BACK TO
TOP
Food insider

«Χτίζει» επενδύσεις άνω των 10 εκατομμυρίων, κράτησε αμείωτες τις τοποθετήσεις ο Αγγελάκης

«Τυχερή» χαρακτηρίζει την εταιρεία του αναφορικά με τη θέση της κατά την περίοδο της πανδημίας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της πτηνοτροφικής επιχείρησης, Αγγελάκης Α.Ε, Θάνος Αγγελάκης.

aggelakis1

Γιώργος Λαμπίρης

140
0

«Ο λόγος είναι ότι δεν έχουμε επενδύσει σημαντικά στο HoReCa, επομένως δεν διατηρούμε σημαντική έκθεση εκεί, γεγονός που εάν συνέβαινε θα επηρέαζε σημαντικά τον κύκλο εργασιών μας».

Η εταιρεία αποτελεί αποκλειστικό προμηθευτή των καταστημάτων εστίασης KFC, γεγονός που συγκράτησε τα μεγέθη της και λόγω του γεγονότος ότι ακολουθούν αναπτυξιακή πορεία τα συγκεκριμένα καταστήματα. Η Αγγελάκης, η οποία κινείται με αυξητικούς ρυθμούς σε επίπεδο πωλήσεων, είδε τον προϋπολογισμό για το 2020 που έκανε λόγο για +15% στον κύκλο εργασιών να συγκρατείται στα επίπεδα του 8%.

Η αναπτυξιακή διαδρομή μετρίασε την κατάψυξη φρέσκου κοτόπουλου

«Λόγω της αναπτυξιακής διαδρομής που ακολουθεί η εταιρεία είχαμε την δυνατότητα να διαχειριστούμε αποτελεσματικότερα το ζωικό μας κεφάλαιο και να μην αντιμετωπίσουμε σοβαρά προβλήματα που θα μας εξανάγκαζαν να αποθεματοποιήσουμε μεγαλύτερες ποσότητες, καταψύχοντας κοτόπουλο. Εν τέλει χρειάστηκε να βάλουμε στην κατάψυξη ορισμένες ποσότητες σε κοτόπουλο φιλέτο στήθος κυρίως λόγω της παύσης λειτουργίας των εστιατορίων που καταναλώνουν σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα τον συγκεκριμένο κωδικό. Επιπλέον μας επηρέασε και η παύση λειτουργίας των KFC κατά τον περασμένο Μάρτιο - Απρίλιο, καθώς η αλυσίδα ταχυφαγείων αγοράζει σημαντικές ποσότητες από τον συγκεκριμένο κωδικό. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν χρειάστηκε να μειώσουμε τοποθετήσεις, αλλά προβήκαμε σε εξορθολογισμό της παραγωγής μας».

Νέα προϊόντα και κωδικοί χωρίς γλουτένη

H εταιρεία πρόκειται να κυκλοφορήσει στην αγορά κοτόπουλο πανέ από ατόφιο φιλέτο, ενώ έχει ήδη κυκλοφορήσει nuggets και προσεχώς θα παρουσιάσει ένα νέο προϊόν από κοτόπουλο με την ονομασία Cotobab καθώς και μπιφτέκι κοτόπουλο με βρώμη. Το κοτόπουλο θα περιέχει ελαιόλαδο και το προϊόν θα είναι ελεύθερο γλουτένης, ενώ ήδη η εταιρεία λάνσαρε το ρολό κοτόπουλο χωρίς γλουτένη που διαθέτει προς το παρόν στα my Μarket.

Σειρά επενδύσεων και νέο πτηνοτροφείο στο πλάνο

Tα έτη 2019-2020 η Αγγελάκης υλοποίησε επένδυση 1 εκατ. ευρώ στο πτηνοσφαγείο και ακόμα 800 χιλ. ευρώ για την αναβάθμιση των εν λόγω εγκαταστάσεων με κεφάλαια από επιδοτούμενο πρόγραμμα κάτι που πρόκειται να υλοποιηθεί έως το καλοκαίρι. Ταυτόχρονα έχει καταθέσει αίτηση για επενδυτικό πρόγραμμα 1 εκατ. ευρώ για την δημιουργία νέου πτηνοτροφείου, με δυναμικότητα παραγωγής 80.000 πτηνών ανά εκτροφή και συνολικά 500.000 κοτόπουλων ανά έτος. Συν τοις άλλοις επίκειται η κατάθεση φακέλων για επενδυτικά προγράμματα με ορίζοντα τριετίας και ύψος επενδύσεων 10 εκατ. ευρώ.

Η επέκταση στη Μέση Ανατολή

Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές παρουσίασαν μερική πτώση, ενώ η εταιρεία διέκοψε την επέκτασή της σε νέες αγορές που είχε συμφωνήσει να ξεκινήσει την δραστηριότητά της, όπως είναι τα κράτη της Μέσης Ανατολής. «Σε αυτόν τον τομέα διακόπηκε βίαια μία πορεία ανάπτυξης που είχε ξεκινήσει να διαγράφεται λόγω του κορονοϊού», επισημαίνει ο επιχειρηματίας.

Χωρίς μείωση τιμών παραγωγού

Η πτηνοτροφική επιχείρηση επενδύει τόσο σε ιδιοπαραγωγή όσο και σε συνεργασία με παραγωγούς. «Προσπαθούμε να διατηρήσουμε μία ισορροπία 50-50 ή 60-40», λέει ο Θάνος Αγγελάκης.

Κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης σημειώνει ότι η εταιρεία δεν προχώρησε σε καμία παύση συνεργασίας με τους παραγωγούς της, συνεχίζοντας απρόσκοπτα με όλους. Αναφορικά με την διακύμανση των τιμών παραγωγού η Αγγελάκης δεν προέβη σε μειώσεις, κινούμενη στο πλαίσιο των ετήσιων συμβάσεων που συνάπτει μαζί τους.

Η επιλογή των μονάδων και τα κριτήρια που την συνοδεύουν

Ως προς την επιλογή παραγωγών προηγείται έλεγχος των μονάδων, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν συνάδουν με τα πρότυπα της Αγγελάκης. «Αυτό σημαίνει κλειστού τύπου πτηνοτροφία, όσο το δυνατόν πιο σύγχρονα πτηνοτροφεία και σύγχρονη αντίληψη εκτροφής. Εμείς όχι μόνο κάνουμε συνεργασίες, αλλά εκπαιδεύουμε και τους παραγωγούς για να βγάλουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, καθώς με την βοήθεια δικών μας γεωπόνων τους προτείνουμε ορθές γεωργικές πρακτικές», εξηγεί ο επικεφαλής της εταιρείας. 

Στον τομέα των ζωοτροφών η Αγγελάκης παράγει τροφές αποκλειστικά για κοτόπουλο προκειμένου να καλύπτει τις ανάγκες στα πτηνοτροφία τόσο στα συνεργαζόμενα όσο και στα ιδιόκτητα. «Χρησιμοποιούμε αποκλειστικά φυτικές τροφές σε όλα τα στάδια εκτροφής και παραγωγής, όπως σόγια, καλαμπόκι και σιτάρι. Επίσης εκτρέφουμε το ελαιοπουλάκι το οποίο ταΐζουμε αποκλειστικά με ελαιόλαδο, καλαμπόκι και φυτικές τροφές και είναι πιστοποιημένο από την Agrocert».

100 τόνοι ελαιόλαδο στις ζωοτροφές ετησίως

Σε ό,τι αφορά το ελαιόλαδο που χρησιμοποιεί στις ζωοτροφές της η Αγγελάκης, προμηθεύεται περίπου 100 τόνους ετησίως. «Πρόκειται για ελαιόλαδο αρίστης ποιότητας που είναι κατάλληλο προς βρώση και από τον άνθρωπο, ενώ διατηρούμε διαφορετικές συνεργασίες προκειμένου να λαμβάνουμε την ποιότητα ελαιόλαδου που επιθυμούμε κατόπιν αναλύσεων που πραγματοποιούνται. Επιπλέον και τα δημητριακά όπως το σιτάρι και το καλαμπόκι που αγοράζουμε προορίζονται για κυλινδρόμυλους και ανθρώπινη κατανάλωση και επιδιώκουμε να είναι απαλλαγμένα από κάθε μορφής ασθένειες ή άλλου είδους αστοχίες».

Στον τομέα των ζωοτροφών η Αγγελάκης προμηθεύεται σόγια από τη Νιτσιάκος και τη Μύλοι Σόγιας Α.Ε. «Πρόκειται για δύο προμηθευτές, οι οποίοι αγοράζουν καλής ποιότητας σόγια, ενώ η σόγια είναι υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη. Επιπλέον αγοράζουμε καλαμπόκι και από Έλληνες παραγωγούς, ενώ προμηθευόμαστε σκληρό σιτάρι από όμορες χώρες, κλείνοντας τις ποσότητες που επιθυμούμε στις αρχές της χρονιάς».

Ο στόχος της επόμενης πενταετίας

Περιγράφοντας το όραμα της εταιρείας για τα επόμενα πέντε χρόνια ο Θάνος Αγγελάκης επισημαίνει ότι «η Αγγελάκης θα τοποθετηθεί σε προϊόντα που απαντούν στις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή. Είναι προϊόντα που διευκολύνουν την καθημερινότητά του, όπως ready to cook και προψημένα. Επίσης στρεφόμαστε και στα λειτουργικά τρόφιμα που είναι ελεύθερα από ουσίες όπως η γλουτένη καθώς και άλλα συστατικά».

Η Αγγελάκης σε αριθμούς

Κύκλος εργασιών

2020: 20 εκατ. ευρώ

2019: 18,13 εκατ. ευρώ

Ιδιοπαραγωγή: 60%

Συνεργαζόμενοι παραγωγοί: 40%

Σύνολο αγοράς

Κοτόπουλο που μπήκε στην κατάψυξη: 7.000 τόνοι

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία