Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Επιχειρηματικότητα

Η ωρίμανση απογειώνει τα «βλάχικα τυριά» του Δημήτρη Παππά με θέση στις βιτρίνες της Νέας Υόρκης

Η ηπειρώτικη τυροκομική επιχείρηση δίνει έναν premium χαρακτήρα στα παραδοσιακά τυροκομικά της προϊόντα.

kentrikh_40-41

Πέτρος Γκόγκος

652
0

Η ιστορία της οικογένειας Παππά στην τυροκοµία αρχίζει από τα λιβάδια και τις στάνες στο χωριό Ματσούκι στο όρος Τζουµέρκα, όπου ο παππούς του ∆ηµήτρη Παππά, Βλάχος στην καταγωγή, άρχισε να φτιάχνει κεφαλοτύρι πριν από έναν αιώνα και αργότερα ο πατέρας του γραβιέρα. Σήµερα ο ∆ηµήτρης Παππάς διευθύνει το οικογενειακό τυροκοµείο, διατηρώντας στενές σχέσεις συνεργασίας µε κτηνοτρόφους της περιοχής που τραβάνε δεκαετίες, ενώ επεξεργάζεται περίπου 1 µε 1,2 εκατ. κιλά αιγοπρόβειου γάλακτος ετησίως.

Τους τελευταίους µήνες ξεκίνησε µια προσπάθεια µε το brand name Vlachian Mountains που εξασφάλισε µια θέση στα ψυγεία της αλυσίδας Fairway Market στη Νέα Υόρκη, για premium τυριά, που παράγονται κυρίως µε ανοιξιάτικο γάλα.

Αυτό θα επιτευχθεί µέσα από τη συµµετοχή της στην πρωτοβουλία «Eat Like a Greek» και την τοποθέτηση τεσσάρων premium τυριών της, για δοκιµαστική περίοδο 6 µηνών, σε 14 επιλεγµένα καταστήµατα της αµερικανικής αλυσίδας σούπερ µάρκετ.

Η ηπειρώτικη τυροκοµική επιχείρηση της οικογένειας Παππά, µε σήµα κατατεθέν τη γραβιέρα, αυτή τη στιγµή, εξάγει περίπου το 20% της ποσότητας που παράγει, ενώ στην παρούσα φάση βρίσκεται στη διαδικασία επέκτασης στις αγορές της Πολωνίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας. Παράλληλα όπως αναφέρει στην Agrenda ο κ. Παππάς, γίνονται το τελευταίο διάστηµα συζητήσεις για ξεκλείδωµα και της αγοράς της Σαουδικής Αραβίας.

Στην εσωτερική αγορά, τα τυριά της Vlachian Mountains δεν διατίθενται ακόµη κάπου, αφού όπως εξηγεί ο τυροκόµος, ξεκίνησε τις προσπάθειες αυτές µε προτεραιότητα να αγγίξει τις ξένες αγορές. Βέβαια, αναµένεται τους επόµενους µήνες τα εκλεκτά αυτά τυριά να βρεθούν δίπλα στα υπόλοιπα τυριά της Παππας Τυροκοµική σε delicatessen και µικρότερα µαγαζιά.

Με ενίσχυση των κτηνοτρόφων κοντά σε μια αναγέννηση το ελληνικό τυρί

Μια κινητικότητα στον τοµέα των τυριών διακρίνει ο κ. Παππάς, ο οποίος συµφωνεί µε όσους αξιολογούν πως η δραστηριότητα αυτή θα µπορούσε να συντελέσει σε µια αναγέννηση του ελληνικού τυριού τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο τα εµπόδια προς την πραγµάτωση της αναγέννησης αυτής είναι σηµαντικά. «Η αλήθεια είναι ότι το ελληνικό τυρί έχει χάσει πολύ σε ποιότητα και γεύση µετά το 1990» αναφέρει, εξηγώντας πως ο µελιταίος πυρετός είχε ως αποτέλεσµα να µπει η χώρα σε καραντίνα, υποχρεώνοντας σε αναγκαστική παστερίωση του γάλακτος, που ως αποτέλεσµα είχε να χαθεί ο χαρακτήρας του τυριού.



Ο ίδιος είναι υπέρµαχος µιας δίκαιης και στενής επικοινωνίας µε τους κτηνοτρόφους. «Τα τελευταία χρόνια οι κτηνοτρόφοι έχουν στριµωχτεί υπερβολικά» υποστηρίζει ο κ. Παππάς, ο οποίος είναι πεπεισµένος πως «οι τυροκόµοι θα έπρεπε να αναπτύξουµε µια διαφορετική σχέση µε τους κτηνοτρόφους. Πρέπει να τους ενισχύουµε και µόνο τότε µπορούµε να υποστηρίξουµε πως έχουµε πράγµατι επενδύσει στην ποιότητα». Ο ίδιος προσπαθεί στο πλαίσιο της πολυετούς συνεργασίας µε τους κτηνοτρόφους των βουνών γύρω από το τυροκοµείο να τους παρέχει τεχνική υποστήριξη για τη φροντίδα των ζώων τους.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι απόψεις του κ. Παππά για το ρόλο της πολιτείας στις προσπάθειες αυτές. «Σε Γαλλία και Γερµανία, οι ίδιοι οι κτηνοτρόφοι και οι τυροκόµοι ενδιαφέρονται για τα τυριά τους και δεν χρειάζονται καµία αρχή να κυνηγά µε το πιστόλι στον κρόταφο τους παραγωγούς, αφού εκ των πραγµάτων γνωρίζουµε καλύτερα τα θέµατα του τυριού» υποστηρίζει.

Ουσιαστικό ρόλο στην αναβίωση της αυθεντικότητας στη γεύση του ελληνικού τυριού έχει και η καλλιέργεια. «Κανένας δεν χρησιµοποιεί ελληνικές καλλιέργειες στα τυριά. Θα ήταν χρήσιµη η σύσταση ενός ινστιτούτου που θα παρέχει την µητρική ελληνική καλλιέργεια για κάθε ΠΟΠ τυρί» αναφέρει. Μαζί µε αυτό, λέει, έµφαση πρέπει να δοθεί και στην αξιοποίηση ελληνικών φυλών.

Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφόρησε το Σάββατο 30 Νοεμβρίου μαζί με το περιοδικό «Ελαίας Καρπός Top 50»

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία