BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Παγκόσμια πρεμιέρα κάνει αυτές τις μέρες η δεύτερη γενιά των Fendt 200 Vario

Πέντε νέα μοντέλα που φτάνουν τους 124 ίππους παρουσίασε η Fendt διαδικτυακά στις 7 Οκτωβρίου. Στην παγκόσµια πρώτη παρουσίαση της νέας γενιάς εξειδικευµένων τρακτέρ Fendt 200 VFP Vario, προχώρησε η γερµανική εταιρεία στις 7 Οκτωβρίου. Η πρώτη σειρά «all around» µοντέλων µε ενσωµατωµένο διαισθητικό λειτουργικό σύστηµα FendtONE διαθέτει ολοκαίνουργιο σχεδιασµό, νέα τεχνολογία ώθησης DynamicPerformance και τα πρώτα µοντέλα θα πατήσουν Ευρώπη τον Ιανουάριο του 2021.

20-37_22

Γιώργος Κοντονής

446
0

Η Fendt σκοπεύει µε τη Σειρά 200 VFP Vario όσον αφορά τα µικρότερα µοντέλα να καλύψει τις ανάγκες σε αµπελουργικά και δενδροκοµικά µηχανήµατα, ενώ τα πιο ισχυρά µηχανήµατα προορίζονται για ετήσιες καλλιέργειες και βαριές εργασίες σποράς, άροσης και µεταφορών.

Πέντε µοντέλα 79 έως 124 ίππων

Η Σειρά χωρίζεται σε πέντε µοντέλα µε κωδική ονοµασία 207-211 Vario µε εξωτερικό πλάτος που κυµαίνεται µεταξύ 1,07 και 1,68 µέτρα. Η µέγιστη απόδοση της σειράς ξεκινά από τους 79 και φτάνει τους 124 ίππους. Όλα τα µοντέλα είναι διαθέσιµα σε εκδόσεις Power, Profi και Profi+ (πριν ProfiPlus). Ξεκινώντας από τον τρικύλινδρο κινητήρα 3,3 λίτρων  AGCO Power, εδώ η Fendt έχει εξασφαλίσει προδιαγραφές ρύπων Stage V, µε την κατασκευάστρια εταιρεία να υποστηρίζει πως οι ηλεκτρικά ελεγχόµενοι Visctronic ανεµιστήρες ψυγείου δουλεύουν µόνο όταν χρειάζεται ώστε να εξασφαλίζεται ήσυχη εργασία και εξοικονόµηση καυσίµου. Όσον αφορά την ώθηση µε το σύστηµα DynamicPerformance, η Fendt λέει πως αυτό µπαίνει σε εφαρµογή όταν το τρακτέρ τραβάει βαριά παρελκόµενα όπως ψεκαστικό ή καλλιεργητική µηχανή σε κλίση. Σε αυτές τις περιπτώσεις παρέχεται ισχύς 10 επιπλέον ίππων.

Δείτε εδώ αναλυτικό ρεπορτάζ.

H γενιά Fendt 200 VFP έχει εξοπλιστεί µε καµπίνα µε τέσσερις κολόνες που προσφέρει περισσότερο χώρο για τον οδηγό σε σχέση µε τα περασµένα µοντέλα της Σειράς 200. Στη βασική της έκδοση η καµπίνα προσφέρει προστασία Κατηγορίας 2 ενώ µπορεί να τροποποιηθεί σε Κατηγορίας 4 αν το ζητήσει ο αγοραστής. Επίσης το σύστηµα φίλτρων µπορεί να αναβαθµιστεί σε Κατηγορία 4 σύµφωνα µε τα ευρωπαϊκά στάνταρ για προστασία ενάντια σε σκόνη, υγρά λιπάσµατα και τους υδρατµούς τους. Όπως και να έχει τα Fendt 200 VFP Vario τηρούν όλες τις προδιαγραφές που απαιτούνται για τις εργασίες φυτοπροστασίας.

Το σύστηµα FendtONE το οποίο είναι ενσωµατωµένο στο τρακτέρ, περιλαµβάνει ένα νέο πάνελ χειρισµού, πολυλειτουργικό χειριστήριο και 12 ιντσών οθόνη. Μάλιστα, η οθόνη αυτή βρίσκεται στην οροφή πάνω από το παρµπρίζ. Το ψηφιακό ταµπλό των 10 ιντσών βρίσκεται µπροστά από το τιµόνι. Περιλαµβάνει ενδείξεις για την ταχύτητα οδήγησης, την ταχύτητα του κινητήρα και τα επίπεδα των υγρών.

Με την έκδοση αυτής της νέας γενιάς, η Fendt λέει «αντίο» στο 200 Vario. Τη σειρά που πούλησε πάνω από 12.000 µονάδες τα 11 χρόνια που βρίσκεται σε παραγωγή. «Η τρέχουσα σειρά µπαίνει στην τελευταία σεζόν πωλήσεων πριν βγει η νέα γενιά», αναφέρει η εταιρεία.

Ψηφιακά εργαλεία από K&N Ευθυμιάδης και AgroApps

Η πρώτη καλλιεργητική περίοδος κατά την οποία χρησιμοποιήθηκε το νέο ψηφιακό εργαλείο της Κ&Ν Ευθυμιάδης powered by AgroApps φτάνει στο τέλος της.

Με την υποστήριξη της εξειδικευμένης ομάδας της Κ&ΝΕ και της AgroApps πάνω από 500 παραγωγοί βάμβακος και οινοποιεία σε όλη την Ελλάδα έχουν πρόσβαση σε σειρά ψηφιακών υπηρεσιών που τους επιτρέπουν να παρακολουθούν απομακρυσμένα τα χωράφια τους και να λαμβάνουν συμβουλές και ειδοποιήσεις για τη διαχείρισή τους. «Δουλεύουμε μαζί με τους συνεργάτες μας - γεωπόνους, αναλύουμε τα αποτελέσματα και σχεδιάζουμε τα επόμενα βήματα για να επεκτείνουμε τις υπηρεσίες μας σε καλλιέργειες σιτηρών», αναφέρει το σχετικό δελτίο τύπου.

Τρακτέρ New Holland με κινητήρα υδρογόνου 

Η Jos Scholman και η New Holland παρουσίασαν το T5.140 H2 Dual Power, ένα τρακτέρ που κινείται με υδρογόνο αλλά και με πετρελαιοκινητήρα, με το σύστημα να λέγεται ότι μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 40 με 45 τις εκατό. Ουσιαστικά πρόκειται για το γνωστό πετρελαιοκίνητο μοντέλο Τ5.140 Autocommand της εταιρείας, που όμως δέχτηκε τις απαραίτητες επεμβάσεις ώστε να μπορεί να κινηθεί με τον πρωτότυπο αυτόν υβριδικό τρόπο.

Το τρακτέρ φιλοξενεί στην οροφή του ένα αρκετά μεγάλο χώρο αποθήκευσης με πέντε χαλύβδινες δεξαμενές υδρογόνου που μπορούν να συγκρατήσουν συνολικά 470 κιλά αερίου υπο πίεση 350 bar. Αυτό αντιστοιχεί σε 11,5 κιλά υδρογόνου. Το καύσιμο τροφοδοτείται στον κινητήρα υπό πίεση 8 bar μέσω της πολλαπλής εισαγωγής και εισαγωγής αέρα κατά την οδήγηση και προστίθεται στο μείγμα πετρελαίου/αέρα. Η συμπίεση του πετρελαίου διασφαλίζει επίσης μια θερμοκρασία αρκετά υψηλή για να ανάψει το υδρογόνο. Το τελευταίο δεν περιέχει άνθρακα, επομένως είναι πολύ καθαρό, κάτι που οδηγεί τελικά σε κατά μέσο όρο 40 έως 45% λιγότερες εκπομπές CO2.

Σύμφωνα με την εταιρεία, στο συνολικό μείγμα καυσίμου μπορεί να προστεθεί, το μέγιστο, 65% υδρογόνου για να διατηρηθούν τα ίδια χαρακτηριστικά που έχει ο εργοστασιακός πετρελαιοκινητήρας FPT. Ειδικά στη βαριά εργασία, ο κινητήρας χρειάζεται μεγαλύτερη ποσότητα πετρελαίου για να διατηρήσει επαρκή την πρόσφυση που ήδη πετυχαίνει το «απλό» Τ5.140 ενώ οι δεξαμενές στην καμπίνα περιέχουν αρκετό υδρογόνο για τη λειτουργία του τρακτέρ για 8 ώρες.

Το άρθρο φιλοξενήθηκε στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφόρησε το Σάββατο 10 Οκτωβρίου.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία