BACK TO
TOP

Τυροκόμος

koukakis-seoul-2025

Με ισχυρή εξαγωγική στρατηγική και στόχο την ανάπτυξη στις αγορές της Ασίας, η Φάρμα Κουκάκη συμμετείχε στη διεθνή έκθεση International Seoul Show F&B 2025, που πραγματοποιήθηκε στο εκθεσιακό κέντρο COEX της Σεούλ από τις 19 έως τις 22 Νοεμβρίου.

Sut-Hayvanciliginda-Modern-Sagim-Teknolojilerinin-Onemi

Στο χαμηλότερο της επίπεδο την τελευταία δεκαετία και στα 0,145 ευρώ ανά κιλό έχει πέσει στα μέσα Δεκεμβρίου η τιμή αναφοράς (DCA Benchmark Price)* νωπού γάλακτος του παρατηρητηρίου DCA Market Intelligence, ενώ αναμένεται περαιτέρω μείωση όσο πλησιάζουμε στο 2026.

34_62

Βιώσιµο, καινοτόµο και ανταγωνιστικό είναι το µοντέλο που οραµατίζεται ο νέος πρόεδρος της Εθνικής ∆ιεπαγγελµατικής Οργάνωσης Φέτας, Μιχάλης Σαράντης µε στόχο να ενισχύσει την ποιότητα και να διασφαλίσει το µέλλον και την αυθεντικότητα του προϊόντος σε παγκόσµια κλίµακα. Κατά τον ίδιο, η δηµιουργία µόνιµης έδρας της Ε∆ΟΦ στη Λάρισα, η οποία όπως λέει θα αποτελέσει «σπίτι της Φέτας», η στενή συνεργασία µε τον ΕΛΓΟ-∆ήµητρα για αυστηρούς ελέγχους στο γάλα και η στήριξη από τον κρατικό µηχανισµό για βελτίωση των µονάδων και την τεχνολογική αναβάθµιση θα παίξουν καίριο ρόλο στη βιωσιµότητα της ελληνικής προβατοτροφίας και, κατ’ επέκταση, για την παραγωγή Φέτας. «H ανάπτυξη της προβατοτροφίας πρέπει να στηριχθεί σε ανθρώπους που γνωρίζουν τον κλάδο και έχουν εµπειρία.», λέει χαρακτηριστικά.

StockMediaProduction_AdobeStock_418982626_RV

H ευρωπαϊκή παραγωγή γάλακτος μπορεί να πέσει κατά 5% στη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας λόγω των περιορισμών που βάζει στους παραγωγούς η περιβαλλοντική νομοθεσία σύμφωνα με τον ειδικό σε θέματα γαλακτοκομικών για Ευρώπη και Αφρική της RaboBank, Tom Booijink.

5317057509_c854b4a561_o

Ο πολυεθνικός όμιλος τυριών Bel Group ανακοίνωσε την παγκόσμια κυκλοφορία ανακυκλώσιμων χάρτινων συσκευασιών για το εμβληματικό τυρί Babybel. Αυτή η πρωτοβουλία βιώσιμης συσκευασίας στοχεύει στην αντικατάσταση του παραδοσιακού σελοφάν της Babybel με χαρτί υπεύθυνης προέλευσης έως το 2027, σε μια βασική κίνηση προς τον στόχο της εταιρείας για το 2030 να διαθέτει συσκευασίες 100% έτοιμες για ανακύκλωση.

cheddar_3

Τα 23,348 δισ. ευρώ υπολογίζεται να φτάσει η αξία της αγοράς τυροκομικών σνακ έως και το 2035, ακολουθώντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 5,62% σύμφωνα με νέα έκθεση της ερευνητικής εταιρείας Market Research Future.

STK_1305

Την αναγκαιότητα μετάβασης σε ένα μοντέλο βιώσιμης, επαγγελματικής και ανταγωνιστικής εκτροφής, με επίκεντρο την παραγωγικότητα και την ποιότητα του γάλακτος, ανέδειξαν οι συμμετέχοντες σε συζήτηση που έλαβε χώρα στο πλαίσιο της Μέρας του Αγρότη (Farmer’s Day) και της απονομής των βραβείων Αγρότης της Χρονιάς 2026.

amarpk-1-1

Στα 137,919 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα συνολικά κέρδη του ομίλου γαλακτοκομικών Fonterra το στο πρώτο τρίμηνο του οικονομικού της έτους 2026. Το ποσό αυτό είναι κατά περίπου 7,441 εκατ. ευρώ μεγαλύτερο σε σχέση με πέρυσι, και αντιστοιχεί σε περίπου 17 σεντς ανά μετοχή.

14a_4

Ορόσηµο για τον κλάδο της τυροκοµίας των ΗΠΑ ήταν τα φετινά βραβεία Mondial du Fromage, οι επονοµαζόµενοι και Ολυµπιακοί Αγώνες του τυριού, που έλαβαν χώρα στη Γαλλία από 14-16 Σεπτεµβρίου και πραγµατοποιούνται κάθε δύο χρόνια.

Cracking_a_wheel_of_Parmigiano_Reggiano_photo_credit_Consorzio_del_Formaggio_Parmigiano_Reggiano

Η παγκόσμια αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων αναμένεται να σημειώσει σταθερή ανάπτυξη κατά την επόμενη δεκαετία, και να φτάσει σε αξία τα 687 δισ. ευρώ σύμφωνα με έκθεση της ερευνητικής εταιρείας Expert Market Research ακολουθώντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 3,6% από το 2025 έως το 2034.

16_62

Παρασκευάζεται από γάλα ταράνδου, κατσίκας ή αγελάδας και, για να καταναλωθεί, τοποθετείται φρέσκο σε κυβάκια µέσα σε ζεστό καφέ. Ο λόγος για το «Kaffeost», όπως ονοµάζεται στα Σουηδικά, ένα τυρί ιδιαίτερα δηµοφιλές στην Σκανδιναβία, η παραγωγή του οποίου πραγµατοποιείται αποκλειστικά στο βορειότερο τµήµα της Σουηδίας, και πιο συγκεκριµένα στις επαρχίες Norrboten, Västerbotten, Lapland, Jämtland, Härjedalen και Angermanland, µε γάλα που προέρχεται από τις συγκεκριµένες περιοχές.

69_3

Η ιστορία του τυροκοµείου της οικογένειας Σιαφαρίκα, ξεκινά από το 1930. Αρχικά η συλλογή γάλακτος και η παραγωγή κασεριού γινόταν σε πέντε µικρές αλλά άριστα οργανωµένες για την εποχή, µονάδες, οι οποίες βρίσκονταν στα χωριά της ορεινής Πίνδου.

Feta-paragwgi-2_5

Με την Ελλάδα να καταγράφει εμπορικό έλλειμμα με τη Βουλγαρία στον τομέα των γαλακτοκομικών, χαραμάδα διείσδυσης στην εν λόγω γειτονική αγορά ανοίγει η αύξηση τα τελευταία χρόνια της κατανάλωσης premium προϊόντων, όπως η Φέτα ΠΟΠ, η γραβιέρα, τα κατσικίσια τυριά και το παραδοσιακό γιαούρτι.

83_2

Με σταθερό στόχο την περαιτέρω διεύρυνσή της η συνεταιριστική βιοµηχανία της ΕΑΣ Αγρινίου συνεχίζει την ανοδική πορεία που πραγµατοποιεί τα τελευταία χρόνια το brand «Αµφιλοχίας Γη», το οποίο λανσαρίστηκε το 2020.

parmigiano-reggiano-cheese_1_orig_2

Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για προστασία των προϊόντων προέλευσης, μεταξύ αυτών και των τυριών, από απομιμήσεις που παράγονται σε άλλες μεριές του κόσμου έχει συχνά αποδειχθεί σημείο τριβής με παγκόσμιους εμπορικούς εταίρους της, ωστόσο αρκετές χώρες σταδιακά αρχίζουν να ακολουθούν τον ίδιο δρόμο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ