Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Εμπορεύματα

Προβάδισμα στη ντόπια αγροτική παραγωγή φέρνει ο COVID-19

Τα τοπικά προϊόντα και τα εμπορικά σήματα κερδίζουν δημοτικότητα σε ολόκληρο τον κόσμο τα τελευταία δύο χρόνια. Ήδη η συνεχιζόμενη έρευνα της Nielsen έδειξε ότι οι καταναλωτές μπορεί να απομακρυνθούν ελέω κορωνοϊού από προϊόντα που ταξίδευαν μεγάλες αποστάσεις με πολλαπλές ανθρώπινες επαφές, όπως τα γαλακτοκομικά, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα κρέατα, δίνοντας προβάδισμα στην εγχώρια αγροτική παραγωγή.

nielsen

31
2

Πέρα από εθνικές υπερηφάνιες, η επιλογή τοπικών προϊόντων μπορεί γρήγορα να αποτελέσει αναγκαιότητα για τους εμπόρους λιανικής πώλησης και τους καταναλωτές που δείχνουν να ανησυχούν για την ασφάλεια προϊόντων που προέρχονται από χώρες όπου έχει εξαπλωθεί νέος κοροναϊός (COVID-19), δείχνει νέα έρευνα της Nielsen.

“Τα τοπικά προϊόντα και τα εμπορικά σήματα κερδίζουν δημοτικότητα σε ολόκληρο τον κόσμο τα τελευταία δύο χρόνια“ αναφέρεται στην έρευνα. Σύμφωνα με αυτήν, οι καταναλωτές συνήθως αισθάνονται ούτως ή άλλως στενά συνδεδεμένοι με προϊόντα τοπικής προέλευσης, δείχνουν μια κατανόηση ως προς την υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων, νιώθουν πως διατηρούν την εγχώρια κληρονομιά ενώ όλο και πιο συχνά αναζητούν φρέσκα τρόφιμα που καλλιεργούνται κοντά στο σπίτι και ανταποκρίνονται στις τοπικές προτιμήσεις του ουρανίσκου. Όμως, πλέον ο τρόπος που σκέφτονται και λειτουργούν οι καταναλωτές στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19, δείχνει να εντείνει την τάση αυτή, ενώ αποτυπώνεται μια προκατάληψη απέναντι στα εισαγώμενα.

Η Nielsen ως εκ τούτου υποστηρίζει πως αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για τους λιανοπωλητές και τους παραγωγούς ώστε να προωθήσουν εγχώρια προϊόντα για να μετριάσουν τις ανησυχίες των καταναλωτών.

Η έρευνα της Nielsen έδειξε ότι οι αγοραστές παρουσιάζουν ενδείξεις ότι μπορούν να απομακρυνθούν από προϊόντα που ταξίδευαν μεγάλες αποστάσεις με πολλαπλές ανθρώπινες επαφές, ιδιαίτερα προϊόντα όπως τα γαλακτοκομικά, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα κρέατα. Και αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα που ξεφεύγουν από τις εργοστασιακές γραμμές ή βασίζονται σε συστήματα διανομής από ορισμένες από τις χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν προκλήσεις και οι πολυεθνικές μάρκες θα πρέπει να εργαστούν για να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Το Lockdown σημαίνει ότι τα εγχώρια μπορούν να λάμψουν

Λόγω της ταχείας εξάπλωσης του COVID-19, ορισμένες αγορές έλαβαν ακραία μέτρα για να προστατεύσουν τους πληθυσμούς τους, εκδίδοντας ευρεία καραντίνα, σταματώντας την παραγωγή και διαταράσσοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού. Ακόμη και σε ορισμένες αγορές που δεν έχουν λάβει τέτοια σοβαρά μέτρα, η ζήτηση έχει διαταραχθεί λόγω των προφυλάξεων των καταναλωτών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι πιθανό να υπάρξει αντίκτυπος στις επιλογές προϊόντων και μάρκας που γίνονται στο ταμείο λόγω των αλλαγών αυτών. Και αυτός ο αντίκτυπος μπορεί να αναστρέψει τις μακροπρόθεσμες συνήθειες αγοράς.

Τα τελευταία χρόνια, οι καταναλωτές έχουν γενικά εμφανίσει ισχυρές προτιμήσεις για τα τοπικά γαλακτοκομικά και φρέσκα προϊόντα και τα προϊόντα έναντι εκείνων που προέρχονται από πιο μακριά. Μέσα στη συνεχιζόμενη κρίση του COVID-19, οι ανησυχίες γύρω από την προέλευση των προϊόντων και των συστατικών είναι πιθανό να τροφοδοτήσουν την αυξημένη ζήτηση για ακόμη περισσότερη τοπική προμήθεια, υποστηρίζει η Nielsen.

Η προώθηση της τοπικής προέλευσης ενός προϊόντος θα μπορούσε να βοηθήσει τους κατασκευαστές και τους λιανοπωλητές να ανακουφίσουν κάποιες ανησυχίες των καταναλωτών. Μια έρευνα Nielsen σχετικά με την έλλειψη εμπιστοσύνης τον περασμένο χρόνο διαπίστωσε ότι οι παγκόσμιοι καταναλωτές αναφέρουν ότι επηρεάζονται σημαντικά από την προέλευσή τους: το 11% των παγκόσμιων καταναλωτών δήλωσαν ότι αγόραζαν μόνο προϊόντα που κατασκευάζονται στη χώρα τους, ενώ επιπλέον 54% «αγόραζαν» κυρίως τα τοπικά προϊόντα. Ένα ακόμη 19% των παγκόσμιων καταναλωτών δήλωσαν ότι επηρεάζονται πάντοτε να δοκιμάσουν ή να αλλάξουν εμπορικά σήματα με βάση τα τοπικά χαρακτηριστικά, με το 34% να λέει ότι επηρεάζονται συχνά. Ωστόσο, οι αριθμοί αυτοί διαφέρουν από τις τοπικές αγορές και οι έμποροι πρέπει να γνωρίζουν το επίπεδο ενδιαφέροντος της χώρας τους σε τοπικά εμπορικά σήματα.

Οι καταναλωτές που ερωτήθηκαν στην Ιταλία, την Ινδία, την Ταϊλάνδη, τις Φιλιππίνες, την Αίγυπτο, τη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Πακιστάν και τις Η.Π.Α. έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση στα τοπικά προϊόντα και είναι πιθανό να αυξήσουν περαιτέρω την κατανάλωση αυτών των προϊόντων. Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές σε χώρες που δεν είχαν ισχυρές προτιμήσεις σε καμιά περίπτωση θα μπορούσαν τώρα να ανατρέψουν τις κλίμακες ζήτησης υπέρ των τοπικών προϊόντων. Αυτές περιλαμβάνουν το Χονγκ Κονγκ, την Ταϊβάν, τη Σιγκαπούρη, τη Νέα Ζηλανδία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, το Ισραήλ, τις Κάτω Χώρες, τη Νορβηγία, τη Ρωσία, τη Νότια Αφρική, το Μεξικό.

Επιπλέον, τα μεγάλα, παγκόσμια και γνωστά εμπορικά σήματα γνωρίζουν όλο και λιγότερη υποστήριξη από τους καταναλωτές, με το 28% των καταναλωτών να δηλώνουν έτοιμοι να αλλάξουν αυτά τα σήματα με κάτι πιο ντόπιο. Αυτό θα μπορούσε να θέσει στρώσει περαιτέρω το έδαφος για την αύξηση και την ανάπτυξη των τοπικών εμπορικών σημάτων, ενισχύοντας τη μελλοντική πίστη μέσω των ενεργειών τους σήμερα.

Πάντως, αν και εύκολα θα έμπαινε κανείς στον πειρασμό να συμπαιράνει ότι οι πολυεθνικές εταιρείες θα αντιμετωπίσουν τις μεγαλύτερες προκλήσεις αφού βρίσκονται απέναντι στις μικρές, ευέλικτες εθνικές μάρκες, περιορισμούς της προσφοράς στην αγορά και τοπικές αντιλήψεις καταναλωτών, αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί παγκόσμιοι οργανισμοί έχουν επενδύσει στην αγορά με αυστηρά κριτήρια τοπικής προμήθειας και παραγωγικές διαδικασίες, συχνά μη γνωστές στους καταναλωτές, και μπορεί να είναι σε θέση να το μετατρέψουν αυτό προς όφελός τους.

Η ευκαιρία για αυτά τα εμπορικά σήματα θα έγκειται στην ενίσχυση της τοποθέτησής τους, παρέχοντας ορατότητα στις επιτόπιες επιχειρήσεις τους, υποστηριζόμενη από την ξεκάθαρη επικοινωνία γύρω από το «εξίσου τοπικό» επίπεδο εφοδιασμού τους. Οι παγκόσμιες εγγυήσεις ποιότητας, η παραγωγή μεγάλης κλίμακας για την κάλυψη της ζήτησης απόθεμα, οι πιστοποιημένοι ισχυρισμοί για την υγεία, η πιστοποίηση του οργανισμού και τα ιστορικά στοιχεία για την ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών θα μπορούσαν όλα να βοηθήσουν τις πολυεθνικές να δώσουν έμφαση στα οφέλη από την προέλευσή τους.

Ανάλογα με τη διάρκεια και την επίδραση του COVID-19, υπάρχουν και άλλες σημαντικές συνέπειες που πρέπει να ληφθούν υπόψη:

Οι έμποροι λιανικής πώλησης ενδέχεται να αναγκαστούν να εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τα τοπικά προϊόντα, καθώς αναστέλλεται η προσφορά από χώρες εκτός των συνόρων και εφαρμόζονται πιο μακροπρόθεσμα καραντίνα.

Σχόλια (2)
Προσθήκη σχολίου

05-04-2020 02:14Αρισταρχος

Εαν τους ενδιεφερε η Ελληνικη Παραγωγη δεν θα ειχαν καταστρεψει Γεωργια και Κτηνοτροφια Ας ελπισουμε να μην χρειαστει σε μερικους μηνες να δουμε τις εγκληματικες αυτες ενεργειες και να μην βιωσουμε την ελλειψη τροφιμων.

Απάντηση

02-04-2020 15:12Αντώνης Παλαιολόγος

Μήπως θα πρέπει να εξετάσουμε και την περίπτωση διάθεσης τοπικών προϊόντων στα καθημερινά γεύματα που χορηγούνται στους πρόσφυγες / μετανάστες ; Αντί, λοιπόν, να προμηθευόμαστε τυριά από την Βουλγαρία, όπως σκληρά - ημίσκληρα, λευκό τυρί , καλό θα ήταν οι αρμόδιοι φορείς που έχουν επωμισθεί την σίτιση των προσφύγων / μεταναστών να στραφούν προς τα δικά μας τοπικά προϊόντα , όπως τυρί φέτα, λευκό τυρί, σκηρά - ημίσκληρα τυριά από τις δικές μας μεταποιητικές μονάδες, που θα είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση των εισοδημάτων των κτηνοτρόφων μας αλλά και των μεταποιητών / εμπόρων , τώρα που η ανησυχία για τον COVID-19 είναι μεγάλη. Ας το δουν κάποιοι εκεί στα Υπουργεία !

Απάντηση
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία