BACK TO
TOP
Θεσμικά

Μπλόκο πληρωμής των οφειλών στις άμεσες ενισχύσεις προ του 2020

Ακόμη και αν ένας αγρότης έχει δικαιωθεί με ένσταση για παλιές οφειλές άμεσων ενισχύσεων την περίοδο 2014-2020, αυτή η εκ του νόμου απαίτηση ανατρέπεται από το περιεχόμενο εγκυκλίου ΟΠΕΚΕΠΕ, η οποία αναφέρει ότι οι μεταβολές αυτές θα λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό των ενίσχυσης από το έτος, το οποίο εκδόθηκε η εν λόγω απόφαση. Για παράδειγμα για υποθέσεις του 2017, αν η απόφαση δικαίωσης βγήκε το 2020, ο αγρότης χάνει τις ωφειλές για την υπόθεση που δικαιώθηκε για το διάστημα 2017-2019.

4bu4jXVU7rqWjLob8iYYQS-1-AGRICULTURE-young-farmer-talking-with-banker

8062
8

Μπλόκο σε πληρωμή οφειλών των άμεσων ενισχύσεων προ 2020, με αντισυνταγματική διάταξη ΟΠΕΚΕΠΕ

Πρόκειται για μία διάταξη η οποία φιλοξενείται σε εγκυκλίους του ΟΠΕΚΕΠΕ από προηγούμενα έτη, και ενσωματώνεται και στη νέα απόφαση για το ΟΣΔΕ της ΚΑΠ 2023-2027. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι έχοντες γνώση των πραγμάτων, αυτό εξηγεί και το γεγονός πως ελάχιστοι αγρότες πληρωνόντουσαν παλιές οφειλές όλα αυτά τα χρόνια. Και όλα αυτά την ώρα που αγρότες κλήθηκαν να επιστρέψουν χρήματα ως αχρεωστήτως καταβληθέντα για λάθη του Οργανισμού το 2022. 

‘Έχει ιδιαίτερη σημασία πως με βάση αυτή τη διάταξη συνεδρίαζε η Επιτροπή αξιολόγησης του ΟΠΕΚΕΠΕ που συστήθηκε στις 19 Νοεμβρίου 2024 για την επεξεργασία των δικαιωμάτων της βασικής ενίσχυσης δικαιούχων για την πληρωμή των εκκρεμοτήτων παλαιότερων ετών, 2015 – 2019. Ως εκ τούτου, τα χρήματα που αναμένουν οι αγρότες έως το τέλος του έτους από τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, θα είναι ελάχιστα σε σχέση με εκείνα που πράγματι τους οφείλονται.

Για το ζήτημα αυτό η ΕΘΕΑΣ έστειλε επιστολή προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστα Τσιάρα, όπου τεκμηριώνει πως η συγκεκριμένη διάταξη είναι αντισυνταγματική, ζητώντας την άμεση απόσυρσή της. Αναλυτικά η ΕΘΕΑΣ αναφέρει:

Θέμα: Ανάκληση πρόδηλα αντισυνταγματικού και παράνομου περιεχομένου της τροποποιητικής εγκυκλίου του ΟΠΕΚΕΠΕ με Αρ. Πρωτ.: 78078/9.12.2024 

Κύριε Υπουργέ, 

Απευθυνόμαστε σε εσάς για ένα πολύ σοβαρό θέμα που έχει δημιουργηθεί με το πρόδηλα αντισυνταγματικού και παράνομου περιεχομένου που περιέχεται στην τροποποιητική εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ με Αρ. Πρωτ.: 78078/9.12.2024. 

Όπως σας έχουμε επισημάνει και γνωρίζετε και εσείς, με ευθύνη του ΟΠΕΚΕΠΕ, σημαντικός αριθμός ενστάσεων που έχουν δικαιωθεί αλλά και δικαστικών αποφάσεων, θετικών για τους δικαιούχους παραγωγούς, παραμένουν για πολλά χρόνια ανεκτέλεστες, αδικαιολόγητα και παράνομα. Για να θεραπευθεί αυτή η κατάσταση, από τον Νοέμβριο του 2023 έχει ανατεθεί ειδικό έργο πληροφορικής από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, για την περίοδο 2014-2020, ώστε να πραγματοποιηθούν οι πληρωμές στους δικαιούχους που τις αναμένουν επί μακρόν. Για 14 μήνες δεν έχει προχωρήσει κάτι ουσιαστικό, παρά μόνο πρόσφατα μια σύσταση επιτροπής και για ποιο λόγο ακριβώς δεν έχουμε καταλάβει. 

Ενώ σημαντικός αριθμός δικαιούχων της περιόδου 2014-20 ανέμενε την καταβολή των δικαιούμενων ενισχύσεων, για όσα έτη υπάρχουν επιπτώσεις από τις λάθος αποφάσεις ή πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ, αυτή η εκ του νόμου απαίτηση ανατρέπεται από το περιεχόμενο της ακόλουθης παραγράφου της εγκυκλίου 78078/9.12.2024 και στην οποία κατά γράμμα αναφέρονται τα εξής: 

«5.9 ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ Ενστάσεις ή δικαστικές αποφάσεις σε κάθε περίπτωση κατά την οποία ο/η γεωργός, μετά από υποβολή ένστασης ή ενδικοφανούς προσφυγής ή άσκησης ένδικου μέσου ή βοηθήματος, δικαιώθηκε με οριστική απόφαση αρμόδιας διοικητικής αρχής ή αρμόδιου δικαστηρίου για τα καθεστώτα των άμεσων ενισχύσεων, τότε οι μεταβολές αυτές λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό των ενίσχυσης από το έτος, το οποίο εκδόθηκε η εν λόγω απόφαση.» 

Δηλαδή ο ΟΠΕΚΕΠΕ μονομερώς θα εφαρμόζει κατά το δοκούν τις θετικές αποφάσεις και με αυτό τον τρόπο για ελάχιστες παλιές υποθέσεις οι δικαιούχοι θα λάβουν τις ενισχύσεις που δικαιούται. 

Η παράγραφος είναι πρόδηλα: 

  1. Αντισυνταγματική αφού είναι σε αντίθεση με το Άρθρο 951 παρ. 5 του Συντάγματος, σχετικά με την συμμόρφωση της διοίκησης στις δικαστικές αποφάσεις. 
  2. Παράνομη με όσα προβλέπει το Άρθρο 12 Ν. 3068/2002, σχετικά με την υποχρέωση της διοίκησης να συμμορφώνονται, χωρίς καθυστέρηση προς τις δικαστικές αποφάσεις. 
  3. Αντίθετη με το Άρθρο 1983 Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, σχετικά με την υποχρέωση, συνολική του φορέα καθώς και την ατομική για τους υπεύθυνους, όσον αφορά τη συμμόρφωση τους ως προς το περιεχόμενο των αποφάσεων, οι οποίες εκδίδονται για διαφορές που άγονται προς επίλυση με άσκηση προσφυγής. 

Κύριε Υπουργέ, 

Ζητάμε την άμεση παρέμβασή σας, για την απόσυρση αυτής της παραγράφου με βάση την τεκμηρίωση που σας παραθέσαμε, καθώς πρόκειται για παράνομη και καταχρηστική άσκηση εξουσίας και αρμοδιότητας που δεν έχει ανατεθεί στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Η εφαρμογή της ανωτέρω παραγράφου είναι κατάφορα άδικη για το σύνολο των παραγωγών που αναμένουν τόσα χρόνια την πληρωμή τους, καθώς ελάχιστες μόνο περιπτώσεις θα λάβουν τις ενισχύσεις τους, μετά από δικαίωση ενστάσεων ή δικαστικών αποφάσεων, εάν ως κριτήριο λάβει ο ΟΠΕΚΕΠΕ τον χρόνο έκδοσης της απόφασης. 

Επίσης, θα θέλαμε, να σας πληροφορήσουμε ότι η παραπάνω πολυσέλιδη εγκύκλιος δεν μας τέθηκε στοιχειωδώς υπόψη από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για έκφραση απόψεων, ενώ δεν περιέχει επίσης και καμία από τις έγγραφες προτάσεις της ΕΘΕΑΣ για απλοποίηση του ΟΣΔΕ, προς επίτευξη καλύτερης απορρόφησης και αξιοποίησης των άμεσων ενισχύσεων με λιγότερο κόστος για τους αγρότες. Από τη διερεύνηση της εγκυκλίου που συνεχίζεται, έχουν εντοπισθεί και άλλα σοβαρά προβλήματα, για τα οποία θα επανέλθουμε με νέα αναλυτική επιστολή. 

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση σας είναι απαραίτητη. 

H απάντηση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Σχετικά με δημοσιεύματα που επικαλούνται επιστολή της ΕΘΕΑΣ προς το ΥΠΑΑΤ την οποία διέρρευσε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τονίζουμε τα εξής:

Α) Επισημαίνεται ότι η εν λόγω εγκύκλιος αφορά στη διαχείριση των παρεμβάσεων, στο πλαίσιο του ΣΣΚΑΠ 2023-2027 και δεν πρέπει να συνδέεται με τις εκκρεμότητες 2015-2019, για τις οποίες έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την πληρωμή τους. Συνεπώς δεν υπάρχει καμία αναδρομική ισχύ σε αυτήν για τα παλιά έτη.

Β) Το επίμαχο σημείο στο κείμενο της εγκυκλίου, που επικαλείται η εν λόγω επιστολή της ΕΘΕΑΣ, περιλαμβάνεται κάθε χρόνο στην εγκύκλιο, από το 2018 μέχρι σήμερα και ουδέποτε έχει δημιουργήσει οποιανδήποτε αμφιβολία σχετικά με την αντιμετώπιση των οριστικών αποφάσεων των διοικητικών αρχών ή των αρμοδίων δικαστηρίων.

Γ) Διαβεβαιώνουμε ότι ουδέποτε δεν εφαρμόστηκε, «από το έτος το οποίο εκδόθηκε» αλλά «από το έτος το οποίο αφορά η απόφαση». Ως εκ τούτου καμία αντισυνταγματικότητα δεν υφίσταται και δεν χρειάζεται να «αποσυρθεί», όπως προτείνεται στην επιστολή, καθόσον είναι απολύτως απαραίτητη για την δικαίωση και πληρωμή εκκρεμών υποθέσεων των παραγωγών.

Δ) Σημειώνεται ότι κάθε εγκύκλιος του ΟΠΕΚΕΠΕ εκπονείται από τις συναρμόδιες Διευθύνσεις, προκειμένου να επεξηγήσει την ενωσιακή και εθνική νομοθεσία στους ενδιαφερόμενους. Αυτό από μόνο του, όπως όλοι γνωρίζουν, δεν αποτελεί νομοθετικό πλαίσιο, ούτε παράγει νέα νομοθεσία ή νέους κανόνες. Ως εκ τούτου οι εγκύκλιοι του Οργανισμού δεν τίθεται σε διαβούλευση με εξωτερικούς φορείς.

ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ ΟΠΕΚΕΠΕ

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΧΝΑΡΗΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΕΘΥΜΝΗΣ

ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΑΝΑΦΟΡΑ

Προς:

-Τον κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κωνσταντίνο Τσιάρα. Θέμα: «Να ανακληθεί η προδήλως αντισυνταγματική και παράνομη με αρ. πρωτ. 78078/9-12-2024 τροποιητική εγκύκλιος του ΟΠΕΚΕΠΕ».

κ. Υπουργέ,

Σας καταθέτω τη με αρ. πρωτ. 190/12-12-2024 Επιστολή της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ), μέσω της οποίας οι εκπρόσωποί της, διαμαρτύρονται έντονα για τη με αρ. πρωτ. 78078/9-12-2024 τροποιητική εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ, αιτούμενοι την άμεση ανάκληση της.

Πιο συγκεκριμένα, επισημαίνουν ότι μετά από λανθασμένους χειρισμούς του ΟΠΕΚΕΠΕ «σημαντικός αριθμός ενστάσεων που έχουν δικαιωθεί αλλά και δικαστικών αποφάσεων, θετικών για τους δικαιούχους παραγωγούς, παραμένουν για πολλά χρόνια ανεκτέλεστες, αδικαιολόγητα και παράνομα». Για την επίλυση του εν λόγω ζητήματος, αναφέρουν ότι «έχει ανατεθεί ειδικό έργο πληροφορικής από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, για την περίοδο 2014-2020, ώστε να πραγματοποιηθούν οι πληρωμές στους δικαιούχους που τις αναμένουν επί μακρόν», χωρίς όμως να έχει σημειωθεί καμία αλλαγή μέχρι στιγμής, 14 μήνες μετά.

Αναφορικά δε με το ζήτημα αυτό, τονίζουν ότι η εν λόγω νομική απαίτηση ενός σημαντικού αριθμού δικαιούχων της περιόδου 2014 - 20 που ανέμενε την καταβολή των δικαιούμενων ενισχύσεων, ανατρέπεται από το περιεχόμενο της ακόλουθης παραγράφου της εγκυκλίου 78078/09-12-2024, η οποία επί λέξει αναφέρει τα εξής:

«5.9 ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

Ενστάσεις ή δικαστικές αποφάσεις σε κάθε περίπτωση κατά την οποία ο/η γεωργός, μετά από υποβολή ένστασης ή ενδικοφανούς προσφυγής η άσκησης ενδίκου μέσου ή βοηθήματος, δικαιώθηκε με οριστική απόφαση αρμόδιας διοικητικής αρχής ή αρμοδίου δικαστηρίου για τα καθεστώτα των άμεσων ενισχύσεων, τότε οι μεταβολές αυτές λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό της ενίσχυσης από το έτος, το οποίο εκδόθηκε η εν λόγω απόφαση».

Περαιτέρω, όπως υπογραμμίζουν ο ΟΠΕΚΕΠΕ εφαρμόζει «.. μονομερώς κατά το δοκούν τις θετικές αποφάσεις και με αυτό τον τρόπο για ελάχιστες παλιές υποθέσεις οι δικαιούχοι θα λάβουν τις ενισχύσεις που δικαιούνται».

Ως εκ τούτου, το περιεχόμενο της τροποιητικής εγκύκλιου κρίνεται:

-

-

Αντισυνταγματική, καθώς αντιτίθεται στο άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος,

σχετικά με την συμμόρφωση της διοίκησης στις δικαστικές αποφάσεις.

Παράνομη, με όσα προβλέπει το άρθρο 1 Ν. 3068/2002, σχετικά με την υποχρέωση της διοίκησης να συμμορφώνονται, χωρίς καθυστέρηση προς τις δικαστικές αποφάσεις.

Και αντίθετη με το άρθρο 198 Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, σχετικά με την υποχρέωση, συνολική του φορέα καθώς και την ατομική για τους υπεύθυνους, όσον αφορά τη συμμόρφωση τους ως προς το περιεχόμενο των αποφάσεων, οι οποίες εκδίδονται για διαφορές που άγονται προς επίλυση με άσκηση προσφυγής.

Τέλος, κατόπιν των ανωτέρω, αιτούνται την άμεση παρέμβαση των αρμόδιων φορέων για την ανάκληση του αντισυνταγματικού και παράνομου περιεχομένου της τροποποιητικής εγκυκλίου του ΟΠΕΚΕΠΕ, προς αποτροπή αυτής της κατάφωρης αδικίας εις βάρος των παραγωγών, οι οποίοι αναμένουν τόσα χρόνια την πληρωμή τους, μετά από δικαίωση των ενστάσεων ή δικαστικών αποφάσεων.

Δεδομένου ότι τα διαλαμβανόμενα στην ως άνω Επιστολή τεκμηριώνουν εύλογα και δίκαια αιτήματα, παρακαλείσθε για την άμεση δρομολόγηση όλων των αναγκαίων σχετικών ενεργειών, καθώς και για την ενημέρωση της Βουλής.

Ο αναφέρων Βουλευτής

Χνάρης Εμμανουήλ

Προς:

κ. Κωνσταντίνο Τσιάρα -

Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Κοινοποίηση:

  1. κ. Διονύσιο Σταμενίτη –

Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

  1. κ. Χρήστο Κέλλα -

Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

  1. κ. Δημήτριο Παπαγιαννίδη –

Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών

  1. κ. Κυριάκο Μπαμπασίδη-

Πρόεδρο ΟΠΕΚΕΠΕ

Θέμα: Ανάκληση πρόδηλα αντισυνταγματικού και παράνομου περιεχομένου της τροποποιητικής εγκυκλίου του ΟΠΕΚΕΠΕ με Αρ. Πρωτ.: 78078/9.12.2024

Κύριε Υπουργέ,

Απευθυνόμαστε σε εσάς για ένα πολύ σοβαρό θέμα που έχει δημιουργηθεί με το πρόδηλα αντισυνταγματικού και παράνομου περιεχομένου που περιέχεται στην τροποποιητική εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ με Αρ. Πρωτ.: 78078/9.12.2024.

Όπως σας έχουμε επισημάνει και γνωρίζετε και εσείς, με ευθύνη του ΟΠΕΚΕΠΕ, σημαντικός αριθμός ενστάσεων που έχουν δικαιωθεί αλλά και δικαστικών αποφάσεων, θετικών για τους δικαιούχους παραγωγούς, παραμένουν για πολλά χρόνια ανεκτέλεστες, αδικαιολόγητα και παράνομα. Για να θεραπευθεί αυτή η κατάσταση, από τον Νοέμβριο του 2023 έχει ανατεθεί ειδικό έργο πληροφορικής από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, για την περίοδο 2014-2020, ώστε να πραγματοποιηθούν οι πληρωμές στους δικαιούχους που τις αναμένουν επί μακρόν. Για 14 μήνες δεν έχει προχωρήσει κάτι ουσιαστικό, παρά μόνο πρόσφατα μια σύσταση επιτροπής και για ποιο λόγο ακριβώς δεν έχουμε καταλάβει.

Ενώ σημαντικός αριθμός δικαιούχων της περιόδου 2014-20 ανέμενε την καταβολή των δικαιούμενων ενισχύσεων, για όσα έτη υπάρχουν επιπτώσεις από τις λάθος αποφάσεις ή πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ, αυτή η εκ του νόμου απαίτηση ανατρέπεται από το περιεχόμενο της ακόλουθης παραγράφου της εγκυκλίου 78078/9.12.2024 και στην οποία κατά γράμμα αναφέρονται τα εξής:

«5.9 ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ Ενστάσεις ή δικαστικές αποφάσεις σε κάθε περίπτωση κατά την οποία ο/η γεωργός, μετά από υποβολή ένστασης ή ενδικοφανούς προσφυγής ή άσκησης ένδικου μέσου ή βοηθήματος, δικαιώθηκε με οριστική απόφαση αρμόδιας διοικητικής αρχής ή αρμόδιου δικαστηρίου για τα καθεστώτα των άμεσων ενισχύσεων, τότε οι μεταβολές αυτές λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό των ενίσχυσης από το έτος, το οποίο εκδόθηκε η εν λόγω απόφαση.»

Δηλαδή ο ΟΠΕΚΕΠΕ μονομερώς θα εφαρμόζει κατά το δοκούν τις θετικές αποφάσεις και με αυτό τον τρόπο για ελάχιστες παλιές υποθέσεις οι δικαιούχοι θα λάβουν τις ενισχύσεις που δικαιούται.

Η παράγραφος είναι πρόδηλα

  1. Αντισυνταγματική αφού είναι σε αντίθεση με το Άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος, σχετικά με την συμμόρφωση της διοίκησης στις δικαστικές αποφάσεις.
  2. Παράνομη με όσα προβλέπει το Άρθρο 17 Ν. 3068/2002, σχετικά με την υποχρέωση της διοίκησης να συμμορφώνονται, χωρίς καθυστέρηση προς τις δικαστικές αποφάσεις.
  3. Αντίθετη με το Άρθρο 1983 Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, σχετικά με την υποχρέωση, συνολική του φορέα καθώς και την ατομική για τους υπεύθυνους, όσον αφορά τη συμμόρφωση τους ως προς το περιεχόμενο των αποφάσεων, οι οποίες εκδίδονται για διαφορές που άγονται προς επίλυση με άσκηση προσφυγής.

Κύριε Υπουργέ,

Ζητάμε την άμεση παρέμβασή σας, για την απόσυρση αυτής της παραγράφου με βάση την τεκμηρίωση που σας παραθέσαμε, καθώς πρόκειται για παράνομη και καταχρηστική άσκηση εξουσίας και αρμοδιότητας που δεν έχει ανατεθεί στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Η εφαρμογή της ανωτέρω παραγράφου είναι κατάφορα άδικη για το σύνολο των παραγωγών που αναμένουν τόσα χρόνια την πληρωμή τους, καθώς ελάχιστες μόνο περιπτώσεις θα λάβουν τις ενισχύσεις τους, μετά από δικαίωση ενστάσεων ή δικαστικών αποφάσεων, εάν ως κριτήριο λάβει ο ΟΠΕΚΕΠΕ τον χρόνο έκδοσης της απόφασης.

Επίσης, θα θέλαμε, να σας πληροφορήσουμε ότι η παραπάνω πολυσέλιδη εγκύκλιος δεν μας τέθηκε στοιχειωδώς υπόψη από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για έκφραση απόψεων, ενώ δεν περιέχει επίσης και καμία από τις έγγραφες προτάσεις της ΕΘΕΑΣ για απλοποίηση του ΟΣΔΕ, προς επίτευξη καλύτερης απορρόφησης και αξιοποίησης των άμεσων ενισχύσεων με λιγότερο κόστος για τους αγρότες. Από τη διερεύνηση της εγκυκλίου που συνεχίζεται, έχουν εντοπισθεί και άλλα σοβαρά προβλήματα, για τα οποία θα επανέλθουμε με νέα αναλυτική επιστολή.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση σας είναι απαραίτητη.

Με εκτίμηση,

Παύλος Σατολιάς

Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου ΕΘ.Ε.Α.Σ.

* Άρθρο 95 παρ. 5 Συντάγματος:

Η διοίκηση έχει υποχρέωση να συμμορφώνεται προς τις δικαστικές αποφάσεις. Η παράβαση της υποχρέωσης αυτής γεννά ευθύνη για κάθε αρμόδιο όργανο, όπως νόμος ορίζει. Νόμος ορίζει τα αναγκαία μέτρα για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης της διοίκησης.

2 Άρθρο 1 Ν. 3068/2002:

Το Δημόσιο, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και τα λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου έχουν υποχρέωση να συμμορφώνονται χωρίς καθυστέρηση προς τις δικαστικές αποφάσεις και να προβαίνουν σε όλες τις ενέργειες που επιβάλλονται για την εκπλήρωση της υποχρέωσης αυτής και για την εκτέλεση των αποφάσεων. Δικαστικές αποφάσεις κατά την έννοια του προηγούμενου εδαφίου είναι όλες οι αποφάσεις των διοικητικών, πολιτικών, ποινικών και ειδικών δικαστηρίων που παράγουν υποχρέωση συμμόρφωσης ή είναι εκτελεστές κατά τις οικείες δικονομικές διατάξεις και τους όρους που κάθε απόφαση τάσσει. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν και για τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα, τα οποία ανήκουν εξ ολοκλήρου στο Δημόσιο

3 Άρθρο 198 Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας:

  1. Οι διοικητικές αρχές οφείλουν, με θετικές ενέργειες ή με αποχή από κάθε αντίθετη ενέργεια, να συμμορφώνονται προς το περιεχόμενο των αποφάσεων οι οποίες εκδίδονται για διαφορές που άγονται προς επίλυση με άσκηση προσφυγής.
  2. Η παράλειψη διοικητικής αρχής προς συμμόρφωση σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο, έχει ως συνέπεια, για τον παραβάτη, εκτός από την κατ` άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα ποινική του δίωξη, και την προσωπική του ευθύνη προς αποζημίωση.

 

Σχόλια (8)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

Ροή Ειδήσεων

Ροή Ειδήσεων Προγράμματα Πληρωμές