BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Εξαγορά Bennamann από CNH, βιομεθάνιο και κυκλική οικονομία στη γεωργία

Μια σχεδόν αναμενόμενη ανακοίνωση ήταν η απόκτηση πλειοψηφικού μεριδίου από τον όμιλο CNH Industrial της αγγλικής εταιρείας Bennamann, ειδικού στη διαχείριση του βιομεθανίου και αξιοποίησή του για την παραγωγή ενέργειας. Η κίνηση αυτή ενισχύει την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων που έχει θέσει -εμπρακτα ήδη- η New Holland με το νέο τρακτέρ T7 LNG.

Refuelling-process-with-LNG_630559-scaled

Βασίλης Σοφός

276
0

Ο όμιλος CNH Industrial επεκτείνει τις δυνατότητές του για εναλλακτικά καύσιμα, αναλαμβάνοντας το πλειοψηφικό μερίδιο της Bennamann, μιας εταιρείας που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο, προσφέροντας λύσεις δέσμευσης, επαναχρησιμοποίησης και αποθήκευσης εκπομπών διαφυγόντων μεθανίου για χρήση ενέργειας.

Σε συνδυασμό με τον βιομηχανικό εξοπλισμό της CNH, η υποδομή της Bennamann παρέχει ένα σύστημα αρνητικού άνθρακα που υποστηρίζει πλήρως μια κυκλική οικονομία στη γεωργία. Αυτή η κίνηση ενισχύει την ηγετική θέση και το χαρτοφυλάκιό της CNH στα εναλλακτικά καύσιμα για τη γεωργία. Η συνεργασία ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2021, όταν αποκτήθηκε και μειοψηφικό μερίδιο της Bennamann Ltd.



Η εταιρεία Bennamann, με τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της, αποτρέπει την είσοδο του μεθανίου στην ατμόσφαιρα (το μεθάνιο είναι περισσότερο από 80 φορές πιο επιβλαβές για την υπερθέρμανση του πλανήτη από το CO2 όταν μετράται σε διάστημα 20 ετών) μετατρέποντάς το τελικά σε υγροποιημένο μεθάνιο (LFM) για χρήση ως βιοκαύσιμο άνθρακα. Αυτή η λύση μπορεί να μειώσει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα μιας μέσης φάρμας γαλακτοπαραγωγής αποτρέποντας την άμεση εκπομπή μεθανίου από λιμνοθάλασσες και δεξαμενές πολτού, καθώς και παρέχοντας μια σειρά πρόσθετων πλεονεκτημάτων. Αυτά περιλαμβάνουν τη μείωση της χρήσης χημικών λιπασμάτων υψηλής έντασης CO2, τη μετατόπιση της χρήσης ορυκτών καυσίμων σε τρακτέρ, την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και την παροχή θερμότητας, αλλά και τη μείωση της ανάγκης για διασπορά υδαρούς πολτού.



Η μείωση του CO2 για μια φάρμα 120 αγελάδων είναι δυνητικά ισοδύναμη με περίπου 100 νοικοκυριά. Η πρώτη πραγμάτωση του στόχου αυτού, από τη μεριά του ομίλου CNH, έρχεται με το T7 Methane Power LNG, ένα τρακτέρ που είναι μπροστά από την εποχή του, με ένα νέο χρώμα «Clean Blue» που τονίζει τα βιώσιμα εναλλακτικά καύσιμα. Τα ολοκαίνουργια εξωτερικά χαρακτηριστικά ταιριάζουν με το νέο χαρακτηριστικό σχεδιαστικό στυλ της μάρκας, το οποίο φαίνεται στο επανασχεδιασμένο καπό με το φωτισμένο εμβληματικό φύλλο της New Holland.

Το πατενταρισμένο σύστημα ενεργού καυσίμου ελεγχόμενης θερμοκρασίας που αναπτύχθηκε για αυτό το πρωτότυπο τρακτέρ ενσωματώνει μια δεξαμενή από ανοξείδωτο χάλυβα που έχει διαμορφωθεί με τρόπο που να ταιριάζει με τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα, μεγιστοποιώντας το χώρο και αποθηκεύοντας αποτελεσματικά το LNG σε ένα συνολικά λειτουργικό τρακτέρ. Το σύστημα διαθέτει έναν χώρο κενού που μονώνει το καύσιμο μέσα και μειώνει το πάχος της δεξαμενής.



«Ο ανεφοδιασμός είναι τόσο εύκολος όσο αυτός ενός πετρελαιοκίνητου τρακτέρ», τονίζει η New Holland, ενώ με τους 270 ίππους του, αποδίδει την ίδια ισχύ και ροπή με ένα πετρελαιοκίνητο τρακτέρ, ενώ προσφέρει αυτονομία χωρίς να χρειάζεται επιπλέον ρεζερβουάρ.

«Ενοποιώντας το μερίδιό μας με τη Bennamann, προσφέρουμε στους πελάτες μας μια πλήρη υπηρεσία παραγωγής, αποθήκευσης και διανομής ενέργειας», λέει ο Derek Neilson, Πρόεδρος Γεωργίας στη CNH Industrial. «Αυτή η λύση μπορεί να μετατρέψει τις φάρμες σε μίνι ενεργειακούς κόμβους που μπορούν να ικανοποιήσουν τις δικές τους ενεργειακές ανάγκες, να παράγουν το δικό τους φυσικό λίπασμα και να πουλήσουν τυχόν περίσσεια αερίου στην ανοιχτή αγορά. Τους δίνει επίσης τη δυνατότητα να παράγουν τη δική τους ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό μας καθιστά έναν πραγματικό παράγοντα ενεργοποίησης εναλλακτικής ενέργειας, ικανό να εξυπηρετήσει μυριάδες εφαρμογές και να συμβάλει σε ένα μέλλον αρνητικό στον άνθρακα», σχολίασε. Η μείωση των εκπομπών όπως το μεθάνιο και ο άνθρακας από τα βιολογικά απόβλητα και τις εργασίες είναι ένα από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά ζητήματα της γεωργίας.



Για να βοηθήσει τους αγρότες να ανταποκριθούν σε αυτήν την πρόκληση, η CNH Industrial πρωτοπορεί σε λύσεις βιώσιμης εναλλακτικής ενέργειας στη γεωργία για περισσότερες από δύο δεκαετίες, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου τρακτέρ στον κόσμο που λειτουργεί με συμπιεσμένο φυσικό αέριο, New Holland T6.180 Methane Power.

«Τα εναλλακτικά καύσιμα και η ηλεκτροκίνηση μπορούν να ενισχύσουν τη λειτουργική ευελιξία, την αποδοτικότητα και ακόμη και την κερδοφορία ενός αγρότη, ενώ αντισταθμίζουν δραματικά το αποτύπωμα άνθρακα», ισχυρίζεται ο όμιλος.

Γιατί υγροποιημένο μεθάνιο;

Λόγω της υψηλής ενεργειακής του πυκνότητας, το υγροποιημένο μεθάνιο (ένα φυσικό αέριο) αποθηκεύεται και διανέμεται πολύ πιο εύκολα από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως το υδρογόνο και το συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Αυτό καθιστά το υγροποιημένο μεθάνιο ένα άμεσο και κατάλληλο υποκατάστατο των ορυκτών καυσίμων σε εφαρμογές υψηλής ισχύος, ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες τοποθεσίες όπως τα εργοτάξια.

Σε μια πιλοτική φάρμα στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι κοινές τεχνολογίες των εταιρειώμ συλλαμβάνουν τις ανεξέλεγκτες εκπομπές από τα βιολογικά απόβλητα των αγροκτημάτων –ειδικά την κοπριά– τα οποία στη συνέχεια καθαρίζονται σε βιομεθάνιο, που στη συνέχεια το τελευταίο είτε συμπιέζεται είτε υγροποιείται. Αμφότερα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμο για οχήματα, για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ακόμη και για την παροχή οικιακής ή αγροτικής ενέργειας, ενώ τα υποπροϊόντα της διαδικασίας μετατροπής μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως φυσικό λίπασμα. Συνολικά, το σύστημα παρέχει ενεργειακή ανεξαρτησία για το αγρόκτημα, μειώνει το κόστος εισροών και δυνητικά δημιουργεί πρόσθετες ροές εσόδων.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία