Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Food insider

Με όριο κατώτατης τιμής και αποκλειστικά με ελληνικά όσπρια και ρύζι η Άροσις πετυχαίνει κέρδη

Από τέσσερις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα από αυτές της Καστοριάς, της Φλώρινας, των Γρεβενών και της Κοζάνης καθώς και από τους νομούς Λάρισας, Φθιώτιδας, Θεσσαλονίκης και Σερρών προέρχονται τα προϊόντα που διαθέτει στην αγορά η εταιρεία μεταποίησης όσπριων, ρυζιών και δημητριακών, Άροσις.

arosis1

Γιώργος Λαμπίρης

358
0

Αγορά προϊόντων από τους παραγωγούς με όριο κατώτατης τιμής

Όπως επισημαίνει σχετικά με τη σχέση επιχείρησης με τους παραγωγούς ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τρύφων Φωτιάδης, «δεσμευόμαστε να αγοράζουμε κάθε χρόνο τα προϊόντα τους με όριο κατώτατης τιμής, στηρίζοντάς τους σε χρονιές που οι τιμές είναι χαμηλές έτσι ώστε να είναι σε θέση να ξανακαλλιεργήσουν την επόμενη χρονιά. Δεσμευόμαστε να αγοράζουμε το σύνολο των ποσοτήτων που παράγουν οι συνεργάτες μας, υπό την προϋπόθεση ότι για κάθε αγροτεμάχιο ξεχωριστά πληρούνται οι ποιοτικές προϋποθέσεις που έχουμε θέσει από κοινού».

Ο επικεφαλής της άροσις αναφέρει ότι η επιχείρηση σε συνεργασία με την τράπεζα Πειραιώς, έχει εντάξει τους παραγωγούς που επιθυμούν στη συμβολαιακή γεωργία. «Είτε έχουμε υπογράψει σύμβαση είτε όχι, με τους παραγωγούς μας χτίζουμε σχέσεις δεκαετιών με βάση τις αρχές του δίκαιου εμπορίου», συμπληρώνει.

Η εταιρεία διατηρεί δραστηριότητα σε Ελλάδα και εξωτερικό με τον κύριο Φωτιάδη να αναφέρει ότι υφίσταται πάντοτε χώρος για νέους παραγωγούς – συνεργάτες ακόμα και αν είναι αβέβαιη η απορρόφηση της σοδειάς τους από την αγορά. «Στην άροσις μας ιντριγκάρει να λειτουργούμε υπό την πίεση της πώλησης όλο και παραπάνω ποσοτήτων που προέρχονται είτε από νέες συνεργασίες, είτε από την παραγωγή μεγαλύτερων ποσοτήτων από υφιστάμενους συνεργάτες.

 

Με ποια κριτήρια επιλέγει παραγωγούς

Ως προς τα κριτήρια επιλογής νέων παραγωγών σημειώνει ότι είναι τα ίδια με αυτά που ισχύουν και για τους ήδη συνεργαζόμενους: δίκαιο εμπόριο, δέσμευση πολυετούς συνεργασίας και απορρόφησης του συνόλου της παραγωγής, συμβουλευτική από γεωπόνο της εταιρίας, βιώσιμη ανάπτυξη - συνεργασία με την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή -, κυκλική οικονομία - οικολογική φυτοπροστασία από τα υποπροϊόντα των παραγωγών – συνεργασία με την IKORGANIC -, ενημέρωση και προσαρμογή στις τάσεις της αγοράς.    

 

Αποκλειστικά ελληνικά όσπρια, ρύζια και δημητριακά

Ο Τρύφων Φωτιάδης επισημαίνει ότι η άροσις παράγει αποκλειστικά ελληνικά όσπρια, ρύζια και δημητριακά. «Επιλέγουμε τις εγγυημένα κορυφαίες σοδειές από τους αυστηρότατα επιλεγμένους άριστους Έλληνες παραγωγούς από 8 νομούς της Ελλάδας». Η εταιρεία όπως εξηγεί ο επιχειρηματίας, επενδύει σε κοστοβόρες διαδικασίες όπως είναι ο εξονυχιστικός έλεγχος σε κάθε χωράφι - προιόν, η βιολογική καλλιέργεια, η οικολογική απεντόμωση, η χειροδιαλογή, η επαναδιαλογή πριν τη συσκευασία και η καινοτόμα συσκευασία. Κατά τον ίδιο η εταιρεία συσκευάζει μόνο τα προιόντα, για τα οποία μπορεί να εγγυηθεί, επενδύει στην αξία των προιόντων (συνολικό όφελος/τιμή).

 

Το 35% των πωλήσεων είναι βιολογικά

Τα βιολογικά προιόντα αποτελούν το 35% των συνολικών πωλήσεων για την άροσις. Στόχος της είναι να αυξήσει τη διανομή στους υφιστάμενους πελάτες και να αποκτήσει πρόσβαση σε νέους πελάτες στην ελληνική και στις διεθνείς αγορές. «Προς αυτή την κατεύθυνση θα μας βοηθήσει η ηγετική θέση που έχουμε στην Ελλάδα, το λανσάρισμα νέων κωδικών βιολογικών και παραδοσιακών ελληνικών οσπρίων και ρυζιών, που αφορούν σε μίξεις προϊόντων καθώς και κωδικοί που έχουν ως κύριο συστατικό το ελληνικό όσπριο», επισημαίνει ο κύριος Φωτιάδης.  

 

Βιολογικά στον ΑΒ, συνεργασία με την ΟΚ Anytime Markets, επέκταση με τη Lidl

Αναφερόμενος στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας, εξηγεί ότι η εταιρεία προέβη σε έκτακτες συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς για να καλύψει τη ζήτηση και κάποιες από αυτές θα γίνουν μόνιμες. «Η ανάπτυξή μας στην αγορά επιτυγχάνεται μόνο εάν η συνεργασία μας με τους πελάτες είναι επωφελής και για τις δύο πλευρές. Στο πλαίσιο αυτό και όχι ευκαιριακά λόγω  της πανδημίας - μεταξύ άλλων - τοποθετήσαμε βιολογικά προιόντα στον ΑΒ Βασιλόπουλο, ξεκινήσαμε συνεργασία με τα OK Anytime Markets, επεκτείναμε τη συνεργασία μας για επιλεγμένες εβδομάδες με τα Lidl».

Οι τρεις γενιές της οικογένειας Φωτιάδη

 

Επενδύσεις σε εγκαταστάσεις, γραμμή συσκευασίας και marketing

Στον τομέα των επενδύσεων η άροσις έχει θέσει ως στόχο την περαιτέρω ποιοτική αναβάθμισή της. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων, η αγορά νέου μηχανολογικού εξοπλισμού και η τοποθέτηση δεύτερης γραμμής συσκευασίας  - επένδυση 744 χιλ. ευρώ με χρηματοδότηση μέσω Leader και  ΕΣΠΑ. Η άροσις θα πραγματοποιήσει επίσης τα εγκαίνια τμήματος marketing για την ενδυνάμωση της επικοινωνίας με επένδυση 250 χιλ. ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ και ιδίων κεφαλαίων.

 

Άγγιξε το +30% ο τζίρος το 2020

Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, τα τελευταία δεκαετία της κρίσης η άροσις υπερδιπλασίασε τον τζίρο της. Το 2020 ο τζίρος αυξήθηκε κατά 29,92% σε σχέση με το 2019. «Το 2021 για την ώρα πηγαίνει όπως και το 2020 και αναμένουμε περαιτέρω αύξηση του τζίρου», καταλήγει ο κύριος Φωτιάδης.

 

Η άροσις σε αριθμούς

  • Κύκλος εργασιών

2020: +29,92%

2019: 2,12 εκατ. ευρώ

2018: 2,19 εκατ. ευρώ

  • 35% των πωλήσεων είναι βιολογικά

 

 

 

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία