Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Θεσμικά

Επτά περιπτώσεις που βγάζουν μάτι και βάζουν χέρι στο Εθνικό Απόθεμα

Επτά χαριστικές πράξεις µε τις οποίες έχει χορηγηθεί µια ιδιότυπη «Χρυσή Visa» µε δικαιώµατα από το Εθνικό Απόθεµα η βάση των οποίων αµφισβητείται εξόφθαλµα και των οποίων το ύψος υπερβαίνει κατά πολύ τους µέσους όρους ενισχύσεων που λαµβάνουν οι πραγµατικοί γεωργοί και κτηνοτρόφοι, παρουσιάζει στο σηµερινό της φύλλο η Agrenda.

fakelos_817

Γιάννης Πανάγος

1509
0

Οι αποκαλύψεις έρχονται σε συνέχεια της περιπετειώδους πληρωµής που έγινε προ δεκαηµέρου, στο τέλος Ιουνίου και η οποία, µπορεί να απέτρεψε την τελευταία στιγµή τα χειρότερα στη διαχείριση των πόρων από το Εθνικό Απόθεµα δεν κατάφερε ωστόσο να αποκλείσει κάποια «µεγάλα ψάρια» για τα οποία η πολιτική αρχή οφείλει να λάβει ανάλογη µέριµνα. 

 Φαίνεται πως τα αντανακλαστικά Λιβανού, µετά τις αντιδράσεις που πρόβαλαν συλλογικές οργανώσεις κτηνοτρόφων, αιρετοί εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και αγρότες από όλη τη χώροι που αντιλαµβάνονται το µέγεθος της κατάχρησης και της αδικίας, λειτούργησαν και φαίνεται να έχει αποτραπεί η πληρωµή ενός µεγάλου δικαιωµάτων τα οποία βάσει της προσφιλούς τακτικής «πατούσαν» σε «βοσκότοπο σε καλή γεωργική κατάσταση» (Κωδικός 90002), ουσιαστικά αποχή από κάθε καλλιέργεια ή κτήµατα µε αγριελιές (Κωδικός 1000232).

  Ωστόσο, η απόλυτα δικαιολογηµένη, απότοµη στροφή Λιβανού δεν απέτρεψε καθώς φαίνεται την πληρωµή για το σύνολο των προβληµατικών δικαιωµάτων που ενεργοποιήθηκαν τον περασµένο χρόνο (2020), µικρό δείγµα των οποίων υποχρεώνεται να δώσει µε τον σηµερινό Φάκελο η Agrenda.

  Σηµειωτέον ότι η καταλήστευση που έχει γίνει και συνεχίζει να βρίσκεται σε εξέλιξη µε τα επίπλαστα βοσκοτόπια και το Εθνικό Απόθεµα, κάνει τους κτηνοτρόφους να µιλούν για τη «ληστεία του αιώνα» και τον Κτηνοτροφικό Σύλλογο του δήµου Τυρνάβου να αναλαµβάνει πρωτοβουλία για πανελλαδική συνάντηση όλων των κλάδων (αγελαδοτροφία, χοιροτροφία, αιγοπροβατοτροφία) προκειµένου να εξετάσουν διεξοδικά το ζήτηµα, όπως και το µεγάλο πρόβληµα που έχει ανακύψει µε τις αυξήσεις στις τιµές των ζωοτροφών. 

 

Υπόθεση... γη σε καλή κατάσταση
Επτά περιπτώσεις σκανδαλώδους κατανομής

Κάλπικα δικαιώματα που κατοχυρώνονται αυθωρεί και παρά χρήμα δείχνουν πως οι διασταυρωτικοί έλεγχοι μπάζουν νερά.

Οργή και απογοήτευση προκαλεί στον αγροτικό κόσµο ο τρόπος διαχείρισης των δηµόσιων ορεινών γαιών και η λαθραία ένταξη αυτών στο σύστηµα των επιδοτήσεων για χάρη επιτήδειων και κυκλωµάτων που νέµονται τους κοινοτικούς πόρους και το Εθνικό Απόθεµα. Η τελευταία πληρωµή κοινοτικών ενισχύσεων και οι παλινωδίες που την συνόδευσαν, έδωσε την ευκαιρία και στον πιο ανυποψίαστο πολίτη να καταλάβει πώς τα χρήµατα που προορίζονται για τους υπηρέτες της αγροτικής παραγωγής, µεταφέρονται ως παρακράτηµα για το Εθνικό Απόθεµα, στις τσέπες όσων έχουν άκρες στα «παρακλάδια» και τις φρέσκες «παραφυάδες» του ΟΠΕΚΕΠΕ».

Έτσι, λίγες µέρες µετά το «δεν πληρώνω» κάλπικα δικαιώµατα του υπουργού Σπήλιου Λιβανού, η Agrenda παρουσιάζει 7 περιπτώσεις οι οποίες χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.    

Σε λίγο θα έχουµε ΠΟΠ Αγριελιάς στη Φλώρινα, Καστοριά,  ΠΟΠ Σχίνο (Τσικουδιά) στα Χανιά και Πανελλήνιο Σύλλογο Κατόχων Βοσκοτόπων εν υπνώσει, δηλαδή βοσκότοποι σε καλή γεωργική κατάσταση – ό,τι καλύτερο για να αρχίσει η νέα ΚΑΠ.

Για να διαπιστώσει και ο ίδιος ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Σπήλιος Λιβανός πόσο αυστηροί είναι οι διασταυρωτικοί έλεγχοι και πώς του το σέρβιραν οι διευθυντές του ΟΠΕΚΕΠΕ για να το υιοθετήσει, δηµοσιεύουµε σήµερα ορισµένες ενδεικτικές περιπτώσεις σκανδαλώδους κατανοµής. Για να φανεί ότι η κοροϊδία πάει σύννεφο και δεν πάει άλλο. Πρόκειται για επτά περιπτώσεις κατανοµής ∆ικαιωµάτων Βασικής Ενίσχυσης (∆ΒΕ)  από το Εθνικό Απόθεµα 2020 που φέρουν φαρδιά πλατιά την υπογραφή του ιδίου του υπουργού και έχουν ηµεροµηνία 30 Ιουνίου 2021.

 

Κωδικός Αγριελιά

∆ΒΕ ύψους 24.500 ευρώ από 1.200 στρέµµατα κατανεµήθηκε σε παραγωγό Σ.∆. µε έδρα το Ρέθυµνο και δηλώνει αµφισβητούµενης κατοχής µεγάλες εκτάσεις όπως  ισχυρίζονται οι γνωρίζοντες. ∆ηλώνει καλλιέργεια σε δύο αγροτεµάχια στο 100% φυτεµένα µε Αγριελιές (Κωδικός  1000232 Αγριελιά) στην Φλώρινα. Η Φλώρινα όπως είναι γνωστό έχει θερµό υποτροπικό κλίµα µαζί µε την Καστοριά την υποτροπική ζώνη της Ελλάδας. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ δηλώνει σίγουρος για την ευδοκίµηση της Αγριελιάς στην υποτροπική Φλώρινα, η διευθύντρια έχει την ίδια γνώµη. O παραγωγός για να µην διαταράξει το τοπίο δεν έχει επισκεφθεί ποτέ τις Αγριελιές και απέχει από κάθε καλλιεργητική εργασία και φροντίδα. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ σίγουρος ότι τα χρήµατα θα πιάσουν τόπο και δεν νοθεύει καθόλου τον ανταγωνισµό µε τους άλλους καλλιεργητές ελιάς. Είχε µάλιστα υπολογίσει την πληρωµή του στις 28.6.2020, δηλαδή πριν τις 30.6.2020 που ο υπουργός υπέγραψε τα δικαιώµατα. Όλοι το γνώριζαν και ο παραγωγός που το διαλαλούσε, είχε επιβραβευτεί µε στεφάνι Αγριελιάς. Το συνολικό ποσό ενίσχυσης που λαµβάνει µαζί µε το πρασίνισµα ο Ν.Ε  υπερβαίνει τις 37.500 ευρώ (Χρυσή Visa).

 

Βοσκοτόπι ξεκούραστο

∆ΒΕ ύψους 21.500 ευρώ από 1.060 στρέµµατα κατανεµήθηκε σε παραγωγό Τ.Β. µε έδρα την Λάρισα και δηλώνει αποχή από κάθε καλλιεργητική φροντίδα και εργασία δηλαδή βοσκότοπο  σε καλή γεωργική κατάσταση (Κωδικός 90002 βοσκότοπος σε καλή κατάσταση). ∆εν τον επισκέπτεται ποτέ  δεν τον πειράζει καθόλου µήπως και βγάλει µόνος του αργότερα ο βοσκότοπος Αγριελιές. Ο αυστηρός διασταυρωτικός έλεγχος του  ΟΠΕΚΕΠΕ έβαλε την υπογραφή του κάτω από αυτό το δικαίωµα, ενώ του ήταν  γνωστό, όπως µεταφέρουν αυτοί που γνωρίζουν και τους κατακαίει ο καύσωνας για να ποτίζουν το βαµβάκι στο κάµπο, ότι το ΚΥ∆ όπου έγινε η αίτηση έχει πλούσια εµπειρία σε τέτοια κόλπα στη Βόρεια Ελλάδα. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ, σίγουρος ότι τα χρήµατα θα πιάσουν τόπο και δεν νοθεύει καθόλου τον ανταγωνισµό µε τους άλλους καλλιεργητές βαµβακιού, είχε υπολογίσει την πληρωµή του στις 28.6.2020. ∆ηλαδή πριν ο υπουργός υπογράψει τα δικαιώµατα, στις 30.6.2020. Όλοι το γνώριζαν και ο παραγωγός που το διαλαλούσε σε όλο τον κάµπο. Το συνολικό ποσό ενίσχυσης που λαµβάνει µαζί µε το πρασίνισµα ο Τ.Β. υπερβαίνει τις 31.000 ευρώ (Χρυσή Visa). 

 

Υποτροπικό κλίμα

∆ΒΕ ύψους 25.600 ευρώ για 1.250 στρέµµατα κατανεµήθηκε σε παραγωγό Ν.Ε. µε έδρα το Ηράκλειο και δηλώνει αποχή από κάθε καλλιεργητική φροντίδα και εργασία δηλαδή βοσκότοπο σε καλή γεωργική κατάσταση, (Κωδικός 90002 βοσκότοπος σε καλή κατάσταση) µε αµφισβητούµενα στοιχεία κατοχής του βοσκότοπου (χωρίς ζώα βέβαια, είναι βάρος). Μεγάλη συµβολή στο περιβάλλον της Φλώρινας και της Καστοριάς. Μπορεί και αυτός ο βοσκότοπος να βγάλει αργότερα Αγριελιές. Η Καστοριά όπως είναι γνωστό έχει θερµό υποτροπικό κλίµα. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ σίγουρος ότι τα χρήµατα θα πιάσουν τόπο και δεν νοθεύει καθόλου τον ανταγωνισµό µε τους άλλους κτηνοτρόφους που δεν µπορούν να αγοράσουν ζωοτροφές, είχε υπολογίσει την πληρωµή του στις 28.6.2020. ∆ηλαδή πριν ο υπουργός υπογράψει τα δικαιώµατα, στις 30.6.2020. Όλοι το γνώριζαν και ο παραγωγός που το διαλαλούσε ότι µετά θα πάει σε Resort, πραγµατικό όχι Faux. Το συνολικό ποσό ενίσχυσης που λαµβάνει µαζί µε το πρασίνισµα  ο Ν.Ε προσεγγίζει τις 40.000 ευρώ (Χρυσή Visa).

 

Αργυρή Visa

∆ΒΕ ύψους 15.300  ευρώ για 760 στρέµµατα κατανεµήθηκε σε παραγωγό A.M µε έδρα το Ιωάννινα και δηλώνει αποχή από κάθε καλλιεργητική φροντίδα και εργασία  δηλαδή βοσκότοπο σε καλή γεωργική κατάσταση στα Τρίκαλα (Κωδικός 90002 βοσκότοπος σε καλή κατάσταση). Μεγάλη συµβολή στο ορεινό περιβάλλον των Τρικάλων και το ερειπωµένο χωριό που είναι ο βοσκότοπος,  µπορεί και αυτός ο βοσκότοπος να βγάλει αργότερα Αγριελιές. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ σίγουρος ότι τα χρήµατα θα πιάσουν τόπο και δεν νοθεύει καθόλου τον ανταγωνισµό µε τούς άλλους κτηνοτρόφους της Ηπείρου που έχουν ζώα και δεν µπορούν να αγοράσουν ζωοτροφές, είχε υπολογίσει την πληρωµή του στις 28.6.2020.  ∆ηλαδή πριν ο υπουργός υπογράψει τα δικαιώµατα, στις 30.6.2020. Όλοι το γνώριζαν και ο παραγωγός το είχε τσεκάρει και το διαλαλούσε πέρα από το Μέτσοβο ως τα Τρίκαλα. Το συνολικό ποσό ενίσχυσης που έλαβε µε το πρασίνισµα  ο Α.Μ  πλησιάζει τις 24.200 ευρώ (Χρυσή Visa- Αργυρή δεν µπορείς να την πεις ακόµη, όχι).

 

Mυρτώο Πέλαγος

∆ΒΕ ύψους 15.100  ευρώ για 750 στρέµµατα κατανεµήθηκε σε παραγωγό Π.Ν  µε έδρα το Ηράκλειο και δηλώνει αποχή από κάθε καλλιεργητική φροντίδα και εργασία, δηλαδή βοσκότοπο σε καλή γεωργική κατάσταση, µε αµφισβητούµενα στοιχεία κατοχής του βοσκότοπου στο Γράµµο (Κωδικός 90002 βοσκότοπος σε καλή κατάσταση). Μεγάλη συµβολή στο περιβάλλον της της Καστοριάς, µπορεί και αυτός ο βοσκότοπος να βγάλει αργότερα Αγριελιές. Η Καστοριά όπως είναι γνωστό έχει θερµό υποτροπικό κλίµα. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ σίγουρος ότι τα χρήµατα θα πιάσουν τόπο και δεν νοθεύει καθόλου τον ανταγωνισµό µε τούς άλλους κτηνοτρόφους που έχουν ζώα και δεν µπορούν να αγοράσουν ζωοτροφές, είχε υπολογίσει την πληρωµή του στις 28.6.2020. ∆ηλαδή πριν ο υπουργός υπογράψει τα δικαιώµατα, στις 30.6.2020. Όλοι το γνώριζαν και ο παραγωγός το είχε τσεκάρει και το διαλαλούσε σε όλο το Μυρτώο Πέλαγος (το µόνο ίσως καλό της υπόθεσης είναι ότι µαθαίνεις  γεωγραφία). Το συνολικό ποσό ενίσχυσης που εισέπραξε µαζί µε το πρασίνισµα  ο Π.Ν  πλησιάζει τις 24.000  ευρώ (Χρυσή Visa - και αυτή αργυρή δεν µπορείς να την πεις, όχι). 

 

Σχίνος & Αγριελιά

∆ΒΕ ύψους 26.300 ευρώ για 1.350 στρέµµατα κατανεµήθηκε σε παραγωγό Ε.Ζ. µε έδρα τα Χανιά και που δηλώνει αποχή από κάθε καλλιεργητική φροντίδα και εργασία δηλαδή βοσκότοπο σε καλή γεωργική κατάσταση (Κωδικός 90002 βοσκότοπος σε καλή κατάσταση), αλλά και το πρωτότυπο παράδειγµα καλλιέργειες µε Σχίνους –Τσικουδιάς (Κωδικός 8777 τσικουδιά) (ΣΧΙΝΟΣ). Μεγάλη συµβολή στο περιβάλλον των Χανίων. Μπορεί και αυτός ο βοσκότοπος να βγάλει αργότερα Αγριελιές και έτσι να έχουµε συνκαλλιέργεια  Σχίνου και Αγριελιάς. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ σίγουρος ότι τα χρήµατα θα πιάσουν τόπο και δεν νοθεύει καθόλου τον ανταγωνισµό µε τους άλλους κτηνοτρόφους που έχουν ζώα και δεν µπορούν να αγοράσουν ζωοτροφές, είχε υπολογίσει την πληρωµή του στις 30.6.2020. ∆ηλαδή πριν ο υπουργός υπογράψει τα δικαιώµατα, στις 28.6.2020. Όλοι το γνώριζαν και ο παραγωγός που το διαλαλούσε. Το θέµα είναι ότι ενώ ο παραγωγός υπολόγιζε ότι έπρεπε να πάρει πάνω από 42.000 ευρώ πληρώθηκε µόνο 25.500 ευρώ (Χρυσή Visa σε κάθε περίπτωση). Εδώ όµως υπάρχει αταξία µεγάλη και ο υπουργός οφείλει να το δει. Πώς ενώ έδωσε δικαιώµατα Εθνικού Αποθέµατος µε την υπογραφή του 26.300 ευρώ (και για τα 1.300 στρέµµατα)  ο ΟΠΕΚΕΠΕ πλήρωσε την ίδια στιγµή µόνο τα 12.500 ευρώ; Μήπως να τον µαλώσει που δεν έδωσε και τα 42.000 ευρώ; Γιατί το σοβαρό ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΟ είναι πώς το δικαίωµα που υπογράφτηκε µετά τον υπολογισµό της πληρωµής είναι µεγαλύτερο από την πληρωµή όταν και για τα δύο χρησιµοποιούνται τα ίδια στοιχεία εκτάσεων. Ποιος µας κοροϊδεύει… όλους; Ο προϊστάµενος γ.γ. καλείται να το ψάξει. Εκτός, εάν υπάρχει εµπιστοσύνη στην διευθύντρια ότι οι διασταυρωτικοί έλεγχοι, αν και αυστηροί και τέλειοι, εδώ… τους θόλωσε η Τσικουδιά. Τα πολλά ποτήρια που έπιναν εις υγείαν των κορόιδων.

 

Λιβυκό Πέλαγος

∆ΒΕ ύψους 13.800  ευρώ για 680 στρέµµατα κατανεµήθηκε σε παραγωγό Ν.Σ. µε έδρα το Ρέθυµνο και δηλώνει αποχή από κάθε καλλιεργητική φροντίδα και εργασία. ∆ηλαδή βοσκότοπο σε καλή γεωργική κατάσταση, µε αµφισβητούµενα στοιχεία κατοχής του βοσκότοπου στο Γράµµο (Κωδικός 90002 βοσκότοπος σε καλή κατάσταση). Μεγάλη συµβολή στο περιβάλλον της της Καστοριάς, µπορεί και αυτός ο βοσκότοπος να βγάλει αργότερα Αγριελιές. Η Καστοριά όπως είναι γνωστό έχει θερµό υποτροπικό κλίµα. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ σίγουρος ότι τα χρήµατα θα πιάσουν τόπο και δεν νοθεύει καθόλου τον ανταγωνισµό µε τούς άλλους κτηνοτρόφους που έχουν ζώα και δεν µπορούν να αγοράσουν ζωοτροφές, είχε υπολογίσει την πληρωµή του στις 30.6.2020. ∆ηλαδή πριν υπουργός υπογράψει τα δικαιώµατα, στις 30.6.2020. Όλοι το γνώριζαν και ο παραγωγός το είχε τσεκάρει και το διαλαλούσε σε όλο το Λιβυκό Πέλαγος (το µόνο ίσως καλό της υπόθεσης είναι ότι µαθαίνεις γεωγραφία). Το συνολικό ποσό ενίσχυσης που εισέπραξε µαζί µε το πρασίνισµα  ο Ν.Σ πλησιάζει τις 20.000  ευρώ (Χρυσή Visa - και αυτή αργυρή δεν µπορείς να την πεις, όχι).

Ενδεχόµενα και οι επτά  παραπάνω περιπτώσεις να έχουν ελεγχθεί αυστηρώς αλλά κυρίως διασταυρωτικώς. Όπως µπορεί να καταλάβει και ο υπουργός, πριν τα κάλπικα δικαιώµατα τα οποία κατοχυρώνονται αυθωρεί και παρά χρήµα, προηγούνται, οι έλεγχοι που µοιάζουν τελικά και αυτοί µαϊµουδιασµένοι (ταλέντο της διευθύντριας). Τα έγγραφα που δηµοσιοποιήθηκαν το δείχνουν ξεκάθαρα αλλά η απόδειξη βρίσκεται στην εγκύκλιο του πρώην προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ, Γρηγόρη Βάρρα την οποία οι επόµενοι φρόντισαν να αλλάξουν µόλις έφυγε, δηλαδή µε το που πήγε να αλλάξει τον τρόπο που γίνονται οι έλεγχοι. Φαίνεται πως υπάρχει αρκετός χώρος για διερεύνηση από τον υπουργό κι αν δεν έχει αρκετό χρόνο ο ίδιος, µπορεί να ζητήσει βοήθεια από τον κ. Μπαγινέτα, ως αρµόδιο Γραµµατέα. Μιας µετά τις τελευταίες αλλαγές δεν θα έχει πολλά αντικείµενα, είναι ευκαιρία να προσφέρει κάτι.

 

Ανισότητα και καιροσκοπισμός που διαλύουν τη σωστή χρήση των ενισχύσεων      

Κάποιοι Νέοι Αγρότες κοπιάζουν
για το πριμ ως 20.000 ευρώ και... άλλοι παίρνουν αέρα 207.000 ευρώ

Το πραγµατικό όµως πρόβληµα είναι άλλο. Αυτά που ρητά αναφέρει ο κοινοτικός κανονισµός 1307/2013 για αθέµιτο ανταγωνισµό και τεχνητές προϋποθέσεις λήψης του αποθέµατος. Πράγµατα που επαναλαµβάνουν συχνά ορισµένα υψηλόβαθµα στελέχη του Οργανισµού και τα οποία, µάλλον σκόπιµα, δεν προσπάθησαν και πολύ να εφαρµόσουν. Έτσι προκύπτει η άνιση µεταχείριση µεταξύ των αγροτών µε χαρακτηριστικό παράδειγµα αυτούς που εντάσσονται στο καθεστώς των Νέων Αγροτών.

 

Το παράδειγµα των Νέων Αγροτών

Παρατίθεται λοιπόν ως παράδειγµα η περίπτωση των Νέων Αγροτών που µέχρι σήµερα λαµβάνουν υπό δύσκολες προϋποθέσεις έως  20.000 ευρώ πριµ πρώτης εγκατάστασης και για να γίνει αυτό θα πρέπει:

1) Να υποβάλουν  φάκελο µε  κόστος 1.000 έως 1.500 ευρώ.

2) Να αγοράσουν µετά την ένταξη π.χ ζώα, µηχανήµατα  και να πωλούν τα προϊόντα τους για να πετύχουν τους οικονοµικούς στόχους. Όποιοι νέοι αγρότες δεν τους πετυχαίνουν ή απέχουν από τις καλλιέργειες τους είναι υποχρεωµένοι να επιστρέψουν τα χρήµατα των ενισχύσεων πίσω και έντοκα.

3) Να  λάβουν οπωσδήποτε εκπαίδευση (Πράσινο Πτυχίο).

4) Να αδειοδοτήσουν τις εγκαταστάσεις τους.

5) Να τηρούν βιβλία και στοιχεία και να καταβάλλουν κόστος σε λογιστή και µελετητή γεωπόνο για τις ετήσιες επιδόσεις τους.

6) Να καταβάλλουν εισφορές για την ασφάλιση στον  ΕΛΓΑ.

7) Να καταβάλουν εργατικά για την ξένη εργασία καθώς και υψηλά ενοίκια εφόσον δεν διαθέτουν την απαιτούµενη ιδιόκτητη γη.

8) Να έχουν χρηµατοοικονοµικό κόστος για ενδεχόµενο δανεισµό από Τράπεζα.

9) Να παραµείνουν υποχρεωτικά για κάποια χρόνια στο αγροτικό επάγγελµα.

10) Να διατρέχουν µόνιµα τον κίνδυνο να καταστραφεί η καλλιέργεια τους από τα καιρικά φαινόµενα, χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα εισπράξουν την ανάλογη αποζηµίωση.

 

 Κάποιοι πληρώνονται και κάθονται...

Αντίθετα οι προαναφερθέντες επτά  µε την «Χρυσή Visa» θα παίρνουν  µέχρι 207.000 ευρώ τον χρόνο για πέντε χρόνια χωρίς να κάνουν τίποτα αφού:

1) Απέχουν από κάθε καλλιεργητική εργασία, το δηλώνουν καθαρά.

2) ∆εν έχουν κανένα κόστος δανεισµού, εργατικών και ενοικίων αφού στην πράξη τα ενοικιαστήρια αυτά έχουν πρακτικά πολύ χαµηλό ή  µηδενικό ύψος.

3) ∆εν καταβάλλουν καµία ασφαλιστική εισφορά στον ΕΛΓΑ (Οι σχίνοι και οι βοσκότοποι δεν πληρώνουν εισφορά).

4) ∆εν συµβάλλουν στη δηµιουργία προστιθέµενης αξίας στην περιοχή και δεν συνεισφέρουν παραγωγικά, αντίθετα φέρουν  εκτοπισµό των κτηνοτρόφων.

5) ∆ηµιουργούν περιβαλλοντικά προβλήµατα και κινδύνους πυρκαγιάς από την εγκατάλειψη των βοσκοτόπων.

6) Μπορούν άµεσα µετά την πρώτη χρονιά κατανοµής να πουλήσουν τα δικαιώµατα χωρίς γη.

7) ∆εν προβαίνουν σε καµία επένδυση ούτε φροντίδα για το περιβάλλον.

Θα µπορούσαν να παρατεθούν και άλλα, ωστόσο αυτά είναι αρκετά για να γίνει κατανοητό ποιες είναι οι διαστάσεις αυτής της επαναλαµβανόµενης και συνεχώς διευρυνόµενης αυθαιρεσίας, η οποία διαβρώνει συνειδήσεις και προτρέπει στο… εύκολο χρήµα. 

Είναι λοιπόν ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας η άµεση λήψη µέτρων που θα ξεκαθαρίζουν την κατάσταση και κλείνουν το δρόµο της αυθαιρεσίας. Είναι ευθύνη πολιτική, αν θα συνεχίσει να καλλιεργείται ένα τέτοιο κακό πρότυπο µε την µεταφορά χρηµάτων από τους πραγµατικούς παραγωγούς σε εκείνους που απέχουν από κάθε παραγωγική δραστηριότητα. Ακόµα και αν ορισµένες απ’ αυτές τις επίµαχες µεθοδεύσεις κατοχύρωσης και είσπραξης δικαιωµάτων δοµούνται σε νοµιµοφανή βάση, είναι ευθύνη της Πολιτείας να τις εντοπίσει, να τις αποµονώσει και να τις αποκλείσει για λόγους που έχουν να κάνουν µε την ίση µεταχείριση, την υποστήριξη της αναπτυξιακής διαδικασίας και την αποτροπή υιοθέτησης των λάθος προτύπων.

Το αφιέρωμα βρίσκεται διαθέσιμο στην Agrenda που κυκλοφορεί το Σάββατο 10 Ιουλίου

Το αφιέρωμα βρίσκεται διαθέσιμο στην Agrenda που κυκλοφορεί το Σάββατο 10 Ιουλίου

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία