Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
FARMING

Μαρούλι με κόκκινη καρδιά από την Rijk Zwaan στην Ημαθία

Το πρώτο μαρούλι με κόκκινη «καρδιά», αντί για το σύνηθες πράσινο στο εσωτερικό των φύλλων του, είναι γεγονός. Ονομάζεται «Robin», αποτελεί προϊόν πολυετούς προγράμματος έρευνας του ολλανδικού ομίλου «Rijk Zwaan» και το… αγροτικό του το κάνει σε πειραματικούς αγρούς και στην Ελλάδα, μέσω τοπικών συνεργασιών που έχει συνάψει η θυγατρική του «Rijk Zwaan Hellas».

xx_3

Λεωνίδας Λιάμης

466
0

Εκτός από το… ντροπαλό «Robin», όμως, η ομάδα γενετιστών της «Rijk Zwaan», δοκιμάζει σε ελληνικά plots μια ακόμη προϊοντική πρόταση για το καταναλωτικό κοινό με χαρακτηριστικά καινοτομίας. Αυτή «ακούει» στο όνομα «Crystal Lettuce» και είναι ένα λαχανικό που συνδυάζει τη τραγανότητα και τη γλυκήτητα του «Iceberg» με την πλούσια δομή της «Batavia», η οποία του εξασφαλίζει τραγανά φύλλα σε μεγάλο αριθμό, ιδανικά για χρήση σε σάντουιτς.

«Τόσο το Robin, όσο και το Crystal Lettuce, είναι σε πειραματική φάση στην Ελλάδα και στην Ευρώπη και περιμένουμε να λανσαριστούν στην αγορά το 2020», ανέφερε στην Agrenda ο διευθύνων σύμβουλος της «Rijk Zwaan Hellas» Διαμαντής Τσιατούρας. Πρόσθεσε δε, πως στην περίπτωση του «Robin» που έχει συμπληρώσει ένα χρόνο πειραματικά στην Ελλάδα, στόχος είναι να χρησιμοποιηθεί στις κομμένες σαλάτες, αλλά και ως ολόκληρο μαρούλι. Αντιστοίχως, στο Crystal Lettuce έχουν αναπτυχθεί δύο ποικιλίες και, ήδη, κάποιες επιχειρήσεις εστίασης, έχουν έρθει σε επαφή με Έλληνες παραγωγούς για να το καλλιεργήσουν συμβολαιακά από τον επόμενο χειμώνα.

Η «παρθενική» παρουσίαση των δύο νέων προϊόντων του πολυεθνικού κολοσσού, μαζί με άλλες πάνω από 90 ποικιλίες φυλλωδών λαχανικών -για όλα τα γούστα και σε απίθανους χρωματισμούς- πραγματοποιήθηκε το διήμερο 11 - 12 Ιουνίου, στις εγκαταστάσεις της Φάρμα Βεζύρογλου στο Σχοινά Ημαθίας, με προσκεκλημένους παραγωγούς, γεωπόνους, εκπροσώπους του τομέα της λαχανοκομίας, αλλά και στελέχη εταιρειών συσκευασίας και λιανεμπορικών αλυσίδων.



Ο επιχειρηματίας, κος. Αντώνης Βεζύρογλου

«Επιλέξαμε να κάνουμε αυτό το δεύτερο -τα τελευταία τέσσερα χρόνια- demo Lettuce event σε συνεργασία με τη Φάρμα Βεζύρογλου, έναν από τους μεγαλύτερους πελάτες μας στην Ελλάδα» τόνισε ο κ. Τσιατούρας κι εξήγησε πως «ο συνεργάτης μας έχει φτιάξει έναν ζωντανό κατάλογο με όλες τις ποικιλίες μαρουλιών και σαλατών, που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, αλλά και στο εξωτερικό, για να μπορεί κανείς να τις δει να απλώνονται στο χωράφι και να πάρει μια ιδέα και από τις νέες, που θα έρθουν στην αγορά, καθώς κάποιες τις είδαμε για πρώτη φορά».

 

«Στροφή» σε ποιοτικά προϊόντα, είναι βολικά στη διαχείρισή τους, είναι μια από τις νέες τάσεις που καταγράφονται στην ευρωπαϊκή αγορά των φυλλωδών λαχανικών, τόνισε ο Pedro Antonio Briones Canto, Crop Co-Ordinator Lettuce ή αλλιώς «τα μάτια και τα αφτιά» της «Rijk Zwaan» στις αγορές, καθώς τις επισκέπτεται συχνά-πυκνά για να αφουγκράζεται τα «θέλω» των καταναλωτών και τα προβλήματα των παραγωγών, ώστε αναλόγως να κατευθύνει την έρευνα των γενετιστών.

«Για παράδειγμα, η πολύ μεγάλη ρομάνα γίνεται δύσχρηστη και πάμε σε πιο εύχρηστη ρομάνα που είναι και πιο μικρή. Οδηγούμαστε, επίσης, σε τύπους Salanova και γενικά σε κατηγορίες όπου ο καταναλωτής θα έχει λιγότερο προϊόν να πετάξει, θα το ετοιμάσει με λιγότερο κόπο και όταν το καταναλώσει θα αισθάνεται πως γεύτηκε ένα προϊόν με υψηλή προστιθέμενη αξία», είπε χαρακτηριστικά ο ομιλητής προσθέτοντας ότι είναι πολύ σημαντικό για το λιανεμπόριο και να υπάρχει διαθεσιμότητα του προϊόντος καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους».

Ανθεκτικότητα σε ασθένειες κι εχθρούς η πρόκληση για την έρευνα

Στις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ερευνητές για τη γενετική βελτίωση των λαχανικών, αναφέρθηκε ο Juan Bautista Paches Giner, Breeder Lettuce της Rijk Zwaan, τονίζοντας πως μία από αυτές είναι η συνεχής αναζήτηση ανθεκτικότητας απέναντι στις νέες φυλές περονοσπόρου. Ο ίδιος σημείωσε πως πρόκληση για τους γενετιστές είναι επίσης η ανθεκτικότητα στα έντομα και τα καινούρια γνωρίσματα στα λαχανικά, όπως τα πιο κόκκινα χρώματα, μεγαλύτερα μεγέθη και η καλλιέργειά τους σε πιο δύσκολες κλιματικές συνθήκες.

Αναπτύσσεται ο κλάδος, αλλάζουν οι συνήθειες και των Ελλήνων

Στη δυναμική που παρουσιάζει η αγορά των πράσινων σαλατών στην Ελλάδα, εστίασε ο κ. Τσιατούρας, σημειώνοντας πως η μεγέθυνσή της είναι της τάξης του 10% ετησίως και σε κάποιες περιόδους οι ρυθμοί φτάνουν ακόμη και το 20%, αξιοποιώντας το μεγάλο τουριστικό ρεύμα, αλλά και το ό,τι το χειμώνα αυξάνουν οι εξαγωγές στις Βαλκανικές χώρες». Μεγάλο στοίχημα για τα επόμενα 10 χρόνια, κατά τον ομιλητή είναι και το να δημιουργηθούν ειδικές ζώνες καλλιέργειας λαχανικών στη χώρα.

Ο επιχειρηματίας Αντώνης Βεζύρογλου επιβεβαίωσε την ανάπτυξη που γνωρίζει η εγχώρια αγορά φυλλωδών λαχανικών και για το λόγο αυτό, όπως είπε, η Φάρμα του συνεχίζει να επενδύει στον τομέα. «Κάνουμε επενδύσεις σε υποδομές και μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχουν προστεθεί άλλα 30 στρέμματα θερμοκήπια και επιπλέον 120 στρέμματα διχτυοκήπια, ενώ σε περίπου ένα μήνα θα έχουν εγκατασταθεί νέες γραμμές στο συσκευαστήριο, που θα διπλασιάσουν τη δυναμικότητα του», επισήμανε και συμπλήρωσε πως «επενδύουμε και στην έρευνα για την παραγωγή νέων προϊόντων».

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία