Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Γνώμες

Μαθήματα για νέες επιχειρήσεις

Καθώς είναι µία από τις πιο πολύτιµες εταιρείες διεθνώς, είναι δύσκολο να φανταστείς ότι µια µέρα η Amazon ίσως σταµατήσει να υπάρχει. Ωστόσο ο Tζεφ Μπέζος, ο καινοτόµος ιδρυτής και διευθύνων της εταιρείας, βλέπει την εξαφάνισή της σαν µια πιθανότητα.

Elisabeth-Brier

Ελίζαμπεθ Μπράιερ

264
0

Στη συνέλευση της εταιρείας την περασµένη Τρίτη, ο 54χρονος δισεκατοµµυριούχος είπε ότι «Η Amazon δεν είναι πολύ µεγάλη ώστε να αποτύχει. Μάλιστα, προβλέπω ότι κάποια µέρα η Amazon θα καταρρεύσει, θα χρεοκοπήσει». Και συνέχισε: «Εάν κοιτάξετε τις µεγάλες επιχειρήσεις, η ζωή τους κυµαίνεται στα 30 χρόνια». Οι σαρωτικές του δηλώσεις προκάλεσαν την προσοχή όλων. Υπάρχει λοιπόν κάποια αλήθεια στο ζοφερό όραµα του Μπέζος για την εταιρική θνησιµότητα της Amazon; Η απάντηση εξαρτάται από την οπτική γωνία από την οποία θα επιλέξεις να προσεγγίσεις το θέµα. Κατ’ αρχάς, υπάρχουν αρκετές εταιρείες στον σηµερινό S&P 500 οι οποίες στην πραγµατικότητα υπάρχουν εδώ και 100 χρόνια. Η Wells Fargo ιδρύθηκε το 1852 και η Ford το 1903, µεταξύ άλλων. Ωστόσο, εάν δούµε τη µέση διάρκεια των εταιρειών στον S&P 500, οι ισχυρισµοί του Μπέζος έχουν βάση. Σύµφωνα µε µελέτη της Innosight, το 2016 οι εταιρείες κατέγραψαν κατά µέσο διάρκεια ζωής 24 χρόνων προτού διακόψουν τη λειτουργία τους. Μέχρι το 2027 ο µέσος όρος ζωής µιας εταιρείας αναµένεται να είναι τα 12 χρόνια, σύµφωνα µε την εταιρεία, λόγω των τεχνολογικών αλλαγών και της ανταγωνιστικότητας.

Και πάλι, ακόµη κι αν λάβουµε υπόψη τα παραπάνω, δεν µπορούµε να πούµε ότι πρόκειται για «αποτυχίες». Πάνω από τις µισές αποχωρήσεις από τον S&P είναι αποτέλεσµα εξαγοράς ή συγχώνευσης, ενώ µόνο το 1/3 αυτών χρεοκόπησε ή απέτυχε λόγω ανεπαρκούς χρηµατιστηριακής αξίας. Κανένα από τα µέχρι στιγµής στατιστικά στοιχεία που έχουµε δεν µπορεί να επιβεβαιώσει ότι µια επιχείρηση µε πολύχρονη δραστηριότητα είναι πιο πιθανό να αποτύχει.

O Ρίτσαρντ Σίλα, καθηγητής της Ιστορίας των Οικονοµικών στο Stern School of Business του Πανεπιστηµίου της Νέας Υόρκης, δεν βλέπει αυτούς τους αριθµούς ως απόδειξη του αναπόφευκτου τέλους των ηλικιωµένων επιχειρήσεων. Απευθυνόµενος µάλιστα στους οπαδούς της Amazon, συστήνει ψυχραιµία και να µην ανησυχούν τόσο πολύ µήπως καταρρεύσει η αγαπηµένη τους και κερδοφόρα πλατφόρµα ηλεκτρονικού εµπορίου. «Ο Μπέζος µπορεί να είναι σπουδαίος επιχειρηµατίας, αλλά µάλλον χρειάζεται ένα µάθηµα ιστορίας», συµπληρώνει.

*Συντάκτη Forbes

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προιόντα Τεχνολογία