BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Kubota M5001 Narrow: Με Stage V κινητήρες και συνοδό τα ψεκαστικά FEDE

Η Kubota ανανεώνει ένα από τα κορυφαία εξειδικευμένα τρακτέρ της κατηγορίας, ενώ παράλληλα παρουσιάζει και έναν προσφιλή συνδυασμό στους επαγγελματίες παραγωγούς μεσαίων καλλιεργειών, τα ψεκαστικά FEDE, τα οποία εδώ και ένα χρόνο βρίσκονται στην παλέτα των εξαγορασμένων εταιρειών του ιαπωνικού ομίλου.

20180824_017_2

Βασίλης Σοφός

17
0

Φαίνεται ότι η Kubota συνεχίζει να ηγείται στην κατηγορία των εξειδικευμένων τρακτέρ ή, καλύτερα, συνεχίζει να πρωτοπορεί και να επενδύσει στον κλάδο αυτό. Σύντομα κυκλοφορεί στην αγορά το ανανεωμένο Kubota Μ5001, το οποίο θα φέρει φυσικά κινητήρα Stage V αλλά και μια σειρά από μικρές αλλαγές, με το τελευταίο να «πατάει» όμως στη βάση του προκατόχου.

Εύκολος χειρισμός, το πρώτο ζητούμενο

Εκλεπτυσμένη σύμφωνα με την παράδοση, η σειρά M5001 με το τελικό N (Narrow) υποδηλώνει την τάση του εξειδικευμένου Kubota να κινείται χωρίς προβλήματα σε περιορισμένους χώρους. Κάτω από το καπό του Kubota M5001 Narrow βρίσκεται ένας από τους γνωστούς κινητήρες της εταιρείας με εκδόσεις ισχύος 73, 93 και 105 ίππων. Ένα από τα ενδιαφέροντας χαρακτηριστικά είναι αυτό των δύο τυπικών λειτουργιών για τη ρύθμιση των στροφών του κινητήρα.



Πατώντας απλά ένα κουμπί στον πίνακα ελέγχου, η λειτουργία Work Cruise επιτρέπει τη διατήρηση των στροφών σταθερών, όταν το φορτίο είναι μεγαλύτερο, ενώ η αποθήκευση των ελάχιστων και μέγιστων στροφών κινητήρα δίνει τη δυνατότητα προσαρμογής των δύο ταχυτήτων και την ανάκλησή τους μέσω ενός κουμπιού στην πλαϊνή κονσόλα, διευκολύνοντας τις δραστηριότητες στο κεφαλάρι.

Με δύο κιβώτια ταχυτήτων διαθέσιμα

Στην έκδοση Acces υπάρχει μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με έξι συγχρονισμένες ταχύτητες και τρεις σειρές 18FWD + 18RM για τα στενά Kubota. O ηλεκτροϋδραυλικός μοχλός είναι στον βασικό εξοπλισμό, με το οποίο είναι δυνατή η αντιστροφή της κατεύθυνσης διαδρομής χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη και η λειτουργία Over Drive, η οποία επιτρέπει τον περιορισμός του αριθμού των στροφών του κινητήρα όταν το τρακτέρ κινείται με υψηλές ταχύτητες. Στις εκδόσεις Dual Speed και Dual Speed G-Pto, διατίθεται κιβώτιο ταχυτήτων με τον ίδιο αριθμό ταχυτήτων και διπλά εύρη στροφών με μισή ταχύτητα υπό υδραυλικό φορτίο που προσφέρει διαμόρφωση 36FWD + 36RM.



Σύμφωνα με την εταιρεία, στα πλεονεκτήματα αυτού του κιβωτίου ταχυτήτων είναι το κουμπί «χωρίς συμπλέκτη», το οποίο χρησιμοποιείται για εύκολη αλλαγή από τη μία στην άλλη από τις έξι ταχύτητες, αλλά και η μισή ταχύτητα Hi-Lo υπό φορτίο, που διευκολύνει στην γρήγορη αλλαγή σχέσεων.

Σύστημα διεύθυνσης με BI-SPEED

Η ευελιξία των συμπαγών τρακτέρ της Kubota προέρχεται και από ειδικό σύστημα ταχείας διεύθυνσης Bi-Speed, το οποίο ενεργοποιείται όταν η γωνία διεύθυνσης υπερβαίνει τις 35 μοίρες αυξάνοντας αυτόματα την ταχύτητα των μπροστινών τροχών, με αποτέλεσμα μια πολύ μικρή ακτίνα στροφής (μόλις 3,95 μέτρα) και ένα πιο ήπιο στρίψιμο.



Αξιοσημείωτο είναι επίσης το ότι όλα τα μοντέλα στενής έκδοσης M5001 είναι εξοπλισμένα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς που μπορούν να ενεργοποιηθούν και να απελευθερωθούν με το πάτημα ενός κουμπιού και διαθέτουν τόσο το κλείδωμα διαφορικού στον πίσω άξονα όσο και το σύστημα αυτόματου κλειδώματος κιβωτίου ταχυτήτων Park Lock (για μεγαλύτερη ασφάλεια κατά την οδήγηση). Έχουν επίσης ένα pto τριών ταχυτήτων (540/540Eco/1000) και ένα αποδοτικό υδραυλικό σύστημα, με κύρια αντλία 63 λίτρων ανά λεπτό, απόδοση η οποία μπορεί να αυξηθεί στα 69 λίτρα ανά λεπτό στα μοντέλα καμπίνας M5091N και M5101N.

Ανύψωση έως και 2.300 κιλά

Τα υδραυλικά συστήματα του Kubota M5001 είναι εύκαμπτα και συνδυάζονται με στιβαρό πίσω σύνδεσμο. Μια υδραυλική αντλία στέλνει 63 ή 69 λίτρα ανά λεπτό στα μπροστινά και πίσω SCV και στον πίσω σύνδεσμο με μέγιστη ικανότητα τα 2.300 κιλά.



Έως πέντε SCV ελέγχου ροής επιτρέπουν στον χειριστή να εκτελεί διαφορετικούς τύπους εργασιών ταυτόχρονα με ένα εργαλείο, διευκολύνοντας ακόμη και τις πιο σύνθετες λειτουργίες. Ο εξοπλισμός συμπληρώνεται από το ανεξάρτητο πίσω PTO με ηλεκτροϋδραυλική εμπλοκή με τρεις ταχύτητες και έχει την εμπλοκή με σύστημα αυτοδιαμόρφωσης: επιτρέπει δηλαδή την απαλή εκκίνηση των εργαλείων αποφεύγοντας ζημιές, ενώ η αυτόματη ενεργοποίηση του φρένου άξονα στο PTO τη στιγμή της απεμπλοκής προσφέρει μια ήρεμη διακοπή της λειτουργίας του εξοπλισμού.

Καμπίνα με μεγάλη ορατότητα

Η καμπίνα του του M5001 N έχει πολύ μεγάλα παράθυρα που προσφέρουν καλή ορατότητα και σημαντικό χώρο μεταξύ του κεφαλιού του οδηγού και της οροφής. Τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα. Το κάθισμα διαθέτει αερανάρτηση (βασικός εξοπλισμός) και τιμόνι με κλίση έως και 40 μοίρες, ενώ τα φίλτρα ενεργού άνθρακα δίνουν στην καμπίνα την έγκριση κατηγορίας 2.

Έτοιμο για εφαρμογές γεωργίας ακριβείας

Με το M5001 N, η Kubota εισέρχεται στη γενιά αμπελουργικών τρακτέρ εξοπλισμένων με υποβοηθούμενη οδήγηση, το κιτ προσαρμογής που επιτρέπει στον χειριστή να μετατρέπει το τρακτέρ, κάνοντάς το να υιοθετεί τη γεωργία ακριβείας. Ο οδηγός μπορεί να δει πληροφορίες σχετικά με το μηχάνημα και να διαχειριστεί τις ρυθμίσεις του στα τερματικά της οθόνης αφής IsoMatch Tellus με τα οποία είναι δυνατό να παρακολουθεί ταυτόχρονα δύο λειτουργίες ή δύο εξοπλισμούς ISObus σε δύο ξεχωριστές οθόνες.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία