Γιώργος Παπαδημητρίου
Φοροτεχνικός - Πρόεδρος Σ.Ε.Ε.Λ.Φ.Ο. (Σύλλογος Ελευθέρων Επαγγελματιών Λογιστών Φοροτεχνικών Οικονομολόγων) Νομού Καρδίτσας
Σύμφωνα με την απόφαση αυτή:
Έχοντας υπόψη:
- Τις διατάξεις: α) Του άρθρου 87 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α΄ 51),
β) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α΄ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133).
- Το π.δ. 56/2021 «Διορισμός Υπουργού και Υφυπουργών» (Α΄ 142).
- Το π.δ. 40/2021 «Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων και Γενικών Γραμματειών, σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών» (Α΄ 100).
- Την υπ’ αρ. 6309/09-09-2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γεώργιο Στύλιο» (Β΄ 4190).
- Την υπό στοιχεία οικ. 11337/Γ3Β/2365/27-05-2009 απόφαση του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Απογραφή αγροτικών μηχανημάτων» (Β΄ 1146).
- Τις υπό στοιχεία οικ. 14924/Γ3Β/3789/23-12-2010 (Β΄ 2231), Γ3Β/296/30687/14-03-2012 (Β΄ 841), Γ3Β/1498/ 126349/12-12-2012 (Β΄ 3511), Γ3Β/2/119/02-01-2014 (Β΄ 85), Γ3Β/1578/35586/27-03-2015 (Β΄ 613), Γ3B 695/ 18368/12-02-2016 (Β΄ 445), Γ3B 656/60181/25-04-2018 (Β΄ 1747 και Β΄ 2101 διόρθωση σφάλματος) και Γ3Β 173/ 44559/22.02.2021 (Β΄ 696) υπουργικές αποφάσεις.
- Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζει:
«Άρθρο 1: H υπό στοιχεία οικ. 11337/Γ3Β/2365/27-05-2009 απόφαση του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τροποποιείται ως ακολούθως: Η παρ. β του άρθρου 9 αντικαθίσταται ως εξής: «β) Οι γεωργικοί ελκυστήρες που έχουν ταξινομηθεί ή απογραφεί πριν τις 21-05-1998 και δεν φέρουν διάταξη προστασίας έναντι ανατροπής εγκεκριμένου τύπου, υποχρεούνται όπως εφοδιασθούν με αυτή μέχρι και την 31-12-2022. Οι διατάξεις προστασίας έναντι ανατροπής εγκρίνονται σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που ορίζονται στην παρ. Β του άρθρου 3 της υπό στοιχεία 11338/Γ4/2366/27-05-2009 (Β΄ 1156) υπουργικής απόφασης».
Άρθρο 2: Η παρούσα απόφαση αρχίζει να ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. ».
Αυτό που καταλαβαίνω από την εν λόγω απόφαση είναι ότι, αν κάποιος έχει τρακτέρ με άδεια πριν το Μάιο του 1998 και θέλει να το μεταβιβάσει, από την 01.01.23 δεν μπορεί. Πρέπει πρώτα να εγκαταστήσει καμπίνα ασφαλείας; Μπάρα προστασίας; Ή ό,τι τέλος πάντων γράφει η απόφαση, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα μεταβίβασης.
Ειδικός δεν είμαι σε θέματα ασφαλείας. Γι’ αυτό και σε τέτοιες περιπτώσεις σε ό,τι με αφορά, ακολουθώ τα προβλεπόμενα. Από την άλλη όμως υπάρχουν κάποιοι προβληματισμοί στο δικό μου μυαλό.
Οι αποφάσεις για παράταση της υποχρέωσης ξεκινάνε από το 2009 και συνεχίζονται μέχρι και την τελευταία που έδινε παράταση έως 31.12.22. σήμερα που γράφω το άρθρο (σσ. 19.03.23), δεν έχω παρατηρήσει κάτι ανάλογο για νέα παράταση (εκτός και αν δεν το εντόπισα, γιατί είθισται να μπαίνουν προσθήκες διαφόρων θεμάτων σε άσχετα νομοσχέδια).
Έχει ο παππούς ένα τρακτέρ στο όνομα του με 1η άδεια το 1997. Σήμερα καλλιεργεί ο γιος ή ο εγγονός ή και οι δύο μαζί με το τρακτέρ αυτό. Το συγκεκριμένο τρακτέρ έχει στην πλάτη του 25 συναπτά έτη. Πολλά είναι η αλήθεια. Είναι όμως η μοναδική αλήθεια;
Σε ποιες καλλιέργειες έχει μπει; Πόσες ώρες «πτήσης» έχει; Πως ακριβώς έχει δουλέψει και ποια είναι η χρήση από τον ιδιοκτήτη του;
Στο σπίτι του κάθε αγρότη υπάρχει και ένα μίνι συνεργείο. Κανείς δε ρισκάρει τα μηχανήματα του να πάθουν ζημιά, του δίνουν ζωή, προστατεύουν το εισόδημα, βοηθούν τον αγρότη (και τον κάθε επαγγελματία) να επιβιώσει.
Συνεπώς, αν έχουν σκοπό από το Υπουργείο να δώσουν παράταση, ας το κάνουν άμεσα, διαφορετικά ας βγουν να ανακοινώσουν χθες, ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί. Γιατί υπάρχουν αγρότες που έχουν προβεί σε συμφωνία αγοράς ενός τρακτέρ και η συμφωνία αυτή είναι στον αέρα. Ο Μάρτης έφτασε στη μέση, οι διαδικασίες της νέας καλλιεργητικής περιόδου ξεκινάνε και οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να ξέρουν πως να κινηθούν.
21-05-2023 15:24Αποστολος
Καλησπέρα, εγώ πήγα στο περιφέρεια κιλκις για να κάνω μεταβίβαση το τρακτέρ που είναι μοντέλο 2004 με πιστοποίηση καμπίνας και ταμπελάκια παντού και ο τύπος ούτε ασχολήθηκε. Μου είπε ότι το τρακτέρ σου δεν έχει καμπίνα περνά όταν ανοίξει η πλατφόρμα για μεταβιβάσεις χωρίς καμπίνα. Ελλάς το μεγαλείο σου
Απάντηση30-03-2023 15:01Αγροτικ.
Κατι σχετικα νεο... απο το ΥπΑΑΤ ακουστηκε πως δεν υπαρχει σχεδιασμος για περαιτέρω παραταση μεταβιβασης γεωργικων ελκυατηρων χωρις μπαρες προστασιας.. οτι γίνει θα ειναι μετα τις εκλογες!! Ενταξει.. ειμαστε για γέλια.. και μας ζητουν και ψηφο, δωστε λυση τωρα!!! Μην οδηγειτε τους αγροτες στην παρανομια!!
Απάντηση29-03-2023 09:03Στελιος
Κάποια από αυτά τα τρακτερ είναι και πολύ πιο παλιά από το 1998 και έτυχε να τα βρούμε από τους γονείς μας, η αξία αυτών τον μηχανημάτων είναι πολύ μικρή άρα η εγκατάσταση μπάρας ασφαλείας ίσως να είναι πιο ακριβή από την αξία του ελκυστήρα!δωστε λύση άμεσα εκεί στο υπουργείο!
Απάντηση28-03-2023 22:58alex
Βασικά, πέραν του τυπικού και των μεταβιβάσεων, η καμπίνα ή μπάρα που αποτρέπει τον τραυματισμό σε περίπτωση ανατροπής, είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ. Εργοστασιακή ή πρόσθετη θα έπρεπε να αποτελεί βασικό μέλημα των ιδιοκτητών τρακτέρ.
Απάντηση28-03-2023 00:25Μακρατζης Κυριάκος
Θέλουν μπάρα εργοστασιακή που δεν υπάρχει αφού στα παλιά μοντέλα δεν προβλέπονταν Απλά θέλουν να τα βγάλουν από την κυκλοφορία για να αγοράσουμε καινούργια από τους φίλους μας Δεν θέλουν να δώσουν λύση...
Απάντηση27-03-2023 14:43Αγροτικ.
Και δεν είναι μονο αυτο, υπαρχουν αγροτες που αγορασαν τρακτερ που φερουν καμπινα ασφαλειας αλλα επειδη δεν το γραφει η αδεια κυκλοφοριας ο υπαλληλος της καθε περιφέρειας ή υπουργείου δεν προχωρα σε μεταβιβαση, επισης ο μέσος αγροτης δεν εχει τα οικονομικα μεσα να αγορασει ενα καινουργιο τρακτερ. Γιατι δεν ξεκινα το υπουργειο απο τα συνεργεια πρωτα ωστε να φτιαχνουν αψιδες και να δινουν μια πιστοποιηση; χρειαζεται μια γενική παραταση και μια αλλαγη σχεδιου σε αυτο τον τομεα..
Απάντηση Συνολικές απαντήσεις (4)