BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Σε τζίρο 2 δις δολαρίων προσβλέπει εντός 3ετίας η BKT με όχημα την καινοτομία

Το καλά σχεδιασμένο και πολύ σημαντικό σχέδιο ανάπτυξης, χάρη στη βελτίωση που έχει γίνει στην Bhuj, εκεί όπου κατασκευάζονται από το 2015 ελαστικά της εταιρείας, στοχεύει σε ετήσια παραγωγή ελαστικών 600.000 μετρικών τόνων (MT) και φιλοδοξεί να επιτύχει κύκλο εργασιών ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε τρία χρόνια.

rjdfijg-photoaidcom-lighten

Βασίλης Σοφός

621
0

Η ινδική πολυεθνική εταιρεία BKT μπόρεσε να χαρτογραφήσει τα επόμενα χρόνια της, χάρη στο μοναδικά σταθερό εισόδημα και τις υποδομές στον παγκόσμιο τομέα ελαστικών εκτός δρόμου. Παρακάτω αναλύει όλα τα επιτεύγματά της στους τομείς στους οποίους εστιάζει, ενώ τους ερευνά και τους αναπτύσσει.



Γνωρίζουμε πολύ καλά πόσο αρέσουν οι προκλήσεις στην BKT. Αλλάζει η αγορά κατεύθυνση; H ΒΚΤ βρίσκει τον καλύτερο τρόπο να συμβαδίσει. Γονατίζει η πανδημία την παγκόσμια εφοδιαστική; Η BKT είναι έτοιμη πριν από κάθε άλλον. Απαιτεί ο πλανήτης οι εταιρείες να φέρονται με υπευθυνότητα; Η BKT καταδεικνύει τη δέσμευσή της με ολοκληρωμένα έργα, επειδή αυτή η στάση απλά αντικατοπτρίζει το πολιτισμικό αποτύπωμα από το οποίο προέρχεται. Ως εκ τούτου, τα επόμενα τρία χρόνια, τα οποία είναι απολύτως ξεκάθαρα στο όραμα της BKT, δεν είναι τίποτα περισσότερο από τη συνέχιση μιας διαδρομής που σχεδιάστηκε με προνοητικότητα και αίσθημα δέσμευσης, ακούγοντας προσεκτικά την αγορά, αλλά και μιας διαδρομής που οφείλει την ύπαρξή της στο απεριόριστο θάρρος και πάθος.



Bhuj 2012-2023: +262,60% στρέμματα

Όταν παράχθηκε το πρώτο ελαστικό από τη γραμμή παραγωγής της Bhuj, το 2012, η μονάδα βρισκόταν σε μια έκταση 1230 στρεμμάτων. Τότε, αντιπροσώπευε επένδυση 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Πριν από την έναρξη των εργασιών, το ερημικό τοπίο ήταν εντελώς άγονο. Δεν υπήρχε ούτε νερό ούτε ηλεκτρικό ρεύμα.

Ωστόσο, μετά τη εγκατάσταση πολλών χιλιομέτρων σωληνώσεων πόσιμου νερού και γραμμών ηλεκτρικού ρεύματος, η μονάδα αναπτύχθηκε με εκθετικό ρυθμό: 1260 στρέμματα το 2016, 1310 το 2019, 1370 το 2021, 2580 το 2022. Ως το τέλος του 2023, η πρόβλεψη ήταν να φτάσει σε συνολικό εμβαδόν 3230 στρεμμάτων, από τα οποία 2830 έχουν ήδη αγοραστεί.



Ως εκ τούτου, περισσότερος χώρος σημαίνει μεγαλύτερη δυνατότητα εγκατάστασης νέων μηχανημάτων για την εξυπηρέτηση περισσότερων χώρων δοκιμών, αύξηση του όγκου παραγωγής και όλα όσα συνεπάγεται αυτό. Μια πρόβλεψη για αύξηση η οποία δεν σταματάει και, αντιθέτως, αποτελεί τη βάση για την ανταπόκριση στην αύξηση της ζήτησης.

Σε αριθμούς, η επιχειρηματική δραστηριότητα της BKT έχει αυξηθεί κατά 49% σε σύγκριση με την περίοδο πριν την πανδημία, μια αξιοσημείωτη αιχμή που πιστοποιεί τον τρόπο με τον οποίο η ινδική πολυεθνική είναι πάντα έτοιμη για νέες ευκαιρίες και προκλήσεις. Για άλλη μια φορά, σε συγκεκριμένους όρους, από την παραγωγή των 92 MT ανά ημέρα το 2015, που τώρα φαντάζει μακρινή, η μονάδα της Bhuj έκλεισε το 2022 με τα καλύτερα αποτελέσματα από ποτέ στο παρελθόν, 436 MT ημερησίως.

Πιο αποδοτικά μηχανήματα = μεγαλύτερη παραγωγή, μεγαλύτερη ασφάλεια

Σήμερα, η Bhuj έχει περισσότερα αποδοτικά μηχανήματα εγκατεστημένα, με δυνατότητες που καθιστούν δυνατή την εκτέλεση εργασιών με μεγαλύτερη ταχύτητα και ακρίβεια, αυξάνοντας την ποσότητα της παραγωγής και την ποιότητα των τελικών προϊόντων. Δίνοντας ένα παράδειγμα, αυτό σημαίνει ότι η ποσότητα προϊόντος που απορρίπτεται μειώνεται, αυξάνοντας τη βιωσιμότητα της διαδικασίας παραγωγής και μειώνοντας, κατά συνέπεια, τα κόστη παραγωγής. Οι διαδικασίες γίνονται επίσης ολοένα και πιο αξιόπιστες και, το σημαντικότερο για την BKT, οι επαγγελματικοί κίνδυνοι μειώνονται δραστικά και η άνεση των εργατών βελτιώνεται.

Αυτοπαραγόμενος μαύρος άνθρακας

Μια επιπρόσθετη στρατηγική επιλογή της BKT για τη βελτίωση της μονάδας της Bhuj ήταν η επένδυση στη δική της μονάδα μαύρου άνθρακα. Η μονάδα τέθηκε σε λειτουργία το 2017, όταν παράχθηκαν οι πρώτοι 65.000 MT/ανά έτος μαύρου άνθρακα σκληρής ποιότητας, του τύπου μαύρου άνθρακα που χρησιμοποιείται ειδικά στο πέλμα των ελαστικών.



Το επόμενο έτος, η παραγωγή αυξήθηκε από 65.000 σε 110.000 MT, ενώ προστέθηκε η παραγωγή μαύρου άνθρακα μαλακής ποιότητας, που χρησιμοποιείται στο μείγμα του σκελετού για τη βελτίωση της αντοχής και της ανθεκτικότητάς του, παράγοντας λιγότερη θερμότητα. Το 2021, η συνολική παραγωγή των δύο τύπων μαύρου άνθρακα έφτασε τους 138.000 MT ανά έτος, ενώ πέρσι, αυξήθηκε σε 165.600 MT ανά έτος. Ο στόχος για το 2023 είναι 198.600 MT.

Εκτός από αυτό, το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης προγραμματίζει να προσθέσει έναν τρίτο τύπο μαύρου άνθρακα, τον «Ειδικό μαύρο άνθρακα». Πρόκειται για έναν τύπο μαύρου άνθρακα με μοναδικές ιδιότητες σε σύγκριση με εκείνον που χρησιμοποιείται σε μείγματα καουτσούκ, όπως υψηλή αντοχή σε χρωματισμό, υψηλό επίπεδο καθαρότητας, χαμηλό επίπεδο τέφρας και πολύ χαμηλό επίπεδο πολυκυκλικών αρωματικών υδρογονανθράκων (PAH), που τον καθιστά κατάλληλο για χρήση σε ειδικές εφαρμογές όπως βαφές, πλαστικά και μελάνες.

Η ευημερία της οικογένειας της BKT

Η επέκταση της μονάδας συνεπάγεται αύξηση στην ικανότητα παραγωγής, αλλά σημαντική βελτίωση έχει γίνει και στην επιχειρησιακή διαχείριση, κάτι που έχει επιτρέπει την εισαγωγή νέων εξειδικευμένων εργατών, καθώς επίσης και την παροχή μεγαλύτερη ευελιξίας στις ροές παραγωγής και αποθήκευσης. Μιλώντας για εργασία, η κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων σήμανε επίσης βελτίωση στις συνθήκες ασφάλειας των υπαλλήλων, μια πτυχή στην οποία η BKT αποδίδει πολύ μεγάλη σημασία. Η κοινότητα που δραστηριοποιείται σήμερα στην εγκατάσταση της Bhuj είναι πολύ μεγάλη. Στο τέλος Δεκεμβρίου του 2022, ο αριθμός των ατόμων που εργάζονταν εκεί ήταν 4.776.



Η BKT επενδύει σημαντικά στην ευημερία της κοινότητάς της κάθε χρόνο, για παράδειγμα, μέσω της επέκτασης της περιοχής που διατίθεται για τη στέγαση των οικογενειών των υπαλλήλων (τώρα ζουν εκεί περίπου 1000 άτομα), στη φροντίδα της υγείας τους, στην εκπαίδευση των παιδιών τους. Με λίγα λόγια, ένα ολοκληρωμένο «εργοστάσιο-κοινότητα», που παραμένει πρότυπο σε ό,τι αφορά τις αξίες, μεταξύ των πρώτων του παραγωγικού κλάδου σε όλο τον κόσμο.

Καλή χρήση πόρων

Όπως γίνεται φανερό, για την BKT, η ευημερία των ατόμων σημαίνει επίσης ευημερία του περιβάλλοντος. Αυτή είναι ουσιώδης προϋπόθεση των σημερινών στρατηγικών όλων των εταιρειών που αυτοκαθορίζονται ως υπεύθυνες. Η Bhuj αποτελεί πρότυπο και σε αυτόν τον τομέα. Ήδη από το 2013, δημιουργήθηκε η εσωτερική μονάδα παραγωγής ενέργειας για να εξασφαλίσει μια αξιόπιστη και ελεγχόμενη πηγή ηλεκτρικού ρεύματος. Σήμερα, τα φωτοβολταϊκά πάνελ και η μονάδα συμπαραγωγής καθιστούν δυνατή την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από την ίδια την εταιρεία.



Το 2022, η μονάδα συμπαραγωγής επεκτάθηκε, από 20 MW σε 40 ΜW, ενώ εξακολουθούν να γίνονται εργασίες για την αύξηση της ισχύος των αυτοπαραγόμενων ανανεώσιμων πόρων. Το νερό βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο της ενάρετης διαδρομής της BKT προς τη βιωσιμότητα. Από το 2019, έχει υιοθετηθεί η αρχή της Μηδενικής Απόρριψης Υγρών (ZLD), που σημαίνει ότι η μονάδα δεν απελευθερώνει υγρά απόβλητα. Όλα το νερό που χρησιμοποιείται στη μονάδα υποβάλλεται σε επεξεργασία, καθαρίζεται και επαναχρησιμοποιείται. Στόχος της αρχής ZLD είναι η διατήρηση των υδάτινων πόρων, η μείωση του αντίκτυπου της εκκένωσης λυμάτων στο περιβάλλον και η βελτίωση της συνολικής απόδοσης και τη βιωσιμότητας της μονάδας.

Η παραγωγή μαύρου άνθρακα γίνεται πιο βιώσιμη

Η BKT έχει επίσης εισαγάγει μια νέα προσέγγιση στην παραγωγή μαύρου άνθρακα, κάνοντας το σύνολο της διαδικασίας πιο βιώσιμο. Αρχικά, τη μεταφορά μαύρου άνθρακα: Η BKT αντικατέστησε του σάκους χύδην μεταφοράς με κινητά σιλό. Αυτό σημαίνει ότι η μονάδα παραγωγής ελαστικών λαμβάνει τον μαύρο άνθρακα με τη βοήθεια κινητών σιλό που μεταφέρονται με σύστημα πεπιεσμένου αέρα στον χώρο αποθήκευσης. Αυτό θα επιτρέψει στην BKT να κάνει εξοικονόμηση στη συσκευασία, δηλαδή, 100.000 σάκους χύδην αποθήκευσης τα επόμενα λίγα χρόνια.



Εκτός από αυτό, ολόκληρο το σύστημα μεταφοράς έχει επίσης σχεδιαστεί για να μειωθεί η χρήση, η κατανάλωση και η ποιότητα της ενέργειας. Κάθε σύστημα μεταφοράς ελέγχεται με βάση το βάρος και τη χρησιμοποιούμενη ενέργειας. Ο στόχος που έχει τεθεί για το μέλλον αποτελεί πρόκληση: μείωση της κατανάλωσης ενέργειας έως 70%.

Αυτό μεταφράζεται σε εξοικονόμηση περισσότερων από δύο εκατομμυρίων κιλών εκπομπών CO2 κατ' έτος, ποσότητα συγκρίσιμη με 5.000 διαμερίσματα 100 τετραγωνικών μέτρων το καθένα. Ταυτόχρονα, το αέριο που χρησιμοποιείται για την παραγωγή μαύρου άνθρακα καταλήγει πλέον σε μια μονάδα συμπαραγωγής που μπορεί να επαναχρησιμοποιήσει 75.000 κυβικά μέτρα αερίου τον χρόνο. Αυτό σημαίνει εξοικονόμηση 215.000 MT άνθρακα ανά έτος.

Η έρευνα ανοίγει τον δρόμο προς το μέλλον

Το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της BKT ήταν το λίκνο που έκανε δυνατή την εξέλιξη της εγκατάστασης της Bhuj στη σημερινή της μορφή και καθοδήγησε την καινοτομία και την ανάπτυξη σε αυτό, επεκτείνοντας συνεχώς τα όρια και αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις καθώς ανακύπτουν. Έχοντας ιδρυθεί το 2017, αυτό το κέντρο αναπτύσσει προϊόντα και διαδικασίες προκειμένου να διασφαλίσει ότι η εταιρεία θα μπορεί να διατηρήσει την ηγετική της θέση σε διεθνές επίπεδο.



Υπό την καθοδήγηση μιας ειδικευμένης ομάδας ερευνητών και αναλυτών, παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά και ενημερωμένα ερευνητικά κέντρα στον κόσμο, στον κλάδο των ελαστικών. Η αναζήτηση της σωστής λύσης σημαίνει επίσης την εκτέλεση δοκιμών για τη διαπίστωση της αποτελεσματικότητάς της.

Για αυτόν τον λόγο, το 2017, εγκαινιάστηκε μια ειδική πίστα δοκιμών. Με 6 διαφορετικές διαδρομές, αυτή η πίστα περιλαμβάνει διαδρομές για δοκιμές απόδοσης ελαστικών σε ξηρές και υγρές συνθήκες, μια διαδρομή από άσφαλτο και μια κεκλιμένη διαδρομή από σκυρόδεμα. Χάρη στη μεγάλη ποικιλία δοκιμών, εδώ μπορούν να μετρηθούν πολλά σημαντικά χαρακτηριστικά όπως η πρόσφυση, ο χειρισμός, η άνεση, η συμπίεση του εδάφους και πολλά άλλα, χάρη σε διατάξεις και όργανα υψηλής ακρίβειας.

Επιστροφή στο μέλλον

«Κάποιοι με έχουν ρωτήσει αν ήταν απαραίτητα όλα αυτά, τόσο πολλά σε τόσο σύντομο χρόνο», λέει ο Rajiv Poddar, Διευθύνων Σύμβουλος της BKT.



«Οι στόχοι που θέσαμε εμείς οι ίδιοι όταν αποφασίσαμε να ανοίξουμε την εγκατάσταση της Bhuj ήταν ανάλογοι τις οικονομικής σταθερότητας εκείνης της χρονικής στιγμής, αλλά κυρίως ανάλογοι του οράματος που ήταν εξίσου φιλόδοξο και συγκεκριμένο. Όλα αυτά τα χρόνια, αυτό που κάνουμε είναι να αναλύουμε την αγορά και να προβλέπουμε την πορεία της με πάθος και προνοητικότητα. Η ανάπτυξη συμβάδιζε πάντα με τη ζήτηση, χωρίς να λείπει – ας μου επιτραπεί να πω – το θάρρος και η δημιουργικότητα, αλλά ποτέ χωρίς οι στόχοι και οι επενδύσεις μας να βασίζονται σε γερά θεμέλια. Η παγκόσμια ζήτηση για ελαστικά αυξάνεται και διακρίνουμε ενδείξεις ότι θα επιβραδυνθεί τα επόμενα 5 χρόνια. Αυτή είναι μια ζήτηση που ξεκίνησε να αυξάνεται κατά τη διάρκεια της πανδημίας του 2020 και η οποία σήμερα βρίσκεται πάνω από τα επίπεδα προ Covid. Θα είναι δύσκολο; Θα αποτελέσει πρόκληση; Το όραμά μας είναι απλό και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι πολύ συγκεκριμένο. Η διαδρομή που ξεκινήσαμε στην Bhuj το 2012 δεν ήταν ποτέ ταξίδι με επιστροφή, αλλά ένα ταξίδι προετοιμασίας για να ανακαλύψουμε το μέλλον».

  • ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
  • BKT
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία