Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
FARMING

Ποικιλίες σαλάτας και κολοκυθιού που ζητά η αγορά στον αγρό της Syngenta

Χρώμα, γεύση, μέγεθος και ανθεκτικότητα κάνουν τις ποικιλίες σε σαλάτες και κολοκύθια της Syngenta επιθυμητές από καταναλωτές και παραγωγούς. Πάνω από 60 ποικιλίες σαλάτας της εταιρείας με ενισχυμένο πακέτο ανοχών, των τύπων Romaine, Batavia, Iceberg, Butterhead, Lollo rosso, Bellagio Red και Endive, που κυριαρχούν στις προτιμήσεις των αγοραστών, καθώς και 25 υβρίδια κολοκυθιού διαφορετικών χρωμάτων, τύπων και σχημάτων, παρουσιάστηκαν στους επισκέπτες, στην εκδήλωση της Syngenta στον αποδεικτικό αγρό σαλατών και κολοκυθιού της εταιρίας στην Καστέλλα Ευβοίας.

KAR_4024

Ελισσαίος-Ιωάννης Μανιάτης

464
0

Τον αγρό επισκέπτονται παραγωγοί, γεωπόνοι, έμποροι καθώς και εταιρίες κομμένης σαλάτας αλλά και υπεύθυνοι φρέσκων λαχανικών μεγάλων αλυσίδων supermarkets με σκοπό να δουν τις εμπορικές ποικιλίες που ήδη χρησιμοποιούν αλλά και να μάθουν για τις νέες ποικιλίες που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των αγορών τους. Στους μεγάλους παίκτες που χρησιμοποιούν ποικιλίες της Syngenta ανήκουν σχεδόν όλες οι αλυσίδες supermarkets καθώς και οι περισσότερες εταιρίες κομμένης σαλάτας.

Ο τύπος Romaine καλύπτει σχεδόν το 55-60% της ελληνικής αγοράς και είναι το γνωστό γευστικό μαρούλι. Στον αποδεικτικό αγρό εκτίθενται 18 ποικιλίες του τύπου, με την Musena να εντυπωσιάζει με τον μεγάλο αριθμό φύλλων που παράγει το κάθε κεφάλι και το γυαλιστερό της φύλλωμα και το Sivna, με μεγάλο του βάρος και εντυπωσιακό μέγεθος ακόμα και την περίοδο του χειμώνα. Εντυπωσιακό ήταν επίσης το νέο μαρούλι LS16844 με μοναδική εμφάνιση, ομοιομορφία και πλήρες πακέτο ανοχών που αναμένεται με ανυπομονησία από την αγορά. Οι σαλάτες Romaine πωλούνται συνήθως ανά τεμάχιο στο ράφι, παραμένουν δημοφιλή στους καταναλωτές αλλά και για τη βιομηχανία σαλάτας, όπου το μεγάλο μέγεθος και βάρος ανά κεφαλή είναι κριτήριο για την επιλογή νέων ποικιλιών

Μεταξύ των ποικιλιών Midi Romaine ποικιλίες, η Typical ‘’τραβάει το μάτι’’ με την ομοιόμορφη διάταξη των φύλλων της και το ιδανικό μέγεθος για το ράφι των supermarkets.

Από τις σαλάτες τύπου Butterhead, ξεχωρίζει η ποικιλία Julian, ιδανική για υπαίθρια κυρίως καλλιέργεια με πρωιμότερη κατά μια εβδομάδα συγκομιδή, υψηλό βάρος και ανοχή στο περιφερειακό και εσωτερικό κάψιμο των φύλλων.

Από τις σγουρές σαλάτες, οι ενδιαφερόμενοι είχαν μια πολύ μεγάλη γκάμα να επιλέξουν, σε διάφορες αποχρώσεις πράσινου, τύπο φύλλων αλλά πάντα με τα υψηλά standards ποιότητας της Syngenta. Η Coriole και η Parole και πάλι ξεχώρισαν με το σκουροπράσινο φύλλωμά τους και το μεγάλο τους βάρος, ενώ η LS16748 ήταν στις πρώτες επιλογές των περισσότερων λόγω της ομοιομορφίας της και του πακέτου ανοχών της.

Στις ανοιχτοπράσινες σγουρές, η Davidole αποδεικνύει περίτρανα γιατί αποτελεί την πιο δημοφιλή ποικιλία σαλάτας της Syngenta παγκοσμίως, ενώ η Laguiole και η Annisole κάνουν αίσθηση με το πιο ντελικάτο και γυαλιστερό τους φύλλωμα.

Και στην περίπτωση των σγουρών σαλατών, το χρώμα παίζει αποφασιστικό ρόλο στην επιλογή ανά χώρα, καθώς όπως τόνισε ο Βαγγέλης Πελεκάνης, Marketing Operations Lead Κηπευτικών MEDA, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι καταναλωτές προτιμούν στις σαλάτες τα ανοιχτά χρώματα, ενώ στην Ελλάδα και την Αγγλία επιλέγουν πιο σκουροπράσινες ποικιλίες.

Στον αποδεικτικό αγρό παρουσιάστηκαν και ποικιλίες σαλάτας τύπου Iceberg επίσης με πλήρες πακέτο ανοχών όπως η ποικιλία Ice Wave με κεφαλές ιδανικού βάρους αλλά και οι νέες ποικιλίες Waikiki και Ice Bazaar για όψιμες ανοιξιάτικες και καλοκαιρινές συγκομιδές αντίστοιχα.

Όλες οι νέες ποικιλίες σαλάτας της εταιρίας έχουν ενισχυμένο πακέτο ανοχών που βοηθά καθοριστικά τους παραγωγούς να μειώσουν το κόστος των ψεκασμών και να έχουν ακόμα καλύτερο τελικό αποτέλεσμα στην ποιότητα των παραγόμενων προιόντων.

Όσον αφορά τα κολοκύθια, τα υβρίδια της Syngenta καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής παραγωγής, καθώς η εταιρία έχει τη μεγαλύτερη γκάμα προιόντων στην ελληνική αλλά και παγκόσμια αγορά. Η πλειοψηφία των υβριδίων έχει πακέτο ανοχών  στις κυριότερες ιώσεις, ενώ τα νέα υβρίδια έχουν ακόμα πληρέστερο πακέτο ανοχών με την υψηλή ποιότητα να είναι το σήμα κατατεθέν της Syngenta.

Πάνω από 25 υβρίδια παρουσιάστηκαν σε διάφορους χρωματισμούς με κυρίαρχη επιλογή για τη Νότια Ελλάδα αλλά και τους αγοραστές των supermarkets τα κολοκύθια τύπου greyzinni, όπως το Rigas, που κυριαρχεί στην υπαίθρια αγορά αλλά και το νέο ελπιδοφόρο υβρίδιο της Syngenta, Dolmas  με ανοχή σε 4 ιώσεις και ακόμα πιο παρατεταμένη περίοδο συγκομιδής.

Ο χρωματισμός greyzinni προτιμάται στη Νότια Ελλάδα ιδιαίτερα αλλά και από τα supermarkets, καθώς οι αμυχές που προκαλούνται κατά τη συλλογή και συσκευασία δεν υποβαθμίζουν την ποιότητα του προϊόντος στο ράφι σε σχέση με τις ανοιχτοπράσινες ποικιλίες. Σε αυτήν την απόχρωση ξεχωρίζει και ένα μοναδικό νέο υβρίδιο το  ΒΖ9776, καθώς κρατάει το άνθος πάνω στο κολοκύθι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μια ένδειξη φρεσκάδας για τους καταναλωτές.                                      

Το κολοκύθι, όπως τόνισε ο Βαγγέλης Πελεκάνης, είναι μια καλλιέργεια που δέχεται τρομερά μεγάλη πίεση από ιώσεις. Δεν έχει νόημα για τους παραγωγούς να "τσιγκουνεύονται" στην αγορά καλού σπόρου, καθώς το αποτέλεσμα θα είναι μια καχεκτική φυτεία, ταλαιπωρημένη από ιώσεις που δε θα δώσει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Η Syngenta καλύπτει πάνω από το 60% της αγοράς κολοκυθιού με τα υβρίδια που διαθέτει.

Στις ποικιλίες ανοιχτοπράσινου χρώματος , τα υβρίδια Chivas και Angelina παραμένουν δημοφιλή στην αγορά της Βορείου Ελλάδος Το CA8635 αποτελεί μια νέα επιλογή με πιο φρέσκο πράσινο χρώμα και καλή συμπεριφορά απέναντι στην ίωση του Μαρόκου. Από στρογγυλά κολοκυθάκια που εκτίθενται στον αγρό της Syngenta η πιο δημοφιλής ποικιλία της ελληνικής αγοράς, το Brice, σε χρώμα grey και το σκούρου πράσινου χρώματος Caprice, ενώ το υβρίδιο Golden Glory, παράγει καρπούς κίτρινου χρώματος, ιδανικό για να κάνει τη διαφορά σε συσκευασίες καρπών με πολλά χρώματα.

Τέλος στον αποδεικτικό αγρό της Syngenta είχαμε να δυνατότητα να δούμε ένα πείραμα της εταιρίας σε συνεργασία με το τμήμα Εντομολογίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών που αποδεικνύει ότι η επιλογή γενετικού υλικού με ανοχή σε ιώσεις σε συνδυασμό με καλλιεργητικά μέτρα (ειδικό πλαστικό εδαφοκάλυψης και σκέπασμα της φυτείας με argyl από τη μεταφύτευση μέχρι τις πρώτες συγκομιδές) παρατείνει την περίοδο συγκομιδής , βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητα παραγόμενων καρπών.

 

Στη φωτογραφία εξωφύλλου ο Βαγγέλης Πελεκάνης, Marketing Operations Lead Κηπευτικών MEDA (αριστερά) και ο Ελισσαίος – Ιωάννης Μανιάτης, Γεωπόνος MSc και  δημοσιογράφος (δεξιά)

 



Φωτογραφίες: Γεωργία Καραμαλή

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία