Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Προγράμματα

Τιμοκατάλογος τρακτέρ βάσει λάθος παραδοχών

Μόνο στο µυαλό του Τσιατούρα θα µπορούσε να βρει εφαρµογή ο τιµοκατάλος «εύλογου κόστους», που οραµατίστηκε ο προϊστάµενος της διαχειριστικής αρχής και δηµοσιοποιήθηκε ως βάση για τον προσδιoρισµό της επιλέξιµης δαπάνης στα Σχέδια Βελτίωσης.

3-timokatalaogos-trakter

Γιάννης Πανάγος

7901
15

Επί της ουσίας, ο τιµοκατάλογος δοµήθηκε σε τιµές που κινούνται στα όρια της φαντασίας και ήρθε να ικανοποιήσει, έστω και για µια νύχτα, το άπιαστο όνειρο κάθε αγρότη για ένα πολύ καλό και φθηνό τρακτέρ.

Το κακό είναι ότι ο ίδιος άνθρωπος που έπλασε το σενάριο, το πίστεψε κιόλας. Θεώρησε ότι ο τιµοκατάλογος κάνει την αγορά και όχι η αγορά τον τιµοκατάλογο. Τώρα βρίσκεται αντιµέτωπος µε το εξής δίληµµα: Από τη στιγµή που κανένας εισαγωγέας δεν έχει περιθώριο προσαρµογής στον τιµοκατάλογο Τσιατούρα, ο εµπνευστής της θεωρίας του «εύλογου κόστους» ή θα πρέπει να επιβαρύνει δυσανάλογα τους αγρότες (υψηλή πραγµατική τιµή τρακτέρ και χαµηλή επιδότηση) ή θα πρέπει να εγκαταλείψει ολοκληρωτικά την ιδέα του τιµοκαταλόγου. Παραθέτουµε ξανά το γνωστό παράδειγµα.

Το τρακτέρ πωλείται 100.000 ευρώ, ο Τσιατούρας επιµένει ότι θα πρέπει να πουληθεί 70.000 ευρώ, ο αγρότης, µε βάση τον τιµοκατάλογο Τσιατούρα, εισπράττει επιδότηση 35.000 ευρώ (αντί για 50.000 ευρώ) και βάζει από την τσέπη του 65.000 ευρώ (αντί για 50.000 ευρώ). Ναι, αλλά αν γίνει πράξη το σενάριο, λέει ακόµα στους προϊσταµένους του ο Τσιατούρας, οι αγρότες θα κερδίσουν 15.000 ευρώ ίδια συµµετοχή, ενώ και το κράτος θα δώσει 15.000 ευρώ λιγότερη επιδότηση. Άρα θα έχουµε µε τα ίδια λεφτά και περισσότερους δικαιούχους των Σχεδίων Βελτίωσης. Περισσότερους ευχαριστηµένους αγρότες! Και µετά ξύπνησε! Γιατί, κανένας δεν προσφέρθηκε, τουλάχιστον από τους εισαγωγείς που κάνουν αυτή τη δουλειά, να χάσει τα 30.000 ευρώ. Γιατί, όπως τόνισαν όλοι τους, µε ένα στόµα, στη συνάντηση που έγινε την περασµένη ∆ευτέρα στις διαχειριστικές αρχές, στην οδό Καβάλας, παρόντος του γενικού γραµµατέα Χαράλαµπου Κασίµη, αν υπάρχει κατασκευαστής  -όχι αντιπρόσωπος- που να προσφέρει ίδιο τρακτέρ -ίδιο τύπο µε τα ίδια extra- τότε πολλοί εκ των µελών του ΣΕΑΜ θα ενδιαφέρονταν να το αγοράσουν. Επιστρέφοντας λοιπόν στην πεζή πραγµατικότητα, οι υπεύθυνοι των διαχειριστικών αρχών και φυσικά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, φαίνεται να αναζητούν χρόνο για τον επαναπροσδιορισµό της όλης κατάστασης.

Ο τιµοκατάλογος Τσιατούρα έχει «ραγίσει» και καλό είναι να αποσυρθεί πριν γίνει... τρίµµατα. Μια έντιµη λύση, µεταξύ των δύο πλευρών, θα ήταν, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, ο πλήρης παραµερισµός του τιµοκαταλόγου από την αρµόδια αρχή και η δέσµευση εκ µέρους των εισαγωγέων - αντιπροσώπων τρακτέρ ότι θα εξαντλήσουν κάθε περιθώριο εκλογίκευσης των τιµών βάσει των οποίων µπορούν να κινηθούν στην παρούσα φάση των Σχεδίων Βελτίωσης.

Αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφορεί το Σάββατο 6 Απριλίου μαζί με το περιοδικό Profi

Σχόλια (15)
Προσθήκη σχολίου

15-04-2019 20:22γιωργος δασκαλακης

Απο την πρωτη παραγραφο του 'αρθογραφου' μπορεις να καταλαβεις αυτους που λενε για βοθροκαναλα.....

Απάντηση

09-04-2019 16:49tom

μια χαρα τα λεει το υπουργειο. βυτιο πριν τα σχεδια βελτιωσης 4800 ακριβως το ιδιο μετα απο 10 μηνες 5600... ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑ

Απάντηση
Περισσότερα σχόλια
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία