BACK TO
TOP
Food insider

Eπένδυση σε αρκαδικό τυροκομείο όχημα για εξαγωγές γαλακτοκομικών της Βιότοπος

Η αρχή έγινε το 2012, όταν η εταιρεία εισαγωγής και εμπορίας τροφίμων, Καλαμαία Τρόφιμα, ανέλαβε το εμπορικό σήμα Βίοτος, υπό το οποίο κυκλοφορούσαν στην αγορά δύο προϊόντα, το σοκολατούχο γάλα και το αγελαδινό γιαούρτι σε γυάλινη συσκευασία αμφότερα. Ταυτόχρονα πραγματοποιήθηκε και η μετατροπή της προϋπάρχουσας εμπορικής ονομασίας σε Βιότοπος.

53184564_443480576391393_2765972562260262912_n

Γιώργος Λαμπίρης

169
0

Έως και το 2017 οι προαναφερόμενοι κωδικοί δεν εμπλουτίστηκαν με νέους. Ωστόσο, το 2017 επικοινώνησε με τον ιδιοκτήτη της Καλαμέα Τρόφιμα, Σταύρο Χαϊδεμένο, ο κτηνίατρος Γιάννης Κονταργύρης, ο οποίος είχε υπό την ευθύνη του μία φάρμα παραγωγής βιολογικού αιγοπρόβειου γάλακτος καθώς και τυροκομική μονάδα στη Νέα Εκκλησούλα Αρκαδίας. Την περίοδο εκείνη τα προϊόντα του Κονταργύρη διατίθεντο στην τοπική αγορά, ενώ τα δύο προϊόντα της πρώην Βίοτος, είχαν ήδη κάνει την είσοδό τους στα σούπερ μάρκετ. Από τη συνάντηση Χαϊδεμένου και Κονταργύρη προέκυψε η απόφαση να αναλάβει η Καλαμαία Τρόφιμα τη διαχείριση του αγροκτήματος με τη συνεργασία του έμπειρου κτηνιάτρου και παραγωγού με απώτερο στόχο να ενταχθούν στη γκάμα των προϊόντων της Βιότοπος νέοι κωδικοί ιδιοπαραγόμενων αγαθών.

«Όταν περιήλθε υπό τη διαχείρισή μας το σήμα Βίοτος, πωλούνταν ήδη στην λιανική τροφίμων το σοκολατούχο αγελαδινό γάλα και το αγελαδινό γιαούρτι. Το Βίοτος είχε ήδη απήχηση στην αγορά βιολογικών προϊόντων. Όραμά μας ήταν να αναπτύξουμε το σήμα, όχι δημιουργώντας προϊόντα φασόν, απευθυνόμενοι σε εταιρείες του εξωτερικού για να παράγουν για λογαριασμό μας, αλλά φέρνοντας στην επιφάνεια τα δικά μας προϊόντα», αναφέρει στην Agrenda o γενικός διευθυντής της Καλαμέα Τρόφιμα, Σταύρος Χαϊδεμένος.

«Θα είχε νόημα να απευθυνθούμε για προϊόντα φασόν σε τρίτους, μόνο στην περίπτωση αγαθών όπως η γκούντα ή το έμμενταλ, τα οποία δεν παράγονται στην Ελλάδα. Ωστόσο θα ήταν άτοπο να στραφούμε σε τρίτους για να μας προμηθεύουν βιολογικό γάλα και αλλά προϊόντα που μπορούν να παραχθούν στην Ελλάδα», συμπληρώνει.

Παρά το γεγονός ότι η Καλαμέα Τρόφιμα είχε την δυνατότητα να προσθέσει και νέους κωδικούς το 2012, όταν δημιούργησε τον Βιότοπο,  ήταν ο βασικότερος λόγος για τον οποίο η προσθήκη και νέων κωδικών καθυστέρησε για περίπου πέντε χρόνια. «Θεωρήσαμε ότι εάν τα προϊόντα μας δεν είχαν σημείο αναφοράς στην ελληνική παραγωγή, δεν θα μπορούσαν να μακροημερεύσουν. Μέλημά μας ήταν να δημιουργήσουμε προϊόντα στην Ελλάδα καθώς και τη δική μας παραγωγή», εξηγεί ο κύριος Χαϊδεμένος.

Παραγωγή βιολογικών ζωοτροφών για τον έλεγχο της ποιότητας του γάλακτος

Η φιλοσοφία του Βιότοπου βασίστηκε στην δημιουργία καθετοποιημένης παραγωγής. Συστάθηκε μία συνεργαζόμενη ομάδα κτηνοτρόφων, τους οποίους ο κύριος Χαϊδεμένος χαρακτηρίζει οικογένεια. «Το 2019 ξεκινήσαμε να παράγουμε βιολογικές ζωοτροφές. Διαθέτουμε πιστοποίηση για 500 στρέμματα, στα οποία φυτεύουμε τριφύλλι, βίκο, σανό και καλαμπόκι. Με τις δικές μας ζωοτροφές θα καλύπτουμε το σύνολο των αναγκών που έχουν οι κτηνοτρόφοι μας. Η συγκεκριμένη κίνηση μας δίνει την δυνατότητα να ελέγχουμε την ποιότητα του παραγόμενου γάλακτος. Έτσι, όταν ένας κτηνοτρόφος εντάσσεται στην ομάδα μας θα του παρέχουμε την καλύτερη δυνατή τιμή στο βιολογικό γάλα – κατά 10% υψηλότερη σε σχέση με την τρέχουσα τιμή αγοράς – καθώς και τις ζωοτροφές που απαιτούνται. Ταυτόχρονα οι κτηνοτρόφοι δεν χρειάζεται να σκεφτούν την οικονομική τους διασφάλιση, καθώς μέσω της συμφωνίας που υπογράφουμε, ο παραγωγός λαμβάνει κάθε μήνα το προσυμφωνημένο ποσό ανάλογα με το γάλα που θα εισκομίζει».

Ο Βιότοπος παρέχει και την κτηνιατρική υποστήριξη, δεδομένου ότι ο Γιάννης Κονταργύρης είναι κτηνίατρος, ενώ οι παραγωγοί γνωρίζουν ότι το γάλα τους θα αγοραστεί. «Οι άνθρωποι αυτοί επί σειρά ετών πετούσαν το γάλα τους, καθώς είτε δεν υπήρχε κάποιος να το αγοράσει αλλά και εάν κάποιος το προμηθευόταν για λογαριασμό του, συχνά δεν τους πλήρωνε», αναφέρει χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής της Καλαμέα Τρόφιμα. Βαρύτητα δίνεται στη μικρή λιανική, η οποία αποτελεί σύμφωνα με τον ίδιο και μία οδό καλύτερης γνωριμίας με τον καταναλωτή, καθώς το προϊόν αποκτά αξία όταν διατίθεται σε περιορισμένες ποσότητες και αναδύεται καλύτερα σε ένα μικρό κατάστημα.

Επένδυση στο τυροκομείο στη Νέα εκκλησούλα και στόχος η εξαγωγές

Προσεχώς οι συντελεστές του Βιότοπου θα υλοποιήσουν επένδυση στο τυροκομείο της Νέας Εκκλησούλας Αρκαδίας με σκοπό την αύξηση της παραγωγής. «Σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεργαστούμε και με άλλους κτηνοτρόφους, ενώ θα προχωρήσουμε στην παραγωγή νέων προϊόντων όπως για παράδειγμα το κεφίρ. Επιδίωξή μας είναι να δημιουργήσουμε και προϊόντα που θα μας δώσουν την δυνατότητα να εξάγουμε. Τέτοια προϊόντα θα μπορούσαν να είναι η φέτα και το κατσικίσιο που ήδη διαθέτουμε στη γκάμα μας, το κεφίρ με μεγαλύτερη ημερομηνία λήξεως καθώς και ορισμένα γιαούρτια που να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής».  

Η Καλαμαία Tρόφιμα, στην οποία ανήκει το σήμα Βιότοπος, δημιουργήθηκε το 2001 και πραγματοποιεί εισαγωγές προϊόντων προστιθέμενης αξίας, διανομή καθώς και το μάρκετινγκ, αντιπροσωπεύοντας σημαντικό αριθμό εταιρειών του εξωτερικού στην ελληνική αγορά με ετικέτες όπως η Kettle Chips, Bonne Maman, Reese’s & Hershey’s, Cadbury & Green & Black’s, Jack Daniel’s σάλτσες, Vertmont σιρόπι σφενδάμου, Giovanni Rana φρέσκα ζυμαρικά και αρκετούς ακόμη κωδικούς. Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα Βιότοπος διατίθενται σε βιολογικά καταστήματα, σε μικρά παντοπωλεία αλλά και delicatessen καθώς και σε επιλεγμένα καταστήσματα των Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτης και ΑΒ.

Ο Βιότοπος σε αριθμούς

  • Μεταποίηση 220 τόνων αιγοπρόβειου γάλακτος το 2020
  • Συνεργασία με τρεις κτηνοτρόφους
  • 300 ιδιόκτητα αιγοπρόβατα
  • 200 αιγοπρόβατα από συνεργαζόμενους κτηνοτρόφους.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία