Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Προγράμματα

Διπλάσιες οι ταξινομήσεις τρακτέρ μέσα στο 2020 με μέση δαπάνη 80.000 ευρώ

Διπλάσια από πέρυσι η μέση δαπάνη ανά αγορά τρακτέρ που φτάνει τα 70.000 με 80.000 ευρώ.

20-37_21

Λεωνίδας Λιάμης

2560
0

Με το… πόδι πατηµένο στο γκάζι κινείται το 2020 η αγορά γεωργικών ελκυστήρων, όσον αφορά την εξέλιξη των πωλήσεων, ενώ φαίνεται να βάζει παρακαταθήκη ανόδου και για την επόµενη διετία, αφού η θετική επήρεια της εφαρµογής των Σχεδίων Βελτίωσης δεν θα διαρκέσει µόνο φέτος, αλλά θα επεκταθεί και στο 2021 και το 2022. «Η αγορά φέτος κινείται καλύτερα από ό,τι αναµέναµε στο ξεκίνηµά της. Προβλέπαµε, αρχικά, µια αύξηση της τάξης του 50%, να φτάσουµε, δηλαδή, στο να κλείσει η χρονιά µε πωλήσεις κοντά στα 1.800 τρακτέρ, αλλά τώρα βλέπουµε πως θα ξεπεράσει τα 2.000, έναντι 1.198 τρακτέρ το 2019. Σχεδόν δηλαδή θα διπλασιαστεί», τονίζει χαρακτηριστικά στην εφηµερίδα Agrenda, ο πρόεδρος του ΣΕΑΜ, Σάββας Μπαλουκτσής.

Παραδέχεται, µάλιστα, πως η παρατηρούµενη αύξηση των πωλήσεων φέτος ικανοποιεί τις επιχειρήσεις του κλάδου, όµως, όπως σηµειώνει «και πάλι αυτές υπολείπεται των 2.500-3.000 τρακτέρ που πρέπει να πωλούνται ετησίως για να υπάρχει µια οµαλή ροή αντικατάστασης του στόλου και να διατηρηθεί ο µέσος όρος ηλικίας κοντά στα 20 έτη». Μελανό σηµείο, επίσης, τουλάχιστον προς ώρας, αποτελεί το γεγονός ότι ακόµη δεν έχει ανοίξει η κάνουλα των πληρωµών, ώστε να τονωθεί η ρευστότητα των επιχειρήσεων. «Το αρνητικό είναι ότι πουλάµε χωρίς να εισπράττουµε. Άνοιξε µεν την προηγούµενη εβδοµάδα η πλατφόρµα για την ολοκληρωµένη υποβολή αιτήµατος πληρωµής, αλλά µέχρι να τρέξουν τα δοκιµαστικά και να ολοκληρωθεί και ο έλεγχος παραλαβής της επένδυσης, τα πρώτα λεφτά, µε µια αισιόδοξη πρόβλεψη, θα βγουν το Νοέµβριο. Άρα, τότε θα ανασάνουν πραγµατικά οι επιχειρήσεις, διότι η κάθε µια έχει συγκεκριµένες δυνατότητες, δεν έχει απεριόριστη ρευστότητα», εξήγησε ο κ. Μπαλουκτσής, και παραδέχθηκε πως σε σχέση µε προκηρύξεις στο παρελθόν η διαδικασία, σε αυτά τα Σχέδια, έχει «τρέξει» πολλή ταχύτερα.

Όσον αφορά την αναλογία των πωλήσεων, µεταξύ δενδροκοµικών και εξωχώραφων γεωργικών ελκυστήρων, αν και αργεί ακόµη η ωρίµανση των Σχεδίων Βελτίωσης, φαίνεται ότι το µείγµα αλλάζει. «Παρατηρούµε πως η αναλογία από 75% στα δενδροκοµικά και 25% στα χωραφάδικα, που ήταν πέρυσι, αυτή τη στιγµή είναι στο 65% - 35% και ίσως µέχρι το τέλος του έτους να καταλήξουµε στο 60% - 40%», είπε και συµπλήρωσε πως «αυτό θα σηµάνει µια αύξηση της µέσης δαπάνης ανά τρακτέρ από 40.000 - 50.000 ευρώ, σε 70.000 – 80.000 ευρώ, αυξάνοντας έτσι και το συνολικό τζίρο της αγοράς».

Ζήτησε επίσης, από τις τράπεζες «να βάλουν λίγο νερό στο κρασί τους», από τη στιγµή που, κατά µέσο όρο, το 50% του δανείου της επένδυσης είναι εγγυηµένο από την επιδότηση και την ίδια στιγµή σχεδόν όλοι οι µεγάλοι όµιλοι έχουν κάνει συµφωνίες µαζί τους και τους παρέχουν και εταιρικές εγγυήσεις για τα δάνεια αυτά.

Καταλήγοντας ο κ. Μπαλουκτσής εξέφρασε ικανοποίηση για τη δήλωση του Μάκη Βορίδη, πως εξετάζεται, για το επόµενο ΠΑΑ, να υπάρχουν «κυλιόµενες» προκηρύξεις για τα Σχέδια Βελτίωσης, που θα διαφοροποιούν τα µηχανήµατα από τις υποδοµές, καθώς «αυτή η δοµή θα κρατά την αγορά διαρκώς ζωντανή».

Το άρθρο φιλοξενήθηκε στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφόρησε το Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου μαζί με το περιοδικό «Wine Trails».
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία