BACK TO
TOP
Γνώμες

Πρώτα η επιβίωση, μετά η επιτυχία

Στις επιχειρήσεις, η αποτυχία είναι η πιο δύσκολη λέξη και προκύπτει σπανίως λόγος να τη χρησιμοποιήσετε. Εάν η επιχείρησή σας αργήσει να εμφανίσει κέρδη μετά την έναρξη της δραστηριότητάς της, τότε αυτό δεν μπορεί σίγουρα να θεωρηθεί αποτυχία.

richard-branson_2

Ρίτσαρντ Μπράνσον

10
0

Τα πρώτα χρόνια της επιχείρησής σας έχουν να κάνουν με την επιβίωση. Αυτή είναι η πιο δύσκολη περίοδος για κάθε εταιρεία: όταν και μόνο το να πληρωθούν οι λογαριασμοί είναι μια πρόκληση επειδή αναπτύσσετε ακόμα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, προσλαμβάνετε μέλη της ομάδας σας, βελτιώνετε την τιμολόγηση, δημιουργείτε εργαλεία μάρκετινγκ και προσελκύετε πελάτες. Όταν μπείτε στον πειρασμό να εγκαταλείψετε, θυμηθείτε ότι πολλές επιτυχημένες επιχειρήσεις χρειάστηκαν πολλά χρόνια για να εμφανίσουν κέρδη. Μερικές από τις σπουδαιότερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο χρειάστηκαν χρόνια για να κεφαλαιοποιήσουν τη φήμη τους και να τελειοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα. Εάν πιστεύετε στη στρατηγική σας και έχετε ένα ρεαλιστικό σχέδιο για να φτάσετε στην κερδοφορία, εμμείνετε σε αυτό.

Όλοι οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες έχουν να μιλήσουν για σκοτεινές μέρες που αμφισβήτησαν τις αποφάσεις τους – χρησιμοποιήστε τις ανησυχίες σας για να βελτιώσετε τη στρατηγική και την κατεύθυνση της επιχείρησής σας. Αν δεν βλέπετε τα αποτελέσματα που χρειάζεστε, ίσως είναι καιρός να κάνετε στον εαυτό σας μερικές ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε το σχέδιό σας και να βάλετε την επιχείρησή σας σε σωστή τροχιά.

Παρακολουθήστε προσεκτικά αυτό που κάνετε: Μπορεί να υπάρχουν κάποιες αλλαγές που μπορείτε να κάνετε στα επίπεδα τιμολόγησης, τις προσπάθειες προώθησης ή τις μεθόδους διανομής που θα σας βοηθήσουν να φέρετε περισσότερους πελάτες αλλά και τις πολυπόθητες πωλήσεις. Αναρωτηθείτε: Είναι το προϊόν ή η υπηρεσία σας χρήσιμη για τους πελάτες σας; Ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα; Μπορεί να κάνει μια πραγματική διαφορά στη ζωή των ανθρώπων; Τους ευχαριστεί; Είναι συναρπαστική η ιστορία της επιχείρησής σας; Είναι πειστικές οι προσπάθειές σας να τραβήξετε την προσοχή των δυνητικών πελατών;

Ίσως, επίσης, να αξίζει να ρίξετε μια ματιά στα οικονομικά της επιχείρησής σας, να βρείτε τρόπους για να εξοικονομήσετε χρήματα και να χαρίσετε στην εταιρεία σας περισσότερο χρόνο για να κάνει τα πράγματα όπως πρέπει. Οι γονείς μου έπρεπε πάντα να κάνουν σωστή διαχείριση καθώς μεγάλωνα, δεδομένου ότι η μαμά μου δοκίμαζε κάθε είδους επιχειρηματικό άνοιγμα. Μου δίδαξαν πόσο σημαντικό είναι να διασφαλίζουμε ότι το εισόδημά μας υπερβαίνει τα έξοδά μας, όσο μικρή κι αν είναι η διαφορά. Στις πρώτες μέρες της Virgin, προσπαθούσα να υπογράφω κάθε επιταγή που πληρώναμε, έτσι ώστε να έχω καλή εικόνα του κόστους και να μπορώ να μειώνω τις δαπάνες.

Αλλά το κέρδος είναι μόνο ένας τρόπος μέτρησης της επιτυχίας. Στη Virgin Group, όταν κάνουμε αξιολόγηση της επιτυχίας, έννοιες όπως η "φιλία", η "φροντίδα" και η "αγάπη" είναι πολύ πιο σημαντικές για μένα από τα "κέρδη", τα "έσοδα" ή τον "τζίρο". Η κυβέρνηση του Μπουτάν αποτελεί ένα θαυμάσιο παράδειγμα. Υπολογίζουν την Ακαθάριστη Εθνική Ευτυχία και διαθέτουν μία επιτροπή, γνωστή ως υπουργείο Ευτυχίας. Η λογική είναι ότι οι ευτυχισμένοι άνθρωποι είναι πιο παραγωγικοί και καινοτόμοι εργαζόμενοι – και εργαζόμενοι σαν αυτούς είναι πιο πιθανό να φτάσουν στην επιτυχία, βελτιώνοντας περαιτέρω αυτούς τους δείκτες ευτυχίας.

Έτσι, πρέπει επίσης να εξετάσετε αν η εταιρεία σας κάνει τη διαφορά και αν έχει θετικό αντίκτυπο στο προσωπικό της, τους πελάτες και τον κόσμο ευρύτερα. Εάν η επιχείρησή σας έχει προσελκύσει καλούς εργαζόμενους και πιστούς πελάτες, πιθανότατα θα αρχίσει να βλέπει σύντομα κέρδη.

Κάποιες φορές δεν υπάρχει εναλλακτική λύση από το κλείσιμο μιας επιχείρησης. Πρέπει να δώσετε προσοχή όταν η δουλειά σας θα σταματήσει να είναι διασκεδαστική, καθώς το βάρος της διαχείρισης μιας μη κερδοφόρας επιχείρησης θα βλάψει και την προσωπική σας ζωή. Εάν ο κλάδος σας αργοπεθαίνει και η επιχείρησή σας δεν μπορεί να αναζωογονηθεί, τότε θα πρέπει να γίνετε δημιουργικοί καθώς θα επεξεργάζεστε το πώς μπορείτε να πάρετε τα καλύτερα κομμάτια της δοκιμαζόμενης επιχείρησής σας και να χτίσετε κάτι καλύτερο από αυτά.

Χρειάστηκε να κλείσουμε μερικές επιχειρήσεις του ομίλου Virgin –θυμάμαι τις Virgin Brides και Virgin Cola– και το κάναμε προσεκτικά. Όταν συμβεί αυτό, είναι σημαντικό να διατηρήσετε την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό των πελατών και των υπαλλήλων σας, αποχωρώντας με χάρη και αξιοπρέπεια και κάνοντας τα πάντα για να βοηθήσετε τους εργαζόμενους που αποχωρούν να βρουν νέα δουλειά.

Δεν υπάρχει καμία ντροπή σε μια τέτοια κίνηση – οι καλύτεροι επιχειρηματίες έχουν συνήθως μερικές ουλές μάχης και ιστορίες πολέμου για να διηγηθούν. Θυμηθείτε να κρατάτε τα θετικά από την εμπειρία σας και να τα αξιοποιείτε στην επόμενη επιχείρησή σας.

Εάν δεν καταφέρετε από την αρχή, δεν υπάρχει λόγος να μιλήσετε για αποτυχία – απλά σηκωθείτε πάλι και δοκιμάστε, δοκιμάστε ξανά.

*O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

Πηγή:capital.gr

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία