BACK TO
TOP
Εμπορεύματα

Προίκα που αγγίζει το 1 δις σε εξαγωγές αφήνει η πανδημία σε χειμερινά φρούτα και λαχανικά

Περισσότερα από 778,4 εκατ. ευρώ έφεραν στην ελληνική οικονομία οι εξαγωγές νωπών φρούτων κα λαχανικών κατά το πρώτο επτάμηνο του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας αύξηση σε αξία 23,1% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο το 2019.

ΖΑΓΟΡΙΝ

51
0

Τους εμπορικά ευνοημένους και τους αδικημένους της πανδημίας υπό το πρίσμα των εξαγωγικών τάσεων των κυριότερων κατηγοριών νωπών λαχανικών και φρούτων που παράγονται στην Ελλάδα αποτυπώνει η τελευταία έκθεση του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT – HELLAS. Ανάμεσα σε αυτούς, ξεχωρίζει η πατάτα με αρνητικές εξαγωγικές επιδόσεις που στοίχισαν περί τα 6 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 31,8%.

Από την άλλη, οι εξαγωγές πορτοκαλιών σχεδόν διπλασιάστηκαν σε αξία, φτάνοντας τα 115,5 εκατ. ευρώ περίπου από τα 67 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι, σημειώνοντας θετική μεταβολή της τάξης του 71%. Από κοντά και τα νωπά ακτινίδια που διαγράφουν και αυτά θετική εξαγωγική πορεία κατά το πρώτο επτάμηνο του 2020, έχοντας βέβαια εκδηλώσει τη δυναμική προοπτική που ακολούθησαν ήδη από τις πρώτες μέρες του έτους.

 Παράλληλα στην έκθεση αναδεικνύεται η δυναμική των κοντινότερων ευρωπαϊκών αγορών, οι οποίες μπόρεσαν να απορροφήσουν και με το παραπάνω τις απώλειες που παρουσίασαν οι αγορές τρίτων χωρών, λόγω δυσκολιών στις μεταφορές.    


Οι εξαγωγές των νωπών φρούτων και λαχανικών, σε συνέχεια μιας αρκετά καλής κατά τα λεγόμενα εμπορικής χρονιάς όπως ήταν το 2019, για τον κλάδο,  κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου ανήλθαν στους  1.098 χιλιάδες τόνους.

Η εξαγωγή φρούτων το πρώτο εξάμηνο του έτους ανήλθε σε 898.162 χιλ. τόνους, 11,7% αυξημένη από την αντίστοιχη περίοδο του 2019, με μειώσεις στα μήλα (-26,1%) & μανταρίνια (-6,2%) και αυξήσεις στα πορτοκάλια, λεμόνια, την φράουλα και τα ακτινίδια κατά 32,4%, 25,6%, 22,2% & 7,1% αντίστοιχα  Η αξία του συνόλου των φρούτων αυξήθηκε κατά 27,2%, ανερχόμενη σε 652,0 εκατ. Ευρώ.

Η αύξηση της αξίας των εξαχθέντων φρούτων κατά 27,2% είναι εντυπωσιακή και δείχνει την αυξημένη μεσοσταθμική τιμή μονάδος των προϊόντων μας ,οφειλόμενη κυρίως στα πορτοκάλια και στα ακτινίδια που δημιούργησαν ρεκόρ εξαγωγών. Παράλληλα υπήρξε μείωση των εισαγωγών το αντίστοιχο επτάμηνο στην χώρα μας, κατά -8,7% σε όγκο ,με σημαντική την μείωση εισαγωγών κυρίως σε λαχανικά -16,7% κατ όγκο και κατά -20,6% σε αξία.

«O αντίκτυπος της πανδημίας την τρέχουσα εμπορική περίοδο ήταν ότι υπήρξαν αυξημένες εξαγωγές-διακινήσεις , μειωμένες εισαγωγές  και σημαντική μείωση της εγχώριας κατανάλωσης (λόγω μειωμένου τουρισμού) . Είχαμε όμως και αυξημένο κόστος παραγωγής λόγω της πανδημίας (εργατικά ,μεταφορικά κ.α) . Οι καταναλωτικές συνήθειες αγορών άλλαξαν, με υψηλότερη ζήτηση για προϊόντα με μετασυλλεκτική μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, μικρότερη συχνότητα αγορών και υψηλότερη ζήτηση τοπικών, και συσκευασμένων προϊόντων» σχολιάζει ο Γιώργος Πολυχρονάκης , ειδικός Σύμβουλος του Incofruit.

«Χωρίς αμφιβολία, η πανδημία του κορωνoϊού θα προκαλέσει μια οικονομική κρίση που θα επηρεάσει σημαντικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Παρά το ότι και ο αγροδιατροφικός τομέας θα επηρεαστεί ,  οι καταναλωτές θα αναζητήσουν τώρα περισσότερο από ποτέ  τα φρούτα και λαχανικά δεδομένου ότι, εκτός από το ότι είναι υγιή, είναι πιο προσιτά από άλλα προϊόντα» συμπληρώνει ο ίδιος.

Η σημασία της διατήρησης μιας υγιεινής διατροφής θα ενισχυθεί από αυτήν την κρίση και μαζί με αυτήν  η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Τα θρεπτικά συστατικά είναι σημαντική παράμετρος στην επιλογή τους , αλλά η προέλευσης και ιχνηλασιμότητα είναι τα κριτήρια για αύξηση της ζήτησης. Οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχεται το προϊόν, πως και πού παρήχθη αλλά και τι καλλιεργητικές πρακτικές ακολούθησαν  οι καλλιεργητές του Λόγω της επιδημίας η πιο κατάλληλη υγιεινή συσκευασία καθίσταται όλο και πιο σημαντική καθώς μειώθηκε η ζήτηση για μη τυποποιημένα   φρούτα και λαχανικά Σε όλα τα παραπάνω ανταποκρίνονται τα οπωροκηπευτικά μας και θα πρέπει να διαφυλάξουμε την φήμη τους για την διεύρυνση υφισταμένων αγορών και άνοιγμα νέων

Απαραίτητη προϋπόθεση για την διατήρηση της φήμης των προϊόντων μας στις καταναλωτικές αγορές είναι η αυστηρή εφαρμογή των εθνικών και ενωσιακών κανόνων για προδιαγραφές εμπορίας –ποιότητος με πλήρη ιχνηλασιμότητα που παρέχει την ασφάλεια στον καταναλωτή για την ποιότητα τους και με τήρηση των κανόνων υγιεινής σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα των προϊόντων μας,

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία