BACK TO
TOP
Branding

Σε ελληνικά βαμβακοχώραφα μεγάλοι οίκοι μόδας

Κίνηση εξωστρέφειας που φέρνει ακόμα πιο κοντά το ελληνικό βαμβάκι στα τελικά προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας μεγάλων οίκων μόδας της Ευρώπης κατάφερε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα EU Cotton, φιλοξενώντας brands από Ελλάδα, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία, σε ένα γεμάτο τετραήμερο στα παραγωγικά κέντρα βάμβακος σε Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Τρίκαλα Ημαθίας και Φάρσαλα.

main_6

41
0

Στόχος της επίσκεψης που πραγματοποιήθηκε από τις 26 έως τις 29 Σεπτεμβρίου, ήταν η πραγματοποίηση συναντήσεων με επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, εκκόκκιση και μεταποίηση βαμβακιού, καθώς και η παρουσίαση καινοτόμων και βιώσιμων πρακτικών και μεθόδων παραγωγής και πιστοποίησης στο ελληνικό βαμβάκι. 

Όλες τις ημέρες της επίσκεψης κύριο στοιχείο αποτέλεσε η προβολή του ελληνικού βαμβακιού μέσα από την πληροφόρηση των ξένων φιλοξενούμενων για την ποιότητα, τον έλεγχο και την πιστοποίηση του προϊόντος στη χώρα μας σε συνδυασμό με την παρουσίαση αρχών περιβαλλοντικής ευαισθησίας, βιωσιμότητας και αλληλεπίδρασης με το φυσικό οικοσύστημα. Απώτερος σκοπός η αναγνώριση, η διαφύλαξη και η προώθηση του Ευρωπαϊκού βαμβακιού κυρίως εντός της Ε.Ε. αλλά και διεθνώς.

Η αποστολή, αποτελούμενη από τις εταιρείες Louis Vuitton Group, Diesel, Intercot, Tedijos Royo, Seidensticker, Vogue Hellas, Orsalia Parthenis και Konstantinos Tsigaros, επισκέφθηκαν πειραματικούς αγρούς βαμβακοκαλλιέργειας, εκκοκκιστήρια και κλωστήρια, ενώ συμμετείχαν σε συζητήσεις με παραγωγούς, εκπροσώπους συλλογικών φορέων, επιχειρηματίες και δημόσιους φορείς. Συμμετείχαν επίσης σε στρογγυλή τράπεζα για την παρουσίαση της πρωτοβουλίας EUCOTTON και της πλατφόρμας ιχνηλασιμότητας η οποία έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο αυτής, δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την καινοτόμο αυτή προσπάθεια η οποία έχει πανευρωπαϊκό χαρακτήρα.

Η πλατφόρμα ιχνηλασιμότητας EUCOTTON είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα www.eucotton.eu και επιτρέπει σε παραγωγούς/εκκοκκιστές, κλωστήρια και μεταποιητές να εγγραφούν δωρεάν προκειμένου να πιστοποιήσουν την προέλευση της πρώτης ύλης και να έχουν τη δυνατότητα χρήσης του σήματος EUCOTTON, το όποιο έχει κατοχυρωθεί στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO).

Στις εργασίες συμμετείχαν ο κ. Αντώνης Σιάρκος, Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος (ECA), οι κκ. Βασίλης Μάρκου,  Απόστολος Δοντάς, Χαράλαμπος Καραγιώργος, μέλη της ECA, ο κ. Ευθύμιος Φωτεινός, Πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Βάμβακος (ΔΟΒ), ο κ. Σέρκος Χαρουτουνιάν, Πρόεδρος του ΕΛΓΟ Δήμητρα, ο κ. Θεόφιλος Ασλανίδης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδος, ο κ. Δημήτρης Πολύχρονος, Διευθύνων Σύμβουλος Κλωστηρίων Ναυπάκτου καθώς και λοιποί επιχειρηματίες.

Ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος κ. Αντώνης Σιάρκος δήλωσε: «Η τωρινή επίσκεψη αποτελεί τον καρπό μιας πολυετούς προσπάθειας για την ανάδειξη και προώθηση του ευρωπαϊκού, δηλαδή του ελληνικού και ισπανικού, βαμβακιού. Πέρα από τα brands που μας επισκέπτονται τώρα, υπάρχουν πολλά ακόμα εξαιρετικά μεγάλης εμβέλειας τα οποία ήδη προγραμματίζουν τη συμμετοχή τους στην επόμενη επίσκεψη εργασίας. Προωθούμε το προϊόν των παραγωγών και μεταποιητών μας, το οποίο πρέπει να λάβει την αναγνώριση που του αξίζει σε ευρωπαϊκό και όχι μόνο επίπεδο. Αν και η παραγωγή μας δε ξεπερνά το 2% της παγκόσμιας παραγωγής, το ευρωπαϊκό βαμβάκι έχει μία από τις καλύτερες ποιότητες, απολαμβάνει ιδιαίτερης αναγνωρισιμότητας από τις διεθνείς αγορές ενώ επίσης παρέχει εχέγγυα για τις σύγχρονες και ασφαλείς μεθόδους παραγωγής του. Τώρα, είναι η ώρα να επικοινωνήσουμε σε όλη την αλυσίδα παραγωγής κλωστοϋφαντουργικών, αλλά και στον κλάδο μόδας ειδικότερα, ότι με το πρωτόκολλο ιχνηλασιμότητας EUCOTTON έχουμε και τον τρόπο να αποδείξουμε στον τελικό καταναλωτή ότι το βαμβάκι που επιλέγει είναι 100% ευρωπαϊκό»

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Βάμβακος κ. Φωτεινό, «Η ΔΟΒ, η οποία αποτελεί ιδρυτικό μέλος και πρωτεργάτη της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος, υποστηρίζει πλήρως τέτοιες πρωτοβουλίες ανάδειξης και προώθησης του εξαιρετικού μας προϊόντος. Όπως δήλωσα και στους προσκεκλημένους μας, τώρα που έχουν δει ιδίοις όμασι την υψηλή ποιότητα του ελληνικού βαμβακιού αλλά και το αυστηρό πλαίσιο ελέγχου κάθε σταδίου της παραγωγής, δεν έχουν λόγο να προτιμούν βαμβάκι αμφιβόλου ποιότητας, το οποίο παράγεται εκτός Ευρώπης, χωρίς ιχνηλασιμότητα και χωρίς τρόπο διασφάλισης των εργασιακών συνθηκών των παραγωγών».

Το ενδιαφέρον του κλάδου της μόδας απέναντι στην πρόσκληση του EUCOTTON για στενότερη «γνωριμία» με το ευρωπαϊκό βαμβάκι, αποδεικνύεται μεγάλο καθώς όλο και περισσότερα διεθνή brands ανταποκρίνονται στις υλοποιούμενες δράσεις και δηλώνουν υποστηρικτές των πρωτοβουλιών του ευρωπαϊκού κλάδου βάμβακος. Η υποστήριξή τους προς την τοπική αλυσίδα αξίας προκύπτει εξάλλου και για ένα ακόμα σημαντικό λόγο: το ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον του καταναλωτή για την προέλευση των ρούχων και προϊόντων ιματισμού που επιλέγει, για την ασφάλεια παραγωγής τους αλλά και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Το ευρωπαϊκό βαμβάκι αποτελεί μια βιώσιμη και ποιοτική πρώτη ύλη, η οποία – αν και δε ξεπερνά το 2% της παγκόσμιας παραγωγής - τυγχάνει μεγάλης αναγνώρισης και υψηλής ζήτησης από την αλυσίδα παραγωγής και μεταποίησης υφασμάτων. Η Ελλάδα και η Ισπανία, οι δύο χώρες οι οποίες συγκεντρώνουν την παραγωγή βαμβακιού στην Ευρώπη, εξάγουν το μεγαλύτερο ποσοστό της παραγωγής τους σε Τρίτες χώρες. Στη συνέχεια, το βαμβάκι επανεισάγεται στην Ευρώπη ως τελικό, μεταποιημένο προϊόν το οποίο συχνά έχει προσμείξεις με άλλες, κατώτερης ποιότητας ίνες.