχνολογία μπορούν να επενδύσουν στη συνδεσιμότητα του ISOBUS και στο iMonitor3 με οθόνη αφής 8 ιντσών, που εγγυάται τον έλεγχο των λειτουργιών του τρακτέρ, αλλά και του παρελκόμενου. Η ασφάλεια εξασφαλίζεται από τα φρένα και στους τέσσερις τροχούς -στον βασικό εξοπλισμό- ενώ η καμπίνα με φίλτρο κατηγορίας 4 (δηλαδή με βελτιστοποιημένο σύστημα φίλτρου, φίλτρο ενεργού άνθρακα και σύστημα υπερπίεσης) διατίθεται κατόπιν παραγγελίας για να διασφαλιστεί ότι το μοντέλο συμμορφώνεται με τα πρότυπα PPE για την εκτέλεση των θεραπειών προστασίας των καλλιεργειών.



Η SAME τοποθετεί επίσης την ισχυρή ανάρτηση μπροστινού άξονα «ActiveDrive» στα μικρά Dorado, η οποία λειτουργεί έξυπνα αντισταθμίζοντας τη μετατόπιση του βάρους κατά το φρενάρισμα προς τα εμπρός ή αποτρέπει την κύλιση του οχήματος. Αυτό, όπως τονίζει η Same, αυξάνει σημαντικά το ενεργό επίπεδο ασφάλειας και άνεσης, αλλά και την παραγωγικότητα στην εργασία που απαιτεί αυξημένη ακρίβεια.

Κινητήρας

Τα μοντέλα Dorado CVT φέρουν τους σύγχρονους κινητήρες FARMotion. Είναι εξοπλισμένα με common rail υψηλής πίεσης (έως 2000 bar), με πιεζοηλεκτρικά ακροφύσια έγχυσης 7 οπών, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ιξώδες ανεμιστήρα και φίλτρο αέρα PowerCore. Αυτό το πακέτο μειώνει την κατανάλωση πετρελαίου και εξακολουθεί να προσφέρει εξαιρετική απόδοση σε επίπεδο ισχύος και ροπής.

Όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, η συμμόρφωση με το Στάδιο IIIB είναι εγγυημένη καθαρά με έναν καταλυτικό μετατροπέα DOC και εξωτερική βαλβίδα EGR με ηλεκτρονικό έλεγχο. Καμία από τις δύο μονάδες δεν απαιτούν συντήρηση και δεν υπάρχει ανάγκη για δαπανηρές, τακτικές αναγεννήσεις για την EGR.



Στα μοντέλα 90 και 100, τα τρακτέρ διατίθενται με κινητήρες τριών και τεσσάρων κυλίνδρων για τη βελτιστοποίηση της ευελιξίας και της πρόσφυσης. Το Dorado CVT 110.4 είναι εξοπλισμένο με τετρακύλινδρο κινητήρα με τη μέγιστη ροπή στα 435 Nm στις 1600 σ.α.λ. (σε μόλις 2200 σ.α.λ. και η μέγιστη ισχύς των 113 ίππων έρχεται στις 2000 σ.α.λ.)

Μετάδοση CVT

Το σύστημα μετάδοσης CVT έχει αναπτυχθεί και κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από την SAME στο Τρεβίγλιο. Μια αποτελεσματική, αλλά και αξιόπιστη λύση που επιτρέπει τη μετάδοση ισχύος χωρίς βήματα, εκμεταλλεύεται τη βέλτιστη ισχύ του κινητήρα και κάνει την εργασία ομαλή και παραγωγική.

Έτσι, το Dorado μπορεί να κινηθεί με 40 χλμ./ώρα σε μόλις 1730 σ.α.λ.. Παράλληλα, η ηλεκτροϋδραυλική ενεργοποίηση του μπροστινού τροχού (στάντανρντ εξοπλισμός) και του κλειδώματος του διαφορικού μπορούν να δώσουν και άλλους πόντους στην απόδοση. Μαζί με το κιβώτιο CVT όμως έρχεται και η ενεργή λειτουργία ακινητοποίησης «PowerZero» για να σταματήσει το τρακτέρ με πλήρη ασφάλεια ακόμη και σε απότομες πλαγιές χωρίς να χρειάζεται να πατηθεί το πεντάλ του φρένου.

Υδραυλικό σύστημα

Προκειμένου να πληρούνται οι υψηλότερες απαιτήσεις για υδραυλικά εξαρτήματα, τα τρακτέρ διαθέτουν σύστημα υψηλής απόδοσης με αντλία ανίχνευσης φορτίου 100 λίτρων/λεπτό ειδικά για τις βαλβίδες ανύψωσης ισχύος και ελέγχου.

Ένα απλούστερο υδραυλικό σύστημα με αντλία 84 λίτρων/λεπτό διατίθεται όμως προαιρετικά. Το Dorado CVT διαθέτει ακόμη μια αντλία 42 λίτρων/λεπτό για το υδραυλικό τιμόνι, προκειμένου να γίνεται τακτική και προοδευτική ενεργοποίηση, ακόμα και όταν ο κινητήρας βρίσκεται σε ακινησία και ανεξάρτητα από οποιαδήποτε άλλη υδραυλική ροή.

Η δυνατότητα διαμόρφωσης των υδραυλικών βαλβίδων ελέγχου είναι επίσης ευέλικτη, λέει η Same: O χειριστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε εξοπλισμό με δύο έως πέντε βαλβίδες ελέγχου στο πίσω μέρος, με ελεύθερη επιστροφή και ηλεκτρονική λειτουργία καθώς και την επιλογή ρύθμισης οποιουδήποτε χειριστηρίου χρόνου.



Για ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία, ακόμη και σε περιορισμένους χώρους και με πολύ βαριά εξαρτήματα, η SAME εισάγει και πίσω σύνδεση για το Dorado CVT με στάνταρ EHR (ηλεκτρονικός έλεγχος) και απόσβεση κραδασμών κατά τη μεταφορά, εναλλακτικά με τριών σημείων κοτσαδόρο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις (τυπικό ή συμπαγές).

Στη συμπαγή έκδοση, η πίσω ανύψωσης είναι στα 3.660 κιλά ανυψωτικής δύναμης, στην τυπική έκδοση επιτυγχάνονται ακόμη και 4.310 κιλά. Για να αυξηθεί περαιτέρω η απόδοση του τρακτέρ διατίθεται και μπροστινός σύνδεσμος με ικανότητα ανύψωσης τουλάχιστον 2.880 κιλών.

PTO

Το πίσω PTO παρέχει 540 σ.αλ./540 ECO και 1000 σ.α.λ. στο βασικό εξοπλισμό. Σύμφωνα μάλιστα με τη Same, η αναλογική ηλεκτροϋδραυλική σύνδεση επιτρέπει την εκκίνηση (και διακοπή) εξαρτημάτων με αυξημένες απαιτήσεις ισχύος χωρίς ξαφνικό τράνταγμα. Το μόνο που έχει να κάνει ο χειριστής είναι να πατήσει ένα κουμπί στο υποβραχιόνιο MaxCom. Το ίδιο μπορεί όμως να γίνει και απ'έξω χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια στα πίσω φτερά.

Καμπίνα και άνεση

Παρά τη σημαντικά μικές διαστάσεις του τρακτέρ, το επίπεδο άνεσης βρίκεται σε πολύ καλά επίπεδα. Αυτό, σύμφωνα με την Same, οφείλεται στη μεγάλη καμπίνα τεσσάρων κολόνων με τον κλιματισμό, την ανάρτηση σε υδραυλικά μπλοκ, τα εργονομικά μπράτσα MaxCom, το ραδιόφωνο με Bluetooth και στη μεγάλη γκάμα εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένου του καθίσματος του οδηγού (με στάνταρ πνευματική ανάρτηση).

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία