
Το απόγευμα της Δευτέρας 2 Δεκεμβρίου, η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ άφησε ανοιχτό το σενάριο να βρεθούν στο στόχαστρο της Ουάσινγκτον η γαλλική σαμπάνια, τα τυριά, τσάντες και άλλα είδη, όπως διασαφηνίζεται σε ανακοίνωση των υπηρεσιών του αμερικανού αντιπροσώπου για το διεθνές εμπόριο (USTR) Ρόμπερτ Λάιτχαϊζερ.
Σύμφωνα με τον Αμερικανό πρόεδρο, ο φόρος αυτός επιβαρύνει αθέμιτα και «ασυνήθιστα» τις αμερικανικές εταιρείες, ενώ και στο παρελθόν ο Λευκός Οίκος είχε απειλήσει με δασμούς τα γαλλικά κρασιά.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου εμπορίου, η αμερικανική κυβέρνηση θεωρεί ότι ο γαλλικός φόρος, που είναι γνωστός με το ακρώνυμο GAFA (τα αρχικά γράμματα των διακριτικών τίτλων των εταιρειών Google, Amazon, Facebook και Apple), είναι «ασυνεπής με τις βασικές αρχές της διεθνούς φορολογικής πολιτικής και ασυνήθιστα επιβαρυντικός για τις εταιρείες των ΗΠΑ που αφορά».
Κατά την ανακοίνωση του Λάιτχαϊζερ, η αμερικανική κυβέρνηση ίσως διενεργήσει παρόμοιες έρευνες για τους φόρους που έχουν επιβάλλει ή σκοπεύουν να επιβάλλουν στις ψηφιακές υπηρεσίες οι αρχές της Αυστρίας, της Ιταλίας και της Τουρκίας.
Απαράδεκτες θεωρεί η Γαλλία τις απειλές
Οι απειλές των ΗΠΑ για την επιβολή επιπρόσθετων δασμών σε γαλλικά προϊόντα είναι «απαράδεκτες» και η ΕΕ προτίθεται να απαντήσει, δήλωσε την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ. «Στην περίπτωση νέων αμερικανικών κυρώσεων, η ΕΕ θα είναι έτοιμη να απαντήσει», σημείωσε ο Λεμέρ σε δηλώσεις που έκανε στον ραδιοσταθμό Radio Classique.
Την ίδια ώρα και η υφυπουργός Οικονομίας της Γαλλίας Ανιές Πανιέ-Ρινασέ δήλωσε ότι το Παρίσι δεν χρειάζεται να υποχωρήσει όσον αφορά την επιβολή του φόρου που έχει στόχο κολοσσούς του Internet.
«Είναι πολύ σαφές ότι δεν χρειάζεται να υποχωρήσουμε όσον αφορά ένα θέμα που οικονομικά έχει νόημα και είναι θέμα φορολογικής δικαιοσύνης (...) οφείλουμε να είμαστε μαχητικοί πάνω στο ζήτημα αυτό», σημείωσε η υφυπουργός σε δηλώσεις που έκανε στον ραδιοσταθμό Sud Radio, υπενθυμίζοντας ότι ο φόρος που θα επιβάλει η Γαλλία σε κολοσσούς του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ψηφιακών υπηρεσιών «δεν έχει στόχο μόνον τις αμερικανικές ψηφιακές πλατφόρμες», αλλά και τις γαλλικές.