Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Brand name

Η ΕΔΟΚ βάζει «στοπ» σε σποτ υπονομευτικό για το ελληνικό αρνί

Επιστολή με την οποία εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά της για το πιο πρόσφατο διαφημιστικό σποτ της για τα Cream Crackers απέστειλε η ΕΔΟΚ στην εταιρεία Ε.Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε.,  ζητώντας να αποσυρθεί, καθώς εξαπολύει ,επί της ουσίας, επίθεση εναντίον του ελληνικού αρνιού.

sbnb

89
0

Στην επιστολή, η ΕΔΟΚ απαρίθμησε τα διατροφικά πλεονεκτήματα που έχει το αιγοπρόβειο κρέας αλλά και τα οφέλη της εκτατικής αιγοπροβατοτροφίας, τόσο στη διατήρηση του πολιτιστικού πλούτου όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος και τη διαφύλαξη της βιοποικιλότητας. Εξήγησε, δε, ότι το συγκεκριμένο σποτ συνιστά ούτε λίγο ούτε πολύ, δυσφήμιση του πρόβειου κρέατος και της αιγοπροβατοτροφίας.

Σε απάντησή της η Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας, κα. Ιωάννα Παπαδοπούλου, εξέφρασε τη λύπη της για την ενόχληση που προκάλεσε η συγκεκριμένη διαφήμιση και διαβεβαίωσε ότι το εν λόγω σποτ θα αποσυρθεί νωρίτερα από το προβλεπόμενο.

 

Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής της ΕΔΟΚ

Αξιότιμη κυρία Παπαδοπούλου,

με λύπη μας διαπιστώσαμε ότι το πιο πρόσφατο διαφημιστικό σποτ της εταιρείας σας για τα Cream Crackers Παπαδοπούλου– μέρος μιας καθ΄όλα επιτυχημένης διαφημιστικής καμπάνιας με τον απολαυστικό Γιώργο Καπουτζίδη-  εξαπέλυε επί της ουσίας επίθεση εναντίον μιας τροφής άμεσα συνυφασμένης με το ελληνικό παραδοσιακό τραπέζι: το αρνάκι.

Η εταιρεία σας έχει διανύσει μια άκρως επιτυχή πορεία από τη δεκαετία του 1930, και έχει επενδύσει τόσο στην παράδοση όσο και την καινοτομία, λαμβάνοντας μάλιστα ειδική πρόνοια για τη διάδοση της αξίας της ισορροπημένης διατροφής στα παιδιά μέσα από προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

 Θεωρούμε, λοιπόν, χρέος μας, ως Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος να σας επισημάνουμε ότι το «αρνάκι» που χλευάζεται μετ΄επιτάσεως και με ιδιαίτερη ευκολία στο εν λόγω διαφημιστικό σποτ, όχι μόνο αποτελεί τροφή υψηλής διατροφικής αξίας, αλλά ο τρόπος με τον οποίο εκτρέφεται παραδοσιακά- και σήμερα- στη χώρα μας, χρησιμοποιείται ως παράδειγμα προς μίμηση για την υλοποίηση της ευρωπαϊκής στρατηγικής με στόχο την αειφόρο, βιώσιμη αγροτική ανάπτυξη.

 Το κρέας αιγών και προβάτων είναι υψηλής ποιότητας:

Η βιώσιμη αιγοπροβατοτροφία στη χώρα μας, εξασφαλίζει ότι τα ζώα τρέφονται φυσικά, καθώς είναι ελεύθερα και η βάση της διατροφής τους αποτελείται από φυτά πράσινων βοσκοτόπων υψηλής θρεπτικής αξίας, που δεν είναι ούτε γονιμοποιημένα ούτε ψεκασμένα με ζιζανιοκτόνα. Η εκτατική εκτροφή ως φυσική διαδικασία έχει ως αποτέλεσμα για τον Ευρωπαίο καταναλωτή την κατανάλωση κρέατος αιγών και προβάτων υψηλής θρεπτικής αξίας και οργανοληπτικών χαρακτηριστικών.

 

Η εκτροφή αιγοπροβάτων προστατεύει το περιβάλλον:

Η εκτροφή αιγοπροβάτων έχει σημαντική επίδραση στο οικοσύστημα μέσω του ελέγχου της ανεπιθύμητης συγκέντρωσης βιομάζας και, κατά συνέπεια, τη μείωση του κινδύνου πυρκαγιών. Αρκεί να αναλογιστούμε πως η πυρκαγιά σε μια λεκάνη απορροής έχει πολύ σοβαρές οικονομικές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές, οικολογικές, αισθητικές, πολιτιστικές συνέπειες.

 

Διατηρεί τη βιοποικιλότητα:

Τα αιγοπρόβατα εκτρέφονται κυρίως σε βοσκότοπους που βρίσκονται σε μειονεκτικές περιοχές που δεν μπορούν να αξιοποιηθούν για καλλιέργεια, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στη διατήρηση των βοσκοτόπων αυτών, αλλά και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας.

 

 Έχει θετικό οικολογικό αποτύπωμα:

Η απόδοση της εκτροφής αιγοπροβάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά της εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έχει θετικό πρόσημο. Οι μετρήσεις δείχνουν ότι ο τομέας (συμπεριλαμβανομένης της απαιτούμενης κατανάλωσης ενέργειας, της παραγωγής / μεταφοράς ζωοτροφών, της χρήσης γης), είναι υπεύθυνος μόλις για το 3,7% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται από την κτηνοτροφία στην ΕΕ. Αυτό προφανώς οφείλεται στην εκτατική βόσκηση και αφορά γη που δεν μπορεί να καλλιεργηθεί για να καλύψει της ανάγκες των ανθρώπων στα τρόφιμα, έτσι αποτελεί ιδανική μορφή αποτελεσματικής χρήσης των φυσικών πόρων. Εξάλλου, τα βοσκοτόπια είναι μια πολύ σημαντική αποθήκη άνθρακα ενώ η δυνατότητα αποθήκευσης του άνθρακα επηρεάζεται δυσμενώς από την υποβαθμισμένη βόσκηση.

 

Διασώζει τον πολιτιστικό μας πλούτο:

Η εκτροφή αιγοπροβάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η σύνδεση των συστημάτων αναπαραγωγής με τη διατήρηση της βλάστησης μέσω μιας βιώσιμης διαδικασίας, αποτελεί πλεονέκτημα για τις λιγότερο ευνοημένες περιοχές, ιδίως στη λεκάνη της Μεσογείου καθώς βοηθά τη διάσωση του πολιτιστικού πλούτου και των παραδόσεων ολόκληρων περιοχών με συγκεκριμένες κοινωνικές δραστηριότητες.

Σας παραπέμπουμε στο πρόγραμμα της ΕΔΟΚ Signed by Nature https://signedbynature.eu/el/

το οποίο εκτελείται υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και όπου μπορείτε να βρείτε πολλές σχετικές πληροφορίες.

Όπως αντιλαμβάνεστε από τα παραπάνω δεδομένα, το περιεχόμενο της διαφήμισής σας όχι μόνο επιδεικνύει άγνοια για τα πραγματικά χαρακτηριστικά που έχει το «αρνάκι», αλλά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη και παραπλανητικό, αντίθετο με τις αρχές του θεμιτού ανταγωνισμού. Πόσω μάλλον όταν δια στόματος του πρωταγωνιστή της καμπάνιας,  εν είδει διατροφικής συμβουλής/προσταγής, ο καταναλωτής προτρέπεται να προτιμήσει ένα άλλο είδος κρέατος, που κατά την  κρίση της διαφημιζόμενης εταιρείας,  επιτρέπεται να έχει θέση στη διατροφή του. Πρόκειται για μια αυθαίρετη, προφανώς, κρίση, καθότι δεν βασίζεται, όπως ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας, σε δεδομένα που μπορούν να αποδειχθούν, και σαφώς δεν προέρχεται από το στόμα κάποιου ειδικού, αλλά ενός «αφεντικού» σε ανώνυμο χώρο εργασίας.

 

Ταυτόχρονα, το «αρνάκι» ταυτίζεται με ομολογουμένως ειρωνικό τρόπο με το «σκόρδο», τις «σούβλες» και τα «καλαματιανά».

Αφήνοντας κατά μέρος την υποτιμητική αντιμετώπιση ελληνικών παραδόσεων, τις οποίες- παραδόξως- αποποιείται μια ελληνική εταιρεία με ρίζες στην παράδοση, η ταύτιση ενός διατροφικού είδους αποκλειστικά με συγκεκριμένες περιστάσεις είναι μάλλον ατυχής.

Το «αρνάκι», ως τροφή υψηλής διατροφικής αξίας, βρίσκει τη θέση του από το παραδοσιακό τραπέζι του ελληνικού Πάσχα μέχρι την κουζίνα διακεκριμένων σεφ σε όλο τον πλανήτη.

Η ΕΔΟΚ συγκεκριμένα, δίνει εδώ και αρκετά χρόνια αγώνα, στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων, όπως το Meet the Lamb, για την αναγνώριση του αιγοπρόβειου κρέατος ως εδέσματος υψηλής διατροφικής αξίας, που έχει πολλούς και διαφορετικούς τρόπους αξιοποίησης στην κουζίνα. Έχει ενδιαφέρον, δε, ότι το σύνθημα της καμπάνιας που ξεκίνησε το 2017 ήταν παρεμφερές με το δικό σας «Δες το αλλιώς», καθώς ήταν «Αρνάκι: Δείτε το αλλιώς».

Με βάση όλα τα παραπάνω, που ελπίζουμε να ήταν κατατοπιστικά για τα πραγματικά δεδομένα σχετικά με το αιγοπρόβειο κρέας και την εκτροφή αιγών και προβάτων, σας καλούμε να αποσύρετε το συγκεκριμένο διαφημιστικό σποτ. Σε διαφορετική περίπτωση, είμαστε υποχρεωμένοι να προβούμε σε όλα τα νόμιμα μέσα για τη διαφύλαξη και την προστασία της φήμης του ελληνικού αυτού προϊόντος.

Με τιμή,

Ο πρόεδρος της ΕΔΟΚ

Ελευθέριος Γίτσας

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία