BACK TO
TOP
Εμπορεύματα

Αύξηση 31,3% εξαγωγών στο α' τρίμηνο με ώθηση από πορτοκάλια ακτινίδια

Σημαντική αύξηση 31,3% σε αξία ήτοι 326,6 εκατ. ευρώ κατέγραψαν οι ελληνικές εξαγωγές νωπών φρούτων και λαχανικών και κατά 17,5% σε όγκο (440,56 χιλ.τόνους), το πρώτο τρίμηνο 2020, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

201256116

24
0

Μάλιστα, όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων, από τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων-Φρουτων & Λαχανικών Incofruit-Hellas, η εντυπωσιακή αύξηση της αξίας των εξαχθέντων φρούτων κατά 31,3% δείχνει την αυξημένη μεσοσταθμική τιμή μονάδος των προϊόντων μας, οφειλόμενη κυρίως στα πορτοκάλια και ακτινίδια που δημιούργησαν ρεκόρ εξαγωγών.

Αυξημένες κατά 24,4% ήταν και εξαγωγές λαχανικών του πρώτου τριμήνου, συγκρίνοντας με το ίδιο διάστημα του 2019, οι οποίες ανήλθαν σε 72.339 τόνους και κατά 29,2% σε αξία, φτάνοντας τα 59,512 εκατομμύρια ευρώ.

Αντίστοιχα κινήθηκαν και οι εξαγωγές φρούτων, σημειώνοντας αύξηση κατά 16,3%, φτάνοντας τους 368.225 τόνους, ενώ σε 267,09 εκατομμύρια ευρώ ανήλθε η αξία τους, αυξημένη κατά 31,8%.

Ο όγκος λαχανικών από εξαγωγές μεγεθύνθηκε κατά 24,2% και διαμορφώθηκε σε 72,34 χιλ τόνους. Σημειώθηκε σημαντική αύξηση στις τομάτες (+ 8,8%) με 11.346 τόνους, στις πιπεριές (+ 41,8%) με 5.541 τόνους, στα αγγούρια & αγγουράκια (+ 9.9%) και στις πατάτες (44,0%)

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, για τα φρούτα, ο όγκος των εξαγωγών το πρώτο τρίμηνο του έτους ανήλθε σε 368,23 χιλ. τόνους, αυξημένος κατά 16,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε στις εξαγωγές στα πορτοκάλια, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 23,9% σε όγκο, (181.310 τόνοι ). Έπειτα, ακολούθησαν τα λεμόνια κατά 17,9% (7.277 τόνοι), οι φράουλες με 34,4% (17.480 τόνοι) και κατά τα ακτινίδια με 15,7% (71.510 τόνοι). Αντίθετα, οι εξαγωγές σε μήλα μειώθηκαν (-5,5%, 20.485 τόνοι), όπως και σε μανταρίνια (-4%, 26.399 τόνοι).

«Η αύξηση της αξίας των εξαχθέντων φρούτων κατά 31,3% είναι εντυπωσιακή και δείχνει την αυξημένη μεσοσταθμική τιμή μονάδος των προϊόντων μας, οφειλόμενη κυρίως στα πορτοκάλια και ακτινίδια που δημιούργησαν ρεκόρ εξαγωγών», τόνισε ο ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT-HELLAS, Γιώργος Πολυχρονάκης.

«Οι ενδείξεις από την εξαγωγή μέχρι και σήμερα 13/5/2020 βάσει προσωρινών στοιχείων ΥΠΑΑΤ δείχνουν ότι διατηρούνται τα ποσοστά αύξησης τους στο επίπεδο των 17,5% με εκτιμώμενες τις αυξήσεις σε αξία άνω των 35% που εάν δεν υπάρξουν ζημιές, λόγω καιρικών συνθηκών, οι εξαγωγές φρούτων και λαχανικών θα έχουν προοπτικές ρεκόρ 10ετίας» επισήμανε ο κος Πολυχρονάκης και πρόσθεσε ότι «υπήρξε μια μείωση των εισαγωγών το αντίστοιχο τρίμηνο στην χώρα μας, κατά -7,0% σε όγκο, με σημαντική την μείωση εισαγωγών κυρίως σε λαχανικά -14,6% κατ όγκο και κατά -16,6% σε αξία».

«Εξακολουθούν να διακινούνται από «Έλληνες και βαλκάνιους εμπόρους» ατυποποίητα φρούτα και λαχανικά (κατ ευθεία από τον αγρό) κυρίως προς τις γειτονικές αγορές και για ορισμένα προϊόντα σε μεγάλα ποσοστά που δεν καταγράφονται στα προσωρινά στοιχεία (χωρίς αναγγελία), ενώ σημειώνονται κρούσματα δυσφήμισης των ελληνικών φρούτων και λαχανικών.»

Στη συνέχεια, ο κος Πολυχρονάκης αναφέρθηκε στις επιπτώσεις που επέφερε ο κορωνοϊός στον αγροδιατροφικό τομέα. «Χωρίς αμφιβολία, η πανδημία λόγω κορωνοϊού θα προκαλέσει μια οικονομική κρίση που θα επηρεάσει σημαντικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Παρά το ότι και ο αγροδιατροφικός τομέας θα επηρεαστεί, οι καταναλωτές θα αναζητήσουν τώρα περισσότερο από ποτέ  τα φρούτα και λαχανικά δεδομένου ότι, εκτός από το ότι είναι υγιή, είναι πιο προσιτά από άλλα προϊόντα . Η σημασία της διατήρησης μιας υγιεινής διατροφής θα ενισχυθεί από αυτήν την κρίση και μαζί με αυτήν  η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Λόγω της επιδημίας η πιο κατάλληλη υγιεινή συσκευασία καθίσταται όλο και πιο σημαντική καθώς μειώθηκε η ζήτηση για μη τυποποιημένα & συσκευασμένα φρούτα και λαχανικά. Όπως , με τα εσπεριδοειδή, ελπίζουμε ότι οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να τρώνε εποχιακά φρούτα αυτό το καλοκαίρι.»

Συνεχίζοντας, ο κος Πολυχρονάκης επισήμανε πως «απαραίτητη προϋπόθεση για την διατήρηση της φήμης των προϊόντων μας στις καταναλωτικές αγορές είναι η αυστηρή εφαρμογή των εθνικών και ενωσιακών κανόνων για προδιαγραφές εμπορίας -ποιότητος με πλήρη ιχνηλασιμότητα που παρέχει την ασφάλεια στον καταναλωτή για την ποιότητα τους και με τήρηση των κανόνων υγιεινής σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα των προϊόντων μας».

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία