Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Με αλπικό αέρα το αυστριακό Lindner Lintrac 90 4RL

Γεννηµένο για να εργάζεται ακατάπαυστα σε λοφώδεις περιοχές, το αυστριακό Lindner Lintrac 90 4RL δεν αποτελεί µόνο ένα κόµπακτ τρακτέρ µε µια πλειάδα τεχνολογιών, αλλά διαθέτει και πολύ καλό κέντρο βάρους. Πώς τα πάει όµως στα επίπεδα εδάφη;

kentrikh_10-18

369
0

Μπορεί η κατασκευάστρια να µην δραστηριοποιείται σε όλες τις χώρες, όµως η παρουσία της στη µεγάλη έκθεση Agritechnica µε τα ηµιαυτόµατα powershift µοντέλα ιπποδύναµης από 76 έως 144 ίππους είναι κάθε φορά σηµαντική. Εδώ δοκιµάζεται το Lintrac, το οποίο διαθέτει ένα αδιαβάθµητο κιβώτιο και ένα µοτέρ από 102 έως 113 ίππους. Αυτό όµως που διαφοροποιεί σηµαντικά την έκδοση Lintrac 90 4RL από την απλή είναι η τετραδιεύθυνση.

Αναµφισβήτητα πρόκειται για ένα σηµαντικό χαρακτηριστικό και ενδιαφέρον για αυτά που µπορεί να προσφέρει σε θέµατα ασφάλειας, σε δύσκολο έδαφος, αφού µιλάµε για ένα αρκετά στιβαρό τρακτέρ µε πλήρη συναίσθηση και στους τέσσερις τροχούς.

Αρχικά να πούµε ότι πρόκειται για ένα µοντέλο που έτυχε δοκιµών πέρυσι, ως έκδοση του 2017, ως εκ τούτου προηγείται των νέων κανονισµών ασφαλείας (Mother Regulations). Έτσι λοιπόν δεν χρειάζεται κανείς εργαλείο για να ανοίξει το καπό. Κάτω από αυτό είναι τοποθετηµένος ένας τετρακύλινδρος κινητήρας της Perkins 3,4 λίτρων (854E-E34TA, Stage IIIB) που διαθέτει ένα φίλτρο σωµατιδίων, χωρίς να χρειάζεται AdBlue. Να σηµειώσουµε πως το συγκεκριµένο µοτέρ είναι προϊόν συνεργασίας της Perkins µε την FPT.

Οµολογουµένως έχει περάσει αρκετός καιρός από τη τελευταία φορά που δοκιµάσαµε ένα τρακτέρ µε κινητήρα Perkins, συνεπώς τώρα γεννήθηκε η ανάγκη να δούµε πώς τα πάει το συγκεκριµένο µοντέλο στον σταθµό δοκιµών DLG. Στο δυναµόµετρο, το Lintrac 90 παρήγαγε 62,6kW/83,9 ίππους. Λαµβάνοντας υπόψη ότι ο κατασκευαστής κάνει λόγο για 75kW/ 102 ίππους, τα πρώτα αποτελέσµατα ιπποδύναµης κρίνονται ικανοποιητικά. Η µέγιστη απόδοση του τρακτέρ στο δυναµόµετρο ήταν 65,7kW/88,1 ίπποι στις 2.000 σ.α.λ., αριθµός σχεδόν απόλυτα αντιπροσωπευτικός, µιας και η ονοµασία του µοντέλου έχει δίπλα τον αριθµό 90. Η ροπή στην µέγιστη απόδοση αυξάνεται κατά 36% (καθώς η ταχύτητα µειώνεται κατά 36%), η οποία, µαζί µε το σταθερό εύρος ισχύος 25%, διαµορφώνει µια πολύ καλή και λογική καµπύλη ισχύος για το µοντέλο.

Όσον αφορά στην κατανάλωση, στην ονοµαστική ταχύτητα το Lindner κατανάλωσε 274 γρ./kWh και στη µέγιστη 259 γρ./kWh. Τα νούµερα είναι ικανοποιητικά και καθώς, όπως αναφέραµε, ο κινητήρας της Perkins δεν χρησιµοποιεί πρόσθετο υγρό καυσίµου AdBlue, το συνολικό επίπεδο κατανάλωσης βρίσκεται τελικά µέσα στον µέσο όρο.

Σειρά είχε η µέτρηση της δύναµης ράβδου έλξης, η οποία ήταν µόλις στα 45,9kW/61,5 ίππους στις ονοµαστικές ταχύτητες και 53.9kW/72,2 ίππους στη µέγιστη. Όπως είπαµε, το µοντέλο Lintrac 90 διαθέτει αδιαβάθµητο κιβώτιο ταχυτήτων µε την ονοµασία TMT09, προερχόµενο από την ZF. Η κατανάλωση ήταν 359 γρ./kWh και 315g/kWh στη µέγιστη δύναµη ράβδου έλξης.

Η κατάσταση ήταν πανοµοιότυπη και στη δοκιµή Powermix. Σε βαριά εργασία η κατανάλωση καυσίµου ήταν 14% υψηλότερη από τον µέσο όρο. Κατά τη διάρκεια εργασίας µε pto το ποσοστό αυτό αυξήθηκε φθάνοντας στο 22%, κάτι που αποδίδεται στις ταχύτητες µε pto που υπάρχουν στη διάθεση του χειριστή. Το Lintrac αναπτύσσει 1000 σ.α.λ. στις σχετικά υψηλές 2130 στροφές του κινητήρα χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής 1000E  για µια πιο οικονοµική λειτουργία του µοτέρ. Ωστόσο, συµφωνούµε µε την Lindner η οποία λέει ότι το τρακτέρ στη δοκιµή Powermix εξήγαγε µη αντιπροσωπευτικά αποτελέσµατα. Και είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι πελάτες-χειριστές των Lindner θεωρούν ότι οι 430 σ.α.λ. είναι µια πολύ καλή επιλογή, καθώς το οικείο περιβάλλον αυτών των τρακτέρ είναι οι αυστριακές Άλπεις, εκεί όπου οι χειριστές τα χρησιµοποιούν µε αναρτηµένο µπροστά χορτοκοπτικό ή για ρυµούλκηση τρέιλερ.

Σε συνθήκες δοκιµής, το DLG δούλεψε σε έναν κύκλο pto µε την επιλογή 540E και το τρακτέρ στις 1500 σ.α.λ. Στη συγκεκριµένη περίπτωση πως η κατανάλωση µειώθηκε κατά 15%. ∆εδοµένου αυτού, εντυπωσιαστήκαµε µε την κατανάλωση του τρακτέρ κατά τη µεταφορική εργασία. Βέβαια παρόλο που το Lintrac 90 έφτασε τα 40 χλµ/ώρα στις 1600 σ.α.λ., βρέθηκε να είναι σε ποσοστό 27% πιο πάνω από τον τρέχοντα µέσο όρο σε σχέση µε όλα τα τρακτέρ της κατηγορίας που έχουν δοκιµαστεί µέχρι τώρα.

Το σασµάν Terramatic TMT09 έχει αναπτυχθεί από την ZF και την Lindner. Η ίδια µετάδοση είναι φορεµένη και στο Unitrac 112 Ldrive, ένα φορτηγό όχηµα για χρήση σε υπηρεσίες του δήµου. Το συγκεκριµένο κιβώτιο δεν εντυπωσιάζει µόνο µε την άψογη συνεργασία του µε το µοτέρ αλλά και µε τα επιπλέον χαρακτηριστικά του όπως είναι οι µοχλοί σε κολόνα τιµονιού και υποβραχιόνιο, αν και αυτά τα δύο λειτουργούν ξεχωριστά το ένα από το άλλο. Το Lintrac διαθέτει δύο αυτόµατα εναλλασσόµενα εύρη διαδροµών µε ένα  διπλό συµπλέκτη και τέσσερις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας: Drive, Eco, Power and Pro.

Στη λειτουργία Drive ο χειριστής κινεί το τρακτέρ µε το πεντάλ ενώ οι στροφές κινητήρα και µετάδοσης συγχρονίζονται αυτόµατα. Επίσης η µετάδοση δεν µεταβαίνει στη δεύτερη διαδροµή όταν είναι σε λειτουργία η επιλογή Creep (αργή κίνηση). Με τις ρυθµίσεις αυτές η µέγιστη ταχύτητα είναι 20χλµ/ώρα.

Η λειτουργία Eco προσφέρεται για µεταφορικές εργασίες. Η µέγιστη ταχύτητα εµπρός µε τη λειτουργία creep ενεργοποιηµένη είναι 15 χλµ/ώρα. Στην επιλογή Power, το τρακτέρ κινείται δυναµικά µε 20% κρέµασµα. Τέλος, η επιλογή Pro επιτρέπει στον χειριστή να παραµετροποιήσει µόνος του το εύρος καθώς η λειτουργία Creep είναι ενεργοποιηµένη. Μπορεί ακόµη να προσαρµόσει τις ελάχιστες και µέγιστες στροφές του κινητήρα. Στο κοµµάτι του υδραυλικού συστήµατος τα καταφέρνει επίσης καλά το Lindner 90. Στο βασικό εξοπλισµό περιλαµβάνεται ένα σύστηµα ανίχνευσης φορτίου µε αντλία απόδοσης 88 λίτρων/λεπτό, µε την επιλογή για µονάδα απόδοσης 100 λίτρων/λεπτό. Στο DLG η βασική αντλία παρείχε ροή λαδιού 89,1 λίτρων/λεπτό στους συνδέσµους, που ισοδυναµεί µε την πολύ λογική απόδοση των 25 kW.

Ένα άλλο εξίσου σηµαντικό χαρακτηριστικό είναι τα καρούλια µε έλεγχο χρόνου και ροής, τα οποία µπορούν να είναι µέχρι 5. Τροφοδοτούνται από ξεχωριστό κύκλωµα µε έως και 25 λίτρα διαθέσιµου λαδιού. Ο πίσω σύνδεσµος στο Lintrac 90 είναι ο Cat II που διαθέτει έναν ηλεκτρονικό έλεγχο θέσης. Όσον αφορά στη δύναµη ανύψωσης, το αυστριακό Lindner πέτυχε 3,500daN στη δοκιµή DLG, δηλαδή ό,τι αναγράφει ακριβώς το προσπέκτους του µοντέλου. Παρ΄όλα αυτά, οι καµπύλες της επίπεδης ανύψωσης το γράφηµα έδειξαν ότι η συγκεκριµένη ανυψωτική δύναµη δεν αρκεί για την ανύψωση ενός ντριλ 2,5 τόνων.

Στην πράξη το Lindtrac δε τα πήγε και τόσο καλά στη διαχείριση ενός µπροστινού παρελκόµενου 1,2 τόνων µε 2 µέτρα πλάτος, καθώς ο εγκάρσιος αξονας δεν µπορούσε να τα βγάλει πέρα µε την άνιση κατανοµή του βάρους. Ο µπροστινός σύνδεσµος είναι διαθέσιµος είτε αναρτηµένος στο σασί είτε στον άξονα. Το τρακτέρ της δοκιµής διαθέτει τους αναρτηµένους στο σασί συνδέσµους που στο κέντρο δοκιµών σήκωσαν 2,367daN, µια απόδοση πολύ καλή. Ένα ακόµη εξαιρετικό χαρακτηριστικό είναι και το σύστηµα προσαρµοζόµενου ελέγχου υδραυλικής θέσης.

Η πόρτα της καµπίνας του Lintrac είναι µεγάλη και όµορφη, ενώ, παρόλο που υπάρχουν δύο σκαλοπάτια για την επιβίβαση, αυτά είναι σε τρία διαφορετικά ύψη (460 χιλιοστά, 180 χιλιοστά and 240 χιλιοστά), σχεδιασµός όχι τόσο ιδανικός. Εν συνόλω, όµως, η καµπίνα διακρίνεται για την άνεση που προσφέρει. Στα θετικά χαρακτηριστικά αξίζει να προσθέσουµε την προαιρετικά διαθέσιµη µηχανική ανάρτηση. Τέλος, πολύ καλή είναι και η ηχοµόνωση που βρίσκεται στα 69.9dB (στο αυτί του οδηγού).

Ένα από τα πιο σηµαντικά χαρακτηριστικά στο Lintrac είναι η επιλογή της τετραδιεύθυνσης. Σύστηµα εξαιρετικά χρήσιµο που δίνει τη δυνατότητα στο χεριστή να εργάζεται σε όλα τα εδάφη, µε τους πίσω τροχούς να µπορούν να στρίψουν µέχρι και 20 µοίρες, αυξάνοντας, όπως είναι φυσικό, την ευελιξία του τρακτέρ. Πρακτικά, µε τη τετραδιεύθυνση απενεργοποιηµένη ο κύκλος στροφής του Lindtrac ορίζεται στα 10,30 µέτρα σε αριστερή στροφή και στα 10,65 µέτρα σε δεξιά στροφή. Οι αριθµοί αυτοί γίνονται 7,85 µέτρα και 8,15 αντίστοιχα µε τη τετραδιεύθυνση σε λειτουργία. Το πλάτος του µετατρόχιου είναι 1,69 µέτρα µε το τρακτέρ να φοράει ελαστικά 420/65 R20 µπροστά και 540/65 R28 πίσω.

Η τετραδιεύθυνση µπαίνει σε λειτουργία µετά την εκκίνηση του κινητήρα και και παραµένει ενεργή µέχρι τα 20 χλµ/ώρα. Όταν η ταχύτητα του τρακτέρ πέσει κάτω από τα 20 χλµ/ώρα η τετραδιεύθυνση µπαίνει πάλι αυτόµατα. Ένα άλλο εξίσου ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι η λειτουργία κατά την οποία η γωνία διεύθυνσης των τροχών περιορίζεται όταν το τρακτέρ φοράει αλυσίδες.

 

Σύνοψη: Με τόσο πολλά χαρακτηριστικά, το αυστριακό Lintrac σίγουρα δεν προορίζεται για τον καθένα. Προσφέρεται όµως για εκείνους που εργάζονται στις πλαγιές δύσβατων εδαφών και σε βουνά, εκεί όπου το Lintrac θα δείξει περίτρανα την αξία του. Το αδιαβάθµητο κιβώτιο ταχυτήτων καθώς και το σύστηµα τετραδιεύθυνσης, τα οποία η αυστριακή κατασκευάστρια έχει ενσωµατώσει στα τρακτέρ, κλείνουν το µάτι σε εκείνους που χρησιµοποιούν το τρακτέρ και σε εργασίες οικιακού χαρακτήρα, αν και οι 90 ίπποι είναι παρείσακτοι για τέτοιου είδους δουλειές. Από την άλλη, οι 90 ίπποι ίσως αποδειχθούν λίγοι  για πιο αυθεντικές αγροτικές εργασίες. Γιαυτό και η Lindner θα προσθέσει σύντοµα στην γκάµα της και άλλα µοντέλα µε στόχο να καλύψει όλες τις ανάγκες.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία