BACK TO
TOP
Food insider

H τεχνητή νοημοσύνη στην κορυφή των τάσεων της αγοράς τροφίμων για το 2024

Η τεχνητή νοημοσύνη θα διαδραματίσει πιο σημαντικό ρόλο τη νέα χρονιά, καθώς οι παραγωγοί φυτικών προϊόντων, παραδοσιακού κρέατος και δημητριακών για το πρωινό αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις του κλάδου τους.

shutterstock_1304795542

108
0

Ο κλάδος τροφίμων και ποτών, τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίζει προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, υψηλή πληθωρισμική πίεση και αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για εναλλακτικές προτάσεις κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων. Καθώς το 2024 ξεκινά, μερικές από αυτές τις τάσεις θα παραμείνουν σταθερές, αλλά η επίδραση τους θα είναι διαφορετική.

Για παράδειγμα, οι καταναλωτές με περιορισμένους πόρους έχουν εκφράσει αντίδραση στην περαιτέρω αύξηση των τιμών και σε μερικές περιπτώσεις, οι τιμές των τροφίμων ενδέχεται να μειωθούν το νέο έτος.

Τα προϊόντα φυτικής προέλευσης έχουν δει το αρχικά ελπιδοφόρο μέλλον τους να σκουριάζει λόγω επιβράδυνσης της ζήτησης και ερωτημάτων σχετικά με την ποιότητα τους. Το προσεχές έτος θα δει πολλές επιχειρήσεις να "τροποποιούν την πορεία τους" και να δίνουν μεγαλύτερη σημασία σε αυτό που θέλουν οι καταναλωτές για να επαναφέρουν την ανάπτυξη στον χώρο.

Πτώση στις τιμές των τροφίμων

Μετά από δύο χρόνια αυξήσεων των τιμών σε μια προσπάθεια να αντισταθμιστεί το αυξημένο κόστος, οι παραγωγοί τροφίμων έχουν στενά περιθώρια για περαιτέρω αυξήσεις το 2024 και σε ορισμένες περιπτώσεις θα είναι αναγκασμένοι να προχωρήσουν σε μειώσεις.

Καθώς οι παραγωγοί τροφίμων αντιμετώπιζαν τον πληθωρισμό, περιοδικά προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού και υψηλότερα κόστη εργασίας, οι καταναλωτές και οι λιανοπωλητές αποδέχθηκαν σε μεγάλο βαθμό τις υψηλότερες τιμές. Ωστόσο, με την ελάττωση των τιμών των εμπορευμάτων και τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές τους για εξοικονόμηση χρημάτων, η δυνατότητα για περαιτέρω αυξήσεις τιμών έχει σχεδόν εξανεμισθεί.

Η τεχνητή νοημοσύνη στο προσκήνιο

Μετά την εισαγωγή της στον χώρο των τροφίμων και των ποτών τα τελευταία χρόνια, η τεχνητή νοημοσύνη είναι έτοιμη να γίνει ακόμα ένα πιο ενσωματωμένο κομμάτι των λειτουργιών το 2024, καθώς οι εταιρείες απευθύνονται ολοένα περισσότερο σε αυτήν για εξοικονόμηση χρημάτων και ενίσχυση της αποτελεσματικότητας.

Φέτος, πιθανόν να δούμε την τεχνητή νοημοσύνη να χρησιμοποιείται από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, πέραν από τις μεγάλες που την έχουν εφαρμόσει πρόσφατα, όπως η Coca-Cola και η Beck's beer της AB InBev.

Μείωση των προϊόντων πρωινού

Παρόλο που συχνά αποκαλείται το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, η κατηγορία του πρωινού βρίσκεται σε ένα σημείο αλλαγής πορείας, με τις εταιρείες να προσπαθούν να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες στάσεις των καταναλωτών όσον αφορά την κατανάλωση πρωινού.

 Έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλωτές από την Αμερική καταναλώνουν λιγότερο πρωινό τα τελευταία χρόνια, με μόλις 35% των ανθρώπων να αναφέρουν ότι τρώνε καθημερινά κάτι το πρωί, σύμφωνα με δεδομένα της Statista. Αυτό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον τομέα των τροφίμων.

Οι αναλυτές πιστεύουν ότι η κατηγορία δημητριακών για το πρωινό βρίσκεται σε μια κατάσταση μακροπρόθεσμης πτώσης, που οφείλεται στην αυξανόμενη αποφυγή επεξεργασμένων συστατικών. Οι πωλήσεις σε μονάδες για τα έτη 2021 και 2022 μειώθηκαν κατά περίπου 8,5% και 3,5%, αντίστοιχα, σύμφωνα με δεδομένα της Circana που αναφέρονται από τη Wall Street Journal.

Η βιομηχανία κρέατος αντιμετωπίζει τις αλλαγές στη ζήτηση και τις κριτικές για τη βιωσιμότητα

Οι ανησυχίες για τον πληθωρισμό προβλέπεται να πλήξουν περισσότερο το βόειο κρέας. Στην έκθεση της Rabobank για τη βιομηχανία βοείου κρέατος του 2024, προβλέπεται πτώση 4,5% στην παραγωγή και πτώση 3% στην κατανάλωση βόειου κρέατος.

Η έρευνα ανέφερε ότι η οικονομική προσοχή των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ασίας, θα μπορούσε να μειώσει τον όγκο βόειου κρέατος στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αντιθέτως, αναμένεται μια ελαφρά βελτίωση στη βιομηχανία πουλερικών, με αναμενόμενη ανάπτυξη μεταξύ 1,5% και 2% το 2024, σύμφωνα με την έκθεση για τα πουλερικά της Rabobank.

Το κρέας που καλλιεργείται στο εργαστήριο παρουσιάζει μεγαλύτερες δυνατότητες

Για τη βιομηχανία κρέατος που καλλιεργείται εργαστηριακά, το 2023 ήταν ένα κρίσιμο έτος. Οι εταιρείες Upside Foods και Eat Just έλαβαν έγκριση από το USDA και το FDA για να εισέλθουν στην αμερικανική αγορά, και ανακοινώθηκαν σχέδια για νέα εργοστάσια παραγωγής. Προς το παρόν, το προϊόν προσφέρεται μόνο σε εστιατόρια.

Επιστροφή των προϊόντων φυτικής προέλευσης

Το προηγούμενο έτος αποδείχθηκε δύσκολο για τον τομέα των προϊόντων από φυτική προέλευση. Η αλυσίδα καταστημάτων Whole Foods πρόσφατα προέβλεψε την τάση πολλών εταιρειών που ενσωματώνουν ξανά τα φυτικά προϊόντα, χρησιμοποιώντας συστατικά όπως τα μανιτάρια, καρύδια, και τα όσπρια αντί για περίπλοκες εναλλακτικές κρεάτων.

 

 

 

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία