BACK TO
TOP
Παρουσιάσεις

Κοκτέιλ με μαστίχα ή τσίπουρο αρέσει σε βιομηχανία και κοινό

Ο γλυκάνισος έζησε ημέρες δόξας περί τα τέλη του 19ου αιώνα, φτάνοντας στο αποκορύφωμα κατά την διάρκεια του Μεσοπολέμου. Τότε όλοι γνώριζαν την μυρωδιά του. Σήμερα, φαίνεται πως επιστρέφει, με τον γλυκάνισο ουσιαστικά να ξαναγεννιέται και να διεκδικεί θέση πρωταγωνιστή σε "κοσμοπολίτικες" συνήθειες, όπως είναι η κατανάλωση κοκτέιλ, με την βοήθεια πάντα ειδικών στη μείξη ποτών, που θέλουν να δώσουν στην εντοπιότητα διαβατήριο για τους πιο καλοκαιρινούς προορισμούς ανά τον κόσμο.

KAR_2446

Πέτρος Γκόγκος

168
0

Απόρροια της προσπάθειας αυτής είναι και το Aegean Cocktails & Spirits Festival, μια πρωτοβουλία του Difford’s Guide Greece, που στοχεύει να βάλει τα ελληνικά αποστάγματα τόσο στα ράφια των μπαρ όσο και στη συνείδηση των bartenders της Ελλάδας και του εξωτερικού. Έτσι, την Παρασκευή 7 Ιουνίου, από νωρίς το απόγευμα μέχρι αργά το βράδυ, όσοι επισκέφτηκαν τον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» είχαν την ευκαιρία να φτιάξουν το δικό τους cocktail με αρώματα και γεύσεις από το Αιγαίο, να γνωρίσουν και να δοκιμάσουν πλήθος αποσταγμάτων και να γευτούν όσα ετοίμασαν bartenders από όλη την Ελλάδα, σε πάνω από δέκα, ειδικά διαμορφωμένα, μπαρ.

Ο στόχος λοιπόν είναι τα εξαιρετικά ελληνικά αποστάγματα να πάρουν την θέση που τους αξίζει στο μπαρ αλλά και στην συνείδηση των bartenders και του κοινού στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο ανταγωνισμός για τα ελληνικά αποστάγματα είναι μεγάλος με όρους μάρκετινγκ αλλά ανυπόστατος με όρους ποιότητας. Αυτό γιατί, το αγαπημένο των Γάλλων παστίς για παράδειγμα, καθώς και άλλα απεριτίφ με άρωμα γλυκάνισου ή η ιταλική σαμπούκα, δεν μπορούν να συγκριθούν με ένα premium ούζο. "Αυτό που ξεγελάει πολλές φορές τους καταναλωτές, είναι η τιμή, η οποία προϊδεάζει για την ποιότητα. Όταν βλέπεις ένα ούζο να έχει πολύ χαμηλότερη τιμή από κάτι εισαγόμενο, σκέφτεσαι πολλές φορές ότι ίσως είναι χειρότερο. Αυτό όμως είναι λάθος, γιατί η διαφορά στην τιμή οφείλεται στην φορολογία", εξήγησε η Μαρούσα Τσαχάκη, Master Distiller Ποτοποιία Ισίδωρος Αρβανίτης.

Σε μία περίοδο που το "localisation", η τοπικοποίηση υπό το πρίσμα της προσαρμογής στο τοπικό, της αποκέντρωσης από τις πολιτισμικές νόρμες της παγκοσμιοποίησης, αποτελεί παγκόσμια τάση, τόσο στη γαστρονομία όσο και στο bartending, σε έναν κόσμο που έχει ως motto το “think global, act local” (σκέψου παγκόσμια, δράσε τοπικά), τα ελληνικά αποστάγματα παίρνουν τη θέση τους στον παγκόσμιο χάρτη με έναν τρόπο διαφορετικό.

Βέβαια όπως μας εξήγησαν bartenders, η τάση αυτή στα κοκτέιλς, έχει και έναν χαρακτήρα περισσότερο οικονομικό. Τα ελληνικά αποστάγματα κοστίζουν λιγότερο απ' ό,τι τα εισαγόμενα ποτά, λόγω φορολογίας, κάτι που άλλωστε αναφέρεται και παραπάνω. Συνεπώς, μια επιχείρηση τέτοιου χαρακτήρα, όπως είναι τα μπαρ, την συμφέρει περισσότερο να καταναλώνονται κοκτέιλ με πρώτη ύλη ελληνική, παρά κοκτέιλ με βασικό υλικό κάποιο ρούμι για παράδειγμα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, μια δοκιμή αρκεί για να πειστεί κανείς ότι πράγματι, ένα κοκτέιλ με τσίπουρο ή μαστίχα, ξαφνιάζει και ενθουσιάζει περισσότερο από τις καθιερωμένες γεύσεις που έχει συνηθίσει το κοινό.

Και ένα παράδοξο για το τέλος. Αν και ο Φάρος στο "Σταύρος Νιάρχος" γέμισε από κόσμο, μικρής ηλικίας κυρίως, όπως εξομολογήθηκαν αρκετοί bartenders, οι γεύσεις αυτές είναι πιο περιζήτητες και έχουν μεγαλύτερη ανταπόκριση στο εξωτερικό, παρά εδώ.

Ας σημειωθεί ακόμα πως στα πλαίσια του 2ου Aegean Cocktails & Spirits, από τις 5 Ιουνίου και για 5 ημέρες, αρκετά cocktail bars σε όλη την Ελλάδα θα διαθέτουν έναν ειδικό κατάλογο με cocktails με ελληνικό twist σε χαμηλότερη τιμή. Αναζητήστε τη λίστα στα social media της διοργάνωσης.

Φωτογραφίες: Γεωργία Καραμαλή

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία