Επί της ουσίας, ο τιµοκατάλογος δοµήθηκε σε τιµές που κινούνται στα όρια της φαντασίας και ήρθε να ικανοποιήσει, έστω και για µια νύχτα, το άπιαστο όνειρο κάθε αγρότη για ένα πολύ καλό και φθηνό τρακτέρ.
Το κακό είναι ότι ο ίδιος άνθρωπος που έπλασε το σενάριο, το πίστεψε κιόλας. Θεώρησε ότι ο τιµοκατάλογος κάνει την αγορά και όχι η αγορά τον τιµοκατάλογο. Τώρα βρίσκεται αντιµέτωπος µε το εξής δίληµµα: Από τη στιγµή που κανένας εισαγωγέας δεν έχει περιθώριο προσαρµογής στον τιµοκατάλογο Τσιατούρα, ο εµπνευστής της θεωρίας του «εύλογου κόστους» ή θα πρέπει να επιβαρύνει δυσανάλογα τους αγρότες (υψηλή πραγµατική τιµή τρακτέρ και χαµηλή επιδότηση) ή θα πρέπει να εγκαταλείψει ολοκληρωτικά την ιδέα του τιµοκαταλόγου. Παραθέτουµε ξανά το γνωστό παράδειγµα.
Το τρακτέρ πωλείται 100.000 ευρώ, ο Τσιατούρας επιµένει ότι θα πρέπει να πουληθεί 70.000 ευρώ, ο αγρότης, µε βάση τον τιµοκατάλογο Τσιατούρα, εισπράττει επιδότηση 35.000 ευρώ (αντί για 50.000 ευρώ) και βάζει από την τσέπη του 65.000 ευρώ (αντί για 50.000 ευρώ). Ναι, αλλά αν γίνει πράξη το σενάριο, λέει ακόµα στους προϊσταµένους του ο Τσιατούρας, οι αγρότες θα κερδίσουν 15.000 ευρώ ίδια συµµετοχή, ενώ και το κράτος θα δώσει 15.000 ευρώ λιγότερη επιδότηση. Άρα θα έχουµε µε τα ίδια λεφτά και περισσότερους δικαιούχους των Σχεδίων Βελτίωσης. Περισσότερους ευχαριστηµένους αγρότες! Και µετά ξύπνησε! Γιατί, κανένας δεν προσφέρθηκε, τουλάχιστον από τους εισαγωγείς που κάνουν αυτή τη δουλειά, να χάσει τα 30.000 ευρώ. Γιατί, όπως τόνισαν όλοι τους, µε ένα στόµα, στη συνάντηση που έγινε την περασµένη ∆ευτέρα στις διαχειριστικές αρχές, στην οδό Καβάλας, παρόντος του γενικού γραµµατέα Χαράλαµπου Κασίµη, αν υπάρχει κατασκευαστής -όχι αντιπρόσωπος- που να προσφέρει ίδιο τρακτέρ -ίδιο τύπο µε τα ίδια extra- τότε πολλοί εκ των µελών του ΣΕΑΜ θα ενδιαφέρονταν να το αγοράσουν. Επιστρέφοντας λοιπόν στην πεζή πραγµατικότητα, οι υπεύθυνοι των διαχειριστικών αρχών και φυσικά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, φαίνεται να αναζητούν χρόνο για τον επαναπροσδιορισµό της όλης κατάστασης.
Ο τιµοκατάλογος Τσιατούρα έχει «ραγίσει» και καλό είναι να αποσυρθεί πριν γίνει... τρίµµατα. Μια έντιµη λύση, µεταξύ των δύο πλευρών, θα ήταν, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, ο πλήρης παραµερισµός του τιµοκαταλόγου από την αρµόδια αρχή και η δέσµευση εκ µέρους των εισαγωγέων - αντιπροσώπων τρακτέρ ότι θα εξαντλήσουν κάθε περιθώριο εκλογίκευσης των τιµών βάσει των οποίων µπορούν να κινηθούν στην παρούσα φάση των Σχεδίων Βελτίωσης.
Αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφορεί το Σάββατο 6 Απριλίου μαζί με το περιοδικό Profi
15-04-2019 20:22γιωργος δασκαλακης
Απο την πρωτη παραγραφο του 'αρθογραφου' μπορεις να καταλαβεις αυτους που λενε για βοθροκαναλα.....
Απάντηση09-04-2019 16:49tom
μια χαρα τα λεει το υπουργειο. βυτιο πριν τα σχεδια βελτιωσης 4800 ακριβως το ιδιο μετα απο 10 μηνες 5600... ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑ
Απάντηση07-04-2019 15:19Γεώργιος
Να αρχίσουν να δέχονται και τιμολόγια από αντιπροσωπείες του εξωτερικού να δείτε πως θα πέσουν οι τιμές..και όχι υποχρεωτικά από τις ελληνικές αντιπροσωπείες
Απάντηση07-04-2019 13:53ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΙΦΝΙΟΣ
Κανονικά οι τιμές στον τρακτεριων θα έπρεπε να είναι στα πλαίσια του υπουργείου δεν είναι τυχαίο οτι μετα την προκήρυξη των σχεδίων βελτίωσης οι τιμές των τρακτεριων ανέβηκαν κατά 30% σας μιλάω έχοντας ο ίδιος εμπειρία πάνω σε αυτό λόγω των περιβαλλοντολογικών νέων όρων οι εταιρείες χρειάστηκαν να βάλουν στα τρακτέρια τα περιβόητα φίλτρα pdf τα οποία με τη δικιά τους λογική εκτόξευσαν το κόστος τον τρακτέρ 30% τουλάχιστον κάποιος πρέπει να βάλει ένα φρένο σε αυτή την αισχροκέρδεια το θεωρώ πολύ λογικό και μακάρι να επικρατήσει δεν είναι οι αγρότες κερδισμένοι όταν προσπαθούν να επιβιώσουν κάποιοι να ανεβάζουν το κόστος των μηχανημάτων σε τέτοια ύψη με μόνο σκοπό το κέρδος
Απάντηση07-04-2019 08:51Χαρίλαος κωνσταντουδακης
https://www.deere.es/es/campaigns/ag-turf/mayor-comfort-precio-adecuado/ Επισκεφθείτε την παραπάνω ιστοσελίδα για να δείτε την διαφορά στις τιμές Ελλάδας και Ισπανίας
Απάντηση06-04-2019 21:14ΝΙΚΟΣ
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΛΑΝ ΤΟΝ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟ ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΘΕΣΑΜΕ ΤΑ ΠΡΟΤΙΜΟΛΟΓΙΑ? ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΒΑΣΕΙ ΣΤΡΕΜΑΤΟΝ ΕΝΑ ΥΨΟΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΙΚΡΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΡΑΚΤΕΡ.
Απάντηση06-04-2019 21:11Γιαννης Ζωνας
Ας μας πει ο αρθογραφος επισης πως αυξανονται κατακορυφα οι τιμες 30% των τρακτερ οταν ειναι να βγουν τα σχεδια βελτιωσης...κ οταν ειναι χωρις σχεδιο κ μετρητης η τιμη αλλαζει κατα πολυ...
Απάντηση06-04-2019 18:57Γιαννης Ροδος
Η κυβέρνηση καλά το πάει ο αρθρογράφος να μάς πει με πιά συμφέροντα πάει
Απάντηση06-04-2019 16:08Κουτζάς Αλέξανδρος
Το θέμα θα μπορούσε να λυθεί πολύ απλά. Ας ζητήσει το υπουργείο από τους εισαγωγείς ενδεικτικά παραστατικά αγοράς των τρακτέρ από τις εταιρίες κατασκευής, και στην συνέχεια να προσθέσει ένα λογικό ποσοστό κέρδους, προμηθειών,μεταφορικών και μεταπωλητών. Με τον τρόπο αυτό οι εισαγωγείς θα τεκμηριώσουν την διαφωνία τους. Πιθανώς να έχει γίνει και να μην το ξέρουμε. Κατά τα άλλα, διαφωνώ με τον χαρακτήρα του άρθρου καθώς αφορά προσωπική επίθεση σε υπηρεσιακό παράγοντα του Υπουργείου, ο οποίος απλά κάνει την δουλειά του, θεωρώ καλά. Επίσης να ξέρουμε ότι οι τελικές αποφάσεις παίρνονται από τους υψηλά (πολιτικά) ιστάμενους, μετά από τις εισηγήσεις των υπηρεσιακών παραγόντων, των οποίων ο ρόλος είναι να ισορροπούν τα συμφέροντα των τριών μερών (Αγρότες-Υπουργείο-Εισαγωγείς), και εν τέλει για αυτό κρίνονται.
Απάντηση06-04-2019 13:20ΓΙΑΝΝΗΣ
Προς τη σωστή κατεύθυνση είναι ό κατάλογος οι εισαγωγείς ζητάνε ότι θέλουν και είναι δίκαιο να μπορούν να μπουν περισσότεροι στα σχέδια
Απάντηση Συνολικές απαντήσεις (1)